Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הינך נמצא כאן

המכון להוראה קשובה

המכון להוראה קשובה

גפ"ן- הוראה קשובה (attentive teaching) תוכנית מספר 9298

הינך נמצא כאן

מהי הוראה קשובה?

הוראה קשובה הינה גישה להוראה ולמידה שמטרתה להביא לומדים לידי הבנה. היא מקנה לאנשי חינוך מהגן ועד  האקדמיה כלים פדגוגיים "לראות" כל לומד בזמן אמת ולחולל בו תהליכי הבנה באמצעות תיווך מותאם.

ההוראה הקשובה משתמשת בייצוג חזותי כשפה נוספת באמצעותה כל לומד מבטא את הבנתו ביחס לתוכן הנלמד.

אודות המכון וצוות המכון

המכון להוראה קשובה, הינו מכון חינוכי ומחקרי המחויב למצוינות בחינוך, הפועל תחת חסותה של המכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין החל משנת 2019. המכון מקדם מחקר ויוזמות חינוכיות על בסיס הגישה החינוכית של "הוראה קשובה", גישה חדשנית וחווייתית להוראה ולמידה אשר פותחה על ידי פרופ' ירון שור.

פרסומים ומחקרים בהוראה קשובה
פדוקאסט - הכלה למעשה: שיח אודות פדגוגיה קשובה

במסגרת סדרת פודקאסטים של מכון מופ"ת בנושא פדגוגיה, מוריה טלמור משוחחת עם פרופ' ירון שור, ראש המכון להוראה קשובה במכללה לחינוך בדוד ילין, ומחבר הספר: "אומנות ההוראה הקשובה".

שיחה על הוראה קשובה, איך יוצרים שיח עם הלומדים בכיתה ההטרוגנית, וכיצד מסייעים ללומדים השונים לבטא דרכי הבנה מגוונות המחברות בין עולמם לבין הנלמד.

הפרק עוסק בשאלות רבות, ובהן: למה הקשב לתלמיד צריך להיות בבסיס ההוראה? מה הכוונה ב"תלמידים השותפים בתהליך הלמידה"? למה חשוב לבקש מהתלמידים להציג את המידע באופן חזותי ולהסביר ייצוג זה? מה השינוי שצריך להתחולל בהבנת תפקיד המורה? מה קרה למחנך גרמני שניסה ללמד את הסוס שלו קרוא וכתוב ומתמטיקה? למה חשוב לתת התייחסויות שונות לאותו חומר למידה? כיצד אפשר לרתום את הדמיון שלנו לתהליך הלמידה? והאם המורה של חנה'לה מהספר "קרשינדו" של דבורה עומר הייתה צריכה להתייחס אחרת לעולם הדמיוני של חנה'לה?

מורים משתלמים כותבים על הוראה קשובה