הינך נמצא כאן

באנר לימודים והרשמה

חינוך על יסודי

לרישום וקבלת סטודנטים: 
חייגו 3043* dy100@dyellin.ac.il

אודות המסלול

ילדים גדולים הם עדיין ילדים

מורים ומורות, לפי תפיסתנו, מנהיגים את קבוצת התלמידים אותה הם מלמדים או מחנכים, אשר יכולת ההנהגה שלהם מבוססת על בקיאותם בתחומי הדעת אותם הם מלמדים ועל יכולותיהם האישיות והבין-אישיות. 

במסלול לחינוך העל-יסודי בדוד ילין אנו מאמינים כי ההוראה היא המרחב העיקרי למפגש חינוכי משמעותי בין המורה לתלמיד. לכן חשובה לנו מקצועיותם של המורים לעתיד: מומחיותם בתחומי הדעת ובדרכי הוראתם ויכולתם לקיים מגע חינוכי עם תלמידיהם.

חשוב לנו שמורי העתיד ידעו להיות רגישים לתלמידיהם, קשובים לצורכיהם ושיהיו בעלי יכולת להעצימם ולפתחם, הן בתחומי הידע והן מבחינה אישית.

צוות המסלול מורכב ממרצים ומדריכים המשלבים בין מומחיות בתחום אותו הם מלמדים ובין ניסיון עשיר בחינוך ובהוראה והיכרות עמוקה עם מערכת החינוך.

סטודנטית מהמסלול העל יסודי במכללת דוד ילין משתפת חוויות

הומוגני? לא אצלנו

הסטודנטים והסטודנטיות במסלול העל-יסודי לומדים כיצד ללמד בכיתות שאוכלוסייתן מגוונת ומורכבת, כיצד לזהות את הצרכים הייחודיים של כל תלמיד וכיצד לתת מענה לצרכים אלו.

הלימודים במסלול העל יסודי משלבים בין למידה עיונית, בתחומי החינוך ובתחומי הדעת בהם מתמחים הסטודנטים, ובין עבודה מעשית המאפשרת היכרות והתנסות משמעותית בעבודת החינוך ובקשר וליווי בני נוער בבתי הספר. 

הסטודנטים הלומדים במסלול זוכים לליווי אישי מצוות המרצים והמדריכים במהלך כל תקופת הלימודים.

המכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין - המסלול לחינוך על יסודי

בתאל גואטה ממן - בוגרת המסלול העל-יסודי

בתאל גואטה ממן - בוגרת המסלול העל-יסודי בטקס חלוקת התעודות

בתאל גואטה ממן - בוגרת המסלול העל-יסודי, נושאת דברים בטקס חלוקת התעודות

מבנה ותכנית הלימודים

המסלול להכשרת מורים לחינוך על יסודי מכשיר מורים ומחנכים בשתי תכניות עיקריות: 

  • תכנית ארבע שנתית לסטודנטים סדירים לתואר ראשון (B.Ed) ולתעודת הוראה. 
  • תכנית להכשרת אקדמאים להוראה. 

בנוסף, מוכשרים במסלול סטודנטים הלומדים בתכניות אישיות על פי הרקע הלימודי הקודם שלהם. הסטודנטים הסדירים מתמחים בהוראה של שני תחומי דעת מתוך מגוון החוגים המוצע במכללה (ראו רשימה).

תכניות מיוחדות למסלול:

השלמות לבעלי תעודה לא אקדמית: 
תכנית אישית המתחשבת בלימודים קודמים; תכניות מיוחדות למורים מכהנים.

על תכנית הלימודים במסלול:

תכנית הלימודים לסטודנטים הסדירים מורכבת מלימודי הכשרה להוראה בהיקף של 30 ש"ש ומלימודי ההתמחות (בשני חוגים) בהיקף של 26 ש"ש כל אחד. בנוסף, מחויבים הסטודנטים הסדירים בלימודי יסוד בהיקף של 9 ש"ש הכוללים אזרחות ודמוקרטיה, שוני ומגוון בחברה הישראלית, אנגלית, לשון עברית, שיטות מחקר ואוריינות מחשב.

 

רכיבי הלימודים

היקף שעות

הכשרה להוראה

לימודי חינוך
דידקטיקות
אוריינות מחקר בחינוך
עבודה מעשית

30 ש"ש

התמחות ראשונה

התמחות ראשונה

26 ש"ש

התמחות שניה

התמחות שניה

26 ש"ש

לימודי יסוד והעשרה

9 ש"ש

חוגי ההתמחות

במסלול זה ניתן ללמוד את החוגים הבאים:

אנגלית

topics_accordion

החוג ללימודי אנגלית

עברית

ידיעת השפה האנגלית חשובה לכל אדם המנסה להשתלב במציאות הכפר הגלובאלי של היום. כל סטודנט חייב לרכוש כלים שיאפשרו לו להכין את הדור הצעיר להשתלב בעולם כיום ובעתיד בכל תחום שהוא: תקשורת בין-לאומית, שימוש במחשב, צפייה בסרטים, מסחר בינלאומי ודיאלוג עם הזולת. 

