בר-אב ברוך

ב' 9:30 - 12:30
ד' 9:00 - 10:15 ; 11:15 -12:30
יש לתאם פגישות עם יפעת מראש במייל
לימודי חינוך מבוגרים במסלול היסודי (א'-ו') במכללת דוד ילין מציעים הזדמנות יוצאת דופן לרכוש תואר ראשון בגיל בוגר, מתוך חיבור לניסיון חיים אישי, שליחות מקצועית ורצון להעמיק בעולם החינוך והחברה.
תוכנית הלימודים הייחודית לבני 30 ומעלה במכללת דוד ילין מציעה הזדמנות אמיתית לאנשים בעלי ניסיון חיים עשיר – שחולמים להשלים תואר ראשון ולפתוח פרק חדש של התפתחות אישית וגדילה מקצועית.
אנחנו כאן בשבילכם – אבל חשוב לנו לשמור על סדר וזרימה כדי שכולם יקבלו מענה כמו שצריך.
כדי שנוכל לטפל בפניות ביעילות ובזמן, אנא עקבו אחרי ההנחיות הבאות:
הדרך המומלצת ליצירת קשר היא במייל
אנחנו מתחייבים למענה בתוך שבוע (5 ימי עבודה) מרגע קבלת הפנייה.
למי פונים?
במקרים דחופים בלבד – מענה טלפוני
שימו לב: קבלת קהל בימים אלה בתיאום מראש.
מעוניינים לקבוע פגישה עם ד"ר ברוך בר־אב?
התיאום נעשה ישירות מולו, דרך כתובת המייל האישית שלו.
רבים מהסטודנטים בתוכנית הם אנשים עובדים, בעלי משפחות, שבשל נסיבות חייהם לא זכו להשלים השכלה גבוהה – וכעת מבקשים להגשים חלום ישן.
מאחורי כל אחד מהם סיפור, ולעיתים משפט אחד פשוט מסביר הכול:
כל אחד ואחת מהם מגיעים עם מטען, אבל גם עם רעב. היום – הם סוף סוף לוקחים את ההזדמנות לידיים.
חלק גדול מהלומדים:
התוכנית נבנתה במיוחד עבור קהל זה, ומציעה קורסים שמותאמים לעולמם, משלבים בין תיאוריה לפרקטיקה, וכוללים גם עבודה קהילתית בשטח. הסטודנטים נחשפים לאוכלוסיות מגוונות ולמערכות חינוך פורמליות ובלתי פורמליות – וצוברים כלים, השראה ותחושת מסוגלות אמיתית, שהיא מפתח להצלחה בלימודים אקדמאים.
התוכנית פותחת בפני הסטודנטים אפשרות להיות דמות משמעותית ומקדמת אותם ותוך כדי כך גם את הסובבים אותם: בני משפחתם ומעגלים חברתיים רחבים יותר.
המסלול משלב בין לימודים עיוניים, קורסי ליבה, התנסות מעשית ומעורבות חברתית בקהילה. הוא מותאם לסטודנטים בוגרים, ומבוסס על שילוב בין ניסיון חיים אישי ללמידה אקדמית משמעותית.
לימודי חינוך עיוניים
קורסי ליבה ולימודי העשרה
במכללת דוד ילין אנו רואים במעורבות החברתית מרכיב חיוני בהכשרת אנשי חינוך. כל סטודנט בתוכנית לוקח חלק בפעילות מעורבות חברתית בהיקף של 112 שעות, בליווי סדנאות למידה ותמיכה רפלקטיבית.
קורס זה עוסק במשמעות ההתנדבות ככלי חינוכי, אזרחי וקהילתי. הסטודנטים בוחנים את מקומה של ההתנדבות בישראל ובתרבות הדמוקרטית, דנים במניעים אישיים להתנדבות, ובונים הבנה של הקשר ההדדי בין היחיד לבין החברה והמדינה.
נושאים מרכזיים כוללים:
הלמידה משלבת עיבוד חוויות מהשטח, מפגש עם קשיים ואתגרים, ושיח על משמעות העשייה החברתית בעידן הנוכחי.
קורס זה מתמקד ביחסי הגומלין של האדם עם מעגלי חייו: משפחה, עבודה, קהילה וארגונים. משולבים בו תכנים מהפסיכולוגיה החברתית (מוטיבציה, לחץ, שחיקה, מנהיגות), לצד תיאוריות על לומדים מבוגרים ולמידה לאורך החיים.
הסטודנטים נחשפים להבדלים בין לומדים צעירים למבוגרים, בונים תפיסת עולם חינוכית אישית, וחוקרים את תפקיד הלומד המבוגר כמוביל חברתי.
הקורס מעודד פיתוח של למידה עצמית, התמודדות עם חסמים והעמקת המחויבות החברתית.
* מכינה לגילאי 30+ בהתאם להחלטת המל"ג בנושא
תקופה זו מיועדת לסטודנטים חסרי תעודת בגרות, אשר נרשמו ללימודי בוגר בחינוך היסודי לבני 30 + ומתקיימת מקביל ללימודים לקראת התואר. עמידה בהצלחה בתקופת ההעצמה היא תנאי למעבר לסטטוס של סטודנט מן המניין במסלול זה.
תוכנית הלימודים כוללת את המקצועות הבאים:
במידה ובתום תקופת העצמה מתקבל הסטודנט ללימודים אקדמיים לתואר B.Ed במסלול חינוך מבוגרים במסלול היסודי (א'-ו'), הוא יחוייב בשכר לימוד מלא בכל שנות הלימוד, בניכוי השעות ששולמו עבור תקופת העצמה.
