מושכל עצמון סיגל

מרכזת היחידה להתמחות בהוראה ומ"מ מרכזת יחידת "נטעים"
מרכזת היחידה להתמחות בהוראה ומ"מ מרכזת יחידת "נטעים"
סטודנטים המסיימים שנה ג', ואקדמאים שהוכשרו להוראה, חייבים בהתמחות בהוראה (סטאז'), על מנת שיוכלו לקבל "רישוי עיסוק בהוראה" ממשרד החינוך, בתום לימודיהם במכללה.
יש למלא את השאלון לעובדי הוראה, (האפשרות למילוי השאלון היא לסטודנטים הלומדים בשנה פדגוגית ג'). השאלון מקוון ונמצא בפורטל הסטונדט, תחת הלשונית אפשרויות נוספות, בכפתור "שאלון עובדי הוראה".
במידה ולא נפתחת אפשרות זו אנא פנו לגב' שיבא בסט במנהל הסטודנטים,לעדכון השנה הפדגוגית) בדוא"ל: minhal_lomdim@dyellin.ac.il
לצורך הכניסה למאגר המועמדים להוראה במשרד החינוך, עליכם להיכנס:
לפורטל הסטודנט -> אפשרויות נוספות -> שאלון עובדי הוראה
בשאלון עליכם לעדכן ולמלא את פרטיכם האישיים והסכמתכם למסירת מידע פלילי. בנוסף, עליכם לבחור את המחוז, סוג הפיקוח ושכבת הגיל בו הנכם מעוניינים ללמד.
תאריך אחרון למילוי השאלון עד לתאריך 15.3.2023. מילוי השאלון בזמן יאפשר את שיבוצכם במשרד החינוך לקראת שנה"ל הבאה.
לצורך הכניסה למערכת לחיפוש משרות של משרד החינוך, אחרי שמילאתם שאלון עובד הוראה, אנא כנסו לקישור זה.
יערכו מפגשים עם נציגי הפיקוח, כח אדם בהוראה והגזברות במסגרת המסלולים, לצורך היערכות לשנת ההתמחות.
לכל מידע שיידרש פנו לפורטל עובדי הוראה, מרחב מנהלי, כניסה להוראה
הסטודנט ממלא טופס בקשה לאישור ביניים בפורטל הסטודנט.
כ-6 שבועות מאוחר יותר מקבלים הסטודנטים מהמכללה טופס אישור ביניים. אישורים אלה חשובים גם לדרוג השכר במשרד החינוך.
הסטודנט נרשם לעבודה לשנת הסטאז'.
סטודנט שנה ג' נרשם אחרי תשלום מקדמה לסדנת סטאז'.
כל שאר הסטודנטים הנדרשים לשלם לסדנה (הסבות, מי שלא עשה סטאז' בשנה ד',סטודנטים לתרפיה בבעלי חיים, וולדורף או שלא למדו במכללה בשנה האחרונה) פונים לסבטלנה ירט במזכירות הסטאז' במייל svetlanaj@dyellin.ac.il או בימים א'-ה' 08:30-12:00 חדר 202 א' ליד הספרייה.
ניתן ליצור קשר דרך המייל:
אחרי שמצאתם עבודה.
מילוי טופס אישור התמחות בהוראה בפורטל המכללה, בהתאם להנחיות שתשלח הגב' סבטלנה ירט לכל המתמחים.
הערכה מעצבת-
בחינוך הקדם יסודי, ההערכה המעצבת מתבצעת במהלך השנה ע"י הגננת החונכת בשיתוף המפקחת ע"מ שהמתמחה יקבל משוב על איכות עבודת ההוראה, לקראת המשך תפקוד מוצלח במערכת.
בהוראת בתי ספר, ההערכה מתבצעת ע"י המורה החונך/ת בשיתוף עם מנהל/ת בית הספר. מטרתה לתת למתמחה משוב על העבר והדרכה לעתיד, לשמש בסיס לשיחה בין החונך/ת ובין המתמחה, אודות איכות עבודתו/ה בהוראה, לקראת המשך תפקוד מוצלח במערכת.