האתגר שלנו הוא להכשיר מורים יצירתיים שירחיבו את האופקים של תלמידיהם ויוכלו לאתגר אותם להשתמש באנגלית מעבר לכותלי בית-הספר.

החוג נועד להכשיר מורים להוראת אנגלית בכל הכיתות. המטרה היא להקנות למתמחים מיומנות גבוהה בשפה הכתובה והמדוברת, ידע בספרות ובבלשנות אנגלית וכלים תאורטיים ומעשיים להוראת השפה. 

אנו שואפים לשפר את המיומנות בדרך מגוונת וחווייתית עם חשיפה רבה לשיטות הוראה יצירתיות, השתתפות בפעילויות תרבותיות, מקצועיות וחינוכיות במטרה להרחיב אופקים ולפתח מצוינות בהוראה.

ביולוגיה-כימיה דו חוגי

topics_accordion

החוג למדעי הטבע (ביולוגיה כימיה)

עברית

אצלנו במכללה להכשרת מורים ע"ש דוד ילין, תקבלו תשתית ידע מעודכנת בנושאי מדע וסביבה, כלים לחשיבה מדעית ביקורתית, כלים לטיפוח סקרנות אל מול תופעות טבע ויכולת הוראה חווייתית תוך היענות לצורכי התלמידים.
אצלנו תוכלו לבחור להתמחות בהוראת מדעי הטבע באחד מהאפשרויות הבאות:

  • מסלולי החינוך היסודי
  • החינוך המיוחד
  • החינוך העל יסודי
  • התמחות משנה בחינוך לקיימות במסלול היסודי

 

אנו מלווים כל סטודנט באופן אישי במהלך אימוני ההוראה במדעים עד להשלמת ההכשרה כמורים, מסייעים בשיבוץ בעבודה בבתי הספר עם תום ההתמחות וכן מסייעים בקבלת מלגות לסטודנטים העונים על דרישות למלגות לימודים משרד החינוך.

היסטוריה ומחשבת ישראל

topics_accordion

החוג להיסטוריה ומחשבת ישראל

עברית

מורה לעתיד? עולם ההיסטוריה קורא לך. הצטרפו למסע מרתק, שבסופו תוכשרו כמורים למקצועות ההיסטוריה ומחשבת ישראל.

במסגרת הלימודים בחוג תחשפו למגוון דעות, דרכי עיון והוראה חדשניות וותיקות, תהיו שותפים לסיורים לימודיים אך בעיקר תרכשו ידע רחב וכלים שיאפשרו לכם להמשיך ללמוד ולחקור, גם לאחר סיום הלימודים. 
ההכללה של היסטוריה כללית, תולדות עם ישראל ומחשבת ישראל תחת קורת גג אחת מאפשרת להעניק לסטודנט ידע והשקפת עולם אינטגרטיביים הנחוצים במיוחד לאנשי חינוך והוראה.

כיצד תצאו מכאן? מחנכים ומחנכות האוצרים בתוכם, ערכים כלל אנושיים ויהודיים ומורשת תרבותית כללית ויהודית.
לפיכך, יש בחוג כמה מוקדים נושאיים הרלוונטיים במיוחד לחיים המורכבים במציאות הישראלית, בעולם היהודי העכשווי ובתרבות המערבית הפוסט-מודרניסטית:

  • יחסי גומלין בין דתות: יהדות, נצרות, אסלאם.
  • היסטוריה כללית בדגש על תרבות המערב.
  • הזהות היהודית והישראלית לדורותיה ולגווניה.
  • בין אדם למדינתו - מבט היסטורי.
חינוך בלתי פורמלי

topics_accordion

החוג לחינוך בלתי פורמלי

עברית

חושבים מחוץ לקופסה?

רואים את מערכת החינוך מזווית אחרת?

בעלי תחושת שליחות ומחויבות לחברה הישראלית?

החוג לחינוך בלתי פורמלי במכללה להכשרת מורים ע"ש דוד ילין הוא המקום עבורכם. כאן תוכשרו לנהל פרויקטים חינוכיים בקהילה, ליזום תכניות חדשניות ולהוביל את החברה האזרחית בישראל בשדה החינוך החברתי בקהילה. 

