Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הינך נמצא כאן

תוכנית רום - מצויינים לחינוך
מכשירים, מטפחים ומתגמלים מנהיגים חינוכיים מצוינים!

הינך נמצא כאן

הנהלת המסלול

לייעוץ ורישום ללימודים: 

חייגו 02-6558111

מתעניינים בתוכנית?

מלאו פרטים ונחזור אליכם

חייגו 3034*   

למה רום?

חולמים להנהיג ולהוביל שינוי במערכת החינוך?

תוכנית רום - הכשרה וכניסה להוראה של סטודנטים מצטיינים, בעלי ממוצע בגרות גבוה, שיוכשרו להנהיג ולהוביל שינוי במערכת החינוך.

אלו הטבות ויתרונות מעניקה התכנית?

  • בוגרי התכנית מוכרים ומוערכים במערכת החינוך ויוצרים שינוי

  • תכנית לימודים ייחודית לפיתוח וביטוי של מצוינות רב מימדית בסטנדרטים גבוהים

  • מלגה בעבור מעורבות חברתית.
  • עדיפות בשיבוץ לסטאז' בסיום הלימודים.
  • שנת הסטאז' נחשבת לשנת הוראה ראשונה ונצברת לוותק בהוראה.
  • השתייכות לתוכנית יוקרתית ולרשת בוגרים

  • הכשרה לתחומי המנהיגות והיזמות כולל פיתוח מיזם אישי 

  • מסגרות למידה ייחודיות ברמה ארצית וברמה מכללתית עם מנטורינג וליווי

  • דרכי הוראה חדשניות, בחירה בסמינרים  ארציים, קורס בינלאומי ומשלחת לחו"ל

  • התנסות חינוכית גם מחוץ לביה"ס

  • אפשרות להמשך לתואר שני החל מסוף  שנה ג' (2 תארים ב4- שנים) 

  • מלגת הצטיינות (בנוסף למערך המסייע)

תהליך המיון ותנאי קבלה

תנאי קבלה

ציוני בגרות 102 ומעלה והשלמת תהליך המיון לתוכנית בהצלחה. 

תהליך המיון

שלב א' במכללה -  ראיון אישי עם ראש התוכנית, ד"ר שמשון בן דרור ומטלת למידה עצמאית.

שלב ב' – מבחן מסיל"ה ארצי המותאם לתוכנית. 

שלב ג' ארצי – אירוע חוויתי ODT

מנהיגות בתוכנית

נושאי המנהיגות יהיו שזורים בתוכנית הן באופן מדורג לאורך השנים והן באופן רוחבי לכלל השנתונים יחד

בשנה א – 'מנהיגות אישית' – ברור מקום המנהיגות ע"י פיתוח מודעות עצמית, חוזקות וחולשות, מטרות אישיות.

בשנה ב – 'מנהיגות בקבוצה' – וזאת בעזרת דינמיקה קבוצתית, פיתוח תקשורת בין-אישית, כלים לפתרון קונפליקטים ומתודות לבניית קבוצות.

בשנה ג -  'מנהיגות חינוכית' - תפקיד המורה כמנהיג, מנהיגות כיתתית, מנהיגות בית ספרית, מנהיגות מערכתית ותהליכי שינוי בחינוך.

לכלל השנתונים 'מנהיגות בעולם משתנה' – אתגרים עכשוויים בחינוך, מנהיגות עתידית וזאת לצד חדשנות בחינוך.

תכנית רג"ב בעיני היא תכנית המעודדת יוזמה. סקרנות ויציאה מהתבנית המסורתית של למידה. ברג"ב אנחנו מרחיבים את השקפת העולם שלנו והופכים אותה מורכבת יותר ויותר, מתוך אמונה שכך נכון להתבונן בעולם ולבחור בחירות מושכלות.

סטודנטית ברג"ב

תכנית רג"ב בעיני היא תכנית המעודדת יוזמה. סקרנות ויציאה מהתבנית המסורתית של למידה. ברג"ב אנחנו מרחיבים את השקפת העולם שלנו והופכים אותה מורכבת יותר ויותר, מתוך אמונה שכך נכון להתבונן בעולם ולבחור בחירות מושכלות.

סטודנטית ברג"ב

סטודנטים מעידים

קבוצת רג"ב הפכה לבית בשבילי, הזדמנות ללמוד עם אנשים טובים, להיחשף לדעות ורעיונות בלתי שגרתיים בקבוצה אינטימית ואינטיליגנטית, להיות יצירתיים, פעילים, פועלים מחוץ לקופסא

קבוצת רג"ב הפכה לבית בשבילי, הזדמנות ללמוד עם אנשים טובים, להיחשף לדעות ורעיונות בלתי שגרתיים בקבוצה אינטימית ואינטיליגנטית, להיות יצירתיים, פעילים, פועלים מחוץ לקופסא

תענוג ללמוד ברג"ב – הקורסים מאתגרים, מעניינים וברמה גבוהה, ערך מוסף משמעותי לשנות לימודי במכללה

תענוג ללמוד ברג"ב – הקורסים מאתגרים, מעניינים וברמה גבוהה, ערך מוסף משמעותי לשנות לימודי במכללה

העומס בלימודים גדול, הגמול שווה את המאמץ.

