רויטר ענת

אדם זקוק לפחות לדלת אחת
לפתוח את מה שסגר
להיכנס כדי לגלות
לצאת בשביל לחפש...
מתוך השיר 'דלת' של עידית ברק
למורה בבית הספר היסודי יש תפקיד שיש בו משמעות, ייעוד ושליחות. במסגרת תפקידו המורה מטפח תהליכים חינוכיים, אורייניים, רגשיים וחברתיים המסייעים לעיצובו של אדם רחב אופקים, ערכי ותרבותי.
המסלול לחינוך יסודי ב"דויד ילין" מכשיר מחנכים, בעלי ראש פתוח, יוזמים, יצירתיים וחדשניים הבקיאים בדרכי הוראה המותאמים למאה ה-21.
מסלול לתואר ראשון בחינוך יסודי מזמין אנשים צעירים המתחילים לתכנן ולבנות את חייהם ואנשים בוגרים ובעלי משפחות המתלבטים בבחירה של מקצוע לחיים, לבחור במקצוע ההוראה.
מורים ומחנכים בבתי ספר יסודיים משפיעים באופן משמעותי על עולמם החברתי, הרגשי, הערכי והלימודי של ילדים בכיתות א'-ו'.
בחודש נובמבר תשפ"ג יצאה משלחת של סטודנטים מהמסלול היסודי במכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין, לכינוס בין-לאומי שנערך במחלקה לחינוך יסודי באוניברסיטת אנטוורפן (בלגיה).
הכינוס כלל השתתפות בסדנאות וביקור בבית ספר יסודי.
הסטודנטים הישראלים נפגשו עם סטודנטים ומרצים מהולנד,בלגיה, נורווגיה.
התנסות מעשית נרחבת ומעמיקה בכיתות היסוד ( א-ו) בבתי ספר יסודיים ייחודיים בירושלים משנה א' ועד שנה ג'.
הסטודנטים מלווים במדריכה פדגוגית מקצועית ובמורה מאמנת ללימוד רזי המקצוע.
במהלך אימוני ההוראה מתנסים הסטודנטים במגוון שיטות של הוראה, למידה והערכה בכיתה ההטרוגנית.
אימוני ההוראה לאורך שלוש השנים מלווים בשיעורי דידקטיקה העוסקים בלימוד מלאכת החינוך וההוראה -
הכרות עם גישות עדכניות להוראה, ניתוח אירועים מהשטח החינוכי, לימוד תכניות לימוד ומגוון של דרכי הוראה, למידה והערכה.
חטיבת לימודי חינוך לפיתוח יכולתם של מחנכים להתמודד עם הצרכים של כל התלמידים, כולל אלו המציבים אתגר קשה למערכת החינוך: ילדים עם מוגבלויות, ילדים במשפחות שחוות משבר, ילדים שהעברית אינה שפת אימם, תלמידים מחוננים ועוד.
במסלול היסודי התנסות מעשית מורחבת ורבת משמעות בשנה ג' במסגרת התוכנית "אקדמיה כיתה". תוכנית ייחודית זו מאפשרת התנסות בהוראה בהיקף נרחב, הכרות מעמיקה עם בית הספר על מכלול תפקידיו ויצירת קשר משמעותי עם התלמידים. שנה זו אמורה להכין את הסטודנט באופן מיטבי לקראת שנת הסטאז'. בסיומה של השנה הסטודנטים מקבלים תעודה על השתתפותם בתוכנית "אקדמיה כיתה". תעודה זו מקנה עדיפות בהשתלבות כמורים בבתי הספר.
במסגרת הלימודים במסלול הסטודנטים זוכים להקשבה רבה לליווי ותמיכה בכל נושא מצד צוות המסלול.
מדי שנה נערכים אירועי מסלול לרווחת הסטודנטים.
בתהליכי ההכשרה זוכים הסטודנטים להתנסויות ולייעוץ שוטף בבניית שיעורים ובפיתוח נושאים ללמידה בכיתה בסדנה למסלול היסודי.
הסדנה היא בית לסטודנטים במסלול היסודי והעל יסודי.
