בן חור גליה
ראש יחידת נטעים
מ"מ רכזת קורסי מורים חדשים וחממות בכניסה להוראה
ראש יחידת נטעים
מ"מ רכזת קורסי מורים חדשים וחממות בכניסה להוראה
סטודנטים המסיימים שנה ג', ואקדמאים שהוכשרו להוראה, חייבים בהתמחות בהוראה (סטאג'), על מנת שיוכלו לקבל "רישוי עיסוק בהוראה" ממשרד החינוך, בתום לימודיהם במכללה.
על מנת לקבל "רישוי עוסק בהוראה" ולהיכנס למאגר המועמדים להוראה במשרד החינוך , יש למלא את השאלון לעובדי הוראה.
השאלון הינו מקוון ונמצא בפורטל הסטודנטים. למעבר לפורטל לחצו כאן
האפשרות למילוי השאלון פתוחה רק לסטודנטים הלומדים בשנה פדגוגית ג'. במידה ולא נפתחת אפשרות זו אנא פנו לגב' שיבא בסט במנהל הסטודנטים לעדכון השנה הפדגוגית בדוא"ל: minhal_lomdim@dyellin.ac.il
לצורך מילוי השאלה וכניסה למאגר המועמדים להוראה במשרד החינוך, עליכם להיכנס:
לפורטל הסטודנט -> אפשרויות נוספות -> שאלון עובדי הוראה
בשאלון עליכם לעדכן ולמלא את פרטיכם האישיים והסכמתכם למסירת מידע פלילי. בנוסף, עליכם לבחור את המחוז, סוג הפיקוח ושכבת הגיל בו הנכם מעוניינים ללמד.
תאריך אחרון למילוי השאלון עד לתאריך 15.3.2024. מילוי השאלון בזמן יאפשר את שיבוצכם במשרד החינוך לקראת שנה"ל הבאה.
לצורך הכניסה למערכת לחיפוש משרות של משרד החינוך, אחרי שמילאתם שאלון עובד הוראה, אנא כנסו לקישור זה.
השיבוץ להתמחות (סטאז') במזרח ירושלים מתבצע באופן ייחודי באמצעות מערכת "טלאבת".
יחידת הכניסה להוראה במכללה תשלח את הפרטים לסטודנטים העומדים לצאת לשנת הסטאז'.
الانتساب للتدريب العملي (ستاج) بشرقي القدس يتم بشكل خاص عن طريق نظام "طلبات". وحدة القبول للتعليم (הוראה) بالكلية سوف ترسل التفاصيل للطلاب المقبلين على سنة تدريبهم العملية (ستاج).
יערכו מפגשיםבמסגרת המסלולים לצורך היערכות.
הסטודנט ממלא טופס בקשה לאישור ביניים בפורטל הסטודנט.
כ-6 שבועות מאוחר יותר מקבלים הסטודנטים מהמכללה טופס אישור ביניים. אישורים אלה חשובים גם לדרוג השכר במשרד החינוך.
הסטודנט נרשם לעבודה לשנת הסטאז'.
סטודנט שנה ג' נרשם אחרי תשלום מקדמה לסדנת סטאז'.
לבירורים וליצירת קשר לאחר מציאת עבודה, ניתן לפנות לסבטלנה ירט במזכירות הסטאז' במייל svetlanaj@dyellin.ac.il ובמידת הצורך לתאם הגעה לפגישה.
מילוי טופס אישור התמחות בהוראה בפורטל המכללה, בהתאם להנחיות שתשלח הגב' סבטלנה ירט לכל המתמחים.
הערכה מעצבת-
בחינוך הקדם יסודי, ההערכה המעצבת מתבצעת במהלך השנה ע"י הגננת החונכת בשיתוף המפקחת ע"מ שהמתמחה יקבל משוב על איכות עבודת ההוראה, לקראת המשך תפקוד מוצלח במערכת.
בהוראת בתי ספר, ההערכה מתבצעת ע"י המורה החונך/ת בשיתוף עם מנהל/ת בית הספר. מטרתה לתת למתמחה משוב על העבר והדרכה לעתיד, לשמש בסיס לשיחה בין החונך/ת ובין המתמחה, אודות איכות עבודתו/ה בהוראה, לקראת המשך תפקוד מוצלח במערכת.
כל טפסי משוב האמצע (ההערכה המעצבת) לקדם יסודי, לבתי הספר ולגננות החינוך המיוחד נמצאים בפורטל עובדי הוראה של משרד החינוך תחת הלשונית "טפסים".
באחריות המתמחה לשמור סריקה של הערכת האמצע. אין להעביר עותק ממנה ליחידת "נטעים" או למזכירויות המסלולים.
הערכה מסכמת מקוונת באחריות בתי הספר והמפקחות על גני הילדים.
לאחר סיום התהליך המקוון במשרד החינוך, המתמחה ינפיק מאתר משרד החינוך אישור על הצלחתו בשנת ההתמחות וכן טופס בקשת רשיון הוראה.
