באנר לימודים והרשמה

חינוך יסודי

הנהלת המסלול

לרישום וקבלת סטודנטים: 
מתעניינים בתוכנית?

מלאו פרטים ונחזור אליכם

חייגו 3034*   

אודות המסלול

"אמנותו העליונה של המורה היא לעורר שמחה על ידי יצירת יכולת ביטוי וידע" (אלברט אינשטיין)

המסלול לתואר ראשון בחינוך יסודי מזמין אנשים צעירים המתחילים לתכנן ולבנות את חייהם ואנשים בוגרים ובעלי משפחות  המתלבטים בבחירה של מקצוע לחיים, לבחור במקצוע ההוראה. 

בואו לבחור מקצוע שיש בו משמעות, ייעוד ושליחות - מקצוע מרתק שעשוי לגרום לכם להיות חלק משמעותי מחייהם של ילדים, שיכול לעצב דור ולהשפיע - בואו להיות מורים.

מורים ומחנכים בבתי ספר יסודיים משפיעים באופן משמעותי על עולמם החברתי, הרגשי, הערכי והלימודי של ילדים בכיתות א'-ו'.

האם אי פעם שאלתם את עצמכם מדוע קשה להיות מורה בישראל?

הידעתם שלמורה בכיתה רגילה בארץ יש כ- 10% - 30% ילדים שקשה ללמדם מסיבות שונות?

במסלול החינוך היסודי שלנו אימצנו את תכנית ליק"ל – ללמד ילדים שקשה ללמדם.

טל נוי סטודנטית במסלול לחינוך יסודי במכללת דוד ילין משתפת

מטרת תכנית ליק"ל

פיתוח יכולתם של מחנכים להתמודד עם הצרכים של כל התלמידים, כולל אלו המציבים אתגר קשה למערכת החינוך: ילדים עם לקויות למידה, תלמידים עם משפחות שחוות משבר, עולים חדשים, כמו גם עם תלמידים מחוננים.

תכנית הלימודים היא ייחודית ואין לה מקבילה במכללות ובאוניברסיטאות המלמדות חינוך בישראל.

אקדמיה כיתה

במסלול היסודי התנסות מעשית מורחבת ורבת משמעות בשנה ג' במסגרת התוכנית "אקדמיה כיתה". תוכנית ייחודית זו מאפשרת התנסות בהוראה בהיקף נרחב, הכרות מעמיקה עם בית הספר על מכלול תפקידיו ויצירת קשר משמעותי עם התלמידים. שנה זו אמורה להכין את הסטודנט באופן מיטבי לקראת שנת הסטאז'. סטודנט/ית המסיים תוכנית זו בהצלחה יקבל עדיפות אצל מנהל/ת בית הספר שבו ירצה להשתלב כמורה.

 
כל האפשרויות פתוחות

בירושלים וברחבי הארץ יש ביקוש רב למחנכים ומחנכות בבית הספר היסודי בכל  תחומי הדעת. 95% מבוגרי המסלול משתלבים עם סיום לימודיהם ללא קושי במערכת החינוך בירושלים ובכל רחבי הארץ.

בוגרי המסלול לחינוך יסודי בדוד ילין, יוצאים אל בתי הספר כשבידיהם ארגז כלים ותעודה המאפשרים להם לבחור במספר אפיקי תעסוקה. 

מורים ומחנכים המלמדים את כל תחומי הדעת למעט מתמטיקה, אנגלית ומדעים בכיתות א'-ו'.

מורים מקצועיים באמנות מתמטיקה, אנגלית או מדעים.

מורים בבתי ספר ייחודיים בתי ספר דמוקרטיים,פתוחים וכד'.

ולאן עוד ניתן להגיע בהמשך?
  • לימודים לתואר שני במכללה לאחר 3 שנות עבודה מעשית.
  • ריכוז מקצוע בבית הספר.
  • הדרכת מורים בתחומי דעת שונים
  • ניהול בית ספר 

למורות חיילות במסגרות שונות בצה"ל-אנו מציעים תכנית אקרדיטציה ייחודית. לבירור פרטים פני ישירות לראש המסלול גב׳ ענת רויטר בכתובת: anatreuter@dyellin.ac.il

מחפשים דרך חדשה? מאמינים שיש לכם את הכוח והיכולת להשפיע בתחום החינוך?

המכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין - חינוך יסודי ליק"ל

מבנה ותכנית לימודים

שימו לב-החל מתש"פ - לימודי שנה א' יתרכזו בשלושה ימים וחצי בלבד!!!

פרטים במדור הרישום ואצל ראש המסלול ד״ר ענת רויטר anatreuter@dyellin.ac.il.

מבנה הלימודים במסלול היסודי מורכב משלושה תחומים: לימודי חינוך עיוניים, התמחויות ולימודי יסוד והעשרה. 

כל סטודנט במסלול היסודי ילמד במהלך ארבע שנות לימודיו 15 שעות במסגרת הכשרת ליק"ל (ללמד ילדים שקשה ללמדם).

רכיבי הלימודים

היקף שעות

הכשרה להוראה

לימודי חינוך עיוניים

30 ש"ש

התמחות בחינוך יסודי

התמחות ראשית

26 ש"ש

התמחות נוספת

התמחות משנית

15 ש"ש

חטיבת ליק"ל

חובה

15 ש"ש

לימודי יסוד והעשרה

10-16 ש"ש

חוגי ההתמחות

כל סטודנט במסלול היסודי בוחר התמחות אחת ראשית והתמחות אחת משנית.

