הינך נמצא כאן

באנר לימודים והרשמה

מסלולים לתואר ראשון .B.Ed ותעודת הוראה

תואר ראשון .B.Ed ותעודת הוראה

במסגרת הלימודים האקדמיים לתואר ראשון בחינוך - "בוגר בהוראה" .B.Ed ותעודת הוראה, כל
סטודנט במכללה משתייך הן למסלול והן לחוג התמחות. כל סטודנט במכללה שבחר באחד מן
המסלולים חייב בשני חוגי  התמחות. 

במסלולים גיל הרך, חינוך יסודי, חינוך מיוחד, מלמ"ח, ניתן ללמוד התמחות אחת וחטיבות סטודנט
לתואר ראשון בחינוך במכללה שבחר במסלול לבית הספר העל-יסודי חייב בשתי התמחויות או
התמחות אחת מורחבת. בנוסף ללימודי המסלול וההתמחות ילמד כל סטודנט במכללה.
לימודי חינוך עיוניים ולימודי יסוד תוכניות בין מסלוליות - תכניות לימודים מהוות תוספת לתכנית הלימודים
שהסטודנט לומד בה ומיועדת לכל תלמידי המסלולים והחוגים השונים במכללה.

חוגי התמחות

החוג מגדיר את תחום הדעת שהסטודנט מבקש להתמחות בו

אמנויות - שילוב אמנויות בהוראה

topics_accordion

אמנויות – שילוב אמנויות בהוראה

עברית

האמנות היא כלי לביטוי עצמי ואמצעי להשפעה על הזולת, היא חיונית לתחושת האושר של האדם ומביאה אותו לכדי התעלות ומחשבה. הצגת האמנות בעושר לשונותיה ותחומיה וחשיפת הסטודנטים לריבוי נקודות תצפית, למגוון אמצעי ביטוי, לחשיבה ולביקורת מהווים מפתח חיוני להבנה כוללת של האמנות לכשעצמה, ובהקשר הרחב – של האמנות כמשקפת וכמעצבת הלכי רוח, תהליכים היסטוריים, חברתיים, כלכליים, פוליטיים ותרבותיים.

את מי אנחנו מחפשים?
אנו מאמינים בתרומתה של האמנות לעיצוב דמותו של הדור הצעיר ומכאן בחשיבות שבהכשרת מורים מיומנים להוראת האמנויות, מורים יצירתיים, מרחיבי אופקים, המטפחים פתיחות וסובלנות כלפי הזולת, מעורבות וסולידריות חברתית וכל זאת באמצעות האמנויות והעמקת הידע בתחומי האמנות השונים.

אמנויות - תאטרון ודרמה

topics_accordion

החוג לאמנויות –תאטרון ודרמה בחינוך

עברית

תכנית הלימודים בחוג מגוונת, רוויית פעילויות, מיומנויות ושלל התנסויות במדיומים שונים של יצירה. התכנית כוללת קורסים, שעוסקים בתולדות התאטרון והדרמה, בסוגות, במגמות ובזרמים ובדמויות מרכזיות בתחום התאטרון והדרמה, בתורת התאטרון, בעקרונות ביקורת התאטרון, במשחק, בהפקה, בכתיבה דרמטית, בעיצוב תפאורה, בתאטרון בובות ועוד.

:החוג נלמד במסלולים הבאים: 
אנגלית

topics_accordion

החוג ללימודי אנגלית

עברית

ידיעת השפה האנגלית חשובה לכל אדם המנסה להשתלב במציאות הכפר הגלובאלי של היום. כל סטודנט חייב לרכוש כלים שיאפשרו לו להכין את הדור הצעיר להשתלב בעולם כיום ובעתיד בכל תחום שהוא: תקשורת בין-לאומית, שימוש במחשב, צפייה בסרטים, מסחר בינלאומי ודיאלוג עם הזולת. 

האתגר שלנו הוא להכשיר מורים יצירתיים שירחיבו את האופקים של תלמידיהם ויוכלו לאתגר אותם להשתמש באנגלית מעבר לכותלי בית-הספר.

