Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הינך נמצא כאן

תואר ראשון בחינוך
תכנית רג"ב (ראש גדול בהוראה) לסטודנטים מצויינים
מכשירים, מטפחים ומתגמלים מנהיגים חינוכיים מצוינים!

הינך נמצא כאן

הנהלת המסלול

לייעוץ ורישום ללימודים: 

חייגו 02-6558111

מתעניינים בתוכנית?

מלאו פרטים ונחזור אליכם

חייגו 3034*   

למה רג"ב?

תוכנית זו מכשירה סטודנטים מצוינים להיות מורים מובילים בעלי בסיס אקדמי, ערכי ותרבותי עשיר ובעלי יכולות מנהיגות ומעורבות חברתית, יזמות ויצירתיות בהוראה ובחינוך.

ברג"ב דוד ילין אנו מכשירים את מורי העתיד, מורים שיש להם יכולת וכישורים לפעול בסביבה הטרוגנית רב תרבותית. רגב מכשירה סטודנטים מצטיינים להיות מורים מצוינים השואפים להשפיע על עתיד החינוך בישראל. לבוגרי התוכנית היכולת לשאול שאלות, לערער על הנחות יסוד, לפרוץ גבולות, ליזום לחדש ולהנהיג את מערכת החינוך.

מי מתאים לתוכנית?

סטודנטים בעלי נתוני התאמה גבוהים ובעלי פוטנציאל להתפתחות כמנהיגים ויזמים חינוכיים. הלומדים מחויבים לעמוד בדרישות מגוונות שתכליתן להכשירם בצורה מיטבית למימוש הפוטנציאל שלהם ככוח מוביל במערכת החינוך.

התוכנית כפופה לאגף להכשרת עובדי הוראה במשרד החינוך.

תכנית רג"ב בעיני היא תכנית המעודדת יוזמה. סקרנות ויציאה מהתבנית המסורתית של למידה. ברג"ב אנחנו מרחיבים את השקפת העולם שלנו והופכים אותה מורכבת יותר ויותר, מתוך אמונה שכך נכון להתבונן בעולם ולבחור בחירות מושכלות.

סטודנטית ברג"ב

תכנית רג"ב בעיני היא תכנית המעודדת יוזמה. סקרנות ויציאה מהתבנית המסורתית של למידה. ברג"ב אנחנו מרחיבים את השקפת העולם שלנו והופכים אותה מורכבת יותר ויותר, מתוך אמונה שכך נכון להתבונן בעולם ולבחור בחירות מושכלות.

סטודנטית ברג"ב

אלו הטבות ויתרונות מעניקה התכנית?

  • בוגרי התכנית מוכרים ומוערכים במערכת החינוך ויוצרים שינוי

  • תכנית לימודים ייחודית לפיתוח וביטוי של מצוינות רב מימדית בסטנדרטים גבוהים

  • מלגה מותנית בגובה שכר הלימוד על פני שלוש שנים.
  • משך הלימודים: שלוש שנים בלבד.
  • מלגת מפעל הפיס בעבור מעורבות חברתית.
  • עדיפות בשיבוץ לסטאז' בסיום הלימודים.
  • שנת הסטאז' נחשבת לשנת הוראה ראשונה ונצברת לוותק בהוראה.

תנאי קבלה

למתקבלים לשנה א':

  • קריטריון 1: ציון משולב 650 ומעלה ומסיל''ה 5.5 ומעלה

  • קריטריון 2: הצטיינות חברתית ואקדמית, ציון משולב 630 ומעלה ומסיל''ה 5.5 ומעלה

  • קריטריון 3: הצטיינות במבחני התאמה להוראה, ציון משולב 615 ומעלה ומסיל"ה 7 ומעלה

  • קריטריון 4: מקצועות מועדפים (מתמטיקה, אנגלית, מדעים, מוזיקה, עברית, מקרא במגזר ממלכתי, ערבית במגזר הממלכתי יהודי) ציון משולב 615 ומעלה ומסיל"ה 5.5 ומעלה