  • התמחות ראשית - 26 ש"ש
  • התמחות משנית - 15 ש"של

הערה: מתמטיקה, אנגלית ומדעי הטבע יכולים להבחר כהתמחות ראשית בלבד. החוגים למתמטיקה ואנגלית דורשים ריאיון קבלה עם ראש החוג.
קיימות –רק כהתמחות משנית בת 15 ש"ש.

במסלול זה ניתן ללמוד את החוגים הבאים:

אנגלית

topics_accordion

החוג ללימודי אנגלית

עברית

ידיעת השפה האנגלית חשובה לכל אדם המנסה להשתלב במציאות הכפר הגלובאלי של היום. כל סטודנט חייב לרכוש כלים שיאפשרו לו להכין את הדור הצעיר להשתלב בעולם כיום ובעתיד בכל תחום שהוא: תקשורת בין-לאומית, שימוש במחשב, צפייה בסרטים, מסחר בינלאומי ודיאלוג עם הזולת. 

האתגר שלנו הוא להכשיר מורים יצירתיים שירחיבו את האופקים של תלמידיהם ויוכלו לאתגר אותם להשתמש באנגלית מעבר לכותלי בית-הספר.

החוג נועד להכשיר מורים להוראת אנגלית בכל הכיתות. המטרה היא להקנות למתמחים מיומנות גבוהה בשפה הכתובה והמדוברת, ידע בספרות ובבלשנות אנגלית וכלים תאורטיים ומעשיים להוראת השפה. 

אנו שואפים לשפר את המיומנות בדרך מגוונת וחווייתית עם חשיפה רבה לשיטות הוראה יצירתיות, השתתפות בפעילויות תרבותיות, מקצועיות וחינוכיות במטרה להרחיב אופקים ולפתח מצוינות בהוראה.

היסטוריה ומחשבת ישראל

topics_accordion

החוג להיסטוריה ומחשבת ישראל

עברית

מורה לעתיד? עולם ההיסטוריה קורא לך. הצטרפו למסע מרתק, שבסופו תוכשרו כמורים למקצועות ההיסטוריה ומחשבת ישראל.

במסגרת הלימודים בחוג תחשפו למגוון דעות, דרכי עיון והוראה חדשניות וותיקות, תהיו שותפים לסיורים לימודיים אך בעיקר תרכשו ידע רחב וכלים שיאפשרו לכם להמשיך ללמוד ולחקור, גם לאחר סיום הלימודים. 
ההכללה של היסטוריה כללית, תולדות עם ישראל ומחשבת ישראל תחת קורת גג אחת מאפשרת להעניק לסטודנט ידע והשקפת עולם אינטגרטיביים הנחוצים במיוחד לאנשי חינוך והוראה.

כיצד תצאו מכאן? מחנכים ומחנכות האוצרים בתוכם, ערכים כלל אנושיים ויהודיים ומורשת תרבותית כללית ויהודית.
לפיכך, יש בחוג כמה מוקדים נושאיים הרלוונטיים במיוחד לחיים המורכבים במציאות הישראלית, בעולם היהודי העכשווי ובתרבות המערבית הפוסט-מודרניסטית:

  • יחסי גומלין בין דתות: יהדות, נצרות, אסלאם.
  • היסטוריה כללית בדגש על תרבות המערב.
  • הזהות היהודית והישראלית לדורותיה ולגווניה.
  • בין אדם למדינתו - מבט היסטורי.
לשון עברית

topics_accordion

החוג ללימודי לשון עברית

עברית

שפה היא התשתית לכל תוכן לימודי או לכל שיטת לימוד וחקירה.

אוהבים עברית ומעוניינים להוביל את הדור הבא של אוהבי העברית?

מעוניינים לדעת איך המציאו את "צְרוּפָה" ו"סַחְרִיר"?

שואלים את עצמכם אם משה רבנו היה מבין אותנו היום?

רוצים לחשוב יחד איך תיראה ואיך תישמע העברית בעוד אלף שנה?

אצלנו בחוג ללימודי הלשון העברית במכללה להוראה ע"ש דוד ילין תמצאו את הידע, את הכלים ואת התשוקה לחיפוש התשובות ולמימוש רצונות.

במסגרת הלימודים בחוג תקנו דעת בכל ענפי המחקר של הלשון העברית לתקופותיה. תתוודעו לכלי ניתוח בלשניים מודרניים, תתוודעו לתהליך רכישת השפה הדבורה והכתובה וכן תפתחו רגישות סגנונית לכתיבה בסוגות השונות ובמשלבים השונים. בתוכנית הלימודים מושם דגש בעברית בת־ימינו ובמקומה בחינוך הלשוני בבתי־הספר.

ייחודו של החוג

החוג ללשון העברית משלב בין לימודי הלשון ברמה אקדמית ובין החינוך הלשוני הנדרש להוראה בבית הספר. הלימוד האקדמי ממוקד בעיקר בנושאים שיידרש להם המורה ללשון בית-הספר. המבט של לימודי החוג ממוקד בסטודנט כמורה בעתיד – צרכיו וידיעותיו. החוג מכשיר את הסטודנטים להוראת לשון – השפה והדקדוק – על פי תכנית הלימודים בבית הספר במסלול שבחרו להתמחות בו.

בתום הלימודים תוכשרו כמורים להוראת הלשון העברית בבית הספר היסודי והעל יסודי, בחינוך הרגיל ובחינוך המיוחד.

למי מיועדים הלימודים?

לסטודנטים המעוניינים להתמחות בלשון העברית.

לבעלי תואר אקדמי המעוניינים בהסבה להוראת הלשון העברית.

למורים בעלי תעודת הוראה המעוניינים להרחיב את הסמכתם גם להוראת הלשון העברית.

