הררי פלטיאל יפעת

ילדים גדולים הם עדיין ילדים
מורים ומורות, לפי תפיסתנו, מנהיגים את קבוצת התלמידים אותה הם מחנכים. יכולת ההנהגה שלהם מבוססת על בקיאותם בתחומי הדעת אותם הם מלמדים ועל יכולותיהם האישיות והבין-אישיות.
במסלול לחינוך העל-יסודי בדוד ילין אנו מאמינים כי ההוראה היא המרחב העיקרי למפגש חינוכי משמעותי בין המורה לתלמיד. לכן חשובה לנו מקצועיותם של המורים לעתיד: מומחיותם בתחומי הדעת ובדרכי הוראתם ויכולתם לקיים קשר משמעותי עם תלמידיהם. אנו שואפים להכשיר מורים עם תפיסה פסיכו-פדגוגית רחבה תוך מודעות להיבטים רגשיים חברתיים של הלמידה ומאמינים שכל מורה הוא מחנך לערכים, למוסריות ולהתמודדות עם אתגרים.
חשוב לנו שמורי העתיד ידעו להיות רגישים לתלמידיהם, קשובים לצורכיהם ושיהיו בעלי יכולת להעצימם ולפתחם, הן בתחומי הידע והן מבחינה אישית.
צוות המסלול מורכב ממרצים ומדריכים המשלבים בין מומחיות בתחום אותו הם מלמדים ובין ניסיון עשיר בחינוך ובהוראה והיכרות עמוקה עם מערכת החינוך.
הומוגני? לא אצלנו
הסטודנטים והסטודנטיות במסלול העל-יסודי לומדים כיצד ללמד בכיתות שאוכלוסייתן מגוונת ומורכבת, כיצד לזהות את הצרכים הייחודיים של כל תלמיד וכיצד לתת מענה לצרכים אלו.
הלימודים במסלול העל יסודי משלבים בין למידה עיונית, בתחומי החינוך ובתחומי הדעת בהם מתמחים הסטודנטים, ובין עבודה מעשית המאפשרת היכרות והתנסות משמעותית בעבודת החינוך ובקשר וליווי בני נוער בבתי הספר.
הסטודנטים הלומדים במסלול זוכים לליווי אישי מצוות המרצים והמדריכים במהלך כל תקופת הלימודים.
יום שלישי, י"א באייר תשפ"ג, 2.5.2023
סדר היום:
13:15 עד 13:45 התכנסות ורישום
13:45 עד 14:00 דברי פתיחה וברכות
14:00 עד 15:00 הרצאת פתיחה
שילוב למידה רגשית חברתית בתחומי הדעת - גב' שרית תורג'מן
15:00 עד 16:00 הפסקה
16:15 עד 17:15 מושבים - סבב שני
17:20 יד 17:45 סיכום הכינוס וחלוקת תעודות השתתפות באודיטוריום
לפרטים נוספים: ד"ר יפעת הררי - פלטיאל yifatharari@dyellin.ac.il
הכנס יתקיים ביום שלישי 2/5/23, במהלך שבוע ההתנסות המעשית, בין השעות 13:30 עד 17:00, בהשתתפות כל הסטודנטים במסלול והסגל האקדמי.
כנס השנה יתייחסו להיבטים חברתיים רגשיים של תהליכי הוראה למידה שחוויתם בהתנסות המעשית, למשל: יחסים, מסוגלות, מוטיבציה, הכלה, התמודדות עם תלמידים מאתגרים, תהליכי רפלקציה והערכה, תהליכי למידה שיתופיים ועוד.
אנחנו מזמינות אתכם, סטודנטים בשנתם האחרונה ללימודיהם, להציג, לבד או בקבוצה: תוצר / רעיון / חוויית הוראה כגון: מערך שיעור, יוזמה, כלי פדגוגי / פסיכו-פדגוגי, אתגר חינוכי, תהליך, מתודה בהם התנסיתם. כדאי לשלב הפעלה קצרה של הקהל. ההצגה תארך 15 דקות ולאחריה יתקיים דיון פתוח של שאלות ותשובות.