אך אנו פותחים את דלתנו גם לכל סטודנט ומרצה במכללה הנכנס לרגע, שואל שאלה ונשאר כדי לעבוד או לגלגל שיחה.
פורום הכולל נציגים של סטודנטים וסטודנטיות הלומדים במסלול לחינוך היסודי מכל שכבות הגיל.
הפורום מזמין את חבריו לתרום למען רווחת הסטודנטים במסלול, להגשים חלומות ומאוויים, לקדם יוזמות חברתיות, ולהתפתח כמנהיגים לעתיד.
ההשתתפות בפורום הסטודנטים נעשית מתוך בחירה, אחריות ועניין!
בירושלים וברחבי הארץ יש ביקוש רב למחנכים ומחנכות בבית הספר היסודי בכל תחומי הדעת. 95% מבוגרי המסלול משתלבים עם סיום לימודיהם ללא קושי במערכת החינוך בירושלים ובכל רחבי הארץ.
בוגרי המסלול לחינוך יסודי בדוד ילין, יוצאים אל בתי הספר כשבידיהם ארגז כלים ותעודה המאפשרים להם לבחור במספר אפיקי תעסוקה.
מורים ומחנכים המלמדים את כל תחומי הדעת למעט מתמטיקה, אנגלית ומדעים בכיתות א'-ו'.
מורים מקצועיים באמנות מתמטיקה, אנגלית או מדעים.
מורים בבתי ספר ייחודיים בתי ספר דמוקרטיים,פתוחים וכד'.
למורות חיילות במסגרות שונות בצה"ל-אנו מציעים תכנית אקרדיטציה ייחודית. לבירור פרטים פנו ישירות לראש המסלול ד"ר ענת רויטר בכתובת: anatreuter@dyellin.ac.il
חדש במסלול היסודי!
כל סטודנט במסלול ילמד במהלך ארבע שנות לימודיו:
רכיבי הלימודים | היקף שעות (ש"ש) | |
---|---|---|
החוג לחינוך היסודי - חינוך אורייני ומכיל | לימודי חינוך עיוניים | 30 ש"ש |
הכשרה מעשית | לימודי חינוך מעשיים | 18 ש"ש |
תחום דעת בחינוך יסודי | התמחות | 26 ש"ש |
חינוך והוראה | 12 ש"ש | |
העשרה | 4 ש"ש |
סה"כ 90 ש"ש
כל סטודנט במסלול היסודי בוחר התמחות אחת.
הערה: החוגים למתמטיקה, אנגלית ולשון דורשים ריאיון קבלה עם ראש החוג.
במסלול זה ניתן ללמוד את החוגים הבאים:
ידיעת השפה האנגלית חשובה לכל אדם המנסה להשתלב במציאות הכפר הגלובאלי של היום. כל סטודנט חייב לרכוש כלים שיאפשרו לו להכין את הדור הצעיר להשתלב בעולם כיום ובעתיד בכל תחום שהוא: תקשורת בין-לאומית, שימוש במחשב, צפייה בסרטים, מסחר בינלאומי ודיאלוג עם הזולת.
האתגר שלנו הוא להכשיר מורים יצירתיים שירחיבו את האופקים של תלמידיהם ויוכלו לאתגר אותם להשתמש באנגלית מעבר לכותלי בית-הספר.
החוג נועד להכשיר מורים להוראת אנגלית בכל הכיתות. המטרה היא להקנות למתמחים מיומנות גבוהה בשפה הכתובה והמדוברת, ידע בספרות ובבלשנות אנגלית וכלים תאורטיים ומעשיים להוראת השפה.
אנו שואפים לשפר את המיומנות בדרך מגוונת וחווייתית עם חשיפה רבה לשיטות הוראה יצירתיות, השתתפות בפעילויות תרבותיות, מקצועיות וחינוכיות במטרה להרחיב אופקים ולפתח מצוינות בהוראה.
אצלנו במכללה להכשרת מורים ע"ש דוד ילין, תקבלו תשתית ידע מעודכנת בנושאי מדע וסביבה, כלים לחשיבה מדעית ביקורתית, כלים לטיפוח סקרנות אל מול תופעות טבע ויכולת הוראה חווייתית תוך היענות לצורכי התלמידים.
