בן דרור שמשון
ראש התכנית המואצת "חמשנתי"
ראש תכנית רג"ב (ראש גדול בהוראה)
ראש התכנית המואצת "חמשנתי"
ראש תכנית רג"ב (ראש גדול בהוראה)
תוכנית זו מכשירה סטודנטים מצוינים להיות מורים מובילים בעלי בסיס אקדמי, ערכי ותרבותי עשיר ובעלי יכולות מנהיגות ומעורבות חברתית, יזמות ויצירתיות בהוראה ובחינוך.
ברג"ב דוד ילין אנו מכשירים את מורי העתיד, מורים שיש להם יכולת וכישורים לפעול בסביבה הטרוגנית רב תרבותית. רגב מכשירה סטודנטים מצטיינים להיות מורים מצוינים השואפים להשפיע על עתיד החינוך בישראל. לבוגרי התוכנית היכולת לשאול שאלות, לערער על הנחות יסוד, לפרוץ גבולות, ליזום לחדש ולהנהיג את מערכת החינוך.
מי מתאים לתוכנית?
סטודנטים בעלי נתוני התאמה גבוהים ובעלי פוטנציאל להתפתחות כמנהיגים ויזמים חינוכיים. הלומדים מחויבים לעמוד בדרישות מגוונות שתכליתן להכשירם בצורה מיטבית למימוש הפוטנציאל שלהם ככוח מוביל במערכת החינוך.
התוכנית כפופה לאגף להכשרת עובדי הוראה במשרד החינוך.
בוגרי התכנית מוכרים ומוערכים במערכת החינוך ויוצרים שינוי
תכנית לימודים ייחודית לפיתוח וביטוי של מצוינות רב מימדית בסטנדרטים גבוהים
למתקבלים לשנה א':
קריטריון 1: ציון משולב 650 ומעלה ומסיל''ה 5.5 ומעלה
קריטריון 2: הצטיינות חברתית ואקדמית, ציון משולב 630 ומעלה ומסיל''ה 5.5 ומעלה
קריטריון 3: הצטיינות במבחני התאמה להוראה, ציון משולב 615 ומעלה ומסיל"ה 7 ומעלה
קריטריון 4: מקצועות מועדפים (מתמטיקה, אנגלית, מדעים, מוזיקה, עברית, מקרא במגזר ממלכתי, ערבית במגזר הממלכתי יהודי) ציון משולב 615 ומעלה ומסיל"ה 5.5 ומעלה
קריטריון 5: הצטיינות במבחני התאמה להוראה והתנסות אקדמית, ממוצע בגרות 105 ומעלה, מסיל"ה 7 ומעלה ומעבר קורס מקוון בהצלחה
חינוך, ומד"ן) ומדריכות בבתי ספר שדה, ממוצע בגרות 102 ומעלה, מסיל"ה 7 ומעלה.
למסיימי שנה א' (2 מועמדים בלבד מידי שנה):
מטרת התכנית היא פיתוח הזהות האישית והמקצועית של הסטודנטים כמי שעתידים להיות מחנכים מובילים במערכת החינוך. הסטודנטים זוכים לליווי אישי, מעורבות חברתית ייחודית ומגוונת תוך ליווי והדרכה וקורסים ייחודיים שעוסקים בהוראה בחברה רב תרבותית.
תכנית הלימודים הייחודית תהיה בהיקף של 22 ש"ש במהלך כל התואר.
|
היקף (ש"ש) |
הערות |
הוראה ייחודית לתכנית רג"ב |
12 ש"ש |
בשנים א'-ג', קורסי חובה ובחירה |
התנסות ייחודית |
4 ש"ש |
בשנים ב'-ג' |
קורסים במסגרת בין-מכללתית |
2 ש"ש |
בשנים א'-ג', בחירה ממבחר קורסים מרוכזים במכון מופ"ת |
מעורבות חברתית |
4 ש"ש |
בשנים א'-ג', 120 שעות (40 שעות בכל שנה) |
השתתפות בכנס ארצי אחד מידי שנה.
תנאי מעבר משנה לשנה: ממוצע ציוני שנה א' וב' גבוה מ-90.
קורסי חובה: למעבר למידע מפורט אודות קורסי החובה בשנה"ל תשפ"ד לפי שנה, לחצו כאן
קורסי בחירה:
ראש התכנית המואצת "חמשנתי"
ראש תכנית רג"ב (ראש גדול בהוראה)
בעל תואר דוקטור לפילוסופיה פוליטית מאוניברסיטת תל אביב. יפתח מתמקד במחקריו בנושא ה"קהילה", מתוך נקודת מבט סוציאליסטית. גולדמן מחפש דרכים להחיות את הסוציאליזם ואת הקהילתיות בחברת זמננו. גולדמן הוא מחברם של הספרים "הסוציאליזם בין פוליטיקה לאוטופיה" ו"רוסו: הקידמה כמלכודת". יפתח מתגורר בקיבוץ העירוני "תמוז" בבית שמש. הוא נשוי ואב לשלושה. ליפתח אתר אינטרנט ובו מאמרים ורשימות בנושא הפילוסופיה של הקהילה ובעניינים אקטואליים.