החוג נועד להכשיר מורים להוראת אנגלית בכל הכיתות. המטרה היא להקנות למתמחים מיומנות גבוהה בשפה הכתובה והמדוברת, ידע בספרות ובבלשנות אנגלית וכלים תאורטיים ומעשיים להוראת השפה. 

אנו שואפים לשפר את המיומנות בדרך מגוונת וחווייתית עם חשיפה רבה לשיטות הוראה יצירתיות, השתתפות בפעילויות תרבותיות, מקצועיות וחינוכיות במטרה להרחיב אופקים ולפתח מצוינות בהוראה.

היסטוריה ומחשבת ישראל

topics_accordion

החוג להיסטוריה ומחשבת ישראל

עברית

מורה לעתיד? עולם ההיסטוריה קורא לך. הצטרפו למסע מרתק, שבסופו תוכשרו כמורים למקצועות ההיסטוריה ומחשבת ישראל.

במסגרת הלימודים בחוג תחשפו למגוון דעות, דרכי עיון והוראה חדשניות וותיקות, תהיו שותפים לסיורים לימודיים אך בעיקר תרכשו ידע רחב וכלים שיאפשרו לכם להמשיך ללמוד ולחקור, גם לאחר סיום הלימודים. 
ההכללה של היסטוריה כללית, תולדות עם ישראל ומחשבת ישראל תחת קורת גג אחת מאפשרת להעניק לסטודנט ידע והשקפת עולם אינטגרטיביים הנחוצים במיוחד לאנשי חינוך והוראה.

כיצד תצאו מכאן? מחנכים ומחנכות האוצרים בתוכם, ערכים כלל אנושיים ויהודיים ומורשת תרבותית כללית ויהודית.
לפיכך, יש בחוג כמה מוקדים נושאיים הרלוונטיים במיוחד לחיים המורכבים במציאות הישראלית, בעולם היהודי העכשווי ובתרבות המערבית הפוסט-מודרניסטית:

  • יחסי גומלין בין דתות: יהדות, נצרות, אסלאם.
  • היסטוריה כללית בדגש על תרבות המערב.
  • הזהות היהודית והישראלית לדורותיה ולגווניה.
  • בין אדם למדינתו - מבט היסטורי.
חינוך מבוגרים

topics_accordion

החוג לחינוך מבוגרים

עברית

החוג לחינוך מבוגרים מיועד למועמדים בני שלושים ומעלה.

מטרות הלימודים

  1. היכרות עם תאוריות ומחקרים מרכזיים ועדכניים במדעי החברה והרוח והעשרת הידע בתחום.
  2. פיתוח הגישה הביקורתית של הסטודנטים לגבי טקסטים כתובים וסוגים שונים של מידע.
  3. הקניית מיומנויות קריאה וכתיבה אקדמיות, הבנה של מהו ידע מבוסס מחקר לבין ידע אחר. 
:החוג נלמד במסלולים הבאים: 
חינוך בלתי פורמלי

topics_accordion

החוג לחינוך בלתי פורמלי

עברית

חושבים מחוץ לקופסה?

רואים את מערכת החינוך מזווית אחרת?

בעלי תחושת שליחות ומחויבות לחברה הישראלית?

החוג לחינוך בלתי פורמלי במכללה להכשרת מורים ע"ש דוד ילין הוא המקום עבורכם. כאן תוכשרו לנהל פרויקטים חינוכיים בקהילה, ליזום תכניות חדשניות ולהוביל את החברה האזרחית בישראל בשדה החינוך החברתי בקהילה. 

אנו מזמינים אתכם ללמוד כיצד להפוך למובילים חינוכיים בעל ראייה הומניסטית-ערכית, תודעה חברתית ביקורתית ותחושת אוטונומיה ושליחות בעבודה, כאנשי ונשות חינוך הפועלים מתוך תחושת מחויבות אישית וחברתית.