אנו מלווים כל סטודנט באופן אישי במהלך אימוני ההוראה במדעים עד להשלמת ההכשרה כמורים, מסייעים בשיבוץ בעבודה בבתי הספר עם תום ההתמחות וכן מסייעים בקבלת מלגות.
המקרא הוא מרכיב מרכזי במורשת התרבותית-היסטורית של עם ישראל והתשתית לזהותו היהודית. הנחלת מורשת עשירה זו לדור הצעיר, הינה משימה לאומית ודורשת יכולות רבות, אך יותר מכל, אהבה לתחום ולשפה הייחודית שהוא יוצר.
אם את או אתה אוהבים לצלול לעולמות אחרים - לחשוב על האנשים, התרבות, היצירה והחיים בעידן הקדום; אם אתם אוהבים לקרוא מקרא, לא מפחדים לשאול שאלות וגם לצאת למסעות בעקבות התשובות, אזי החוג ללימודי מקרא במכללה להוראה ע"ש דוד ילין הוא המקום עבורכם!
מרגישים שעולמכם שזור בעולם המקרא, אם בכל טיול ברחבי הארץ אתם יודעים לספר את הסיפור הנכון, לשאול את השאלות הנכונות ובעיקר להסתקרן בנושאים שאינכם יודעים, החוג ללימודי מקרא במכללה להוראה ע"ש דוד ילין הוא המקום עבורכם.
"המתמטיקה - מלכת המדעים". (קרל פרידריך גאוס)
"מטרת החינוך צריכה להיות: אנשים המצטיינים בעצמאות – במחשבה ובמעשה – ועם זאת רואים בשירות למען הכלל את משימת חייהם העיקרית". (אלברט איינשטיין)
החוג להוראת מתמטיקה פועל במטרה להציע לסטודנטים אופי למידה חווייתי ושונה מלימודי מתמטיקה ופיזיקה קודמים, למידה המתמקדת בהבנה ולא בשינון.
לשים דגש על הוראת תלמידי הקצוות במתמטיקה ובמדע: תלמידים בעלי קשיי למידה, מחד, וברוכי כישרון, מאידך.
בחוג, אנו פועלים להכשרת מורים למתמטיקה, למתמטיקה-פיזיקה או למתמטיקה בשילוב עם חוג אחר, תוך הקניית בסיס תאורטי וכלים מעשיים שיאפשרו השתלבות במערכת החינוך בתפקיד מורים במגזרים השונים.
מטרת ההתמחות היא לפתח בקרב המורים לעתיד מודעות לקשיי התלמידים ולדרכי חשיבתם, להעניק כלים להתגבר על קשיים אלה ולהכין את הסטודנטים לקראת המשך לימודים בעתיד לתואר שני בחינוך מתמטי.
"יודע אני בתי שאיני מנחיל לך עושר ונכסים, אבל אני מלמדך לקרות בספרים, בזמן שעולמו של אדם חשוך בעדו קורא בספר ורואה עולם אחר" (עגנון, סיפור פשוט)
מטרת הלימודים בחוג היא להקנות לסטודנטים הבנה של התכנים, הצורות, האידיאות והערכים שביצירות הספרותיות, על מנת לכוונם כאנשים בעלי יכולות רגשיות ואינטלקטואליות, המסוגלים לממש באופן עצמאי קריאה פרשנית מנומקת, וכדי לעצב דמות של מורה-מחנך משכיל ורחב אופקים, שידע ספרותי ותרבותי הוא חלק מעולמו ומערכיו.
אם את או אתה מכירים בכוחן של מילים, נהנים לצלול לעומקם של סיפורים ומעוניינים להעשיר את הדור הבא באוצר ספרותי אמיתי, מקומכם איתנו, בחוג לספרות ילדים במכללה להוראה ע"ש דוד ילין.
החוג מתאפיין במחויבותו הכפולה לשני סוגי הטקסטים – לילדים ולמבוגרים – ובשל כך יש לו ערך מוסף למי שמתעתדים ללמד ולחנך ילדים ובני נוער. בחירת היצירות ודרכי ההוראה מותאמות לצורכיהם של הסטודנטים – פרחי ההוראה, מורי המחר.