מדעי הטבע

topics_accordion

החוג למדעים

עברית

אצלנו במכללה להכשרת מורים ע"ש דוד ילין, תקבלו תשתית ידע מעודכנת בנושאי מדע וסביבה, כלים לחשיבה מדעית ביקורתית, כלים לטיפוח סקרנות אל מול תופעות טבע ויכולת הוראה חווייתית תוך היענות לצורכי התלמידים.

אנו מלווים כל סטודנט באופן אישי במהלך אימוני ההוראה במדעים עד להשלמת ההכשרה כמורים, מסייעים בשיבוץ בעבודה בבתי הספר עם תום ההתמחות וכן מסייעים בקבלת מלגות.

מקרא

topics_accordion

החוג ללימודי מקרא

עברית

המקרא הוא מרכיב מרכזי במורשת התרבותית-היסטורית של עם ישראל והתשתית לזהותו היהודית. הנחלת מורשת עשירה זו לדור הצעיר, הינה משימה לאומית ודורשת יכולות רבות, אך יותר מכל, אהבה לתחום ולשפה הייחודית שהוא יוצר.
אם את או אתה אוהבים לצלול לעולמות אחרים - לחשוב על האנשים, התרבות, היצירה והחיים בעידן הקדום; אם אתם אוהבים לקרוא מקרא, לא מפחדים לשאול שאלות וגם לצאת למסעות בעקבות התשובות, אזי החוג ללימודי מקרא במכללה להוראה ע"ש דוד ילין הוא המקום עבורכם!
מרגישים שעולמכם שזור בעולם המקרא, אם בכל טיול ברחבי הארץ אתם יודעים לספר את הסיפור הנכון, לשאול את השאלות הנכונות ובעיקר להסתקרן בנושאים שאינכם יודעים, החוג ללימודי מקרא במכללה להוראה ע"ש דוד ילין הוא המקום עבורכם.

מתמטיקה-פיזיקה

topics_accordion

החוג למתמטיקה

עברית

"המתמטיקה - מלכת המדעים". (קרל פרידריך גאוס)
"מטרת החינוך צריכה להיות: אנשים המצטיינים בעצמאות – במחשבה ובמעשה – ועם זאת רואים בשירות למען הכלל את משימת חייהם העיקרית". (אלברט איינשטיין)

החוג להוראת מתמטיקה פועל במטרה להציע לסטודנטים אופי למידה חווייתי ושונה מלימודי מתמטיקה ופיזיקה קודמים, למידה המתמקדת בהבנה ולא בשינון.
לשים דגש על הוראת תלמידי הקצוות במתמטיקה ובמדע: תלמידים בעלי קשיי למידה, מחד, וברוכי כישרון, מאידך.

בחוג, אנו פועלים להכשרת מורים למתמטיקה, למתמטיקה-פיזיקה או למתמטיקה בשילוב עם חוג אחר, תוך הקניית בסיס תאורטי וכלים מעשיים שיאפשרו השתלבות במערכת החינוך בתפקיד מורים במגזרים השונים.

מטרת ההתמחות היא לפתח בקרב המורים לעתיד מודעות לקשיי התלמידים ולדרכי חשיבתם, להעניק כלים להתגבר על קשיים אלה ולהכין את הסטודנטים לקראת המשך לימודים בעתיד לתואר שני בחינוך מתמטי.

:החוג נלמד במסלולים הבאים: 
החוג לספרות

topics_accordion

החוג לספרות

עברית

"יודע אני בתי שאיני מנחיל לך עושר ונכסים, אבל אני מלמדך לקרות בספרים, בזמן שעולמו של אדם חשוך בעדו קורא בספר ורואה עולם אחר" (עגנון, סיפור פשוט)

מטרת הלימודים בחוג היא להקנות לסטודנטים הבנה של התכנים, הצורות, האידיאות והערכים שביצירות הספרותיות, על מנת לכוונם כאנשים בעלי יכולות רגשיות ואינטלקטואליות, המסוגלים לממש באופן עצמאי קריאה פרשנית מנומקת, וכדי לעצב דמות של מורה-מחנך משכיל ורחב אופקים, שידע ספרותי ותרבותי הוא חלק מעולמו ומערכיו.

אם את או אתה מכירים בכוחן של מילים, נהנים לצלול לעומקם של סיפורים ומעוניינים להעשיר את הדור הבא באוצר ספרותי אמיתי, מקומכם איתנו, בחוג לספרות ילדים במכללה להוראה ע"ש דוד ילין.

החוג מתאפיין במחויבותו הכפולה לשני סוגי הטקסטים – לילדים ולמבוגרים – ובשל כך יש לו ערך מוסף למי שמתעתדים ללמד ולחנך ילדים ובני נוער. בחירת היצירות ודרכי ההוראה מותאמות לצורכיהם של הסטודנטים – פרחי ההוראה, מורי המחר.

השילוב שיוצר החוג, בין הספרות העברית והספרות הכללית, בונה אישיות עשירה, המרגישה שייכות למורשת התרבותית-הישראלית, כאזרחים החיים במדינת ישראל ולתרבות ההומניסטית הכללית, כבני אדם "אזרחי העולם".

החוג שם לו למטרה את כל המתחייב מהקניית תחום הדעת:

  • להביא את לומדיו לידי היכרות רחבה של הספרות העברית והכללית.
  • לראות את המרחב הספרותי מתוך הבנת ההקשרים התרבותיים היסטוריים.
  • להכיר את הפואטיקה של הספרות, על מערכת המונחים התיאורטיים והכלים שבאים עימם, ולבססם אצל הסטודנט בשימוש וביישום מושכל.
ערבית

topics_accordion

החוג לערבית

עברית

הלימודים בחוג לערבית נועדו להכשיר מורים להוראת ערבית בבתי ספר יסודיים, בתי ספר לחינוך מיוחד ובתי ספר על יסודיים (כיתות ז'-י'). החוג פתוח גם לאקדמאים בוגרי תואר ראשון המבקשים להכשיר את עצמם להוראת השפה הערבית במסלולים העל יסודי והיסודי.