החל משנת הלימודים תשפ"ב תכנית חוסן תילמד במסגרת המסלול לחינוך על יסודי כחלק אינטגרלי מתכנית הלימודים ותעניק תעודה נוספת של "חוסן בחינוך", לבוגרי המסלול.
חוסן במערכות חינוך היא תכנית תלת שנתית לפיתוח איתנות נפשית ומיומנויות התמודדות עם אתגרי החיים, לרבות מצבי לחץ ומשבר. תקופת הקורונה המורכבת הדגישה במיוחד את חשיבות תפקיד המורים כמנהיגים רגשיים המסוגלים לסייע ולתת מענה והחזקה רגשית לתלמידים. לפיכך, חיוני כבר בשלב ההכשרה להטמיע תפיסות ופרקטיקות הוראה של חוסן וקידום רווחה נפשית.
במהלך התכנית נחשפים מחנכי העתיד ללמידה חווייתית ולתכנים מרתקים באמצעותם הם זוכים לידע אקדמי ומיומנויות חיוניות לחיזוק עמידות נפשית של עצמם, כמו-גם בכלים פסיכו פדגוגיים שיאפשרו להם לחזק את החוסן הנפשי והמנטלי בקרב תלמידיהם.
אנו מאמינים בתפיסת תפקיד רחבה בה כל מורה הוא מורה לחיים, ובתוך כך חלק מתפקידו הוא להעצים את החוסן והרווחה הנפשית של תלמידיו.
התכנית מופעלת מטעם "מרכז חוסן" ע"ש האריס- כהן* בשיתוף עם מכללת דוד ילין ומקנה לבוגרים תעודת בוגר חוסן במערכות חינוך.
*מרכז חוסן ע"ש האריס כהן מוביל את תחום חוסן חינוך בארץ ומטמיע בימים אלו תכנית חינוכית לפיתוח חוסן אישי בכלל מערכת החינוך.
המסלול לחינוך העל יסודי מכשיר מורות/ים ומחנכות/ים בשתי תכניות עיקריות:
תכנית הלימודים מורכבת מלימודי הכשרה להוראה בהיקף של 31 ש"ש ומלימודי ההתמחות (דו חוגי) בהיקף של 26 ש"ש כל אחד. בנוסף, מחויבים הסטודנטים בלימודי יסוד בהיקף של 9 ש"ש הכוללים אזרחות ודמוקרטיה, שוני ומגוון בחברה הישראלית, אנגלית, לשון עברית, שיטות מחקר ואוריינות מחשב.
רכיבי הלימודים | היקף שעות (ש"ש) | |
---|---|---|
לימודי חינוך והוראה | 15 ש"ש | |
לימודי דיסציפלינה: דו-חוגי | התמחות ראשונה | 26 ש"ש |
התמחות שניה | 26 ש"ש | |
הכשרה קלינית | 18 ש"ש | |
לימודי העשרה (כולל אנגלית למטרות אקדמיות 2 ש"ש) | 4 ש"ש | |
סה"כ | 89 ש"ש |
במסלול זה ניתן ללמוד את החוגים הבאים:
הלימודים בהתמחות אנגלית והוראתה, במסגרת לימודי תואר ראשון לחינוך והוראה ותעודת הוראה, מחברים בין הידע האקדמי והמקצועי הנחוץ למורים לאנגלית לבין הפרקטיקה של הוראת האנגלית כשפה נוספת בבתי הספר. הלימודים כוללים קורסים עיוניים בתחומי שפה וספרות אנגלית והתנסות מעשית בהוראה.
קהילת הסטודנטים בתכנית רב-לשונית ורב-תרבותית ואנגלית היא השפה המשותפת לכולם. בפעילויות של הסטודנטים ובלימודים יחד נוצרת תחושת קהילתיות שבה מכבדים את האחר ומקיימים פלורליזם לשוני ותרבותי תוך שמירה על ייחודיות חברתית-תרבותית.
החל משנת הלימודים תשפ"ד, הלימודים בהתמחות אנגלית הינם במתכונת חד חוגית ורב גילית.