השילוב שיוצר החוג, בין הספרות העברית והספרות הכללית, בונה אישיות עשירה, המרגישה שייכות למורשת התרבותית-הישראלית, כאזרחים החיים במדינת ישראל ולתרבות ההומניסטית הכללית, כבני אדם "אזרחי העולם".
החוג שם לו למטרה את כל המתחייב מהקניית תחום הדעת:
הלימודים בחוג לערבית נועדו להכשיר מורים להוראת ערבית בבתי ספר יסודיים, בתי ספר לחינוך מיוחד ובתי ספר על יסודיים (כיתות ז'-י'). החוג פתוח גם לאקדמאים בוגרי תואר ראשון המבקשים להכשיר את עצמם להוראת השפה הערבית במסלולים העל יסודי והיסודי.
מדוע ללמוד ולחנך לקיימות?
חינוך לקיימות Education for Sustainability מקנה תחומי ידע ("ראש"), מיומנויות ("יד") ודיון ערכי ("לב") הדרושים להבנת המשבר הסביבתי-חברתי במאה ה-21, לחיפוש דרכים לתיקונו וליצירת תרבות בת קיימא לרווחתנו ולרווחת הדורות הבאים.
חטיבת חינוך לקיימות נבנתה במכון לחינוך לקיימות בשיתוף מרצים חברי החוג למדעי הטבע, מסלול המלמ"מ וביה"ס לחינוך. הלימודים בפרט, והפעילות במכון בכלל, מאפשרים להתנסות בפיתוח וביישום יזמות חברתית-חינוכית וסביבתית הלכה למעשה כחלק ממארג החיים של כל ילד, מורה ואזרח.
מעבר למידע על המכון לחינוך לקיימות
האמנות היא כלי לביטוי עצמי ואמצעי להשפעה על הזולת, היא חיונית לתחושת האושר של האדם ומביאה אותו לכדי התעלות ומחשבה. הצגת האמנות בעושר לשונותיה ותחומיה וחשיפת הסטודנטים לריבוי נקודות תצפית, למגוון אמצעי ביטוי, לחשיבה ולביקורת מהווים מפתח חיוני להבנה כוללת של האמנות לכשעצמה, ובהקשר הרחב – של האמנות כמשקפת וכמעצבת הלכי רוח, תהליכים היסטוריים, חברתיים, כלכליים, פוליטיים ותרבותיים.
את מי אנחנו מחפשים?
אנו מאמינים בתרומתה של האמנות לעיצוב דמותו של הדור הצעיר ומכאן בחשיבות שבהכשרת מורים מיומנים להוראת האמנויות, מורים יצירתיים, מרחיבי אופקים, המטפחים פתיחות וסובלנות כלפי הזולת, מעורבות וסולידריות חברתית וכל זאת באמצעות האמנויות והעמקת הידע בתחומי האמנות השונים.
האירוע התקיים ביום ג' 29.11.2022 בין השעות 8:30 - 13:15 בבניין ד' חדר 100
בתוכנית -
צוות מדריכות המסלול וענת
*למידע המורחב יש לעיין בחוזר היערכות של משרד החינוך – נספח 1: תנאי קבלה, המתעדכן מעת לעת.
אנו מזמינים אתכם ליצור קשר עם יועצ/ת לימודים במכללה לקבלת מידע נוסף וסיוע בחישוב הציון המשולב. 02-6558111
מעבר למחשבון לחישוב הציון המשולב
הלימודים נמשכים 4 שנים. בשנה הרביעית ניתן להתחיל בסטאז' (הוראה בבית ספר משליש משרה ומעלה) אם סיימת 80% מתכנית הלימודים.
עם תום לימודיו זכאי הסטודנט לתעודת הוראה בבית הספר היסודי בכיתות א-ו ולתואר ראשון.