כל טפסי משוב האמצע (ההערכה המעצבת) לקדם יסודי, לבתי הספר ולגננות החינוך המיוחד נמצאים באתר הסטאז' של משרד החינוך תחת הלשונית "טפסים".
באחראיות המתמחה לשמור סריקה של הערכת האמצע. אין להעביר עותק ממנה ליחידת "נטעים" או למזכירויות המסלולים.
טופס פרטי המורה החונך נמסר למתמחה, לפיו יקבל המורה החונך תשלום עבור עבודתו, את הטופס יש להחזיר לחתימת מנחה הסדנה.
הערכה מסכמת מקוונת באחריות בתי הספר והמפקחות על גני הילדים.
לאחר סיום התהליך המקוון במשרד החינוך, המתמחה ינפיק מאתר משרד החינוך אישור על הצלחתו בשנת ההתמחות וכן טופס בקשת רשיון הוראה.
המכללה שולחת אישור סיום סדנת סטאז' בדוא"ל בחודש יולי ואילך.
המתמחה ממלא טופס טיולים (רק אחרי שסיים את כל חובותיו הלימודיים), מספר שבועות לאחר מכן מקבל אישור סיום לימודים, וזכאות ל .B.e.d
בתום התהליך המתמחה יתבקש על ידי משרד החינוך למלא טופס בקשה לרישיון.
לאחר מכן ישלח למתמחה רישיון ההוראה ממשרד החינוך.
מעכשיו - את/ה נחשב/ת מורה חדש/ה!! בשנת הלימודים הבאה תידרש/י ללמוד באחד הקורסים לפיתוח מקצועי למורים בשנתם הראשונה המוצעים במסגרת יחידת נטעים.
מרכזת את תחום ההכשרה בגיל הרך במסלול ולדורף ואחראית על ההתנסות המעשית. עבדה במשך שנים רבות כגננת ומלווה פדגוגית בגני ולדורף וכמורה לאוריתמיה בבית ספר אדם בירושלים. עוסקת בליווי והדרכה של גננות וגנים ומדריכת סטאז' של בוגרות המסלול המשתלבות בעבודה בגני ילדים. בעלת תואר שני ביעוץ חינוכי ובוגרת הכשרת אורתמיה. חברה בצוות הניהול של המסלול והמכון להכשרה ומחקר בחינוך ולדורף.
מדריכה פדגוגית לאנגלית
עוסקת בתחומים רבים הקשורים לבני אדם, ובכללם ייעוץ, אימון וחינוך, הנובעים מהאמונה שכולנו יכולים להשתנות, לגדול ולאהוב.
יועצת ארגונית המתמחה בפיתוח צוותים, ייעוץ וטיפוח מנהלים, הכנה לכניסה לעבודה ועוד.
מנחת קבוצות מנוסה במגוון נושאים וביניהם: נוער, הורים, נשים, אנשי חינוך, צוותי עבודה, קבוצות תמיכה.
בעלת קליניקה פרטית לאימון אישי, זוגי, הורי ומקצועי, בגישה ייחודית המשלבת פסיכולוגיה ואימון.
מנחה ומנהלת שותפה של מערך המנחות - פיתוח הדרכה, הכשרה וסופרוויז'ן, בעמותת ׳נשים לגופן׳ המקדמת בריאות, גוף ומיניות של נשים ונערות.
בעלת Ph.D ב - Coaching Psychology פסיכולוגיה אימונית, מאוניברסיטת מידלסקס בלונדון.
בעלת תואר דוקטור בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת בן-גוריון. עדנה מרצה ומדריכה במכללה בסדנאות התפתחות מקצועית וכן במגוון של קורסים: שילוב ילד חריג, פסיכולוגיה התפתחותית, ילד קשה הסתגלות, ילדים וילדות בסיכון ועוד. תחומי המחקר : נשירה של בני נוער ממסגרות חינוכיות, סיפורי חיים של בני נוער בסיכון, עבריינות נוער ומורים כמנהיגים חינוכיים. עדנה פעילה מאוד בתחומי מעורבות חברתית - בבית של סוזן- מסגרת תעסוקתית לנוער בסיכון ובעמותת רעות- עמותה הפועלת לרווחת פגועי נפש ושילובם בקהילה.