מעבר למידע מורחב אודות תוכנית הלימודים החדשה באנגלית
התמחות במתכונת דו חוגית פתוחה לסטודנטים הלומדים במסלולי הכשרה לחינוך מיוחד בלבד.
אצלנו בחוג למדעים, תקבלו תשתית ידע מעודכנת בנושאי מדע וסביבה, כלים לחשיבה מדעית ביקורתית, כלים לטיפוח סקרנות אל מול תופעות טבע ויכולת הוראה חווייתית תוך היענות לצורכי התלמידים.
אנו מלווים כל סטודנט באופן אישי במהלך אימוני ההוראה עד להשלמת ההכשרה כמורים, מסייעים בשיבוץ בעבודה בבתי הספר עם תום ההתמחות.
חושבים מחוץ לקופסה?
רואים את מערכת החינוך מזווית אחרת?
בעלי תחושת שליחות ומחויבות לחברה הישראלית?
החוג לחינוך בלתי פורמלי במכללה להכשרת מורים ע"ש דוד ילין הוא המקום עבורכם. כאן תוכשרו לנהל פרויקטים חינוכיים בקהילה, ליזום תכניות חדשניות ולהוביל את החברה האזרחית בישראל בשדה החינוך החברתי בקהילה.
אנו מזמינים אתכם ללמוד כיצד להפוך למובילים חינוכיים בעל ראייה הומניסטית-ערכית, תודעה חברתית ביקורתית ותחושת אוטונומיה ושליחות בעבודה, כאנשי ונשות חינוך הפועלים מתוך תחושת מחויבות אישית וחברתית.
שנים רבות של חינוך והדרכת מורים באים לידי ביטוי בכלים ובידע הרב המאפשרים לנו להעניק לכם את כל הדרוש לניהול מערכות חינוך בלתי פורמליות. אצלנו תעמיקו את הידע אודות מאפייני גיל ההתבגרות ותרבות הנעורים, תקבלו מיומנויות וכלים ליצירת שיח משותף ואיכותי עם בני נוער, וכן כלים מקצועיים להבנת נוער במצבי סיכון ולהתערבות חינוכית–טיפולית בניהול פרויקטים חינוכיים-חברתיים בקהילה.
הכשרת מורי ומורות שילוב מהווה צורך מהותי במערכת החינוך לאור השינויים במדיניות ההכלה והשילוב בארץ. על פי התיקון לחוק השילוב משנת 2018 בכל כיתה רגילה ישולבו תלמידים עם צרכים מיוחדים בליווי מורה מומחה/מומחית בתחום השילוב. הכשרה זו מספקת ידע וכלים מקצועיים רלבנטיים, על מנת לזהות את הקשיים והחוזקות בקרב תלמידים אלו ולסייע להם בתפקודם השוטף דרך הוראה מותאמת, דרכי הוראה מגוונות וחומרי למידה העונים על צרכיהם.
הלימודים בחוג מבוססים על תפיסת עולם חינוכית-הומניסטית המצדדת בזכותו של כל אדם בכל גיל ובכל מצב לזכות בחינוך שיווני, נגיש וערכי. אנו מכשירים אנשי חינוך אוטונומיים, יצירתיים, בעלי יכולת אמפתית גבוהה לכלל האוכלוסיות.
המקרא הוא מרכיב מרכזי במורשת התרבותית-היסטורית של עם ישראל והתשתית לזהותו היהודית. הנחלת מורשת עשירה זו לדור הצעיר, הינה משימה לאומית ודורשת יכולות רבות, אך יותר מכל, אהבה לתחום ולשפה הייחודית שהוא יוצר.
אם את או אתה אוהבים לצלול לעולמות אחרים - לחשוב על האנשים, התרבות, היצירה והחיים בעידן הקדום; אם אתם אוהבים לקרוא מקרא, לא מפחדים לשאול שאלות וגם לצאת למסעות בעקבות התשובות, אזי החוג ללימודי מקרא במכללה להוראה ע"ש דוד ילין הוא המקום עבורכם!