שנים רבות של חינוך והדרכת מורים באים לידי ביטוי בכלים ובידע הרב המאפשרים לנו להעניק לכם את כל הדרוש לניהול מערכות חינוך בלתי פורמליות. אצלנו תעמיקו את הידע אודות מאפייני גיל ההתבגרות ותרבות הנעורים, תקבלו מיומנויות וכלים ליצירת שיח משותף ואיכותי עם בני נוער, וכן כלים מקצועיים להבנת נוער במצבי סיכון ולהתערבות חינוכית–טיפולית בניהול פרויקטים חינוכיים-חברתיים בקהילה.

:החוג נלמד במסלולים הבאים: 
לשון עברית

topics_accordion

החוג ללימודי לשון עברית

עברית

שפה היא התשתית לכל תוכן לימודי או לכל שיטת לימוד וחקירה.

אוהבים עברית ומעוניינים להוביל את הדור הבא של אוהבי העברית?

מעוניינים לדעת איך המציאו את "צְרוּפָה" ו"סַחְרִיר"?

שואלים את עצמכם אם משה רבנו היה מבין אותנו היום?

רוצים לחשוב יחד איך תיראה ואיך תישמע העברית בעוד אלף שנה?

אצלנו בחוג ללימודי הלשון העברית במכללה להוראה ע"ש דוד ילין תמצאו את הידע, את הכלים ואת התשוקה לחיפוש התשובות ולמימוש רצונות.

במסגרת הלימודים בחוג תקנו דעת בכל ענפי המחקר של הלשון העברית לתקופותיה. תתוודעו לכלי ניתוח בלשניים מודרניים, תתוודעו לתהליך רכישת השפה הדבורה והכתובה וכן תפתחו רגישות סגנונית לכתיבה בסוגות השונות ובמשלבים השונים. בתוכנית הלימודים מושם דגש בעברית בת־ימינו ובמקומה בחינוך הלשוני בבתי־הספר.

ייחודו של החוג

החוג ללשון העברית משלב בין לימודי הלשון ברמה אקדמית ובין החינוך הלשוני הנדרש להוראה בבית הספר. הלימוד האקדמי ממוקד בעיקר בנושאים שיידרש להם המורה ללשון בית-הספר. המבט של לימודי החוג ממוקד בסטודנט כמורה בעתיד – צרכיו וידיעותיו. החוג מכשיר את הסטודנטים להוראת לשון – השפה והדקדוק – על פי תכנית הלימודים בבית הספר במסלול שבחרו להתמחות בו.

בתום הלימודים תוכשרו כמורים להוראת הלשון העברית בבית הספר היסודי והעל יסודי, בחינוך הרגיל ובחינוך המיוחד.

למי מיועדים הלימודים?

לסטודנטים המעוניינים להתמחות בלשון העברית.

לבעלי תואר אקדמי המעוניינים בהסבה להוראת הלשון העברית.

למורים בעלי תעודת הוראה המעוניינים להרחיב את הסמכתם גם להוראת הלשון העברית.

מדעי הטבע

topics_accordion

החוג למדעי הטבע (ביולוגיה כימיה)

עברית

אצלנו במכללה להכשרת מורים ע"ש דוד ילין, תקבלו תשתית ידע מעודכנת בנושאי מדע וסביבה, כלים לחשיבה מדעית ביקורתית, כלים לטיפוח סקרנות אל מול תופעות טבע ויכולת הוראה חווייתית תוך היענות לצורכי התלמידים.
אצלנו תוכלו לבחור להתמחות בהוראת מדעי הטבע באחד מהאפשרויות הבאות:

  • מסלולי החינוך היסודי
  • החינוך המיוחד
  • החינוך העל יסודי
  • התמחות משנה בחינוך לקיימות במסלול היסודי

 

אנו מלווים כל סטודנט באופן אישי במהלך אימוני ההוראה במדעים עד להשלמת ההכשרה כמורים, מסייעים בשיבוץ בעבודה בבתי הספר עם תום ההתמחות וכן מסייעים בקבלת מלגות לסטודנטים העונים על דרישות למלגות לימודים משרד החינוך.