אנו מזמינים אתכם ללמוד כיצד להפוך למובילים חינוכיים בעל ראייה הומניסטית-ערכית, תודעה חברתית ביקורתית ותחושת אוטונומיה ושליחות בעבודה, כאנשי ונשות חינוך הפועלים מתוך תחושת מחויבות אישית וחברתית.

שנים רבות של חינוך והדרכת מורים באים לידי ביטוי בכלים ובידע הרב המאפשרים לנו להעניק לכם את כל הדרוש לניהול מערכות חינוך בלתי פורמליות. אצלנו תעמיקו את הידע אודות מאפייני גיל ההתבגרות ותרבות הנעורים, תקבלו מיומנויות וכלים ליצירת שיח משותף ואיכותי עם בני נוער, וכן כלים מקצועיים להבנת נוער במצבי סיכון ולהתערבות חינוכית–טיפולית בניהול פרויקטים חינוכיים-חברתיים בקהילה.

:החוג נלמד במסלולים הבאים: 
שילוב תלמידים בעלי צרכים מיוחדים בעל-יסודי

topics_accordion

החוג לשילוב תלמידים בעלי צרכים מיוחדים בעל-יסודי

עברית

לימודי המסלול לחינוך מיוחד מבוססים על תפיסת עולם חינוכית-הומניסטית המצדדת בזכותו של כל אדם בכל גיל ובכל מצב ליהנות מחינוך שיווני, נגיש וערכי. חינוך שמייצר סביבה מאתגרת, אך תומכת ומאפשר לכל פרט בה להביא לידי ביטוי את נטיותיו, ערכיו, צרכיו ויכולותיו תוך התייחסות לכוחותיו ולרצונו.

מטרת החוג, להכשיר מחנכים ומחנכות אוטונומיים, יצירתיים בעלי יכולת אמפתית גבוהה וגמישות מחשבתית. במסגרת עבודתם יצטרכו בוגרי החוג לדאוג לשילובם של תלמידים בעלי צרכים מיוחדים במסגרות החינוך העל יסודיות ברחבי הארץ, החל מגיל חטיבת הביניים.

הידע הרב הנרכש במסגרת תכנית הלימודים, יחד עם שיטות העבודה יוצאות הדופן הנלמדות ומתורגלות על בסיס יומי, מאפשרים לבוגרינו ליצר התאמות לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים המשולבים בה הן כיחידים והן בכיתות ייחודיות. בתוך אלה ילמדו בוגרי התכנית לכתוב תכניות לימודים אישיות, על בסיס תוצאות הערכות ומבדקים, ויהיו מתורגלים בבניית וכתיבת תכניות כיתתיות, בהתאם לתכנית הלימודים, תוך יישומן בהוראה דיפרנציאלית בכיתה הייחודית.

:החוג נלמד במסלולים הבאים: 
לשון עברית

topics_accordion

החוג ללימודי לשון עברית

עברית

שפה היא התשתית לכל תוכן לימודי או לכל שיטת לימוד וחקירה.

אוהבים עברית ומעוניינים להוביל את הדור הבא של אוהבי העברית?

מעוניינים לדעת איך המציאו את "צְרוּפָה" ו"סַחְרִיר"?

שואלים את עצמכם אם משה רבנו היה מבין אותנו היום?

רוצים לחשוב יחד איך תיראה ואיך תישמע העברית בעוד אלף שנה?

אצלנו בחוג ללימודי הלשון העברית במכללה להוראה ע"ש דוד ילין תמצאו את הידע, את הכלים ואת התשוקה לחיפוש התשובות ולמימוש רצונות.

במסגרת הלימודים בחוג תקנו דעת בכל ענפי המחקר של הלשון העברית לתקופותיה. תתוודעו לכלי ניתוח בלשניים מודרניים, תתוודעו לתהליך רכישת השפה הדבורה והכתובה וכן תפתחו רגישות סגנונית לכתיבה בסוגות השונות ובמשלבים השונים. בתוכנית הלימודים מושם דגש בעברית בת־ימינו ובמקומה בחינוך הלשוני בבתי־הספר.

ייחודו של החוג

החוג ללשון העברית משלב בין לימודי הלשון ברמה אקדמית ובין החינוך הלשוני הנדרש להוראה בבית הספר. הלימוד האקדמי ממוקד בעיקר בנושאים שיידרש להם המורה ללשון בית-הספר. המבט של לימודי החוג ממוקד בסטודנט כמורה בעתיד – צרכיו וידיעותיו. החוג מכשיר את הסטודנטים להוראת לשון – השפה והדקדוק – על פי תכנית הלימודים בבית הספר במסלול שבחרו להתמחות בו.

בתום הלימודים תוכשרו כמורים להוראת הלשון העברית בבית הספר היסודי והעל יסודי, בחינוך הרגיל ובחינוך המיוחד.