מרגישים שעולמכם שזור בעולם המקרא, אם בכל טיול ברחבי הארץ אתם יודעים לספר את הסיפור הנכון, לשאול את השאלות הנכונות ובעיקר להסתקרן בנושאים שאינכם יודעים, החוג ללימודי מקרא במכללה להוראה ע"ש דוד ילין הוא המקום עבורכם.
אם יש לכם אהבה אמיתית לאנשים ותשוקה לטפח מוחות צעירים, החוג למתמטיקה במכללת דוד ילין מתאים לך. הצטרפו ללימודים לתואר ראשון בחינוך והוראה בחוג הדינמי שלנו למתמטיקה.
החוג שלנו מטפח סביבה משפחתית ואינטימית, ומבטיח שתקבל את התמיכה וההכוונה הדרושים כדי לשגשג כמורה ומחנך. אנו נותנים עדיפות ללמידה ממוקדת תלמיד ומעודדים גישות חדשניות המושכות את דמיונם של התלמידים ומחיות את המתמטיקה.
הגישה שלנו מתמקדת בלמידה חווייתית, המציעה יציאה מרעננת מלימודי המתמטיקה המסורתיים. אנו נותנים עדיפות להבנת המתמטיקה ומתאימים את ההוראה שלנו לצרכים האישיים של כל תלמיד תוך דגש על התאמת ההוראה לתלמידי הקצוות ויכולות משתנות.
התוכנית שלנו מציעה חווית הכשרת מורים מצוינת, המספקת בסיס תיאורטי מוצק וכלים מעשיים.
אל תפספסו את ההזדמנות הזו לנצל את הפוטנציאל שלכם במתמטיקה ולצאת לקריירה מספקת כמחנך למתמטיקה. הצטרפו לחוג ההוראה הדינמי שלנו והיה חלק מקהילה המאמינה בכוחה הטרנספורמטיבי של המתמטיקה. הגישו מועמדות עוד היום ותנו לתשוקה שלכם למתמטיקה לזרוח בכיתה!
"יודע אני בתי שאיני מנחיל לך עושר ונכסים, אבל אני מלמדך לקרות בספרים, בזמן שעולמו של אדם חשוך בעדו קורא בספר ורואה עולם אחר" (עגנון, סיפור פשוט)
החוג לספרות ולספרות ילדים מציע מגוון רחב של קורסים בספרות עברית, ספרות עולמית, ספרות ילדים וסדנאות כתיבה. כמו כן, נלמדים קורסים העוסקים בהוראת מקצוע הספרות. אלו ניתנים במקביל להכשרה ולהתנסות מעשית בבית הספר היסודי והעל־יסודי.
הקורסים בחוג לספרות הם הזמנה להיכרות עם תחומים משיקים כמו פסיכולוגיה, פילוסופיה, היסטוריה, אמנות ומוזיקה. הקריאה והלמידה של טקסט ספרותי מכשירים את הסטודנטים והסטודנטיות להוראת הספרות להיות מורות ומחנכים משכילים ורחבי אופקים, בעלי יכולות רגשיות ואינטלקטואליות, שידע ספרותי, תרבותי, ישראלי ואוניברסאלי יהיו חלק מעולמם ומערכיהם.
הלימודים בחוג לערבית נועדו להכשיר מורים להוראת ערבית בבתי ספר יסודיים, בתי ספר לחינוך מיוחד ובתי ספר על יסודיים (כיתות ז'-י'). החוג פתוח גם לאקדמאים בוגרי תואר ראשון המבקשים להכשיר את עצמם להוראת השפה הערבית במסלולים העל יסודי והיסודי.
תכנית הלימודים בחוג מגוונת, רוויית פעילויות, מיומנויות ושלל התנסויות במדיומים שונים של יצירה. התכנית כוללת קורסים, שעוסקים בתולדות התאטרון והדרמה, בסוגות, במגמות ובזרמים ובדמויות מרכזיות בתחום התאטרון והדרמה, בתורת התאטרון, בעקרונות ביקורת התאטרון, במשחק, בהפקה, בכתיבה דרמטית, בעיצוב תפאורה, בתאטרון בובות ועוד.
