Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הינך נמצא כאן

תואר ראשון בחינוך
חינוך על יסודי

הינך נמצא כאן

לייעוץ ורישום ללימודים: 

חייגו 02-6558111

מתעניינים בתוכנית?

מלאו פרטים ונחזור אליכם

חייגו 3034*   

ד"ר יפעת הררי פלטיאל, ראשת המסלול לחינוך על יסודי במכללת דוד ילין

איפה שהלב והשכל נפגשים לעצב את עתיד החינוך

במסלול לחינוך על יסודי במכללת דוד ילין אנו מכשירים את מחנכי המחר שיודעים להקשיב ברגישות, להבין את עולמם המורכב של בני הנוער, ולהצית בהם תשוקה ללמידה.

תוכניות ההכשרה שלנו משלבות תשתית אקדמית, ערכית וחברתית לצד התנסות מעשית מקיפה ומשמעותית.

הקורסים משלבים טכנולוגיות עתיד, סימולציות, מיינדפולנס ומיומנויות הוראה חדשניות המותאמות לשונות בין לומדים.

כאן מתחיל המסע להיות מחנך משפיע, מוביל שינוי ומעצב את דור העתיד!

סטודנטית מהמסלול העל יסודי במכללת דוד ילין משתפת חוויות

חוגי ההתמחות

במסלול זה ניתן ללמוד את החוגים הבאים:

מדעים

topics_accordion

מדעים

עברית

אצלנו בחוג למדעים, תקבלו תשתית ידע מעודכנת בנושאי מדע וסביבה, כלים לחשיבה מדעית ביקורתית, כלים לטיפוח סקרנות אל מול תופעות טבע ויכולת הוראה חווייתית תוך היענות לצורכי התלמידים.

אנו מלווים כל סטודנט באופן אישי במהלך אימוני ההוראה עד להשלמת ההכשרה כמורים, מסייעים בשיבוץ בעבודה בבתי הספר עם תום ההתמחות.

היסטוריה ומחשבת ישראל

topics_accordion

החוג להיסטוריה ומחשבת ישראל

עברית

מורים לעתיד? עולם ההיסטוריה קורא לכם. הירשמו ללימודי תואר ראשון בחינוך והוראה עם התמחות בהיסטוריה והצטרפו למסע מרתק, שבסופו תוכשרו כמורים למקצועות ההיסטוריה ומחשבת ישראל.

במסגרת הלימודים בחוג תחשפו למגוון דעות, דרכי עיון והוראה חדשניות וותיקות, תהיו שותפים לסיורים לימודיים אך בעיקר תרכשו ידע רחב וכלים שיאפשרו לכם להמשיך ללמוד ולחקור, גם לאחר סיום הלימודים. 
ההכללה של היסטוריה כללית, תולדות עם ישראל ומחשבת ישראל תחת קורת גג אחת מאפשרת להעניק לסטודנט ידע והשקפת עולם אינטגרטיביים הנחוצים במיוחד לאנשי חינוך והוראה.

חינוך בלתי פורמלי

topics_accordion

החוג לחינוך בלתי פורמלי

עברית

חושבים מחוץ לקופסה?

רואים את מערכת החינוך מזווית אחרת?

בעלי תחושת שליחות ומחויבות לחברה הישראלית?

עכשיו, יותר מתמיד, מקומכן ומקומכם איתנו בחוג לחינוך בלתי פורמלי במסגרת לימודי תואר ראשון בחינוך והוראה במכללה להכשרת מורים ע"ש דוד ילין!!

חינוך בלתי פורמלי הוא מונח רחב היקף, הכולל מגוון פעילויות חינוכיות-חברתיות הן במסגרת בית הספר והן מחוצה לו. החוג לחינוך בלתי פורמלי במכללת דוד ילין מכשיר סטודנטיות וסטודנטים לעבודה ערכית-חברתית וחינוכית-טיפולית עם בני נוער, ולהובלת פרויקטים חדשניים בקהילה מתוך תפיסה הומניסטית-ערכית ותודעה חברתית ביקורתית.