המכללה שולחת אישור סיום סדנת סטאז' בדוא"ל בחודש יולי ואילך.
המתמחה ממלא טופס טיולים (רק אחרי שסיים את כל חובותיו הלימודיים), מספר שבועות לאחר מכן מקבל אישור סיום לימודים, וזכאות ל .B.e.d
בתום התהליך המתמחה ממלא טופס בקשה לרישיון.
לאחר מכן ישלח למתמחה רישיון ההוראה ממשרד החינוך בדואר וייעודכנו הפרטים האישיים בפורטל עובדי הוראה.
מעכשיו - את/ה נחשב/ת מורה חדש/ה!! בשנת הלימודים הבאה תידרש/י ללמוד באחד הקורסים לפיתוח מקצועי למורים בשנתם הראשונה המוצעים במסגרת יחידת נטעים.
מרכזת את תחום ההכשרה בגיל הרך במסלול ולדורף ואחראית על ההתנסות המעשית. עבדה במשך שנים רבות כגננת ומלווה פדגוגית בגני ולדורף וכמורה לאוריתמיה בבית ספר אדם בירושלים. עוסקת בליווי והדרכה של גננות וגנים ומדריכת סטאז' של בוגרות המסלול המשתלבות בעבודה בגני ילדים. בעלת תואר שני ביעוץ חינוכי ובוגרת הכשרת אורתמיה. חברה בצוות הניהול של המסלול והמכון להכשרה ומחקר בחינוך ולדורף.
מדריכה פדגוגית לאנגלית
ראש המסלול לחינוך מיוחד בחברה הערבית
מרצה ומדריכה פדגוגית וחוקרת בתחום החינוך והחינוך המיוחד, חוקרת בתחום החינוך הכללי ובמיוחד החינוך נגד אלימות במשפחה, והתמודדות מערכת החינוך איתה,ערכה מחקרים בנושא שיתוף הורים בעשייה החינוכית, חינוך רגיש מגדר, הדרכה פדגוגית וחינוך לזהות... ועוד
מנהלת מרכז "אלפרח" לתמיכה בתלמידים ליקויי למידה וצוותי חינוך בבתי ספר פרטיים בירושלים המזרחית.
ראש המועצה הפדגוגית הערבית.
محاضرة ومرشدة تربوية وباحثة في مجال التربية والتربية الخاصة، تهتم بالابحاث التي تعنى بالتربية بشكل عام والتربية ضد العنف العائلي بشكل خاص ومواجهة اجهزة التربية له، لها ابحاث بمجال مشاركة الاهل بالعملية التربوية، التربية الحساسه للجندر، الارشاد التربوي والتربية للهوية....
مديرة مركز الفرح لدعم ذوي/ذوات الصعوبات التعلمية بالقدس، ورئيسة المجلس التربوي العربي.
ד"ר יחיא חג'אזי הוא יועץ חינוכי העוסק בהכשרת מורים בשנות עבודתם הראשונות. בעל תואר דוקטור בחינוך מאוניברסיטה בן גוריון בנגב. כיום הוא מרצה, מדריך סדנאות סטאז' ויועץ לסטודנטים במשרד לדיקנט הסטודנטים במכללה.
תחומי המחקר העיקריים שלו: התמודדות מתבגרים עם מצבי לחץ, קבלת החלטות מקצועיות בקרב מתבגרים, אתגרים חברתיים בקרב בני נוער, חינוך במזרח ירושלים ומורים בתחילת דרכם המקצועית.
מ"מ ראש המסלול לגיל הרך
ד"ר דפנה שרב היא מרצה ומדריכה פדגוגית במסלול לחינוך היסודי, מרצה בחוג לחינוך בלתי פורמלי ומנחת סדנאות סטאז'.
ד"ר בייעוץ חינוכי, עבדה שנים רבות כיועצת חינוכית בבתי ספר יסודיים ובחט"ע, הדריכה צוותי ניהול ומחנכים בתחום אקלים חינוכי מיטבי, ריכזה צוותים רב-מקצועיים, ועסקה בפיתוח והנחיה של תוכניות מניעה והתערבות. בעלת ניסיון רב בהנחיית צוותים חינוכיים, הנחיית הורים, והדרכה חינוכית-טיפולית של קבוצות ילדים ונוער בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי.
מחקריה עוסקים בפניה לעזרה של מתבגרים ובעיצוב סמכות בקרב מחנכים.
בין הקורסים הנלמדים: עבודה חינוכית עם הורים, סוגיות בהכלה ושילוב, מיומנויות בעבודה קבוצתית.
ראשת המסלול לחינוך מיוחד
ראשת המסלול לחינוך מיוחד במכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין.