השתלבות מוצלחת בעולם החינוך אפשרית כאשר מסגרת הלימודים מחוברת לעולם הבית ספרי, ומסגרת הלימודים מלווה את הסטודנטים ומקנה להם את הכלים לכניסה לעולם החינוך וההוראה.
כדי להכין את הסטודנטים להוראה "אמיתית", הסטודנטים במסלול מתנסים משלב מוקדם בהוראה עצמאית (ללא נוכחות של מורה וותיק בכיתה) של תחומי הדעת בהם הם מתמחים. הם מקבלים קבוצת תלמידים לאחריותם המלאה: הם מכינים את השיעורים, מעבירים אותם, מעריכים את התלמידים, משתתפים בימי הורים ובישיבות הפדגוגיות על הכיתה אותה הם מלמדים.
הסטודנטים מקיימים את אימוני ההוראה בליווי צמוד של המדריכים הדידקטיים. הם עובדים מתנסים בבית הספר במסגרת ההתנסות המעשית במהלך שני ימים בשבוע במשך השנה השניה והשלישית להכשרתם ומקבלים על כך קרדיט של 20 ש"ש. אימוני ההוראה מתקיימים בבתי ספר שונים ברחבי העיר ירושלים.
הסדנה היא בית לסטודנטים במסלול היסודי והעל יסודי.
אך אנו פותחים את דלתנו גם לכל סטודנט ומרצה במכללה הנכנס לרגע, שואל שאלה ונשאר כדי לעבוד או לגלגל שיחה.
צרו עימנו קשר עוד היום לקבלת מידע נוסף בנוגע לתנאי קבלה לתואר ראשון בחינוך והוראה וכן וסיוע בחישוב הציון המשולב.
02-6558111 בוואטסאפ או בשיחה טלפונית.
*למידע המורחב יש לעיין בחוזר היערכות של משרד החינוך – נספח 1: תנאי קבלה, המתעדכן מעת לעת.
מעבר למידע מורחב אודות תנאי הקבלה ; מעבר למחשבון לחישוב הציון המשולב
במסלול ייחודי זה ניתן לעשות הסבה מהירה ונוחה שתבטיח לכם מקצוע בעולם החינוך של המחר.
המסלול לחינוך על יסודי מזמין אקדמאים לעבור הכשרה להוראה לבית ספר על יסודי. מועמדים עם התמחות רלוונטית מלימודים אקדמאיים קודמים ילמדו יום לימודים מרוכז אחד בלבד במשך שנה אקדמית.
לפרטים נא לפנות לרכז: ד"ר דויטש יעקב yaacovd@dyellin.ac.il
בעלי תואר ראשון ומעוניינים לעבוד בהוראה בבתי ספר על יסודיים בתחום המידע והנתונים?
מקומכם איתנו!