שלישי | רביעי | |||
סמסטר א' | סמסטר ב' | סמסטר א' | סמסטר ב' | |
14:15 - 15:45 | כתיבה אישית רפלקטיבית, א-סינכורני (שנה א') | צידה לדרך - איתור וטיפוח משאבים אישיים (שנים ב'-ג') | ||
16:00 - 17:30 | בניית הסכמות ויישוב מחלוקות במרחב החינוכי (שנים א'-ג') | |||
17:45 - 19:15 | הספרים הגדולים (שנים א'-ג') |
המרחב המשותף (שנים א' - ג') |
שנה א' | שנה ב' | שנה ג' |
יום ד' 8.5.24 | יום א' 14.1.24 | יום ג' 4.6.24 |
כל סטודנט יתנדב בכל שנה במסגרת 40 שעות התנדבות, עבורן יקבל את מלגת מפעל הפיס.
המעורבות החברתית מזמינה את הסטודנטים לתרומה חברתית בהקשר חינוכי, ומהווה 4 ש"ש מכלל התוכנית.
הסטודנטים בשנים ב' וג' משתתפים בהתנסות ייחודית בהיקף של 4 ש"ש. ייחודיותה של ההתנסות באה לידי ביטוי הן בפדגוגיות ובדרכי ההוראה המיושמות, מטרת ההתנסות הייחודית היא להפגיש את הסטודנטים עם היבטים שונים של עבודת החינוך מעבר להוראת המקצוע וכך להרחיב את הפרספקטיבה, מנעד הכישורים והאפשרויות של בוגרי התוכנית.
מרצה: ד"ר שמשי בן דרור
שנתי, 2 ש"ש, יום ד' 17:45 - 19:15
המרחב המשותף הוא פורום המפגש שבועי של תלמידי שלושת השנתונים, זמן רג"ב משותף עם רכז התכנית. במפגשים הללו נפגוש דמויות חינוכיות יוצאות דופן, נשמע הרצאות ייחודיות ונקיים דיונים בנושאים שונים תוך מתן דגש לגיבוש קבוצתי בשיח ובפעילות ושיתוף פעולה בין המחזורים.
מרצה: ד"ר אפרת הברון
סמסטר א', 1 ש"ש, מקוון
הכרת הכלי של כתיבה, ובעיקר הכתיבה המקוונת, כאמצעי לחיזוק הקשר בין המורה לתלמיד. התנסות בכתיבה אישית-רפלקטיבית, במטרה ליצור ולהעמיק את הקשר האישי בין המרצה לבין התלמידים. הכרת התיאוריה על טכניקת הכתיבה האישית בין מורה לתלמידים. שימוש במתודה של כתיבה מקוונת בכיתת הלימוד. הכרות עם סביבת אינטרנט מקוונת לצרכי הוראה והנגשה של המיומנויות הללו.
מרצה: ד"ר יפתח גולדמן
סמסטר ב', 1 ש"ש, יום ג' 19:15-17:45
מאז המצאת הכתב לפני כחמשת אלפים שנה, כל חברה אנושית מחזיקה ברשימה כלשהי של "ספרים גדולים". "ספרים גדולים" הם יצירות מופת שלהן מקום מרכזי בתרבותה של אותה חברה והם מעצבים, במידה רבה, את אוצר המלים והמושגים של אותה חברה.
כמובן, רשימת "הספרים הגדולים" אינה רשמית ומחייבת. ספק אם יש ספר אחד שכל הישראלים יסכימו שהוא שייך לרשימה, פרט לתנ"ך. בשיעור "הספרים הגדולים" נפגוש כמה מן היצירות שנכתבו בישראל ותופסות מקום מרכזי בתרבות הישראלית. מבנה השיעורים יהיה שיחת מבוא לכל יצירה (רקע, תקופה וכו') ואז למידה משותפת של היצירה או קטעים ממנה.
מרצה: ד"ר בועז ברונשטיין
סמסטר ב', 1 ש"ש, יום ד' 16:00 - 17:30
קורס זה מציע למשתתפיו כלים מעשיים לבניית הסכמות וליישוב מחלוקות במסגרות חינוכיות. הקורס מצביע על כוחו הבונה וההורס של קונפליקט, הוא מתמקד בכאב שחווים שותפיו ופורס דרכים מעשיות המסייעות לעבור מהיחלשות פנימית והתנכרות חיצונית לעבר העצמה אישית והכרה באחר. הקורס פועל לחיזוק מעמדו של איש החינוך כגורם המייצר הזדמנויות לשינוי פנימי בקרב סובביו.
מרצה: ד"ר בועז ברונשטיין
סמסטר א', 1 ש"ש, יום ד' 14:15 - 15:45
קורס זה פורס בפני משתתפיו גישות שונות לעבודה עצמית המקדמות את היכולת להתגבר על מכשולים, לגלות נקודות מבט חדשות ולהוקיר איכויות וחוזקות אישיות. הקורס מזמין התבוננות ביכולת האישית להפגין מנהיגות תוך העלאת שאלות מהותיות, פנייה לערכים חשובים והכרה במשאבים אישיים, ומציע למשתתפיו דרכים לפיתוח סבלנות לאי וודאות ולתנועה רציפה בין רחבת הריקודים ליציע.