קיימות

topics_accordion

לומדים קיימות במכללת דוד ילין

עברית

מדוע ללמוד ולחנך לקיימות?

חינוך לקיימות Education for Sustainability מקנה תחומי ידע ("ראש"), מיומנויות ("יד") ודיון ערכי ("לב") הדרושים להבנת המשבר הסביבתי-חברתי במאה ה-21, לחיפוש דרכים לתיקונו וליצירת תרבות בת קיימא לרווחתנו ולרווחת הדורות הבאים.

חטיבת חינוך לקיימות נבנתה במכון לחינוך לקיימות בשיתוף מרצים חברי החוג למדעי הטבע, מסלול המלמ"מ וביה"ס לחינוך. הלימודים בפרט, והפעילות במכון בכלל, מאפשרים להתנסות בפיתוח וביישום יזמות חברתית-חינוכית וסביבתית הלכה למעשה כחלק ממארג החיים של כל ילד, מורה ואזרח.

מעבר למידע על המכון לחינוך לקיימות

שילוב אמנויות

topics_accordion

אמנויות – שילוב אמנויות בהוראה

עברית

האמנות היא כלי לביטוי עצמי ואמצעי להשפעה על הזולת, היא חיונית לתחושת האושר של האדם ומביאה אותו לכדי התעלות ומחשבה. הצגת האמנות בעושר לשונותיה ותחומיה וחשיפת הסטודנטים לריבוי נקודות תצפית, למגוון אמצעי ביטוי, לחשיבה ולביקורת מהווים מפתח חיוני להבנה כוללת של האמנות לכשעצמה, ובהקשר הרחב – של האמנות כמשקפת וכמעצבת הלכי רוח, תהליכים היסטוריים, חברתיים, כלכליים, פוליטיים ותרבותיים.

את מי אנחנו מחפשים?
אנו מאמינים בתרומתה של האמנות לעיצוב דמותו של הדור הצעיר ומכאן בחשיבות שבהכשרת מורים מיומנים להוראת האמנויות, מורים יצירתיים, מרחיבי אופקים, המטפחים פתיחות וסובלנות כלפי הזולת, מעורבות וסולידריות חברתית וכל זאת באמצעות האמנויות והעמקת הידע בתחומי האמנות השונים.

תקשורת

topics_accordion

החוג לתקשורת בחינוך

עברית

אם תחום התקשורת בוער בעצמותיכם, אם התנסיתם בו בעבר, כתבתם, שידרתם או הפקתם ואם אתם רואים את עצמכם כאנשי חינוך, החוג לתקשורת הוא המקום עבורכם.

אם רצונכם ללמוד דוברות ויחסי ציבור – מקומכם בחוג לתקשורת במכללת דויד ילין.

אם רצונכם להתנסות בפרויקטים תקשורתיים בחברות ובארגונים גדולים ומגוונים – אנחנו נאפשר לכם זאת.

אם רצונכם לשלב משחקי מחשב בצורה מושכלת בהוראה – תלמדו זאת אצלנו.

אם רצונכם להיפגש עם אנשי תקשורת מן המעלה הראשונה -  אנחנו נזמין אותם במסגרת  "מפגשי תקשורת".

החוג לתקשורת הוא גם המקום לאקדמאים מעולם הקולנוע השואפים להצטייד בתעודת הוראה ולהעשיר את יכולותיהם בתחום.

הפקת סרטים תיעודיים, משדרי חדשות, פודקאסטים ושידורי רדיו וטלויזיה, כמו גם עיתונות כתובה ועיתונות ברשת, כל אלה ואחרים ניצבים בליבת העיסוק של החוג לתקשורת בחינוך, אשר הסטודנטים הלומדים בו מתאמנים ביצירת תוכן משפיע ומשנה דעת קהל.

אצלנו בחוג רוכשים הסטודנטים מגוון כלים לניתוח תוצרי תקשורת ולומדים תאוריות תקשורתיות. הם מפתחים התייחסות ביקורתית לתוצרי תקשורת שהפיקו  הם או גורמים אחרים מתוך גישה מודעת ומקצועית.

מתוך השקפה שהשפה היא תקשורת  והחינוך הוא שימוש תקשורתי בשפה בכל תחומי הדעת, נכללים בתכנית הלימודים קורסים המקרבים בין לימודי התקשורת ללימודי הלשון ובפרט לחקר השיח, לחקר השיחה ולסמיוטיקה. אלה הם קורסים העוסקים בענייני שפה וחברה, בתקשורת עם ילדים הן באמצעות הדיאלוג הלימודי והן באמצעות הדיאלוג האישי בבית הספר, בדיבור ובכתיבה וכן בניתוח ספרי לימוד ותוכניות לימודים.

לימודי התקשורת כוללים אפוא התנסות בפרויקטים תקשורתיים, מודעות ביקורתית ואחריות חברתית, ומכשירים את המורים לעתיד לתקשר עם תלמידיהם בכל סוגי המדיה וליצור דיאלוג לימודי מיטבי.

הכשרה מעשית

הכשרה מעשית (אימוני הוראה) בבתי הספר כוללת:

התנסות בכיתות היסוד (א'-ו') במגוון תחומי דעת, בהנחיה צמודה ומקצועית של מורה מאמנת ומדריכה פדגוגית, החל משנה א' של הלימודים במכללה. במהלך אימוני ההוראה מתנסים הסטודנטים לתואר בחינוך יסודי במגוון שיטות של הוראה, למידה והערכה בכיתה ההטרוגנית.