:החוג נלמד במסלולים הבאים: 
שילוב תלמידים בעלי צרכים מיוחדים בעל-יסודי

topics_accordion

החוג לשילוב תלמידים עם צרכים מיוחדים בעל-יסודי

עברית

הכשרת מורי ומורות שילוב מהווה צורך מהותי במערכת החינוך לאור השינויים במדיניות ההכלה והשילוב בארץ. על פי התיקון לחוק השילוב משנת 2018 בכל כיתה רגילה ישולבו תלמידים עם צרכים מיוחדים בליווי מורה מומחה/מומחית בתחום השילוב. הכשרה זו מספקת ידע וכלים מקצועיים רלבנטיים, על מנת לזהות את הקשיים והחוזקות בקרב תלמידים אלו ולסייע להם בתפקודם השוטף דרך הוראה מותאמת, דרכי הוראה מגוונות וחומרי למידה העונים על צרכיהם.

הלימודים לתואר ראשון בחינוך והוראה בחוג זה, מבוססים על תפיסת עולם חינוכית-הומניסטית המצדדת בזכותו של כל אדם בכל גיל ובכל מצב לזכות בחינוך שיווני, נגיש וערכי. אנו מכשירים אנשי חינוך אוטונומיים, יצירתיים, בעלי יכולת אמפתית גבוהה לכלל האוכלוסיות.

:החוג נלמד במסלולים הבאים: 
לשון עברית

topics_accordion

החוג ללימודי לשון עברית

עברית

"החוג ללשון העברית? מה לומדים שם? נשוא, מושא ושווא נח?"

זאת אחת השאלות הנפוצות ביותר בקרב מי שאינם סטודנטים ללימודי תואר ראשון בחינוך והוראה עם התמחות בלשון העברית. נכון, לקראת הבגרות בלשון נדרשתם ללמוד על הדגשים, על בנייני הפועל ותחביר, אך תוכנית הלימודים בחוג ללשון העברית היא הרבה מעבר לכך.

שפה, כל שפה, היא התשתית לכל שיטת לימוד וחקירה, והיא הבסיס למיומנויות התקשורת הדבורה והכתובה. מחקרים רבים הראו ששליטה ברמה גבוהה בשפת האם מחזקת את הקשרים במוח ומשפיעה באופן חיובי על מיומנויות החשיבה.

לפיכך, בחלקם של המורים ללשון נפלה הזכות לא רק להקנות ידע ומיומנויות של קריאה וכתיבה, אלא גם לפתח כישורי חשיבה בקרב תלמידיהם.

אם גם אתם רוצים לעצב את כישורי החשיבה של הדורות הבאים, מקומכם איתנו, בחוג ללשון העברית.

הלימודים בחוג נפתחים בקורסי חובה, כגון תורת ההגה, תורת הצורות ותחביר, והם נלמדים באופן יסודי ומעמיק, מכיוון שהשפה היא מערכת שלמה ומורכבת, ולא רשימת חוקים אשר להם יש להצמיד "יוצאים מן הכלל": באילו נסיבות מוטב לנסח את המסר במשפט מחובר ולא במשפט מורכב? איך ייתכן שהעברית והערבית שתיהן שפות שמיות, אך הן כל כך שונות זו מזו?

מקרא

topics_accordion

החוג ללימודי מקרא

עברית

המקרא הוא מרכיב מרכזי במורשת התרבותית-היסטורית של עם ישראל והתשתית לזהותו היהודית. הנחלת מורשת עשירה זו לדור הצעיר, הינה משימה לאומית ודורשת יכולות רבות, אך יותר מכל, אהבה לתחום ולשפה הייחודית שהוא יוצר.
אם את או אתה אוהבים לצלול לעולמות אחרים - לחשוב על האנשים, התרבות, היצירה והחיים בעידן הקדום; אם אתם אוהבים לקרוא מקרא, לא מפחדים לשאול שאלות וגם לצאת למסעות בעקבות התשובות, אזי החוג ללימודי מקרא  במסגרת לימודי תואר ראשון בחינוך והוראה במכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין הוא המקום עבורכם!
מרגישים שעולמכם שזור בעולם המקרא, אם בכל טיול ברחבי הארץ אתם יודעים לספר את הסיפור הנכון, לשאול את השאלות הנכונות ובעיקר להסתקרן בנושאים שאינכם יודעים, החוג ללימודי מקרא במכללה להוראה ע"ש דוד ילין הוא המקום עבורכם.