הלימודים כוללים:
לימודי חינוך עיוניים -שיטות מחקר, סמינריון בחינוך, שילוב מחשב בהוראה התנסות מעשית בבתי ספר ושיעורי דידקטיקה המלווים התנסות זו ועוד…
לימודי התמחות - כל סטודנט בוחר שתי התמחויות: התמחות ראשית והתמחות משנית, מתוך מגוון התמחויות: מחשבת ישראל, מקרא, לשון עברית, ספרות, אנגלית, מדעי הטבע, מתמטיקה, תקשורת, שילוב אמנויות והשכלת מבוגרים.
חטיבת ליק"ל (ללמד ילדים שקשה ללמדם)פרטים בהמשך...
לימודי יסוד והעשרה- אנגלית עד לרמת פטור, לשון עברית, מידענות מחשב, אזרחות תרבות ומורשת עם ועוד...
מהי תכנית ליק"ל?
תכנית ליק"ל (ראשי תיבות של ללמד ילדים שקשה ללמדם) פותחה כתכנית ייחודית (אין דומה לה במכללות אחרות) הנלמדת במסגרת המסלול היסודי בלבד.
במציאות חינוכית מורכבת בחברה הטרוגנית רבת תרבויות וצרכים שונים נדרשת הכשרה חינוכית פסיכו סוציאלית המשלבת עולמות ידע מתחומי הפסיכולוגיה, הסוציולוגיה לצד ידע פרקטי כיצד ללמד בכתה הטרוגנית. זו התשתית התיאורטית והיישומית להכשרת מורה מיומן המסוגל לפגוש את צרכי התלמידים השונים בכיתתו. כל התחומים וההיבטים הללו נלמדים במסגרת 15 שעות שנפרשות לאורך ארבע שנות ההכשרה של הסטודנט.
האם יש לי אפשרות ללמוד לתואר ראשון ותעודת הוראה במסגרת המסלול היסודי אם אני מעל גיל 30, בעל משפחה ורוצה להמשיך בעבודתי?
לסטודנטים בעלי משפחות המעוניינים לשלב עבודה לצד לימודים ניתן לבנות מערכת מתאימה שתאפשר לשלב לימודים ועבודה.
מה כוללים אימוני ההוראה (ההתנסות המעשית) ומתי הם מתחילים?
אימוני ההוראה בבתי הספר מתחילים משנת הלימודים הראשונה. כל זוג סטודנטים מלווה כתה מתחילת השנה .לאחר תקופת הכרות עם הכתה מתחילים הסטודנטים להשתלב בהוראה בכתה (כשעה במהלך יום ההתנסות). מחנכת הכתה היא גם המורה המאמנת של הסטודנטים, מדריכה, נותנת משוב ונמצאת בכתה בזמן שהסטודנטים מלמדים. בשנה א' מתחילים הסטודנטים א אימוני ההוראה שלהם עם תחילתהשנה האקדמית. בשנים ג' ו-ד' מתחילים הסטודנטים את אימוני ההוראה שלהם עם פתיחת שנת הלימודים בבתי הספר-1 בספטמבר.
מהי מדריכ/ה פדגוגי/ת?
מדריכה פדגוגית היא מדריכה מצוות המורים במכללה. היא בעלת ניסיון רב במלאכת ההוראה וידע עשיר ומעמיק בתחום החינוך. היא מלווה את קבוצת הסטודנטים במהלך אימוני ההוראה שלהם לאורך השנה בייעוץ ומשוב. את אימוני ההוראה מלווה שיעור דידקטיקה שבועי שמלמדת המדריכה הפדגוגית. בכל שנה מלווה את קבוצת הסטודנטים מדריך/ה פדגוגי/ת שונה. כך פוגשים הסטודנטים לאורך שנות הכשרתם מגוון של מדריכים בעלי תפיסות חינוכיות שונות ותחומי ידע מגוונים.
לסטודנטים בעלי משפחות המעוניינים לשלב עבודה לצד לימודים ניתן לבנות מערכת מתאימה שתאפשר לשלב לימודים ועבודה.