התנסות בכיתות היסוד בתחום ההתמחות הראשית שנבחר ע"י הסטודנט, בהנחיה צמודה של מורה מאמנת ומדריכה פדגוגית מומחית בתחום הדעת.

אימוני ההוראה לאורך שלוש השנים מלווים בשיעורי דידקטיקה העוסקים בלימוד מלאכת ההוראה -
הכרות עם גישות שונות להוראה, ניתוח אירועים מהשטח החינוכי, לימוד תכניות לימוד ומגוון של דרכי הוראה, למידה והערכה.

תנאי קבלה לתואר ראשון .B.Ed

תעודת בגרות (מקור או זהה למקור)
  • או בעלי זכאות לתעודת בגרות.
  • או בוגרי מכינה קדם-אקדמית מוכרת.
  • או בוגרי מכינה ייעודית המאושרת על ידי האגודה לקידום החינוך (ציון ממוצע של המכינה ייחשב כציון ממוצע משוקלל). מכינה ייעודית להוראה במ"מכללת דוד ילין" 
  • או תעודת בגרות מחו"ל – עולים חדשים ללא בגרות ישראלית חייבים במבחן יע"ל. כמו כן עליהם
  • להיבחן בתנ"ך, בספרות, בהיסטוריה ובלשון. מועמדים אלה יתקבלו על סמך ציון מבחן הפסיכומטרי ומבחן יע"ל.
  • או מועמדים אשר חסרים ציון במקצוע בגרות אחד (ובלבד שאינו בלשון עברית או בלשון ערבית) בתנאי שהם חיילים משוחררים או מי ששירת/ה שירות לאומי וטרם חלפו שלוש שנים מתום השירות. על המועמד לעמוד בשאר תנאי הקבלה. כמו כן עליו להשלים את הבחינה ולקבל ציון במשך שנת הלימודים הראשונה.
  • או מועמדים בני 30 ומעלה ללא תעודת בגרות, בתנאי שיעמדו בתכנית העצמה, ויעברו בחינה פסיכומטרית.

  1. אישור על ציון בבחינה הפסיכומטרית (מקור או זהה למקור)
    על המועמדים לעבור בחינה פסיכומטרית. ציון הפסיכומטרי צריך להיות 500 לפחות.
  2. פטור מחובת מבחן פסיכומטרי – לבעלי תעודת בגרות איכותית.
    הקבלה ללימודים תסתמך על הרכב והציונים של תעודת הבגרות, ללא מבחן פסיכומטרי, בכפוף לתנאים הבאים: להתמחויות ההומניות: 4-5 יח"ל אנגלית, 5 יח"ל במקצוע מוגבר.
    להתמחויות מדעי הטבע: 4-5 יח"ל אנגלית, 4-5 יח"ל מתמטיקה, 5 יח"ל מקצוע מדעי מוגבר.
    להתמחות במתמטיקה לעל יסודי - 5 יחידות מתמטיקה ציון 70 לפחות.

    הפטור ניתן למועמדים בעלי ממוצע בגרות משוקלל של 92 ומעלה הנרשמים למסלול גננות וחינוך יסודי, בתנאי שבמסלולים אלה לא שולבה התמחות בחינוך המיוחד
    פטור גם למועמדים בעלי ממוצע בגרות משוקלל של 95 ומעלה בכל מסלולי הלימודים (פרט למסלול העל-יסודי והתמחות חינוך בלתי פורמלי, בתכנית זו חייבים בציון משולב של 540 לפחות). מועמדים שהתקבלו ללימודים על סמך ציוני הבגרות בלבד חייבים במבחן אמי"ר.
    מועמדים למסלולים אלה בעלי בגרות ישראלית מהמגזר הערבי שבחרו ללמוד במסלול בשפה העברית יחויבו בנוסף בבחינת ידע בעברית (יע"ל).
  3. ציון משולב – לבעלי תעודת בגרות ומבחן פסיכומטרי
    מועמדים יתקבלו על-פי ציון משולב של 540 לפחות בסולם הציונים הפסיכומטרי של ממוצע ציוני תעודת הבגרות (88 לפחות) וציון פסיכומטרי (500 לפחות).
  4. מצוינים להוראה - לתכנית המצוינים יתקבלו מועמדים בעלי ציון משולב 630 המוכיחים הצטיינות ערכית.
    סל חיזוקים (ראה "מלגות והלוואות" סעיף 4 "מקצועות מועדפים") - מסלולים: חינוך יסודי ועל-יסודי. בהתמחויות מדעי הטבע, מתמטיקה ואנגלית יתקבלו מועמדים על-פי ציון משולב של 585 לפחות חייבים במבחן הפסיכומטרי.
  5. גיל - יתקבלו מועמדים שמלאו להם 18 שנה (אם קיבלו פטור מצה"ל). תינתן עדיפות ליוצאי צבא או שירות לאומי.
  6. ועדת קבלה - כל מועמד חייב לעבור ועדת קבלה וריאיון אישי.
    מועמדים בעלי נתוני קבלה נמוכים מהנדרש יוכלו להתקבל לאחר שעברו ועדת קבלה ויידונו בוועדת חריגים אשר תבדוק את קבלתם ללימודים בהתאם לשיקולי המכללה.

הערות לתנאי הקבלה:

  1. פטור באנגלית - על כל סטודנט במכללה להגיע לרמת פטור באנגלית. סיווג הלומדים לרמות הלימוד באנגלית נעשה על-פי:
    למתקבלים על סמך מבחן פסיכומטרי – רכיב ציון "האנגלית" בבחינה ישמש למיון קבוצות לימוד "אנגלית למטרות אקדמיות".
    למתקבלים על סמך ציוני הבגרות בלבד- יחויבו במבחן אמי"ר.