למי מיועדים הלימודים?

לסטודנטים המעוניינים להתמחות בלשון העברית.

לבעלי תואר אקדמי המעוניינים בהסבה להוראת הלשון העברית.

למורים בעלי תעודת הוראה המעוניינים להרחיב את הסמכתם גם להוראת הלשון העברית.

מקרא

topics_accordion

החוג ללימודי מקרא

עברית

המקרא הוא מרכיב מרכזי במורשת התרבותית-היסטורית של עם ישראל והתשתית לזהותו היהודית. הנחלת מורשת עשירה זו לדור הצעיר, הינה משימה לאומית ודורשת יכולות רבות, אך יותר מכל, אהבה לתחום ולשפה הייחודית שהוא יוצר.
אם את או אתה אוהבים לצלול לעולמות אחרים - לחשוב על האנשים, התרבות, היצירה והחיים בעידן הקדום; אם אתם אוהבים לקרוא מקרא, לא מפחדים לשאול שאלות וגם לצאת למסעות בעקבות התשובות, אזי החוג ללימודי מקרא במכללה להוראה ע"ש דוד ילין הוא המקום עבורכם!
מרגישים שעולמכם שזור בעולם המקרא, אם בכל טיול ברחבי הארץ אתם יודעים לספר את הסיפור הנכון, לשאול את השאלות הנכונות ובעיקר להסתקרן בנושאים שאינכם יודעים, החוג ללימודי מקרא במכללה להוראה ע"ש דוד ילין הוא המקום עבורכם.

מתמטיקה-פיזיקה

topics_accordion

החוג למתמטיקה-פיזיקה

עברית

"המתמטיקה - מלכת המדעים". (קרל פרידריך גאוס)
"מטרת החינוך צריכה להיות: אנשים המצטיינים בעצמאות – במחשבה ובמעשה – ועם זאת רואים בשירות למען הכלל את משימת חייהם העיקרית". (אלברט איינשטיין)

החוג להוראת מתמטיקה ופיזיקה פועל במטרה להציע לסטודנטים אופי למידה חווייתי ושונה מלימודי מתמטיקה ופיזיקה קודמים, למידה המתמקדת בהבנה ולא בשינון.
לשים דגש על הוראת תלמידי הקצוות במתמטיקה ובמדע: תלמידים בעלי קשיי למידה, מחד, וברוכי כישרון, מאידך.

בחוג, אנו פועלים להכשרת מורים למתמטיקה, למתמטיקה-פיזיקה או למתמטיקה בשילוב עם חוג אחר, תוך הקניית בסיס תאורטי וכלים מעשיים שיאפשרו השתלבות במערכת החינוך בתפקיד מורים במגזרים השונים.

מטרת ההתמחות היא לפתח בקרב המורים לעתיד מודעות לקשיי התלמידים ולדרכי חשיבתם, להעניק כלים להתגבר על קשיים אלה ולהכין את הסטודנטים לקראת המשך לימודים בעתיד לתואר שני בחינוך מתמטי.

:החוג נלמד במסלולים הבאים: 
ספרות וספרות ילדים

topics_accordion

החוג לספרות וספרות ילדים

עברית

"יודע אני בתי שאיני מנחיל לך עושר ונכסים, אבל אני מלמדך לקרות בספרים, בזמן שעולמו של אדם חשוך בעדו קורא בספר ורואה עולם אחר" (עגנון, סיפור פשוט)

מטרת הלימודים בחוג היא להקנות לסטודנטים הבנה של התכנים, הצורות, האידיאות והערכים שביצירות הספרותיות, על מנת לכוונם כאנשים בעלי יכולות רגשיות ואינטלקטואליות, המסוגלים לממש באופן עצמאי קריאה פרשנית מנומקת, וכדי לעצב דמות של מורה-מחנך משכיל ורחב אופקים, שידע ספרותי ותרבותי הוא חלק מעולמו ומערכיו.

אם את או אתה מכירים בכוחם של מילים, נהנים לצלול לעומקם של סיפורים ומעוניינים להעשיר את הדור הבא באוצר ספרותי אמיתי, מקומכם איתנו, בחוג לספרות וספרות ילדים במכללה להוראה ע"ש דוד ילין.

החוג מתאפיין במחויבותו הכפולה לשני סוגי הטקסטים – לילדים ולמבוגרים – ובשל כך יש לו ערך מוסף למי שמתעתדים ללמד ולחנך ילדים ובני נוער. בחירת היצירות ודרכי ההוראה מותאמות לצורכיהם של הסטודנטים – פרחי ההוראה, מורי המחר.