אימוני ההוראה בבתי הספר מתחילים משנת הלימודים הראשונה.כל זוג סטודנטים מלווה כתה מתחילת השנה .לאחר תקופת הכרות עם הכתה מתחילים הסטודנטים להשתלב בהוראה בכתה (כשעה במהלך יום ההתנסות). מחנכת הכתה היא גם המורה המאמנת של הסטודנטים,מדריכה,נותנת משוב ונמצאת בכתה בזמן שהסטודנטים מלמדים. בשנה א' מתחילים הסטודנטים א אימוני ההוראה שלהם עם תחילת השנה האקדמית. בשנים ג' ו-ד' מתחילים הסטודנטים את אימוני ההוראה שלהם עם פתיחת שנת הלימודים בבתי הספר-1 בספטמבר.
מדריכה פדגוגית היא מדריכה מצוות המורים במכללה. היא בעלת ניסיון רב במלאכת ההוראה וידע עשיר ומעמיק בתחום החינוך.היא מלווה את קבוצת הסטודנטים במהלך אימוני ההוראה שלהם לאורך השנה בייעוץ ומשוב. את אימוני ההוראה מלווה שיעור דידקטיקה שבועי שמלמדת המדריכה הפדגוגית.בכל שנה מלווה את קבוצת הסטודנטים מדריך/ה פדגוגי/ת שונה.כך פוגשים הסטודנטים לאורך שנות הכשרתם מגוון של מדריכים בעלי תפיסות חינוכיות שונות ותחומי ידע מגוונים.
המסלול לחינוך יסודי מזמין אקדמאים בעלי תואר ראשון, שני ושלישי, מאוניברסיטה בארץ או מחו"ל (המוכרת ע"י המועצה להערכת תארים מחו"ל), בכל תחום דעת, לעבור הכשרה להוראה ולקבל תעודת הוראה של מורה כולל, בהתמחות כלשהי (ראה מטה) לבית ספר יסודי בכיתות א'-ו'.
בואו לבחור בקריירה שנייה מאתגרת ומרתקת העשויה להשפיע על ילדים והורים ולהוביל תהליכים משמעותיים במערכת החינוך.
אתם מוזמנים ללמוד בתכנית המרוכזת החדשה במכללת דוד ילין: מועמדים עם התמחות רלוונטית מלימודים אקדמאיים קודמים ילמדו יום לימודים מרוכז אחד בלבד במשך שנה אקדמית.
ראש המסלול לחינוך יסודי
ד"ר ענת רויטר משמשת כראש המסלול לחינוך היסודי במכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין,במסגרתו מוכשרים סטודנטים לחינוך והוראה בבית הספר היסודי.
בעבר, שימשה כמדריכה פדגוגית וכרכזת פדגוגית במסלול.
ד"ר ענת רויטר שימשה שנים רבות כמדריכה לחינוך לשוני באזורים שונים בארץ וכמדריכה ארצית בפיקוח על הוראת העברית ביסודי, במשרד החינוך.
שותפה לכתיבת מסמכי מדיניות ותוכניות לימודים, ריכזה את ועדת המקצוע ועמדה בראש צוות כתיבה של מבחנים ארציים.
תחום ההתמחות - חינוך לשוני והוראת העברית בבית הספר היסודי.
הדרכה והנחיה בתחום טיפוח האוריינות הלשונית בבית הספר היסודי .
מרצה לחינוך לשוני ולהוראת העברית בכיתה ההטרוגנית. בין הקורסים הנלמדים: כתיבה והוראתה, תהליכי כתיבה, הוראת ספרות ילדים ככלי להתמודדות, , הוראה בכיתה רבת שונויות, בדגש על כישורי השפה, הערכה בכיתה ההטרוגנית.
מרצה וחוקרת ספרות בראיה בינתחומית ומדריכה פדגוגית במסלול היסודי.
תחומי התמחות :הוראת הספרות, SEL, הדרכה פדגוגית של סטודנטים בבתי ספר מסוגים שונים.
תחומי הוראה: דידקטיקה, הוראת מקצוע הספרות, היצירה העגנונית, הוראה השואה וספרות ילדים.
מאמינה בהוראה דיאלוגית, עידוד חשיבה יצירתית, סקרנות אינטלקטואלית ושימוש בטכנולוגית המידע ושיתופיות.