רקע אקדמי:
בעלת פוסט דוקטורט במכון מופ"ת. נושא המחקר: הכשרת מורים משלבת בישראל: הרצוי והמצוי
בעלת תואר שלישי, אוניברסיטת בר-אילן. נושא המחקר: קנאה, התקשרות ותיאורית המיינד אצל ילדים עם אוטיזם בתפקוד גבוה בהשוואה לילדים עם התפתחות תקינה.
בעלת תואר שני בחינוך מיוחד, האוניברסיטה העברית. נושא המחקר: סגנונות התמודדות עם בעיות חברתיות של מתבגרים בעלי לקויי למידה.
תחומי מחקר: לקויות למידה, לקויות תקשורת, שילוב, הכשרת מורים.
רקע מקצועי קודם: מורה לחינוך מיוחד וסגנית מנהלת בי"ס "יפה-נוף" בירושלים, רכזת פרויקט השילוב בחטיבה לגיל הצעיר של מכללת דוד ילין ומנהלת המכון לאבחון לקויות למידה במכללה.
תחומי הוראה: בעבר מדריכה פדגוגית במסלול לחינוך מיוחד: בבי"ס "יפה-נוף" (המשלב ילדים בעלי צרכים מיוחדים מגוונים בכל כיתות ביה"ס), ובמוסד "בני-ברית" לילדים עם בעיות התנהגות והפרעות רגשיות ונפשיות קשות.
כיום מרצה בתחומים הבאים: לקויות למידה, הפרעות קשב והיפר אקטיביות, אוטיזם, קליניקת משחק לפיתוח משחק דמיוני אצל ילדים עם עיכוב התפתחותי, סוגיות נבחרות בשילוב, מנחת סדנת סטאז' בחינוך המיוחד. בתואר השני בשילוב מלמדת קורס בשם: מבט על לקויות והפרעות בלמידה.
ראשת המסלול לחינוך יסודי
מרכזת הסבת אקדמאים במסלול לחינוך יסודי
תמר משלי, מדריכה פדגוגית במסלול היסודי ומרצה בחוג לחינוך היסודי.
מומחית בתחום לקויות למידה וחינוך לשוני.
דוקטורנטית בחוג ללקויות למידה באוניברסיטת חיפה ועוסקת במחקר על תלמידים דו-לשוניים.
מלמדת קורסים על התפתחות שפה תקינה ולקויה, לקויות למידה, תהליכי קריאה ועוד.
מרכזת הסדנה לחינוך יסודי ועל יסודי
נטע ארקין, דרמה תרפיסטית. בעלת תואר דוקטור בסוציולוגיה, מחקריה עוסקים בהבניית אוריינטציית עתיד ושאיפות תעסוקתיות וכן הכנה לקריירה ושילוב באקדמיה לנוער נושר ובסיכון.
עבדה שנים רבות בתחום קידום נוער במגוון תפקידי הנחיה ומטה. בעבר, עבדה בתנועת הצופים ואף כתבה את תוכנית ההדרכה של התנועה ״ הדרכה 2000״.
מתגוררת בישוב כרמי יוסף.
אימרה מהחיים -
״המדד האמיתי לבחינת פעולותינו הוא עד כמה הטוב הטמון בהן, נמשך לאורך זמן" - המלכה אליזבת׳ השנייה.
ראשת המסלול לחינוך על יסודי
יפעת הררי בעלת תואר דוקטור מהמגמה לפסיכולוגיה במערכת החינוך באוניברסיטת בן גוריון. עבודת הדוקטורט שלה עוסקת בהתפתחות אמפתיה ומוסריות בקרב ילדים צעירים. את ניסיונה העשיר רכשה בעבודה עם תלמידים, הורים וצוותים חינוכיים במהלך שני עשורים בהם עבדה כיועצת חינוכית, מדריכה של צוותי ניהול בנושא אקלים חינוכי מיטבי, מנחת הורים ומדריכה מחוזית במשרד החינוך.
יפעת עוסקת כעשור בפיתוח מקצועי של בעלי תפקידים מובילים במערכת החינוך בתחומים של היבטים פסיכולוגיים בלמידה, כישורי הנחייה והובלה חינוכית . תחומי המחקר שלה: התפתחות מוסרית; מורים מובילים; קהילות מקצועיות לומדות. נושאי הוראה: פיתוח זהות אישית ומקצועית, חינוך וניהול כיתה הטרוגנית ופדגוגיה פרטנית.
ד"ר יאסר סנדוקה הוא מומחה לחינוך מיוחד וליקויי למידה ואבחון ליקויי למידה, עוסק בתחום החינוך המיוחד ואבחון ליקויי למידה. בעל תואר דוקטור בחינוך וחינוך מיוחד ותעודת מאבחן כישורי למידה.
כיום הוא ראש המסלול לחינוך מיוחד בחברה הערבית, מרצה ומדריך פדגוגי.
תחומי המחקר העיקריים שלו: אוכלוסיות בחינוך מיוחד וליקויי למידה בנוסף לפיתוח אבחונים וחוברות הדרכה לליקויי למידה אצל דוברי ערבית.