מרצה ומדריכה פדגוגית וחוקרת בתחום החינוך והחינוך המיוחד, חוקרת בתחום החינוך הכללי ובמיוחד החינוך נגד אלימות במשפחה, והתמודדות מערכת החינוך איתה,ערכה מחקרים בנושא שיתוף הורים בעשייה החינוכית, חינוך רגיש מגדר, הדרכה פדגוגית וחינוך לזהות... ועוד
מנהלת מרכז "אלפרח" לתמיכה בתלמידים ליקויי למידה וצוותי חינוך בבתי ספר פרטיים בירושלים המזרחית.
ראש המועצה הפדגוגית הערבית.
محاضرة ومرشدة تربوية وباحثة في مجال التربية والتربية الخاصة، تهتم بالابحاث التي تعنى بالتربية بشكل عام والتربية ضد العنف العائلي بشكل خاص ومواجهة اجهزة التربية له، لها ابحاث بمجال مشاركة الاهل بالعملية التربوية، التربية الحساسه للجندر، الارشاد التربوي والتربية للهوية....
مديرة مركز الفرح لدعم ذوي/ذوات الصعوبات التعلمية بالقدس، ورئيسة المجلس التربوي العربي.
ראש המסלול לחינוך יסודי בחברה הערבית
סגן דיקנית הסטודנטים
ד"ר יחיא חג'אזי הוא יועץ חינוכי העוסק בהכשרת מורים בשנות עבודתם הראשונות. בעל תואר דוקטור בחינוך מאוניברסיטה בן גוריון בנגב. כיום הוא מרצה, מדריך סדנאות סטאז' ויועץ לסטודנטים במשרד לדיקנט הסטודנטים במכללה.
תחומי המחקר העיקריים שלו: התמודדות מתבגרים עם מצבי לחץ, קבלת החלטות מקצועיות בקרב מתבגרים, אתגרים חברתיים בקרב בני נוער, חינוך במזרח ירושלים ומורים בתחילת דרכם המקצועית.
מרכזת היחידה להסבת אקדמאים להוראה במסלול היסודי
רכזת מורים חדשים ביחידת נטעים
ראשת המסלול לגיל הרך
ראשת המסלול לגיל הרך בחברה הערבית
ד"ר אפנאן מסארוה סרור היא ראש המסלול לגיל הרך בחברה הערבית במכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין בירושלים; מדריכה פדגוגית ומרצה במכללה האקדמית לחינוך אלקאסמי. מחקריה עוסקים בחקר תפיסות ילדות, תכניות התערבות חינוכיות לאימהות ולילדים, לצד חקר נשים בחברות ובתרבויות מוסלמיות. מחברת הספר "נשים, ילדים וכיבוש: תכנית האתג"ר במזרח ירושלים"; מעורכות הספר "ילדות בחברה הערבית בישראל".
ד"ר דפנה שרב היא מרצה ומדריכה פדגוגית במסלול לחינוך היסודי, מרצה בחוג לחינוך בלתי פורמלי ומנחת סדנאות סטאז'.
ד"ר בייעוץ חינוכי, עבדה שנים רבות כיועצת חינוכית בבתי ספר יסודיים ובחט"ע, הדריכה צוותי ניהול ומחנכים בתחום אקלים חינוכי מיטבי, ריכזה צוותים רב-מקצועיים, ועסקה בפיתוח והנחיה של תוכניות מניעה והתערבות. בעלת ניסיון רב בהנחיית צוותים חינוכיים, הנחיית הורים, והדרכה חינוכית-טיפולית של קבוצות ילדים ונוער בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי.
מחקריה עוסקים בפניה לעזרה של מתבגרים ובעיצוב סמכות בקרב מחנכים.
בין הקורסים הנלמדים: עבודה חינוכית עם הורים, סוגיות בהכלה ושילוב, מיומנויות בעבודה קבוצתית.