מדריכה פדגוגית לאנגלית
ד"ר תמר למפרום מדריכה פדגוגית במסלול לחינוך יסודי במסגרת אקדמיה כיתה ומרצה בחוג למקרא. תמר חוקרת את הוראת המקרא בישראל. תחומי המחקר העיקריים שלה הם השפעות פוליטיות, חברתיות וחינוכיות על הוראת המקרא בחינוך הכללי/ הממלכתי, חקר תכניות הלימודים במקרא בחינוך הממלכתי ובחינת מתודולוגיות ומיומנויות בהוראת המקרא. לאחרונה חקרה במסגרת פוסט דוקטורט במכון מופת את הוראת התנ"ך בבתי הספר היסודיים הממלכתיים בישראל.
במשך השנים לימדה תמר קורסים שונים במכללה, כגון סמינריון רב-תחומי בחינוך עם ד"ר מוחמד חוראני העוסק במשפחה בראי היהדות והאסלאם. כיום מלמדת תמר נושאים בתחומי התמחותה כגון סיפורי ראשית: אלבום משפחתי? חינוך ופוליטיקה- הסיפור הציוני וכו'.
מדריכה לאנגלית
מדריכה פדגוגית למתמחים באנגלית
מרכזת היחידה להסבת אקדמאים להוראה במסלול היסודי
רכזת מורים חדשים ביחידת נטעים
ד"ר דפנה שרב היא מרצה ומדריכה פדגוגית במסלול לחינוך היסודי, מרצה בחוג לחינוך בלתי פורמלי ומנחת סדנאות סטאז'.
ד"ר בייעוץ חינוכי, עבדה שנים רבות כיועצת חינוכית בבתי ספר יסודיים ובחט"ע, הדריכה צוותי ניהול ומחנכים בתחום אקלים חינוכי מיטבי, ריכזה צוותים רב-מקצועיים, ועסקה בפיתוח והנחיה של תוכניות מניעה והתערבות. בעלת ניסיון רב בהנחיית צוותים חינוכיים, הנחיית הורים, והדרכה חינוכית-טיפולית של קבוצות ילדים ונוער בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי.
מחקריה עוסקים בפניה לעזרה של מתבגרים ובעיצוב סמכות בקרב מחנכים.
בין הקורסים הנלמדים: עבודה חינוכית עם הורים, סוגיות בהכלה ושילוב, מיומנויות בעבודה קבוצתית.
ד"ר אליזבת קרבונן מרצה ומדריכה בדוד ילין משנת 2001. היא התחילה את דרכה בהוראה בבי"ס היסודי, היתה מחנכת כתות א' – ד' במשך עשר שנים ועבדה עוד עשור כמורה מקצועית למוזיקה ואנגלית. בנוסף, הדריכה מורים לאנגלית בפיקוח של משרד החינוך וכתבה 12 ספרי לימוד להוראת האנגלית בישראל . ה"אני מאמין" שלה : LEARNING BY DOING
"Zoom In", הכינוס הרביעי של המסלול לחינוך יסודי
הכינוס התקיים ביום ג' 11.5.2021 בין השעות 8:15 - 13:15, במכללה!
ומה בתוכנית?
סדר היום-
8:15 - 8:30 - התכנסות באודיטוריום
8:30 - 8:50 - דברי פתיחה וברכות, חלוקה למושבים
9:00 - 10:20 - מושבים להצגת תהליכי למידה משנים א' ו ב'
10:20 - 10:45 - הפסקה
10:50 - 12:35 - מושבים להצגת פרויקטים משנה ג'
12:40 - 13:15 - סיכום הכינוס באודיטוריום
ללומדים במסלול לחינוך היסודי בהתמחויות (חוגים) הבאים: מתמטיקה, אנגלית, מדעים, מקרא ולשון, ישנה אפשרות לקבלת מענק מותנה ומלגת מפעל הפיס במסגרת המערך המסייע של משרד החינוך.
למידע נוסף אודות המערך המסייע של משרד החינוך, לחצו כאן
בכל שאלה/בעיה יש לפנות לרכזת המלגות, אונית נאור במייל onitnaor@dyellin.ac.il או בטלפון : 02-6558108.