השילוב שיוצר החוג, בין הספרות העברית והספרות הכללית, בונה אישיות עשירה, המרגישה שייכות למורשת התרבותית-הישראלית, כאזרחים החיים במדינת ישראל ולתרבות ההומניסטית הכללית, כבני אדם "אזרחי העולם".

החוג שם לו למטרה את כל המתחייב מהקניית תחום הדעת:

  • להביא את לומדיו לידי היכרות רחבה של הספרות העברית והכללית.
  • לראות את המרחב הספרותי מתוך הבנת ההקשרים התרבותיים היסטוריים.
  • להכיר את הפואטיקה של הספרות, על מערכת המונחים התיאורטיים והכלים שבאים עימם, ולבססם אצל הסטודנט בשימוש וביישום מושכל.
ערבית

topics_accordion

החוג לערבית

עברית

הלימודים בחוג לערבית נועדו להכשיר מורים להוראת ערבית בבתי ספר יסודיים, בתי ספר לחינוך מיוחד ובתי ספר על יסודיים (כיתות ז'-י'). החוג פתוח גם לאקדמאים בוגרי תואר ראשון המבקשים להכשיר את עצמם להוראת השפה הערבית במסלולים העל יסודי והיסודי.

החוג לאמנויות - תאטרון ודרמה בחינוך

topics_accordion

החוג לאמנויות –תאטרון ודרמה בחינוך

עברית

תכנית הלימודים בחוג מגוונת, רוויית פעילויות, מיומנויות ושלל התנסויות במדיומים שונים של יצירה. התכנית כוללת קורסים, שעוסקים בתולדות התאטרון והדרמה, בסוגות, במגמות ובזרמים ובדמויות מרכזיות בתחום התאטרון והדרמה, בתורת התאטרון, בעקרונות ביקורת התאטרון, במשחק, בהפקה, בכתיבה דרמטית, בעיצוב תפאורה, בתאטרון בובות ועוד.

:החוג נלמד במסלולים הבאים: 
תקשורת

topics_accordion

החוג לתקשורת בחינוך

עברית

החוג לתקשורת מחדש את פניו.

אם תחום התקשורת בוער בעצמותיכם, אם התנסיתם בו בעבר, כתבתם, שידרתם או הפקתם ואם אתם רואים את עצמכם כאנשי חינוך, החוג לתקשורת הוא המקום עבורכם.

אם רצונכם ללמוד דוברות ויחסי ציבור – מקומכם בחוג לתקשורת במכללת דויד ילין.

אם רצונכם להתנסות בפרויקטים תקשורתיים בחברות ובארגונים גדולים ומגוונים – אנחנו נאפשר לכם זאת.

אם רצונכם לשלב משחקי מחשב בצורה מושכלת בהוראה – תלמדו זאת אצלנו.

אם רצונכם להיפגש עם אנשי תקשורת מן המעלה הראשונה -  אנחנו נזמין אותם במסגרת  "מפגשי תקשורת".

החוג לתקשורת הוא גם המקום לאקדמאים מעולם הקולנוע השואפים להצטייד בתעודת הוראה ולהעשיר את יכולותיהם בתחום.

הפקת סרטים תיעודיים, משדרי חדשות, פודקאסטים ושידורי רדיו וטלויזיה, כמו גם עיתונות כתובה ועיתונות ברשת, כל אלה ואחרים ניצבים בליבת העיסוק של החוג לתקשורת בחינוך, אשר הסטודנטים הלומדים בו מתאמנים ביצירת תוכן משפיע ומשנה דעת קהל.

אצלנו בחוג רוכשים הסטודנטים מגוון כלים לניתוח תוצרי תקשורת ולומדים תאוריות תקשורתיות. הם מפתחים התייחסות ביקורתית לתוצרי תקשורת שהפיקו  הם או גורמים אחרים מתוך גישה מודעת ומקצועית.

מתוך השקפה שהשפה היא תקשורת  והחינוך הוא שימוש תקשורתי בשפה בכל תחומי הדעת, נכללים בתכנית הלימודים קורסים המקרבים בין לימודי התקשורת ללימודי הלשון ובפרט לחקר השיח, לחקר השיחה ולסמיוטיקה. אלה הם קורסים העוסקים בענייני שפה וחברה, בתקשורת עם ילדים הן באמצעות הדיאלוג הלימודי והן באמצעות הדיאלוג האישי בבית הספר, בדיבור ובכתיבה וכן בניתוח ספרי לימוד ותוכניות לימודים.

לימודי התקשורת כוללים אפוא התנסות בפרויקטים תקשורתיים, מודעות ביקורתית ואחריות חברתית, ומכשירים את המורים לעתיד לתקשר עם תלמידיהם בכל סוגי המדיה וליצור דיאלוג לימודי מיטבי.