    החלוקה לרמות לימוד אנגלית למטרות אקדמיות תהא על פי המפורט להלן:

    רמת אנגלית

    מספר שעות לימוד (ש"ש)

    ציון פסיכומטרי

    ציון אמי"ר

    מכינה*

    2-3

    0-76

    0-176

    רמת בסיס

    8

    77-84

    177-184

    בינונית

    6

    85-99

    185-199

           

    טרום מתקדמים

    4

    100-119

    200-219

    מתקדמים

    2

    120-133

    220-233

    פטור

    פטור

    134 ומעלה

    234 ומעלה

    הערה: תשלום עבור לימודי אנגלית עד היקף של 4 ש"ש כלול בשכר הלימוד לתואר. כל שעת לימוד נוספת עד לרמת פטור תחויב בתשלום לכל 1 ש"ש. עלות ש"ש מתפרסמת בתקנון שכר לימוד לקראת תחילת שנת הלימודים.

  2. סיווג בלשון עברית - כל הסטודנטים במסלולי ההכשרה להוראה חייבים בלימודי יסוד בשפת ההוראה. סיווג הלומדים לרמות לימוד בלשון נעשה על-פי:

    למתקבלים על סמך מבחן פסיכומטרי – על-פי הציונים של הרכיב הלשוני במבחן הפסיכומטרי, שיתקבלו באמצעות המרכז הארצי לבחינות.

    למתקבלים על סמך ציוני הבגרות בלבד- על-פי ציון הלשון וההבעה בתעודת הבגרות שיציגו המתקבלים.

    מועמדים בעלי בגרות ישראלית מהמגזר הערבי שבחרו ללמוד במסלול בשפה העברית יחויבו גם בבחינת ידע בעברית (יע"ל).


    החלוקה לרמות לימוד בלשון עברית/ערבית תהא על פי המפורט להלן:

    רמת לימוד

    מספר ש"ש

    ציון ברכיב המילולי בבחינה הפסיכומטרית

    ציון הלשון במבחן הבגרות

    עברית

    ערבית

    עברית

    ערבית

    א'

    6

    -89

    -82

    -75

    -75

    ב'

    4

    90-118

    83-103

    76-89

    76-86

    ג'

    2

    119+

    104+

    90+

    87+

    הערה: תשלום עבור לימודי לשון עברית עד היקף של 4 ש"ש כלול בשכר הלימוד לתואר. כל שעת לימוד נוספת עד לרמת פטור תחויב בתשלום לכל 1 ש"ש. עלות ש"ש מתפרסמת בתקנון שכר לימוד לקראת תחילת שנת הלימודים. 

  3. סטודנטים במסלולים בשפה הערבית – חינוך מיוחד וגיל הרך
    1. ידע בשפה הערבית - מועמדים למסלול לחינוך מיוחד בחברה הערבית נדרשים נוסף לתנאי הקבלה, להשיג ציון 80 לפחות בשפה הערבית בתעודת הבגרות (3 יח"ל לפחות), או ציון 70 לפחות בהיקף של 4 יחידות לימוד בשפה הערבית.
    2. מבחן ידע בשפה הערבית - כל המועמדים למסלול חינוך מיוחד בחברה הערבית (סטודנטים סדירים והסבת אקדמאים להוראה) מחויבים במבחן כניסה בשפה הערבית. מועמדים שלא יעברו את הבחינה יחויבו במכינת קיץ לפני תחילת הלימודים. המבחן אחיד לכל המכללות, תוכני הבחינה: הבנת הנקרא 30%, ידע לשוני 40%, הבעה בכתב 30%. ציון המעבר במבחן הינו 75. מידע אודות עלות המבחן ומועדיו יפורסם באתר האינטרנט של המכללה ובמזכירות המסלול.
    3. מבחן ידע בשפה העברית - נוסף על תנאי הקבלה למכללה יחויבו בשליטה בעברית ברמה א'-ב'.
      >מבחן רמה בעברית יתקיים במהלך הקיץ. סטודנטים שאינם שולטים בעברית ברמה א'ב', יצטרכו ללמוד בקיץ באופן פרטי כדי לעמוד בהצלחה במבחן שיתקיים לקראת פתיחת שנת הלימודים
      הסטודנטים יוכלו ללמוד באולפנים השונים בעיר או בקורס ללימודי העשרה בעברית הפועל במכללה במסגרת המרכז ללימודי תעודה והשתלמויות

שאלות נפוצות

  • כמה זמן נמשכים הלימודים?

    הלימודים נמשכים 4 שנים. בשנה הרביעית ניתן להתחיל בסטאז' (הוראה בבית ספר משליש משרה ומעלה) אם סיימת 80% מתכנית הלימודים.
    עם תום לימודיו זכאי הסטודנט לתעודת הוראה בבית הספר היסודי בכיתות א-ו ולתואר ראשון.

  • מה כוללים הלימודים?

    הלימודים כוללים:

    לימודי חינוך עיוניים -שיטות מחקר, סמינריון בחינוך, שילוב מחשב בהוראה התנסות מעשית בבתי ספר ושיעורי דידקטיקה המלווים התנסות זו ועוד…

    לימודי התמחות
    - כל סטודנט בוחר שתי התמחויות: התמחות ראשית והתמחות משנית, מתוך מגוון התמחויות: מחשבת ישראל, מקרא, לשון עברית, ספרות, אנגלית, מדעי הטבע, מתמטיקה, תקשורת, שילוב אמנויות והשכלת מבוגרים.

