Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הינך נמצא כאן

היחידה להתמחות בהוראה (סטאז') - שנת ההתמחות

יחידת נטעים

היחידה להתמחות בהוראה (סטאז') - שנת ההתמחות

לקראת שנת ההתמחות ובמהלכה - מה מצפה לי?

דצמבר עד מרץ (בשנה ג'- טרום סטאז')

סטודנטים המסיימים שנה ג', ואקדמאים שהוכשרו להוראה, חייבים בהתמחות בהוראה (סטאז'), על מנת שיוכלו לקבל "רישוי עיסוק בהוראה" ממשרד החינוך, בתום לימודיהם במכללה (האפשרות למילוי השאלון היא לסטודנטים הלומדים בשנה פדגוגית ג'. במידה ולא נפתחת אפשרות זו אנא פנו לגב' יפעת במנהל הסטודנטים לעדכון השנה הפדגוגית).

לצורך הכניסה למאגר המועמדים להוראה במשרד החינוך, עליכם להיכנס:

לפורטל הסטודנט -> אפשרויות נוספות -> שאלון עובדי הוראה

בשאלון עליכם לעדכן ולמלא את פרטיכם האישיים והסכמתכם למסירת מידע פלילי. בנוסף, עליכם לבחור את המחוז, סוג הפיקוח ושכבת הגיל בו הנכם מעוניינים ללמד.

מילוי השאלון בזמן יאפשר את שיבוצכם במשרד החינוך לקראת שנה"ל הבאה.

מרץ עד יוני (בשנה ג'- טרום סטאז')

יערכו מפגשים  עם נציגי הפיקוח, כח אדם בהוראה והגזברות במסגרת המסלולים, לצורך היערכות לשנת ההתמחות.

 

יולי (בשנה ג'- טרום סטאז')

הסטודנט ממלא טופס טיולים במנהל לומדים.

כ-6 שבועות מאוחר יותר מקבלים הסטודנטים מהמכללה טופס אישור ביניים. אישורים אלה חשובים גם לדרוג השכר במשרד החינוך.

הסטודנט נרשם לעבודה לשנת הסטאז'.

סטודנט שנה ג' נרשם אחרי תשלום מקדמה לסדנת סטאז'.

כל שאר הסטודנטים הנדרשים לשלם לסדנה (הסבות, מי שלא עשה סטאז' בשנה ד',סטודנטים לתרפיה בבעלי חיים, וולדורף או שלא למדו במכללה בשנה האחרונה) נרשמים אצל סבטלנה ירט במזכירות הסטאז' ימים א'-ה' 08:30-12:00 חדר 202 א' ליד הספרייה.

ניתן ליצור קשר דרך המייל:

svetlanaj@dyellin.ac.il

 אחרי שמצאתם עבודה.

ספטמבר - דצמבר (בשנה ג'- טרום סטאז')

מילוי טופס אישור התמחות בהוראה בפורטל המכללה, בהתאם להנחיות שתשלח הגב' סבטלנה ירט לכל המתמחים

 

הוספת שני קבצים אשר יעברו הנגשה 

ינואר (שנת הסטאז')

הערכה מעצבת-

בחינוך הקדם יסודי, ההערכה המעצבת מתבצעת במהלך השנה ע"י הגננת החונכת בשיתוף המפקחת ע"מ שהמתמחה יקבל משוב על איכות עבודת ההוראה, לקראת המשך תפקוד מוצלח במערכת. 

בהוראת בתי ספר, ההערכה מתבצעת ע"י המורה החונך/ת בשיתוף עם מנהל/ת בית הספר. מטרתה לתת למתמחה משוב על העבר והדרכה לעתיד, לשמש בסיס לשיחה בין החונך/ת ובין המתמחה, אודות איכות עבודתו/ה בהוראה, לקראת המשך תפקוד מוצלח במערכת. 

כל טפסי משוב האמצע (ההערכה המעצבת) לקדם יסודי, לבתי הספר ולגננות החינוך המיוחד נמצאים באתר הסטאז' של משרד החינוך תחת הלשונית "טפסים".

 

מרץ - יוני (שנת הסטאז')

טופס פרטי המורה החונך נמסר למתמחה, לפיו יקבל המורה החונך תשלום עבור עבודתו, את הטופס יש להחזיר לחתימת מנחה הסדנה.

הערכה מסכמת מקוונת באחריות בתי הספר והמפקחות על גני הילדים.

לאחר סיום התהליך המקוון במשרד החינוך, המתמחה ינפיק מאתר משרד החינוך אישור על הצלחתו בשנת ההתמחות וכן טופס בקשת רשיון הוראה. 

יוני ואילך (שנת הסטאז')

המכללה שולחת אישור סיום סדנת סטאז'.

המתמחה ממלא טופס טיולים (רק אחרי שסיים את כל חובותיו הלימודיים), מספר שבועות לאחר מכן מקבל אישור סיום לימודים, וזכאות ל .B.e.d

בתום התהליך המתמחה יתבקש על ידי משרד החינוך לשלוח את המסמכים הבאים:

  • אישור סיום סדנת סטאז' - יישלח בתום השנה על ידי סבטלנה ירט
  • אישור על הצלחה בשנת ההתמחות
  • אישור זכאות לתואר ותעודת הוראה

 

לאחר מכן ישלח למתמחה רישיון ההוראה ממשרד החינוך. 