הכשרה מעשית

השתלבות מוצלחת בעולם החינוך אפשרית כאשר מסגרת הלימודים מחוברת לעולם הבית ספרי, ומסגרת הלימודים מלווה את הסטודנטים ומקנה להם את הכלים לכניסה לעולם החינוך וההוראה.

כדי להכין את הסטודנטים להוראה "אמיתית", הסטודנטים במסלול מתנסים משלב מוקדם בהוראה עצמאית (ללא נוכחות של מורה וותיק בכיתה) של תחומי הדעת בהם הם מתמחים. הם מקבלים קבוצת תלמידים לאחריותם המלאה: הם מכינים את השיעורים, מעבירים אותם, מעריכים את התלמידים, משתתפים בימי הורים ובישיבות הפדגוגיות על הכיתה אותה הם מלמדים.

הסטודנטים הסדירים מקיימים את אימוני ההוראה בליווי צמוד של המדריכים הדידקטיים. הם עובדים מתנסים בבית הספר במסגרת ההתנסות המעשית במהלך שני ימים בשבוע במשך בהשנה השניה והשלישית להכשרתם ומקבלים על כך קרדיט של 120 ש"ש. אימוני ההוראה מתקיימים בבתי ספר שונים ברחבי העיר ירושלים.

תנאי קבלה לתואר ראשון .B.Ed

1. תעודת בגרות (מקור או זהה למקור)
  • או בעלי זכאות לתעודת בגרות
  • או בוגרי מכינה קדם-אקדמית מוכרת
  • או בוגרי מכינה ייעודית המאושרת על ידי האגודה לקידום החינוך - במכללה קיימת גם מכינה ייעודית  (ציון ממוצע של המכינה ייחשב כציון ממוצע משוקלל)
  • או תעודת בגרות מחו"ל – עולים חדשים ללא בגרות ישראלית חייבים במבחן יע"ל. כמו כן עליהם
  • להיבחן בתנ"ך, בספרות, בהיסטוריה ובלשון. מועמדים אלה יתקבלו על סמך ציון מבחן פסיכומטרי ומבחן יע"ל.
  • או מועמדים אשר חסרים ציון במקצוע בגרות אחד (ובלבד שאינו בלשון עברית או בלשון ערבית) בתנאי שהם חיילים משוחררים או מי ששירת/ה שירות לאומי וטרם חלפו שלוש שנים מתום השירות. על המועמד לעמוד בשאר תנאי הקבלה. כמו כן עליו להשלים את הבחינה ולקבל ציון במשך שנת הלימודים הראשונה.
  • או מועמדים בני 30 ומעלה ללא תעודת בגרות, בתנאי שיעמדו בתכנית העצמה, ויעברו בחינה פסיכומטרית בציון 540 ומעלה.

2. פטור מחובת מבחן פסיכומטרי לבעלי תעודת בגרות איכותית

ניתן להתקבל ללימודים על סמך ציוני הבגרות ללא מבחן פסיכומטרי, בכפוף לתנאים הבאים: להתמחויות ההומניות: 4-5 יח"ל אנגלית, 5 יח"ל במקצוע מוגבר. להתמחויות במתמטיקה ומדעי הטבע: 4-5 יח"ל אנגלית, 4-5 יח"ל מתמטיקה, 5 יח"ל מקצוע מדעי מוגבר.

למסלולים בגננות ובחינוך יסודי (ללא שילוב התמחות בחינוך מיוחד).

הפטור ניתן למועמדים הנרשמים למסלולים אלה בעלי ממוצע בגרות משוקלל של 92 ומעלה. 

עבור כל שאר מסלולי הלימוד לתואר ראשון במכללה, הפטור ניתן למועמדים בעלי ממוצע בגרות משוקלל של 95 ומעלה.

מועמדים שהתקבלו ללימודים על סמך ציוני הבגרות בלבד חייבים במבחן אמי"ר לפני תחילת שנת הלימודים.

למתמחים במתמטיקה לעל יסודי – 5 יחידות מתמטיקה בציון 70 לפחות.

למתמחים באנגלית לעל יסודי – 5 יחידות באנגלית בציון 70 לפחות וציון 100 לפחות ברכיב האנגלית במבחן הפסיכומטרי או ציון 200 לפחות במבחן אמי"ר.

למתמחים בחוג לערבית במסלולים יסודי ועל-יסודי – ציון 80 לפחות בבגרות בערבית 4 יח"ל.

מועמדים בעלי 4 יחידות לימוד (אנגלית או מתמטיקה) המעוניינים להתמחות במתמטיקה או באנגלית במסלול העל-יסודי מוזמנים להשתתף במכינה פנימית המתגברת ל – 5 יחידות לימוד ומאפשרת לימודים בהתמחויות אלה.