מתמטיקה

topics_accordion

החוג למתמטיקה

עברית
  • אם יש לכם אהבה אמיתית לאנשים ותשוקה לטפח מוחות צעירים
  • אם הוראת מתמטיקה מעוררת בך עניין
    החוג למתמטיקה במכללת דוד ילין מתאים לך! הצטרפו ללימודים לתואר ראשון בחינוך והוראה בחוג הדינמי שלנו למתמטיקה.

חוג הוראת המתמטיקה מטפח סביבה משפחתית ואינטימית, ומבטיח שתקבל את התמיכה וההכוונה הדרושים כדי לשגשג כמורה ומחנך. אנו נותנים עדיפות ללמידה ממוקדת תלמיד ומעודדים גישות חדשניות המושכות את דמיונם של התלמידים ומחיות את המתמטיקה.

הגישה שלנו מתמקדת בלמידה חווייתית, המציעה יציאה מרעננת מלימודי המתמטיקה המסורתיים. אנו נותנים עדיפות להבנת המתמטיקה ומתאימים את ההוראה שלנו לצרכים האישיים של כל תלמיד תוך דגש על התאמת ההוראה לתלמידי הקצוות ויכולות משתנות.

התוכנית שלנו מציעה חווית הכשרת מורים מצוינת, המספקת בסיס תיאורטי מוצק וכלים מעשיים.

אל תפספסו את ההזדמנות הזו לנצל את הפוטנציאל שלכם במתמטיקה ולצאת לקריירה מספקת כמחנך למתמטיקה. הצטרפו לחוג ההוראה הדינמי שלנו והיה חלק מקהילה המאמינה בכוחה הטרנספורמטיבי של המתמטיקה. הגישו מועמדות עוד היום ותנו לתשוקה שלכם למתמטיקה לזרוח בכיתה!

:החוג נלמד במסלולים הבאים: 
ספרות

topics_accordion

ספרות

עברית

"יודע אני בתי שאיני מנחיל לך עושר ונכסים, אבל אני מלמדך לקרות בספרים, בזמן שעולמו של אדם חשוך בעדו קורא בספר ורואה עולם אחר" (עגנון, סיפור פשוט)

התמחות בחוג לספרות ולספרות ילדים במסגרת לימודי תואר ראשון בחינוך ותעודת הוראה, מציעה מגוון רחב של קורסים בספרות עברית, ספרות עולמית, ספרות ילדים וסדנאות כתיבה. כמו כן, נלמדים קורסים העוסקים בהוראת מקצוע הספרות. אלו ניתנים במקביל להכשרה ולהתנסות מעשית בבית הספר היסודי והעל־יסודי.

הקורסים בחוג לספרות הם הזמנה להיכרות עם תחומים משיקים כמו פסיכולוגיה, פילוסופיה, היסטוריה, אמנות ומוזיקה. הקריאה והלמידה של טקסט ספרותי מכשירים את הסטודנטים והסטודנטיות להוראת הספרות להיות מורות ומחנכים משכילים ורחבי אופקים, בעלי יכולות רגשיות ואינטלקטואליות, שידע ספרותי, תרבותי, ישראלי ואוניברסאלי יהיו חלק מעולמם ומערכיהם.

ערבית

topics_accordion

החוג לערבית

עברית

הלימודים בחוג לערבית במסגרת לימודי תואר ראשון בחינוך והוראה נועדו להכשיר מורים להוראת ערבית בבתי ספר יסודיים, בתי ספר לחינוך מיוחד ובתי ספר על יסודיים (כיתות ז'-י').

חוגהסבה להוראת ערבית פתוח גם לאקדמאים בוגרי תואר ראשון המבקשים לבצע הסבה להוראת ערבית במסלולים העל יסודי והיסודי.