מעכשיו - את/ה נחשב/ת מורה חדש/ה!! בשנת הלימודים הבאה תידרש/י ללמוד באחד הקורסים לפיתוח מקצועי למורים בשנתם הראשונה המוצעים במסגרת יחידת נטעים.

 

 

סרטון הסבר על המערכת לחיפוש משרות בפורטל משרד החינוך

משרות פנויות בהוראה

מנחי סדנאות סטאז'

ברקן איריס

איריס ברקן
ד"ר
ברקן איריס
Dr. Iris Barkan

עוסקת בתחומים רבים הקשורים לבני אדם, ובכללם ייעוץ, אימון וחינוך, הנובעים מהאמונה שכולנו יכולים להשתנות, לגדול ולאהוב. 

יועצת ארגונית המתמחה בפיתוח צוותים, ייעוץ וטיפוח מנהלים, הכנה לכניסה לעבודה ועוד.

מנחת קבוצות מנוסה במגוון נושאים וביניהם: נוער, הורים, נשים, אנשי חינוך, צוותי עבודה, קבוצות תמיכה.

בעלת קליניקה פרטית לאימון אישי, זוגי, הורי ומקצועי, בגישה ייחודית המשלבת פסיכולוגיה ואימון. 

מנחה ומנהלת שותפה של מערך המנחות - פיתוח הדרכה, הכשרה וסופרוויז'ן, בעמותת ׳נשים לגופן׳ המקדמת בריאות, גוף ומיניות של נשים ונערות.

בעלת Ph.D ב - Coaching Psychology פסיכולוגיה אימונית, מאוניברסיטת מידלסקס בלונדון. 

גרין עדנה

ד"ר
גרין עדנה
NO NAME
דיקנית הסטודנטים
טלפון במשרד: 
02-6587500

בעלת תואר דוקטור בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת בן-גוריון. עדנה מרצה ומדריכה במכללה בסדנאות התפתחות מקצועית וכן במגוון של קורסים: שילוב ילד חריג, פסיכולוגיה התפתחותית, ילד קשה הסתגלות, ילדים וילדות בסיכון ועוד. תחומי המחקר : נשירה של בני נוער ממסגרות חינוכיות, סיפורי חיים של בני נוער בסיכון, עבריינות נוער ומורים כמנהיגים חינוכיים. עדנה פעילה מאוד בתחומי מעורבות חברתית - בבית של סוזן- מסגרת תעסוקתית לנוער בסיכון ובעמותת רעות- עמותה הפועלת לרווחת פגועי נפש ושילובם בקהילה.

דעבול דיאנא

דיאנה דעבול
ד"ר
דעבול דיאנא
NO NAME

מרצה ומדריכה פדגוגית וחוקרת בתחום החינוך והחינוך המיוחד, חוקרת בתחום החינוך הכללי ובמיוחד החינוך נגד אלימות במשפחה, והתמודדות מערכת החינוך איתה,ערכה מחקרים בנושא שיתוף הורים בעשייה החינוכית, חינוך רגיש מגדר, הדרכה פדגוגית וחינוך לזהות... ועוד

מנהלת מרכז "אלפרח" לתמיכה בתלמידים ליקויי למידה וצוותי חינוך בבתי ספר פרטיים בירושלים המזרחית.

ראש המועצה הפדגוגית הערבית. 

محاضرة ومرشدة تربوية وباحثة في مجال التربية والتربية الخاصة، تهتم بالابحاث التي تعنى بالتربية بشكل عام والتربية ضد العنف العائلي بشكل خاص ومواجهة اجهزة التربية له، لها ابحاث بمجال مشاركة الاهل بالعملية التربوية، التربية الحساسه للجندر، الارشاد التربوي والتربية للهوية....

مديرة مركز الفرح لدعم ذوي/ذوات الصعوبات التعلمية بالقدس، ورئيسة المجلس التربوي العربي.

חגאזי יחיא

יחיא חיג'אזי
ד"ר
חגאזי יחיא
Dr. Yahya Hijazi
ראש המסלול וסגן דיקנית הסטודנטים
טלפון במשרד: 
02-6587500

ד"ר יחיא חג'אזי הוא יועץ חינוכי העוסק בהכשרת מורים בשנות עבודתם הראשונות. בעל תואר דוקטור בחינוך מאוניברסיטה בן גוריון בנגב. כיום הוא מרצה, מדריך סדנאות סטאז' ויועץ לסטודנטים במשרד לדיקנט הסטודנטים במכללה.

תחומי המחקר העיקריים שלו: התמודדות מתבגרים עם מצבי לחץ, קבלת החלטות מקצועיות בקרב מתבגרים, אתגרים חברתיים בקרב בני נוער, חינוך במזרח ירושלים ומורים בתחילת דרכם המקצועית.

שרב דפנה

ד"ר
שרב דפנה
NO NAME

בעלת תואר דוקטור בייעוץ חינוכי מהאוניברסיטה העברית. דפנה מרצה במכללה במסלול לחינוך יסודי ומדריכה פדגוגית. לדפנה ניסיון רב בייעוץ חינוכי למתבגרים ולהוריהם במסגרות שונות. 
כמו כן, דפנה עסקה בהדרכת צוותי ניהול בבתי ספר בנושא אקלים חינוכי מיטבי; ניהול קו מצוקה טלפוני "נוער עונה לנוער", ובהדרכה חינוכית טיפולית לנוער בסיכון.