מועמדים למסלולים אלה בעלי בגרות ישראלית מהמגזר הערבי שבחרו ללמוד במסלול בשפה העברית יחויבו בנוסף בבחינת ידע בעברית (יע"ל) בציון 120 לפחות.

3. אישור על ציון בבחינה הפסיכומטרית (מקור או זהה למקור)

 

מידע מורחב על הבחינה הפסיכומטרית

על המועמדים שאינם עומדים בתנאי הקבלה כפי שפורטו בסעיפים 1 ו -2, לעבור בחינה פסיכומטרית. על ציון הפסיכומטרי להיות 500 לפחות (ציון משולב 540 לפחות).

4. ציון משולב – לבעלי תעודת בגרות ומבחן פסיכומטרי 

מועמדים יתקבלו על-פי ציון משולב של 540 לפחות בסולם הציונים הפסיכומטרי של ממוצע ציוני תעודת הבגרות (88 לפחות) וציון פסיכומטרי (500 לפחות).

5. מצוינים להוראה - לתכנית המצוינים יתקבלו מועמדים בעלי ציון משולב 650 וכן תתאפשר קבלת מועמדים המוכיחים הצטיינות ערכית חברתית בציון משולב 630 ומעלה.

בעלי ציון משולב 615 – 649 חייבים לעבור את מבחני מסיל"ה (מערכת מיון שבוחנת התאמה למקצוע הוראה) בציון 7 ומעלה. 

התוכנית מתקיימת בכל המסלולים פרט להתמחויות: אומנויות ותקשורת.

6. סל חיזוקים (ראה מקצועות מועדפים בהלוואה מותנית של משרד החינוך ) - מסלולים: חינוך יסודי ועל-יסודי. להתמחויות מדעי הטבע, מתמטיקה ואנגלית יתקבלו מועמדים על-פי ציון משולב של 585 לפחות ויהיו חייבים במבחן הפסיכומטרי.

7. גיל - יתקבלו מועמדים שמלאו להם 18 שנה (אם קיבלו פטור מצה"ל). תינתן עדיפות ליוצאי צבא שירות לאומי או אזרחי.

8. ועדת קבלה - כל מועמד חייב לעבור ועדת קבלה וריאיון אישי. 

מידע מורחב על ועדת הקבלה

מועמדים בעלי נתוני קבלה נמוכים מהנדרש יוכלו להתקבל לאחר שעברו ועדת קבלה ויידונו בוועדת חריגים אשר תבדוק את קבלתם ללימודים בהתאם לשיקולי המכללה. בכל שנה המכללה מקבלת עד 10% מהמועמדים שאינם עומדים בתנאי הקבלה, בכפוף להחלטת המועצה האקדמית במכללה.

מועמדים ללימודים בעלי ציון משולב 525 - 539 יתקבלו ללימודים אם ישיגו ציון 5.5 לפחות במבחן מסיל"ה  (מערכת מיון שבוחנת התאמה למקצוע הוראה).

הערות לתנאי הקבלה:

1. פטור באנגלית - אנגלית למטרות אקדמיות

א. אחד מתנאי הקבלה למכללה הוא ציון באנגלית בבחינה הפסיכומטרית או ציון במבחן אמי"ר. לקשר למידע על המבחן הפסיכומטרי

ב. מועמד ללימודים עם ציון של פחות מ-85 בחלק האנגלית של המבחן הפסיכומטרי (185 במבחן אמי"ר) יוכל להתקבל ללימודים ובלבד שיגיע לרמת ידע בסיסית באנגלית עד סוף שנה א', אחרת לא יורשה לעבור לשנה ב'.

ג. כל סטודנט חייב בלימודי אנגלית למטרות אקדמיות עד הגעתו לרמת פטור. הסיווג לרמות יעשה על-פי ציון האנגלית בבחינה הפסיכומטרית או הציון במבחן אמי"ר.

ד. מטרת הקורס "אנגלית למטרות אקדמיות" היא להקנות לסטודנט כלים שיאפשרו לו להתמודד עם מטלות אקדמיות בשפה האנגלית.

ה. על הסטודנט להגיע לרמת ידע בסיסית באנגלית (סיום בהצלחה של קורס טרום בסיסי) עד סוף שנה א', אחרת לא יורשה לעבור לשנה ב'.

ו. כל סטודנט חייב להגיע לרמת פטור באנגלית עד סוף שנה ג'.

ז. ציון של 134 ומעלה בפסיכומטרי/אמיר"ם או 234 ומעלה במבחן אמי''ר מקנה פטור מלימודי אנגלית.

