
>
אודות המכללהמסלול הגיל הרך בחברה הערבית מעניק לבוגריו תואר ראשון בוגר בהוראה B.Ed עם התמחות בגיל הרך בחברה הערבית, ומכשיר מחנכות ומחנכים לעבודה בגן הילדים.
המסלול שואף להכשיר גננות מקצועיות בעלות ידע בגישות חינוכיות מגוונות, המעודדות יצירתיות ומבינות את הייחודיות המצויה בכל ילד וילדה. כמו כן, מדגישה תכנית ההכשרה את חשיבות ההתנסות המעשית מתוך הבנה כי לא ניתן ללמוד על ילדים וילדות בגיל הרך מבלי להימצא בקרבתם. על כן, הסטודנטיות משובצות להתנסות בגן ילדים כבר משנת לימודיהן הראשונה ובמהלך כל שלוש שנות הכשרתם.
يمنح قسم الطفولة المبكّرة في المجتمع العربيّ الخرّيجين درجةَ اللقب الأوّل "خرّيج في التدريس B.Ed" مع تخصّص في مرحلة الطفولة المبكّرة في المجتمع العربي، ويؤهّل المربّيات والمربّين للعمل في رياض الأطفال.
يسعى القسم إلى تأهيل مربّيات للبساتين مهنيّات مطّلعات على التوجّهات والتيّارات التربويّة المختلفة، يحفّزن النزعة الإبداعيّة ويدركن جيّدًا خصوصيّة كلّ طفل وطفلة. كذلك يشدّد برنامج التأهيل على أهمّيّة التجربة العمليّة من خلال الإدراك لاستحالة التعلّم حول الأطفال في سنّ الطفولة المبكّرة دون المكوث على مقربة منهم. من هنا يجري دمج الطالبات للتطبيق في الروضات والبساتين بدءًا من السنة الدراسيّة الأولى، وعلى امتداد سنوات الدراسة الثلاث.
للتسجيل يرجى التوجّه إلى قسم الاستشارة والتسجيل: 02-6558198؛ 02-6587557
أو إلى البريد الإلكترونيّ: linasa@dyellin.ac.il
הלימודים מתקיימים במתכונת שיעורים וסדנאות חווייתיות שיאפשרו לכם לחוות את עולם הגן.
הלימודים מתקיימים בשפה הערבית.
משך הלימודים 4 שנים, כל סטודנט לומד בין 92-96 שעות על מנת לקבל תואר B.Ed.
دروس ورشات عمل تُمكّن الطالبات من معايشة عالم البستان.
التدريس يجري باللغة العربيّة.
مدّة الدراسة: 4 سنوات. يتعلّم كلّ طالب ما بين 92 وَ 96 ساعة لنَيْل لقب B.Ed.
תכנית ההכשרה מדגישה את חשיבות ההתנסות המעשית מתוך הבנה כי אי אפשר ללמוד על ילדים וילדות בגיל הרך, על התנהגותם, על התפתחותם, על דרכי הלמידה שלהם ועל מגוון רעיונותיהם, כישוריהם ורגשותיהם, בלי להימצא בקרבתם, לצפות בהם, לעקוב אחרי התנסויותיהם וליצור אתם אינטראקציות במגוון האירועים והפעילויות המתרחשים בחיי היום-יום שלהם. לכן מקפיד המסלול לשבץ את הסטודנטיות ואת הסטודנטים לתואר ראשון בחינוך לגיל הרך בגן ילדים כבר משנת לימודיהם הראשונה ובמהלך כל שנות הכשרתם.
התנסות מעשית זו מלווה בהדרכה אישית וקבוצתית. השנה הרביעית במסלול לתואר ראשון בחינוך הגיל הרך היא שנת התמחות (סטאז'). על פי דרישות משרד החינוך, בשנה זו, בנוסף להשלמת החובות האקדמיים לתואר בחינוך, יוכלו הסטודנטים והסטודנטיות לצאת לשנת התמחות בשטח.