    חטיבת ליק"ל (ללמד ילדים שקשה ללמדם)פרטים בהמשך...
    לימודי יסוד והעשרה- אנגלית עד לרמת פטור, לשון עברית, מידענות מחשב, אזרחות תרבות ומורשת עם ועוד...

    מהי תכנית ליק"ל?
    תכנית ליק"ל (ראשי תיבות של ללמד ילדים שקשה ללמדם) פותחה כתכנית ייחודית (אין דומה לה במכללות אחרות) הנלמדת במסגרת המסלול היסודי בלבד.
    במציאות חינוכית מורכבת בחברה הטרוגנית רבת תרבויות וצרכים שונים נדרשת הכשרה חינוכית פסיכו סוציאלית המשלבת עולמות ידע מתחומי הפסיכולוגיה, הסוציולוגיה לצד ידע פרקטי כיצד ללמד בכתה הטרוגנית. זו התשתית התיאורטית והיישומית להכשרת מורה מיומן המסוגל לפגוש את צרכי התלמידים השונים בכיתתו. כל התחומים וההיבטים הללו נלמדים במסגרת 15 שעות שנפרשות לאורך ארבע שנות ההכשרה של הסטודנט.

    האם יש לי אפשרות ללמוד לתואר ראשון ותעודת הוראה במסגרת המסלול היסודי אם אני מעל גיל 30, בעל משפחה ורוצה להמשיך בעבודתי?
    לסטודנטים בעלי משפחות המעוניינים לשלב עבודה לצד לימודים ניתן לבנות מערכת מתאימה שתאפשר לשלב לימודים ועבודה.

    מה כוללים אימוני ההוראה (ההתנסות המעשית) ומתי הם מתחילים?
    אימוני ההוראה בבתי הספר מתחילים משנת הלימודים הראשונה. כל זוג סטודנטים מלווה כתה מתחילת השנה .לאחר תקופת הכרות עם הכתה מתחילים הסטודנטים להשתלב בהוראה בכתה (כשעה במהלך יום ההתנסות). מחנכת הכתה היא גם המורה המאמנת של הסטודנטים, מדריכה, נותנת משוב ונמצאת בכתה בזמן שהסטודנטים מלמדים. בשנה א' מתחילים הסטודנטים א אימוני ההוראה שלהם עם תחילתהשנה האקדמית. בשנים ג' ו-ד' מתחילים הסטודנטים את אימוני ההוראה שלהם עם פתיחת שנת הלימודים בבתי הספר-1 בספטמבר.

    מהי מדריכ/ה פדגוגי/ת?
    מדריכה פדגוגית היא מדריכה מצוות המורים במכללה. היא בעלת ניסיון רב במלאכת ההוראה וידע עשיר ומעמיק בתחום החינוך. היא מלווה את קבוצת הסטודנטים במהלך אימוני ההוראה שלהם לאורך השנה בייעוץ ומשוב. את אימוני ההוראה מלווה שיעור דידקטיקה שבועי שמלמדת המדריכה הפדגוגית. בכל שנה מלווה את קבוצת הסטודנטים מדריך/ה פדגוגי/ת שונה. כך פוגשים הסטודנטים לאורך שנות הכשרתם מגוון של מדריכים בעלי תפיסות חינוכיות שונות ותחומי ידע מגוונים.

     

  • חטיבת ליק"ל (ללמד ילדים שקשה ללמדם)פרטים בהמשך... לימודי יסוד והעשרה- אנגלית עד לרמת פטור,לשון עברית,מידענות מחשב,אזרחות תרבות ומורשת עם ועוד... מהי תכנית ליק"ל?

    תכנית ליק"ל (ראשי תיבות של ללמד ילדים שקשה ללמדם) פותחה כתכנית ייחודית (אין דומה לה במכללות אחרות) הנלמדת במסגרת המסלול היסודי בלבד.
    במציאות חינוכית מורכבת בחברה הטרוגנית רבת תרבויות וצרכים שונים נדרשת הכשרה חינוכית פסיכו סוציאלית המשלבת עולמות ידע מתחומי הפסיכולוגיה,הסוציולוגיה לצד ידע פרקטי כיצד ללמד בכתה הטרוגנית. זו התשתית התיאורטית והיישומית להכשרת מורה מיומן המסוגל לפגוש את צרכי התלמידים השונים בכיתתו.כל התחומים וההיבטים הללו נלמדים במסגרת 15 שעות שנפרשות לאורך ארבע שנות ההכשרה של הסטודנט.

  • האם יש לי אפשרות ללמוד לתואר ראשון ותעודת הוראה במסגרת המסלול היסודי אם אני מעל גיל 30, בעל משפחה ורוצה להמשיך בעבודתי?

    לסטודנטים בעלי משפחות המעוניינים לשלב עבודה לצד לימודים ניתן לבנות מערכת מתאימה שתאפשר לשלב לימודים ועבודה.

  • מה כוללים אימוני ההוראה (ההתנסות המעשית) ומתי הם מתחילים?

    אימוני ההוראה בבתי הספר מתחילים משנת הלימודים הראשונה.כל זוג סטודנטים מלווה כתה מתחילת השנה .לאחר תקופת הכרות עם הכתה מתחילים הסטודנטים להשתלב בהוראה בכתה (כשעה במהלך יום ההתנסות). מחנכת הכתה היא גם המורה המאמנת של הסטודנטים,מדריכה,נותנת משוב ונמצאת בכתה בזמן שהסטודנטים מלמדים. בשנה א' מתחילים הסטודנטים א אימוני ההוראה שלהם עם תחילת השנה האקדמית. בשנים ג' ו-ד' מתחילים הסטודנטים את אימוני ההוראה שלהם עם פתיחת שנת הלימודים בבתי הספר-1 בספטמבר.