  • קריטריון 5: הצטיינות במבחני התאמה להוראה והתנסות אקדמית, ממוצע בגרות 105 ומעלה, מסיל"ה 7 ומעלה ומעבר קורס מקוון בהצלחה

  • קריטריון 6: (רג"ב שרך אפור)  משוחררי חיל החינוך והנוער (ששירתו בתפקיד משקיות הו"ד

    חינוך, ומד"ן) ומדריכות בבתי ספר שדה, ממוצע בגרות 102 ומעלה, מסיל"ה 7 ומעלה.

למסיימי שנה א' (2 מועמדים בלבד מידי שנה):

  • ציון מתאם 585 לפחות
  • ממוצע ציוני שנה א' 85 לפחות ו-90 ומעלה במקצועות החינוך וההוראה
  • המלצת ראש המסלול וראש החוג

רג"ב: ייחודיות ובלעדיות בהכשרה

מטרת התכנית היא פיתוח הזהות האישית והמקצועית של הסטודנטים כמי שעתידים להיות מחנכים מובילים במערכת החינוך. הסטודנטים זוכים לליווי אישי, מעורבות חברתית ייחודית ומגוונת תוך ליווי והדרכה וקורסים ייחודיים שעוסקים בהוראה בחברה רב תרבותית.

סטודנטים מעידים

קבוצת רג"ב הפכה לבית בשבילי, הזדמנות ללמוד עם אנשים טובים, להיחשף לדעות ורעיונות בלתי שגרתיים בקבוצה אינטימית ואינטיליגנטית, להיות יצירתיים, פעילים, פועלים מחוץ לקופסא

קבוצת רג"ב הפכה לבית בשבילי, הזדמנות ללמוד עם אנשים טובים, להיחשף לדעות ורעיונות בלתי שגרתיים בקבוצה אינטימית ואינטיליגנטית, להיות יצירתיים, פעילים, פועלים מחוץ לקופסא

תענוג ללמוד ברג"ב – הקורסים מאתגרים, מעניינים וברמה גבוהה, ערך מוסף משמעותי לשנות לימודי במכללה

תענוג ללמוד ברג"ב – הקורסים מאתגרים, מעניינים וברמה גבוהה, ערך מוסף משמעותי לשנות לימודי במכללה

העומס בלימודים גדול, הגמול שווה את המאמץ.

העומס בלימודים גדול, הגמול שווה את המאמץ.

סגל התכנית

גולדמן יפתח

יפתח גולדמן
ד"ר
גולדמן יפתח
Dr. Yiftah Goldman

ראש לימודי חינוך

בעל תואר דוקטור לפילוסופיה פוליטית מאוניברסיטת תל אביב. יפתח מתמקד במחקריו בנושא ה"קהילה", מתוך נקודת מבט סוציאליסטית. גולדמן מחפש דרכים להחיות את הסוציאליזם ואת הקהילתיות בחברת זמננו. גולדמן הוא מחברם של הספרים "הסוציאליזם בין פוליטיקה לאוטופיה" ו"רוסו: הקידמה כמלכודת". יפתח מתגורר בקיבוץ העירוני "תמוז" בבית שמש. הוא נשוי ואב לשלושה. ליפתח אתר אינטרנט ובו מאמרים ורשימות בנושא הפילוסופיה של הקהילה ובעניינים אקטואליים.

מידע מורחב אודות קורסי החובה

המרחב המשותף שנים א'-ג'

מרצה: ד"ר שמשי בן דרור

שנתי, 2 ש"ש, יום ד' 17:45 - 19:15

המרחב המשותף הוא פורום המפגש שבועי של תלמידי שלושת השנתונים, זמן רג"ב משותף עם רכז התכנית. במפגשים הללו נפגוש דמויות חינוכיות יוצאות דופן, נשמע הרצאות ייחודיות ונקיים דיונים בנושאים שונים תוך מתן דגש לגיבוש קבוצתי בשיח ובפעילות ושיתוף פעולה בין המחזורים.