החלוקה לרמות לימוד אנגלית למטרות אקדמיות תהא על פי המפורט להלן:

ציון הפסיכומטרי/אמיר ציון אמי"ר רמת אנגלית  ש"ש (קורס שנתי) תשלום
120-133 220-233 מתקדמים ב' 2 ש"ש כלול בשכר הלימוד לתואר
100-119 200-219 מתקדמים א' 4 ש"ס       כלול בשכר הלימוד לתואר
85-99 185-199 בסיסי 6 ש"ס תשלום נוסף עבור השעות
70-84 170-184 טרום בסיסי ב' 6 ש"ס תשלום נוסף עבור השעות
60-69 160-169 טרום בסיסי א' 4 ש"ש תשלום נוסף עבור השעות

מעבר למידע המלא בדף לימודי יסוד באנגלית

2. סיווג בלשון עברית

כל הסטודנטים במסלולי ההכשרה להוראה חייבים בלימודי יסוד בשפת ההוראה. סיווג הלומדים לרמות לימוד בלשון נעשה על-פי:

  • לנבחנים במבחן הפסיכומטרי – על-פי הציונים של הרכיב הלשוני במבחן הפסיכומטרי, שיתקבלו באמצעות המרכז הארצי לבחינות.
  • למתקבלים שלא על פי מבחן הפסיכומטרי – מועמדים שיתקבלו ללימודים על סמך ציוני הבגרות בלבד: על-פי הציון בלשון ובהבעה בתעודת הבגרות שיציגו המתקבלים.
  • מועמדים בעלי בגרות ישראלית מהמגזר הערבי שבחרו ללמוד במסלול בשפה העברית יחויבו גם  בבחינת ידע בעברית (יע"ל). לקשר לפסיכומטרי.

הערה: תשלום עבור לימודי לשון עברית עד היקף של 4 ש"ש כלול בשכר הלימוד לתואר. כל שעת לימוד נוספת עד לרמת פטור תחויב בתשלום לכל שעת לימוד שנתית. עלות ש"ש מתפרסמת בתקנון שכר לימוד לקראת תחילת שנת הלימודים.

החלוקה לרמות לימוד בלשון עברית/ערבית תהא על פי המפורט להלן:

רמת                     לימוד מספר               ש"ש  ציון ברכיב המילולי בבחינה הפסיכומטרית בעברית ציון ברכיב המילולי בבחינה הפסיכומטרית בערבית הציון בלשון במבחן הבגרות בעברית הציון בלשון במבחן הבגרות בערבית
א' 6 90   82 70-75  80
ב' 4 91-120 83-103 76-92 81-104
ג'  121 104+  93  105 

 

3. ידע בשפה הערבית 

מועמדים למסלול לחינוך מיוחד בחברה הערבית נדרשים נוסף לתנאי הקבלה, להשיג ציון 80 לפחות בשפה הערבית בתעודת הבגרות (3 יח"ל לפחות), או ציון 70 לפחות בהיקף של 4 יחידות לימוד בשפה הערבית.

4. מבחן ידע בשפה הערבית 

כל המועמדים למסלול חינוך מיוחד בחברה הערבית (סטודנטים סדירים והסבת אקדמאים להוראה) מחויבים במבחן כניסה בשפה הערבית. מועמדים שלא יעברו את הבחינה יחויבו במכינת קיץ לפני תחילת הלימודים. המבחן אחיד לכל המכללות, תוכן הבחינה: הבנת הנקרא 30%, ידע לשוני 40%, הבעה בכתב 30%. ציון המעבר במבחן הינו 75.

מידע אודות עלות המבחן ומועדיו יפורסם באתר האינטרנט של המכללה ובמזכירות המסלול.

5. סטודנטים במסלול לחינוך מיוחד ולגיל הרך בחברה הערבית 

נוסף על תנאי הקבלה למכללה, יחויבו בשליטה בעברית ברמה א'-ב'.

  • מבחן רמה בעברית יתקיים במהלך הקיץ. סטודנטים שאינם שולטים בעברית ברמה א-ב יצטרכו ללמוד בקיץ באופן פרטי כדי לעמוד בהצלחה במבחן שיתקיים באחד באוקטובר (רמה ב).
  • הסטודנטים יוכלו ללמוד באולפנים השונים בעיר או בקורס ללימודי העשרה בעברית הפועל במכללה במסגרת המרכז ללימודי תעודה והשתלמויות.
  • בחינת הכניסה הפסיכומטרית, ידע בעברית- מבחן יע"ל ומבחן אמי"ר.

צור קשר - יעוץ והרשמה

צור קשר עם יועץ

לגבי תואר ראשון על יסודי 

היחידה לייעוץ ורישום

 שעות הקבלה: ימים א'-ה'

13:00-09:00

*3043

harshama@dyellin.ac.il