يشدّد برنامج التأهيل على أهمّيّة التطبيق العمليّ من خلال الإدراك لاستحالة التعلّم بشأن الأطفال في مرحلة الطفولة المبكّرة (وحول سلوكهم، ونموّهم، وسبل تعلُّمهم، وتنويعة أفكارهم وكفاءاتهم ومشاعرهم) دون المكوث على مقربة منهم، ومشاهدتهم، وتتبُّع تجاربهم، والتفاعل معهم في المناسبات والنشاطات اليوميّة. من هنا يهتمّ برنامج الطفولة المبكّرة بدمج طلبة اللقب الأوّل في بستان الأطفال بدءًا من السنة الدراسيّة الأولى وعلى امتداد سنوات التأهيل.
يرافق التطبيقَ العمليَّ إرشادٌ شخصيّ وجماعيّ. السنة الرابعة في مسار اللقب الأوّل في قسم الطفولة المبكّرة هي سنة التدريب (الستاج)، ووَفق طلبات وزارة التربية والتعليم، يستطيع الطلبة والطالبات الخروج في هذه السنة لإجراء ستاج، علاوة على استكمال الواجبات الأكاديميّة لنَيْل اللقب.
במהלך הלימודים יתאפשר לסטודנטים ולסטודנטיות ללמוד סדנאות מעשיות בסדנה לגיל הרך ובסדנה לחינוך המיוחד בחברה הערבית. הלימודים מתקיימים במסגרת סדנה העשירה בחומרים שונים, בכלים אומנותיים ומוסיקליים, ספרים ומשחקים המותאמים לילדי הגן.
מעבר לסדנה לחינוך מיוחד בחברה הערבית
خلال فترة الدراسة، يتاح للطلبة تعلُّم ورشات عمل تطبيقيّة، تشمل ورشة للطفولة المبكّرة، وورشة للتربية الخاصّة في المجتمع العربيّ. الدراسة في الورشة ممتعة وعميقة وغير تقليديّة لكونها غنيّة بالموادّ المختلفة والأدوات الفنّيّة والموسيقيّة والكتب والألعاب الملاءَمة لأطفال البستان.
המעוניין לשפר את תנאי הקבלה שלו, מוזמן להצטרף ללימודי המכינה.
يستطيع الراغبون في تحسين شروط القبول الالتحاق بالدراسة في السنة التحضيريّة.
2. פטור מחובת מבחן פסיכומטרי לבעלי תעודת בגרות איכותית
ניתן להתקבל ללימודים על סמך ציוני הבגרות ללא מבחן פסיכומטרי, בכפוף לתנאים הבאים: להתמחויות ההומניות: 4-5 יח"ל אנגלית, 5 יח"ל במקצוע מוגבר. להתמחויות במתמטיקה ומדעי הטבע: 4-5 יח"ל אנגלית, 4-5 יח"ל מתמטיקה, 5 יח"ל מקצוע מדעי מוגבר.
למסלולים בגננות ובחינוך יסודי (ללא שילוב התמחות בחינוך מיוחד).
הפטור ניתן למועמדים הנרשמים למסלולים אלה בעלי ממוצע בגרות משוקלל של 92 ומעלה.
מועמדים בעלי נתוני קבלה נמוכים מהנדרש יוכלו להתקבל לאחר שעברו ועדת קבלה ויידונו בוועדת חריגים אשר תבדוק את קבלתם ללימודים בהתאם לשיקולי המכללה.
עבור כל שאר מסלולי הלימוד לתואר ראשון במכללה, הפטור ניתן למועמדים בעלי ממוצע בגרות משוקלל של 95 ומעלה.
מועמדים שהתקבלו ללימודים על סמך ציוני הבגרות בלבד חייבים במבחן אמי"ר לפני תחילת שנת הלימודים.
למתמחים במתמטיקה לעל יסודי – 5 יחידות מתמטיקה בציון 70 לפחות.
למתמחים באנגלית לעל יסודי – 5 יחידות באנגלית בציון 70 לפחות וציון 100 לפחות ברכיב האנגלית במבחן הפסיכומטרי או ציון 200 לפחות במבחן אמי"ר.
למתמחים בחוג לערבית במסלולים יסודי ועל-יסודי – ציון 80 לפחות בבגרות בערבית 4 יח"ל.