אנו מזמינים אתכם להמשיך את מסע ההשכלה שלכם בבית אקדמאי שאתם מכירים ואוהבים, במכללת דודו ילין.
התכנית שמה דגש על פיתוח מיומנויות אקדמאיות, פדגוגיות ודיאולוגיות מתקדמות של לומדים ועובדים בארגונים ציבוריים.
ראש התוכנית חינוך מבוגרים במסלול היסודי (א'-ו')
בעל תואר דוקטור בקרימינולוגיה מהפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית. עבודת הדוקטורט עסקה באלימות במגרשי ספורט בארץ ובעולם.
עבד כ 30 שנה עם ילדים ונוער בסיכון מתוכן ניהל מעון לבני נוער פוסט אשפוזיים. מסגרת בה עסק בהחזרתם לקהילה של בני נוער לאחר אשפוז פסיכיאטרי, או כחלופה לאשפוז כזה. ברוך מלווה ומדריך צוותים בכירים במסגרות "חסות הנוער" המיועדות לנוער עובר חוק וכן במסגרות טיפוליות ופוסט אשפוזיות נוספות.
מרצה במכון לקרימינולוגיה בפקולטה למשפטים.
ראש שבט הצופים "יונתן" במבשרת ציון (בהתנדבות) כ 10 שנים.
ברוך מרצה במספר תחומים במכללה, בעיקר בכל הקשור לגיל ההתבגרות, עבריינות נוער ומסגרות חוץ ביתיות וכן קורסים שונים בשיטות מחקר כמותיות וסטטיסטיקה.
כותב הספר "מה עושים עם הבלאגן הזה" העוסק בחייהם של נערים ונערות בסיכון ומבוסס על מקרים אמיתיים משנות עבודתו עם נוער בסיכון.
ברוך נשוי לטלי ואב לאיתי, גל וליהיא.
"אם לא תרים את הראש לעולם לא תראה את הקשת בענן" (צ'ארלי צ'פלין)
מנהלת ואוצרת הגלריה לאומנות
עוסקת בתחומים רבים הקשורים לבני אדם, ובכללם ייעוץ, אימון וחינוך, הנובעים מהאמונה שכולנו יכולים להשתנות, לגדול ולאהוב.
יועצת ארגונית המתמחה בפיתוח צוותים, ייעוץ וטיפוח מנהלים, הכנה לכניסה לעבודה ועוד.
מנחת קבוצות מנוסה במגוון נושאים וביניהם: נוער, הורים, נשים, אנשי חינוך, צוותי עבודה, קבוצות תמיכה.
בעלת קליניקה פרטית לאימון אישי, זוגי, הורי ומקצועי, בגישה ייחודית המשלבת פסיכולוגיה ואימון.
מנחה ומנהלת שותפה של מערך המנחות - פיתוח הדרכה, הכשרה וסופרוויז'ן, בעמותת ׳נשים לגופן׳ המקדמת בריאות, גוף ומיניות של נשים ונערות.
בעלת Ph.D ב - Coaching Psychology פסיכולוגיה אימונית, מאוניברסיטת מידלסקס בלונדון.
ד"ר יפתח גולדמן הוא בעל תואר דוקטור מאוניברסיטת תל אביב.
בחוג לחינוך בלתי פורמלי הוא מלמד קורסים העוסקים במשמעות הקהילה בימינו, בחשיבות של החייאת הקהילות ובדרכים ליזמות קהילתית משמעותית.
מתמחה בהוראה דיאלוגית ובתהליך פיתוח היחס הדו-שיחי בקרב אנשי חינוך. מלמדת פדגוגיה ביקורתית, הגות אקזיסטנציאליסטית, חשיבה חינוכית ומגדר. מחקריה עוסקים בנוסף במסורות האלה העברית במקרא ובדת ישראל העתיקה.
בעלת תואר דוקטור בחינוך מאוניברסיטת בר אילן. תחומי מחקריה הם: דחייה חברתית, התפתחותן של עמדות כלפי קבוצות חוץ בחברה, סטריאוטיפים ודעות קדומות, יחסי יהודים וערבים בישראל וזכויות אדם.
מנהלת בשיתוף - תואר שני בהוראה ולמידה- חינוך, חברה וקהילה
פרופ' אריאלה פופר-גבעון היא פרופסור חבר במכללת דוד ילין.
מומחית למחקר איכותני, החוקרת סוגיות שונות של בריאות וחולי (גזענות במערכת הבריאות בישראל, הססנות חיסונים, רפואה מרחוק ועוד). מלמדת מזה שנים רבות סוגיות שונות במחקר איכותני בשלל מסגרות.
ראשת התכנית לתואר שני בשילוב תלמידים עם ליקויי למידה וקשיי התנהגות
מנהלת התכנית לתואר שני M.A.A.T - התכנית לטיפול באמצעות ביבליותרפיה
מדריכה בכירה במרכז התרפיות
ביבליותרפיסטית, ראשת התוכנית לתואר שני בביבליותרפיה. מדריכה בכירה במרכז התרפיות להורות ומשפחה. מדריכה מטפלים וסטודנטים, מטפלת בקליניקה פרטית בילדים, מתבגרים ומבוגרים. מתמחה בטיפול בנפגעי ונפגעות פגיעה מינית, מדריכה במסגרת תוכנית הפסיכותרפיה בשירות הפסיכולוגי באוניברסיטה העברית.