מקרא

topics_accordion

החוג ללימודי מקרא

עברית

המקרא הוא מרכיב מרכזי במורשת התרבותית-היסטורית של עם ישראל והתשתית לזהותו היהודית. הנחלת מורשת עשירה זו לדור הצעיר, הינה משימה לאומית ודורשת יכולות רבות, אך יותר מכל, אהבה לתחום ולשפה הייחודית שהוא יוצר.
אם את או אתה אוהבים לצלול לעולמות אחרים - לחשוב על האנשים, התרבות, היצירה והחיים בעידן הקדום; אם אתם אוהבים לקרוא מקרא, לא מפחדים לשאול שאלות וגם לצאת למסעות בעקבות התשובות, אזי החוג ללימודי מקרא במכללה להוראה ע"ש דוד ילין הוא המקום עבורכם!
מרגישים שעולמכם שזור בעולם המקרא, אם בכל טיול ברחבי הארץ אתם יודעים לספר את הסיפור הנכון, לשאול את השאלות הנכונות ובעיקר להסתקרן בנושאים שאינכם יודעים, החוג ללימודי מקרא במכללה להוראה ע"ש דוד ילין הוא המקום עבורכם.

מתמטיקה-פיזיקה

topics_accordion

החוג למתמטיקה-פיזיקה

עברית

"המתמטיקה - מלכת המדעים". (קרל פרידריך גאוס)
"מטרת החינוך צריכה להיות: אנשים המצטיינים בעצמאות – במחשבה ובמעשה – ועם זאת רואים בשירות למען הכלל את משימת חייהם העיקרית". (אלברט איינשטיין)

החוג להוראת מתמטיקה ופיזיקה פועל במטרה להציע לסטודנטים אופי למידה חווייתי ושונה מלימודי מתמטיקה ופיזיקה קודמים, למידה המתמקדת בהבנה ולא בשינון.
לשים דגש על הוראת תלמידי הקצוות במתמטיקה ובמדע: תלמידים בעלי קשיי למידה, מחד, וברוכי כישרון, מאידך.

בחוג, אנו פועלים להכשרת מורים למתמטיקה, למתמטיקה-פיזיקה או למתמטיקה בשילוב עם חוג אחר, תוך הקניית בסיס תאורטי וכלים מעשיים שיאפשרו השתלבות במערכת החינוך בתפקיד מורים במגזרים השונים.

מטרת ההתמחות היא לפתח בקרב המורים לעתיד מודעות לקשיי התלמידים ולדרכי חשיבתם, להעניק כלים להתגבר על קשיים אלה ולהכין את הסטודנטים לקראת המשך לימודים בעתיד לתואר שני בחינוך מתמטי.

:החוג נלמד במסלולים הבאים: 
ספרות וספרות ילדים

topics_accordion

החוג לספרות וספרות ילדים

עברית

"יודע אני בתי שאיני מנחיל לך עושר ונכסים, אבל אני מלמדך לקרות בספרים, בזמן שעולמו של אדם חשוך בעדו קורא בספר ורואה עולם אחר" (עגנון, סיפור פשוט)

מטרת הלימודים בחוג היא להקנות לסטודנטים הבנה של התכנים, הצורות, האידיאות והערכים שביצירות הספרותיות, על מנת לכוונם כאנשים בעלי יכולות רגשיות ואינטלקטואליות, המסוגלים לממש באופן עצמאי קריאה פרשנית מנומקת, וכדי לעצב דמות של מורה-מחנך משכיל ורחב אופקים, שידע ספרותי ותרבותי הוא חלק מעולמו ומערכיו.

אם את או אתה מכירים בכוחם של מילים, נהנים לצלול לעומקם של סיפורים ומעוניינים להעשיר את הדור הבא באוצר ספרותי אמיתי, מקומכם איתנו, בחוג לספרות וספרות ילדים במכללה להוראה ע"ש דוד ילין.