כתיבה אישית רפלקטיבית - מקוון - שנה א'

מרצה: ד"ר אפרת הברון

סמסטר א', 1 ש"ש, מקוון

הכרת הכלי של כתיבה, ובעיקר הכתיבה המקוונת, כאמצעי לחיזוק הקשר בין המורה לתלמיד. התנסות בכתיבה אישית-רפלקטיבית, במטרה ליצור ולהעמיק את הקשר האישי בין המרצה לבין התלמידים. הכרת התיאוריה על טכניקת הכתיבה האישית בין מורה לתלמידים. שימוש במתודה של כתיבה מקוונת בכיתת הלימוד. הכרות עם סביבת אינטרנט מקוונת לצרכי הוראה והנגשה של המיומנויות הללו.

הספרים הגדולים - שנים א' - ג'

מרצה: ד"ר יפתח גולדמן

סמסטר ב', 1 ש"ש, יום ג' 19:15-17:45

מאז המצאת הכתב לפני כחמשת אלפים שנה, כל חברה אנושית מחזיקה ברשימה כלשהי של "ספרים גדולים". "ספרים גדולים" הם יצירות מופת שלהן מקום מרכזי בתרבותה של אותה חברה והם מעצבים, במידה רבה, את אוצר המלים והמושגים של אותה חברה.

כמובן, רשימת "הספרים הגדולים" אינה רשמית ומחייבת. ספק אם יש ספר אחד שכל הישראלים יסכימו שהוא שייך לרשימה, פרט לתנ"ך. בשיעור "הספרים הגדולים" נפגוש כמה מן היצירות שנכתבו בישראל ותופסות מקום מרכזי בתרבות הישראלית. מבנה השיעורים יהיה שיחת מבוא לכל יצירה (רקע, תקופה וכו') ואז למידה משותפת של היצירה או קטעים ממנה.

בניית הסכמות ויישוב מחלוקות במרחב החינוכי - שנים א' -ג'

מרצה: ד"ר בועז ברונשטיין

סמסטר ב', 1 ש"ש, יום ד' 16:00 - 17:30

קורס זה מציע למשתתפיו כלים מעשיים לבניית הסכמות וליישוב מחלוקות במסגרות חינוכיות. הקורס מצביע על כוחו הבונה וההורס של קונפליקט, הוא מתמקד בכאב שחווים שותפיו ופורס דרכים מעשיות המסייעות לעבור מהיחלשות פנימית והתנכרות חיצונית לעבר העצמה אישית והכרה באחר. הקורס פועל לחיזוק מעמדו של איש החינוך כגורם המייצר הזדמנויות לשינוי פנימי בקרב סובביו.

צידה לדרך - איתור וטיפוח משאבים אישיים - שנים ב'-ג'

מרצה: ד"ר בועז ברונשטיין

סמסטר א', 1 ש"ש, יום ד' 14:15 - 15:45

קורס זה פורס בפני משתתפיו גישות שונות לעבודה עצמית המקדמות את היכולת להתגבר על מכשולים, לגלות נקודות מבט חדשות ולהוקיר איכויות וחוזקות אישיות. הקורס מזמין התבוננות ביכולת האישית להפגין מנהיגות תוך העלאת שאלות מהותיות, פנייה לערכים חשובים והכרה במשאבים אישיים, ומציע למשתתפיו דרכים לפיתוח סבלנות לאי וודאות ולתנועה רציפה בין רחבת הריקודים ליציע.     

צור קשר - יעוץ והרשמה

היחידה לייעוץ ורישום

 

02-6558111 שלוחה 1

dy100@dyellin.ac.il

לגבי