מועמדים בעלי 4 יחידות לימוד (אנגלית או מתמטיקה) המעוניינים להתמחות במתמטיקה או באנגלית במסלול העל-יסודי מוזמנים להשתתף במכינה פנימית המתגברת ל – 5 יחידות לימוד ומאפשרת לימודים בהתמחויות אלה.
מועמדים למסלולים אלה בעלי בגרות ישראלית מהמגזר הערבי שבחרו ללמוד במסלול בשפה העברית יחויבו בנוסף בבחינת ידע בעברית (יע"ל) בציון 120 לפחות.
3. אישור על ציון בבחינה הפסיכומטרית (מקור או זהה למקור)
מידע מורחב על הבחינה הפסיכומטרית
על המועמדים שאינם עומדים בתנאי הקבלה כפי שפורטו בסעיפים 1 ו -2, לעבור בחינה פסיכומטרית. על ציון הפסיכומטרי להיות 500 לפחות (ציון משולב 540 לפחות).
4. ציון משולב – לבעלי תעודת בגרות ומבחן פסיכומטרי
מועמדים יתקבלו על-פי ציון משולב של 540 לפחות בסולם הציונים הפסיכומטרי של ממוצע ציוני תעודת הבגרות (88 לפחות) וציון פסיכומטרי (500 לפחות).
5. מצוינים להוראה - לתכנית המצוינים יתקבלו מועמדים בעלי ציון משולב 650 וכן תתאפשר קבלת מועמדים המוכיחים הצטיינות ערכית חברתית בציון משולב 630 ומעלה.
בעלי ציון משולב 615 – 649 חייבים לעבור את מבחני מסיל"ה (מערכת מיון שבוחנת התאמה למקצוע הוראה) בציון 7 ומעלה.
התוכנית מתקיימת בכל המסלולים פרט להתמחויות: אומנויות ותקשורת.
6. סל חיזוקים (ראה מקצועות מועדפים בהלוואה מותנית של משרד החינוך ) - מסלולים: חינוך יסודי ועל-יסודי. להתמחויות מדעי הטבע, מתמטיקה ואנגלית יתקבלו מועמדים על-פי ציון משולב של 585 לפחות ויהיו חייבים במבחן הפסיכומטרי.
7. גיל - יתקבלו מועמדים שמלאו להם 18 שנה (אם קיבלו פטור מצה"ל). תינתן עדיפות ליוצאי צבא שירות לאומי או אזרחי.
8. ועדת קבלה - כל מועמד חייב לעבור ועדת קבלה וריאיון אישי.
מועמדים בעלי נתוני קבלה נמוכים מהנדרש יוכלו להתקבל לאחר שעברו ועדת קבלה ויידונו בוועדת חריגים אשר תבדוק את קבלתם ללימודים בהתאם לשיקולי המכללה. בכל שנה המכללה מקבלת עד 10% מהמועמדים שאינם עומדים בתנאי הקבלה, בכפוף להחלטת המועצה האקדמית במכללה.
מועמדים ללימודים בעלי ציון משולב 525 - 539 יתקבלו ללימודים אם ישיגו ציון 5.5 לפחות במבחן מסיל"ה (מערכת מיון שבוחנת התאמה למקצוע הוראה).
הערות לתנאי הקבלה:
1. פטור באנגלית - אנגלית למטרות אקדמיות
המכללה מציעה למעוניינים קורס הכנה למבחן אמי"ר/אמיר"ם בעלות מוזל.
הרשמה לקורס מבחן אמי"ר/אמיר"ם במכללה
א. אחד מתנאי הקבלה למכללה הוא ציון באנגלית בבחינה הפסיכומטרית או ציון במבחן אמי"ר. לקשר למידע על המבחן הפסיכומטרי
ב. מועמד ללימודים עם ציון של פחות מ-85 בחלק האנגלית של המבחן הפסיכומטרי (185 במבחן אמי"ר) יוכל להתקבל ללימודים ובלבד שיגיע לרמת ידע בסיסית באנגלית עד סוף שנה א', אחרת לא יורשה לעבור לשנה ב'.
ג. כל סטודנט חייב בלימודי אנגלית למטרות אקדמיות עד הגעתו לרמת פטור. הסיווג לרמות יעשה על-פי ציון האנגלית בבחינה הפסיכומטרית או הציון במבחן אמי"ר.