החוג מתאפיין במחויבותו הכפולה לשני סוגי הטקסטים – לילדים ולמבוגרים – ובשל כך יש לו ערך מוסף למי שמתעתדים ללמד ולחנך ילדים ובני נוער. בחירת היצירות ודרכי ההוראה מותאמות לצורכיהם של הסטודנטים – פרחי ההוראה, מורי המחר.

השילוב שיוצר החוג, בין הספרות העברית והספרות הכללית, בונה אישיות עשירה, המרגישה שייכות למורשת התרבותית-הישראלית, כאזרחים החיים במדינת ישראל ולתרבות ההומניסטית הכללית, כבני אדם "אזרחי העולם".

החוג שם לו למטרה את כל המתחייב מהקניית תחום הדעת:

  • להביא את לומדיו לידי היכרות רחבה של הספרות העברית והכללית.
  • לראות את המרחב הספרותי מתוך הבנת ההקשרים התרבותיים היסטוריים.
  • להכיר את הפואטיקה של הספרות, על מערכת המונחים התיאורטיים והכלים שבאים עימם, ולבססם אצל הסטודנט בשימוש וביישום מושכל.
ערבית

topics_accordion

החוג לערבית

עברית

הלימודים בחוג לערבית נועדו להכשיר מורים להוראת ערבית בבתי ספר יסודיים, בתי ספר לחינוך מיוחד ובתי ספר על יסודיים (כיתות ז'-י'). החוג פתוח גם לאקדמאים בוגרי תואר ראשון המבקשים להכשיר את עצמם להוראת השפה הערבית במסלולים העל יסודי והיסודי.

שילוב תלמידים בעלי צרכים מיוחדים בעל יסודי

topics_accordion

החוג לשילוב תלמידים בעלי צרכים מיוחדים בעל-יסודי

עברית

לימודי המסלול לחינוך מיוחד מבוססים על תפיסת עולם חינוכית-הומניסטית המצדדת בזכותו של כל אדם בכל גיל ובכל מצב ליהנות מחינוך שיווני, נגיש וערכי. חינוך שמייצר סביבה מאתגרת, אך תומכת ומאפשר לכל פרט בה להביא לידי ביטוי את נטיותיו, ערכיו, צרכיו ויכולותיו תוך התייחסות לכוחותיו ולרצונו.

מטרת החוג, להכשיר מחנכים ומחנכות אוטונומיים, יצירתיים בעלי יכולת אמפתית גבוהה וגמישות מחשבתית. במסגרת עבודתם יצטרכו בוגרי החוג לדאוג לשילובם של תלמידים בעלי צרכים מיוחדים במסגרות החינוך העל יסודיות ברחבי הארץ, החל מגיל חטיבת הביניים.

הידע הרב הנרכש במסגרת תכנית הלימודים, יחד עם שיטות העבודה יוצאות הדופן הנלמדות ומתורגלות על בסיס יומי, מאפשרים לבוגרינו ליצר התאמות לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים המשולבים בה הן כיחידים והן בכיתות ייחודיות. בתוך אלה ילמדו בוגרי התכנית לכתוב תכניות לימודים אישיות, על בסיס תוצאות הערכות ומבדקים, ויהיו מתורגלים בבניית וכתיבת תכניות כיתתיות, בהתאם לתכנית הלימודים, תוך יישומן בהוראה דיפרנציאלית בכיתה הייחודית.

:החוג נלמד במסלולים הבאים: 
תקשורת

topics_accordion

החוג לתקשורת בחינוך

עברית

החוג לתקשורת מחדש את פניו.

אם תחום התקשורת בוער בעצמותיכם, אם התנסיתם בו בעבר, כתבתם, שידרתם או הפקתם ואם אתם רואים את עצמכם כאנשי חינוך, החוג לתקשורת הוא המקום עבורכם.

אם רצונכם ללמוד דוברות ויחסי ציבור – מקומכם בחוג לתקשורת במכללת דויד ילין.

אם רצונכם להתנסות בפרויקטים תקשורתיים בחברות ובארגונים גדולים ומגוונים – אנחנו נאפשר לכם זאת.

אם רצונכם לשלב משחקי מחשב בצורה מושכלת בהוראה – תלמדו זאת אצלנו.