ד"ר פלטיאל הררי יפעת |
Yifatharari@dyellin.ac.il | |
גב' בן חור גליה | galibe4@dyellin.ac.il | |
ד"ר גירש ירון | yarongir@dyellin.ac.il | |
ד"ר גרונר הדס | hadasgruner@dyellin.ac.il | |
ד"ר לוי מיכל | michallevy100@dyellin.ac.il | |
ד"ר ניסים מיכל | nissimichal@dyellin.ac.il | |
גב' עובדיה סילביה | ovadiase@dyellin.ac.il | |
ד"ר פיכמן אלעד | elfich@dyellin.ac.il | |
ד"ר צבר בועז | boazrush@dyellin.ac.il | |
ד"ר רותם מאור | rotemmaor@dyellin.ac.il | |
ד"ר שגיא בלה | belas@dyellin.ac.il |
ד"ר אפרתי עופר | מדריך פדגוגי - היסטוריה | oferef@dyellin.ac.il |
מר בלנקשטיין עודד - מורה מאמן | מדריך פדגוגי ערבית | odedblanki@gmail.com |
גב' בן דוד סבטלנה | מדריכה פדגוגית תאטרון | svetlanab@dyellin.ac.il |
ד"ר בן דוד עדי | מדריכה פדגוגית מדעים | adibendavid@dyellin.ac.il |
גב' בר איתן נעמה | מדריכה פדגוגית ספרות | nama12@dyellin.ac.il |
גב' גבעול ענת | מדריכה פדגוגית אנגלית | Anatgi@dyellin.ac.il |
מר גורדון האווי | מדריך פדגוגי אנגלית | Howie.gordon@dyellin.ac.il |
מר הלל חגי | מדריך פדגוגי מדעים | haggaih@dyellin.ac.il |
ד"ר המאירי עקיבא | מדריך פדגוגי מקרא | akivah@dyellin.ac.il |
ד"ר הראל רז | מדריך פדגוגי מתמטיקה | harelr@dyellin.ac.il |
גב' ליפשיץ שלומית | מדריכה פדגוגית תאטרון | shlomit@dyellin.ac.il |
גב' עזני רקפת | מדריכה פדגוגית הסטוריה | rakefeta@dyellin.ac.il |
גב' פז איילה | מדריכה פדגוגית מקרא | pazayala@dyellin.ac.il |
ד"ר פיילנכפלד דוד | מדריך פדגוגי מתמטיקה | feilchen@dyellin.ac.il |
גב' פלג עטר | מדריכה פדגוגית ספרות | atarp@dyellin.ac.il |
גב' פלינט מוריה | מדריכה פדגוגית לשון עברית | moriahf@dyellin.ac.il |
ד"ר פרחי מורן | מדריכה פדגוגית שילוב | moranfarhi@dyellin.ac.il |
גב' שאול מירב | מדריכה פדגוגית לשון | meiravs@dyellin.ac.il |
לקראת סיומה של שנת הוראה מאתגרת, מפתיעה ולפעמים גם מעט מתסכלת, ורגע לפני חג הביכורים, חג השבועות, ברצוננו להזמין אתכם להשתתף בכנס בו נציג יחד, סטודנטים ומדריכים, את פירות עמלנו. נשתף ברעיונות החדשים והייחודיים שהבשילו דווקא בשנה מיוחדת ומוזרה זו.
בתקופה זו חשוב "לא להיות לבד". יש ערך ייחודי בשיתוף הדדי, היכרות עם מה שעבר על העמיתים גם מתחומי דעת שונים ולמידה מהצלחות ומקשיים.
יום שלישי 27.4.2021 בזום
תכנית היום
14:00 - 14:15: פתיחה חגיגית וברכות
14:15 - 15:45: מושבים: סטודנטים מסיימים ומדריכים פדגוגיים מציגים תוצרים ותובנות מההתנסות המעשית בבתי הספר
15:45 - 16:00: סיכום ומשוב
הכינוס התקיים ב 22.3.22 י"ט באדר ב' תשפ"ב.
איך ללמד היום כך שתלמידים ירצו ללמוד גם מחר?
14:00-13:30 התכנסות – קפה ומאפה
14:25-14:00 מליאה
פתיחה וברכות:
ד"ר יפעת הררי פלטיאל, ראשת המסלול
פרופ' יוסף פרוסט, נשיא המכללה
פרופ' חוה גיא, משנה לנשיא לעניינים אקדמיים
מושבים מקבילים, סבב ראשון
15:30-14:30 הצגות בוגרות.ים
15:45-15:30 הפסקה
מושבים מקבילים , סבב שני
16:45-15:45 הצגות בוגרות.ים
17:50-17:15 מליאה
סיכום הכינוס באודיטוריום
ללומדים במסלול לחינוך על יסודי בהתמחויות (חוגים) הבאים: מתמטיקה, אנגלית, מדעים, ישנה אפשרות לקבלת מענק מותנה ומלגת מפעל הפיס במסגרת המערך המסייע של משרד החינוך.
למידע נוסף אודות המערך המסייע של משרד החינוך, לחצו כאן
בכל שאלה/בעיה יש לפנות לרכזת המלגות, אונית נאור במייל onitnaor@dyellin.ac.il או בטלפון : 02-6558108.