אמנויות - תאטרון ודרמה

topics_accordion

החוג לאמנויות, תאטרון ודרמה בחינוך

עברית

תוכנית הלימודים לתואר ראשון בחינוך והוראה בחוג זה מגוונת, רוויית פעילויות, מיומנויות ושלל התנסויות במדיומים שונים של יצירה.

התכנית כוללת קורסים, שעוסקים בתולדות התאטרון והדרמה, בסוגות, במגמות ובזרמים ובדמויות מרכזיות בתחום התאטרון והדרמה, בתורת התאטרון, בעקרונות ביקורת התאטרון, במשחק, בהפקה, בכתיבה דרמטית, בעיצוב תפאורה, בתאטרון בובות ועוד.

:החוג נלמד במסלולים הבאים: 

מבנה ותוכנית הלימודים

רכיבי הלימודים

היקף שעות (ש"ש)

לימודי תחום דעת (חוג) מקצוע ההוראה

26 ש"ש

לימודי חינוך והוראה

18 ש"ש

לימודי העשרה (כולל אנגלית למטרות אקדמיות, 2 ש"ש)

4 ש"ש

הכשרה קלינית (התנסות מעשית)

12 ש"ש

סה"כ

60 ש"ש

הכשרה מעשית

השתלבות מוצלחת בעולם החינוך אפשרית כאשר מסגרת הלימודים מחוברת לעולם הבית ספרי, ומסגרת הלימודים מלווה את הסטודנטים ומקנה להם את הכלים לכניסה לעולם החינוך וההוראה.

כדי להכין את הסטודנטים להוראה "אמיתית", הסטודנטים במסלול מתנסים משלב מוקדם בהוראה עצמאית (ללא נוכחות של מורה וותיק בכיתה) של תחומי הדעת בהם הם מתמחים. הם מקבלים קבוצת תלמידים לאחריותם המלאה: הם מכינים את השיעורים, מעבירים אותם, מעריכים את התלמידים, משתתפים בימי הורים ובישיבות הפדגוגיות על הכיתה אותה הם מלמדים.

הסטודנטים מקיימים את אימוני ההוראה בליווי צמוד של המדריכים הדידקטיים. הם עובדים מתנסים בבית הספר במסגרת ההתנסות המעשית במהלך שני ימים בשבוע במשך השנה השניה והשלישית להכשרתם ומקבלים על כך קרדיט של 20 ש"ש. אימוני ההוראה מתקיימים בבתי ספר שונים ברחבי העיר ירושלים.

תנאי קבלה לתואר ראשון בחינוך .B.Ed

  1. עמידה באחד מהתנאים הבאים:
    - תעודת בגרות /מכינה קדם אקדמית בממוצע 92 לפחות, מלבד המסלול לחינוך מיוחד, בו נדרש ממוצע 95.
    - ציון משולב 540 ומעלה (ציון משולב – בגרות ופסיכומטרי).
  2. ועדת קבלה

    במידה שציונך נמוך מ 92 או ציון משולב של 540 ועברת בהצלחה את ועדת הקבלה, תוכל להשתתף בוועדת חריגים או לגשת למכינה ייעודית  וכן להגיש ראויים לקידום.

צרו עימנו קשר עוד היום לקבלת מידע נוסף בנוגע לתנאי קבלה לתואר ראשון בחינוך והוראה וכן וסיוע בחישוב הציון המשולב.
02-6558111 בוואטסאפ או בשיחה טלפונית.

*למידע המורחב יש לעיין בחוזר היערכות של משרד החינוך – נספח 1: תנאי קבלה, המתעדכן מעת לעת.