אם רצונכם להיפגש עם אנשי תקשורת מן המעלה הראשונה -  אנחנו נזמין אותם במסגרת  "מפגשי תקשורת".

החוג לתקשורת הוא גם המקום לאקדמאים מעולם הקולנוע השואפים להצטייד בתעודת הוראה ולהעשיר את יכולותיהם בתחום.

הפקת סרטים תיעודיים, משדרי חדשות, פודקאסטים ושידורי רדיו וטלויזיה, כמו גם עיתונות כתובה ועיתונות ברשת, כל אלה ואחרים ניצבים בליבת העיסוק של החוג לתקשורת בחינוך, אשר הסטודנטים הלומדים בו מתאמנים ביצירת תוכן משפיע ומשנה דעת קהל.

אצלנו בחוג רוכשים הסטודנטים מגוון כלים לניתוח תוצרי תקשורת ולומדים תאוריות תקשורתיות. הם מפתחים התייחסות ביקורתית לתוצרי תקשורת שהפיקו  הם או גורמים אחרים מתוך גישה מודעת ומקצועית.

מתוך השקפה שהשפה היא תקשורת  והחינוך הוא שימוש תקשורתי בשפה בכל תחומי הדעת, נכללים בתכנית הלימודים קורסים המקרבים בין לימודי התקשורת ללימודי הלשון ובפרט לחקר השיח, לחקר השיחה ולסמיוטיקה. אלה הם קורסים העוסקים בענייני שפה וחברה, בתקשורת עם ילדים הן באמצעות הדיאלוג הלימודי והן באמצעות הדיאלוג האישי בבית הספר, בדיבור ובכתיבה וכן בניתוח ספרי לימוד ותוכניות לימודים.

לימודי התקשורת כוללים אפוא התנסות בפרויקטים תקשורתיים, מודעות ביקורתית ואחריות חברתית, ומכשירים את המורים לעתיד לתקשר עם תלמידיהם בכל סוגי המדיה וליצור דיאלוג לימודי מיטבי.

לימודי יסוד

תכנית הלימודים לתואר ראשון בחינוך והוראה כוללת לימודי יסוד והעשרה אשר כל סטודנטי וסטודנטית מחוייבים בלימודם.

 

לשון עברית

תכנית לימודי היסוד בלשון – תפקידה להכשיר את פרחי ההוראה להיות מורים עבריים, היינו כאלה השולטים בעברית בצורה רהוטה ותקינה (מתווה ניר, תשס"ג, סעיף מטרות 1א). זאת משום שמהם יונקים ילדי ישראל את השפה העברית, והם להם דמות לחיקוי לא רק בממד הערכי אלא גם בממד התרבותי-לשוני.

אנגלית

לימודי יסוד באנגלית יכולים להיות חוויה מתקנת לכל מי שהתקשה בעבר ללמוד את השפה האנגלית. 

לימודי היסוד באנגלית מעניקים לסטודנטים את כל הכלים הדרושים, על מנת שיוכלו להתמודד בעתיד עם כל משימה, בכל רמה הדורשת מפגש עם השפה האנגלית.

על מנת לסיים את התואר, מחויב כל סטודנט, בנוסף להשלמת המטלות האקדמיות התלויות בתכנית הלימוד שלו, מוכרח כל סטודנט להגיע לרמת פטור באנגלית למטרות אקדמיות (EAP).

היחידה לחדשנות טכנולוגית

היחידה ללחדשנות פדגוגית עוסקת בפיתוח אוריינות ICT והטמעת תהליכים פדגוגיים פרוגרסיביים, בלימודים העיוניים ובהכשרה הקלינית כאחד, במטרה להכין את בוגרי המכללה לדרישות עולם האקדמיה והעבודה התואמים לצורכי המאה ה-21. 