העומס בלימודים גדול, הגמול שווה את המאמץ.

סגל התוכנית

גולדמן יפתח

יפתח גולדמן
ד"ר
גולדמן יפתח
Dr. Yiftah Goldman

ראש לימודי חינוך

ד"ר יפתח גולדמן הוא בעל תואר דוקטור מאוניברסיטת תל אביב. 

בחוג לחינוך בלתי פורמלי הוא מלמד קורסים העוסקים במשמעות הקהילה בימינו, בחשיבות של החייאת הקהילות ובדרכים ליזמות קהילתית משמעותית.

מידע מורחב אודות קורסי החובה

המרחב המשותף שנים א'-ג'

מרצה: ד"ר שמשי בן דרור

שנתי, 2 ש"ש, יום ד' סמ' א' 17:45 - 19:15, סמ' ב' 14:15 - 15:45

המרחב המשותף הוא פורום המפגש שבועי של תלמידי שלושת השנתונים, זמן רג"ב משותף עם רכז התוכנית. במפגשים הללו נעסוק במנהיגות בעולם משתנה, נכיר ונתנסה בכלי בינה מלאכותית בהקשר חינוכי, נפגוש דמויות חינוכיות- מנהיגותיות יוצאות דופן, נשמע הרצאות ייחודיות ונקיים דיונים בנושאים שונים תוך מתן דגש לגיבוש קבוצתי בשיח ובפעילות ושיתוף פעולה בין המחזורים.

כתיבה אישית רפלקטיבית - מקוון - שנה א'

מרצה: ד"ר אפרת הברון

סמסטר א', 1 ש"ש, מקוון

הכרת הכלי של כתיבה, ובעיקר הכתיבה המקוונת, כאמצעי לפיתוח מנהיגות אישית תוך התבוננות ומודעות עצמית וכן לחיזוק הקשר בין המורה לתלמיד. התנסות בכתיבה אישית-רפלקטיבית, במטרה ליצור ולהעמיק את הקשר האישי בין המרצה לבין התלמידים. הכרת התיאוריה על טכניקת הכתיבה האישית בין מורה לתלמידים והעצמת המורה. שימוש במתודה של כתיבה מקוונת בכיתת הלימוד. הכרות עם סביבת אינטרנט מקוונת לצרכי הוראה והנגשה של המיומנויות הללו.

ספרים מתווי דרך בתרבות המערבית

מרצה: ד"ר יפתח גולדמן

סמסטר א' אסינכרוני

בקורס זה נחשף לחלק (קטן) של היצירות הקלאסיות של תרבות המערב. יצירות אלה הן נדבכים חשובים של התרבות המערבית, בחלק מהיצירות נבחן את דמות המנהיג המתוארת בהן.

נבחן את השאלה האם הקלאסיקות האלה רלוונטיות, ומשמעות המנהיגות גם לחיינו שלנו כאן ועכשיו...

מעבר למילים – כוחה של תקשורת בלתי מילולית – ליווי ההתנסות הייחודית (שנה ג')

מרצה: ד"ר בועז ברונשטיין

סמסטר א', 1 ש"ש, יום ב' 12:15 - 13:45

אחד הכלים של מנהיג חינוכי הינו השימוש בערוץ המרכזי להעברת מסרים בין בני אדם, הערוץ הבלתי מילולי. קורס זה מזמין התבוננות רחבה על מאפייני הערוץ; הוא מצביע על השפעתו הרבה על מערכות יחסים ככלל, ועל עבודת ההוראה בפרט; ומציע דרכים לטיפוח מיומנויות הנוגעות להבעה ולפענוח במסגרת ערוץ זה.

אדם, מורה ומחנך – ליווי ההתנסות הייחודית (שנה ג')

מרצה: יוסי שוורץ

סמסטר א', 1 ש"ש, יום ד' 14:15 - 15:45

בקורס נתמקד בחיבור העולם האקדמי להוראה בשטח, בתהליך עם הסטודנטים נחפש את הכלים והתובנות שיסייעו להם להיות לא רק מעבירי שיעור מעולים אלא מנהיגי חינוך ומחנכים מהמעלה הראשונה שמסוגלים להצמיח תלמידים, שבקיאים בעבודת צוות, שמצליחים לרתום את צוות הניהול ואת קהילת ההורים למעשה הפדגוגי ושמקבלים כוחות מתלמידיהם ומתחושת השליחות שיש במקצוע בו בחרו. במהלך הקורס נעמוד על אתגרים והתמודדויות שיש למורה בשטח  ונרכוש כלים להתחדשות  ולצבירת כוחות בתוך ומתוך המעשה החינוכי. נביא דוגמאות מהשטח ונתרגל סיטואציות שיכינו אותנו לעולם שאחרי הלימודים.

צור קשר - יעוץ והרשמה

היחידה לייעוץ ורישום

 

02-6558111 שלוחה 1

dy100@dyellin.ac.il

לגבי