ד. מטרת הקורס "אנגלית למטרות אקדמיות" היא להקנות לסטודנט כלים שיאפשרו לו להתמודד עם מטלות אקדמיות בשפה האנגלית.
ה. על הסטודנט להגיע לרמת ידע בסיסית באנגלית (סיום בהצלחה של קורס טרום בסיסי) עד סוף שנה א', אחרת לא יורשה לעבור לשנה ב'.
ו. כל סטודנט חייב להגיע לרמת פטור באנגלית עד סוף שנה ג'.
ז. ציון של 134 ומעלה בפסיכומטרי/אמיר"ם או 234 ומעלה במבחן אמי''ר מקנה פטור מלימודי אנגלית.
החלוקה לרמות לימוד אנגלית למטרות אקדמיות תהא על פי המפורט להלן:
ציון הפסיכומטרי/אמיר | ציון אמי"ר | רמת אנגלית | ש"ש (קורס שנתי) | תשלום |
120-133 | 220-233 | מתקדמים ב' | 2 ש"ש | כלול בשכר הלימוד לתואר |
100-119 | 200-219 | מתקדמים א' | 4 ש"ס | כלול בשכר הלימוד לתואר |
85-99 | 185-199 | בסיסי | 6 ש"ס | תשלום נוסף עבור השעות |
70-84 | 170-184 | טרום בסיסי ב' | 6 ש"ס | תשלום נוסף עבור השעות |
60-69 | 160-169 | טרום בסיסי א' | 4 ש"ש | תשלום נוסף עבור השעות |
מעבר למידע המלא בדף לימודי יסוד באנגלית
2. סיווג בלשון עברית
כל הסטודנטים במסלולי ההכשרה להוראה חייבים בלימודי יסוד בשפת ההוראה. סיווג הלומדים לרמות לימוד בלשון נעשה על-פי:
הערה: תשלום עבור לימודי לשון עברית עד היקף של 4 ש"ש כלול בשכר הלימוד לתואר. כל שעת לימוד נוספת עד לרמת פטור תחויב בתשלום לכל שעת לימוד שנתית. עלות ש"ש מתפרסמת בתקנון שכר לימוד לקראת תחילת שנת הלימודים.
החלוקה לרמות לימוד בלשון עברית/ערבית תהא על פי המפורט להלן:
רמת לימוד | מספר ש"ש | ציון ברכיב המילולי בבחינה הפסיכומטרית בעברית | ציון ברכיב המילולי בבחינה הפסיכומטרית בערבית | הציון בלשון במבחן הבגרות בעברית | הציון בלשון במבחן הבגרות בערבית |
א' | 6 | 90 | 82 | 70-75 | 80 |
ב' | 4 | 91-120 | 83-103 | 76-92 | 81-104 |
ג' | 2 | 121 | 104+ | 93 | 105 |
3. ידע בשפה הערבית
מועמדים למסלול לחינוך מיוחד בחברה הערבית נדרשים נוסף לתנאי הקבלה, להשיג ציון 80 לפחות בשפה הערבית בתעודת הבגרות (3 יח"ל לפחות), או ציון 70 לפחות בהיקף של 4 יחידות לימוד בשפה הערבית.
4. מבחן ידע בשפה הערבית
כל המועמדים למסלול חינוך מיוחד בחברה הערבית (סטודנטים סדירים והסבת אקדמאים להוראה) מחויבים במבחן כניסה בשפה הערבית. מועמדים שלא יעברו את הבחינה יחויבו במכינת קיץ לפני תחילת הלימודים. המבחן אחיד לכל המכללות, תוכן הבחינה: הבנת הנקרא 30%, ידע לשוני 40%, הבעה בכתב 30%. ציון המעבר במבחן הינו 75.
מידע אודות עלות המבחן ומועדיו יפורסם באתר האינטרנט של המכללה ובמזכירות המסלול.
5. סטודנטים במסלול לחינוך מיוחד ולגיל הרך בחברה הערבית
נוסף על תנאי הקבלה למכללה, יחויבו בשליטה בעברית ברמה א'-ב'.
המסלול לגיל הרך בחברה הערבית: רמה אקדמית גבוהה, סגל מוכשר ולימודים חווייתיים.