מעבר למידע מורחב אודות תנאי הקבלה  ; מעבר למחשבון לחישוב הציון המשולב

כנסים במסלול

ללמוד לעשות: חינוך מוכוון מיומנויות - הכינוס השנתי של המסלול לחינוך על-יסודי תשפ"ד

8:45 דברי פתיחה וברכות

9:00 ד"ר גיא שיאון - המוח המיומן

9:30 ד”ר אודט סלע המדענית הראשית במשרה"ח -

מיומנויות ותפיסת הלמידה במערכת החינוך

10:30 מושב ראשון בהנחיית סטודנטיות/ים

11:30 מושב שני בהנחיית סטודנטיות/ים

12:45 סיכום ופרידה בקבוצות ההדרכה

מחכים לראותכם! סגל המסלול

לפרטים נוספים: ד"ר יפעת הררי פלטיאל Yifatharari@dyellin.ac.il

תסתכלו לי בעיניים: היבטים חברתיים רגשיים בהוראה ובלמידה - תשפ"ג

הכנס השנתי השלישי של המסלול לחינוך על-יסודי התקיים ביום שלישי 2/5/23, במהלך שבוע ההתנסות המעשית, בין השעות 13:30 עד 17:00, בהשתתפות הסטודנטים במסלול והסגל האקדמי.

בכנס התייחסו להיבטים חברתיים רגשיים של תהליכי הוראה למידה שחוויתם בהתנסות המעשית, למשל: יחסים, מסוגלות, מוטיבציה, הכלה, התמודדות עם תלמידים מאתגרים, תהליכי רפלקציה והערכה, תהליכי למידה שיתופיים ועוד.

יום שלישי, י"א באייר תשפ"ג, 2.5.2023

סדר היום:

13:15 עד 13:45  התכנסות ורישום

13:45 עד 14:00  דברי פתיחה וברכות

14:00 עד 15:00  הרצאת פתיחה

                        שילוב למידה רגשית חברתית בתחומי הדעת - גב' שרית תורג'מן

15:00 עד 16:00   הפסקה

16:15 עד 17:15   מושבים - סבב שני

17:20 יד 17:45   סיכום הכינוס וחלוקת תעודות השתתפות באודיטוריום

כנס המסלול העל יסודי הראשון - המעשה החינוכי - תשפ"א

לקראת סיומה של שנת הוראה מאתגרת, מפתיעה ולפעמים גם מעט מתסכלת, ורגע לפני חג הביכורים, חג השבועות, ברצוננו להזמין אתכם להשתתף בכנס בו נציג יחד, סטודנטים ומדריכים, את פירות עמלנו. נשתף ברעיונות החדשים והייחודיים שהבשילו דווקא בשנה מיוחדת ומוזרה זו.

בתקופה זו חשוב "לא להיות לבד". יש ערך ייחודי בשיתוף הדדי, היכרות עם מה שעבר על העמיתים גם מתחומי דעת שונים ולמידה מהצלחות ומקשיים.

יום שלישי 27.4.2021 בזום

תכנית היום

14:00 - 14:15: פתיחה חגיגית וברכות

14:15 - 15:45: מושבים: סטודנטים מסיימים ומדריכים פדגוגיים מציגים תוצרים ותובנות מההתנסות המעשית בבתי הספר

15:45 - 16:00: סיכום ומשוב

למידע מורחב אודות מושבי הכנס לחצו כאן

הכינוס העל יסודי השנתי - איך ללמד היום כך שתלמידים ירצו ללמוד גם מחר? תשפ"ב

הכינוס התקיים ב 22.3.22  י"ט באדר ב' תשפ"ב.

איך ללמד היום כך שתלמידים ירצו ללמוד גם מחר?

14:00-13:30 התכנסות – קפה ומאפה

14:25-14:00 מליאה

פתיחה וברכות:

ד"ר יפעת הררי פלטיאל, ראשת המסלול

פרופ' יוסף פרוסט, נשיא המכללה

פרופ' חוה גיא, משנה לנשיא לעניינים אקדמיים 

מושבים מקבילים, סבב ראשון

15:30-14:30 הצגות בוגרות.ים

15:45-15:30 הפסקה

מושבים מקבילים , סבב שני

16:45-15:45 הצגות בוגרות.ים 

17:50-17:15 מליאה

סיכום הכינוס באודיטוריום

צור קשר - יעוץ והרשמה

צור קשר עם יועץ

היחידה לייעוץ ורישום

 

02-6558111 שלוחה 1

dy100@dyellin.ac.il

לגבי תואר ראשון על יסודי