לימודי היסוד ביחידה לחדשנות פדגוגית מורכבים משני קורסים:

  1. קורס מידענות ותקשוב בחינוך – שנה א 1 ש"ש
  2. קורס חדשנות פדגוגית – 1 ש"ש 
תרבות, מורשת עם ואזרחות

על כל סטודנט להוראה חלה החובה להשתתף בשני קורסים מתחום הדעת "תרבות, מורשת עם ואזרחות", כאשר אחד מן הקורסים "ישראל מדינה יהודית דמוקרטית" הוא קורס חובה ואילו הקורס השני במסגרת זו הוא קורס אותו יבחרו הסטודנטים מתוך רשימה של כעשרים קורסים המשתנה משנה לשנה ומורכבת מקורסים העוסקים בתרבות ובהיסטוריה של עם ישראל ומדינת ישראל.

שוני ומגוון

"מגוון ושוני בחברה הישראלית" מעניקה כלים וידע החיוניים למחנך העתיד להוות מתווך חברתי. הלומדים עורכים היכרות עם מגוון מנהגים, ערכים, מוסכמות ורגישויות של קהילות שונות בישראל. המפגש מעורר לעתים קונפליקטים בקרב המשתתפים, אך הוא חיוני לשליחותם כמורים בישראל.

קורס עזרה ראשונה

 קורס עזרה ראשונה הינו חלק מלימודי היסוד במכללה.

  • ניתן ללמוד את הקורסמתכונת פרונטלית או מקוונת
  • ההרשמה לקורס תיעשה ע"י הסטודנט בפורטל הסטודנט בלבד
  • בעת ההרשמה בפורטל יופיעו מועדי ומיקום הקורס
  • הקורס מתקיים בשפות עברית וערבית
זהירות בדרכים, בטחון ובטיחות

 חינוך ילדים לבטיחות היא השקעה משתלמת לטווח ארוך. כדי שהחינוך יהיה יעיל, עליו לכלול הקניית מיומנויות בתחום הקוגניטיבי, בתחום הערכי ובתחום ההתנהגותי.

כל סטודנט במוסד להכשרת עובדי הוראה חייב בקורס זה (סטודנטים סדירים והסבת אקדמאיים להוראה). כל סטודנט בשנה ג' חייב ללמוד נושאים אלו במהלך הכשרתו. 

תכניות בין מסלוליות

תכנית רג"ב לסטודנטים מצויינים

תכנית רג"ב - ראש גדול בהוראה

מכשירים, מטפחים ומתגמלים מנהיגים חינוכיים מצויינים!

תכנית זו מכשירה סטודנטים מצוינים להיות מורים מובילים בעלי בסיס אקדמי, ערכי ותרבותי עשיר ובעלי יכולות מנהיגות ומעורבות חברתית, יזמות ויצירתיות בהוראה ובחינוך.

לימודי קיימות במכללה

חינוך לקיימות Education for Sustainability מקנה תחומי ידע ("ראש"), מיומנויות ("יד") ודיון ערכי ("לב") הדרושים להבנת המשבר הסביבתי-חברתי במאה ה-21, לחיפוש דרכים לתיקונו וליצירת תרבות בת קיימא לרווחתנו ולרווחת הדורות הבאים.

חטיבת חינוך לקיימות נבנתה במכון לחינוך לקיימות בשיתוף מרצים חברי החוג למדעי הטבע, מסלול המלמ"מ וביה"ס לחינוך. הלימודים בפרט, והפעילות במכון בכלל, מאפשרים להתנסות בפיתוח וביישום יזמות חברתית-חינוכית וסביבתית הלכה למעשה כחלק ממארג החיים של כל ילד, מורה ואזרח.

המרכז ללימודי נשים ומגדר

תפקידו של המרכז ללימודי נשים ומגדר (ג'נדר) לבחון את הביטויים התרבותיים של ההבדלים בין המינים ומקום האישה בחברה. כלומר, לבחון כיצד משתקפים ההבדלים בין המינים בספרות, בשירה, בקולנוע, באומנות הפלסטית ובתקשורת.

ננסה להבין את הגורמים הביולוגיים, הפסיכולוגיים והחברתיים שעיצבו הן את ההבדלים שבין המינים והן את האופן שבו אנו תופסים אותם.