  • מהי מדריכ/ה פדגוגי/ת?

    מדריכה פדגוגית היא מדריכה מצוות המורים במכללה. היא בעלת ניסיון רב במלאכת ההוראה וידע עשיר ומעמיק בתחום החינוך.היא מלווה את קבוצת הסטודנטים במהלך אימוני ההוראה שלהם לאורך השנה בייעוץ ומשוב. את אימוני ההוראה מלווה שיעור דידקטיקה שבועי שמלמדת המדריכה הפדגוגית.בכל שנה מלווה את קבוצת הסטודנטים מדריך/ה פדגוגי/ת שונה.כך פוגשים הסטודנטים לאורך שנות הכשרתם מגוון של מדריכים בעלי תפיסות חינוכיות שונות ותחומי ידע מגוונים.

המסלול לחינוך יסודי - סטודנטים מספרים

מכל קורס במסגרת חטיבת ליק"ל (ללמד ילדים שקשה ללמדם) שנלמדת במסלול היסודי קבלתי עוד ועוד. המורים של ליק"ל הם מורים שאותי הכילו ונתנו לי כלים ללמידה ואני מעבירה זאת עכשיו לתלמידים שלי..

בוגרת המסלול היסודי
עידית

מכל קורס במסגרת חטיבת ליק"ל (ללמד ילדים שקשה ללמדם) שנלמדת במסלול היסודי קבלתי עוד ועוד. המורים של ליק"ל הם מורים שאותי הכילו ונתנו לי כלים ללמידה ואני מעבירה זאת עכשיו לתלמידים שלי..

בוגרת המסלול היסודי
עידית

במהלך השנים השינוי שחל בי הוא שאני לא מסתפקת במעשה או מה שאמר ילד אלא במה שעומד מאחורי זה מה הביא אותו להתנגד לעשות מה שהוא עשה וזה עבר כחוט השני בכל הקורסים שלמדנו, מה הילדים עברו ,מה קשה לוהם מה עומד מאחורי המעשה.
קרא עוד >

בוגרת המסלול היסודי
דפנה

במהלך השנים השינוי שחל בי הוא שאני לא מסתפקת במעשה או מה שאמר ילד אלא במה שעומד מאחורי זה מה הביא אותו להתנגד לעשות מה שהוא עשה וזה עבר כחוט השני בכל הקורסים שלמדנו, מה הילדים עברו ,מה קשה לוהם מה עומד מאחורי המעשה.
קרא עוד >

בוגרת המסלול היסודי
דפנה

"במסלול היסודי יש מרצים ומדריכים שמעניקים את מלא תשומת הלב וההשקעה. כל סטודנט הוא עולם ומלואו... ובכל יום אנו נחשפים למגוון של ידע ואפשרויות!"

סטודנטית הלומדת במסלול היסודי
ליטל יפרח

"במסלול היסודי יש מרצים ומדריכים שמעניקים את מלא תשומת הלב וההשקעה. כל סטודנט הוא עולם ומלואו... ובכל יום אנו נחשפים למגוון של ידע ואפשרויות!"

סטודנטית הלומדת במסלול היסודי
ליטל יפרח

"הזורע חיטה דואג לשנה אחת, הזורע עצים דואג לשנים רבות, המחנך נפשות דואג לדורות"
"אם הקניית ידע, ערכים ומסורת ברגישות והמון אהבה לילדים היא בנפשכם, לימודי חינוך במסלול היסודי תהיה הבחירה הנכונה עבורכם!"

סטודנטית שנה ב' מתמחה במדעים
עדי כהן

"הזורע חיטה דואג לשנה אחת, הזורע עצים דואג לשנים רבות, המחנך נפשות דואג לדורות"
"אם הקניית ידע, ערכים ומסורת ברגישות והמון אהבה לילדים היא בנפשכם, לימודי חינוך במסלול היסודי תהיה הבחירה הנכונה עבורכם!"

סטודנטית שנה ב' מתמחה במדעים
עדי כהן

מכללת דוד ילין מתייחסת לכל תלמיד ותלמיד ודואגת לצרכיו האישיים, במכללה יש מגוון של קורסים מעניינים ואף יותר מכך חשובים ושימושיים להוראה ולחיים בכלל!
לדעתי מקום נמדד בכך שאתה קם בכיף נהנה במהלך היום והולך לישון עם סיפוק שלמדת דברים חדשים- בדוד ילין יש את כל זה!!!
אני לומדת במסלול היסודי נהנית מכל רגע ומה שלדעתי יתרון חשוב במסלול זה...קרא עוד >

סטודנטית הלומדת במסלול היסודי
נופר אזרד

מכללת דוד ילין מתייחסת לכל תלמיד ותלמיד ודואגת לצרכיו האישיים, במכללה יש מגוון של קורסים מעניינים ואף יותר מכך חשובים ושימושיים להוראה ולחיים בכלל!
לדעתי מקום נמדד בכך שאתה קם בכיף נהנה במהלך היום והולך לישון עם סיפוק שלמדת דברים חדשים- בדוד ילין יש את כל זה!!!
אני לומדת במסלול היסודי נהנית מכל רגע ומה שלדעתי יתרון חשוב במסלול זה...קרא עוד >

סטודנטית הלומדת במסלול היסודי
נופר אזרד

לדעתי כדאי ללמוד במסלול היסודי כיוון וזהו אתגר גדול לעבוד עם ילדים ולעצב את אישיותם על מנת שיהיו בוגרים מוצלחים.
בתיכון יש פחות זמן לעסוק בעיצוב התלמיד עקב מבחני הבגרות, יש נטייה למרדף אחרי החומר, לכן המקום הטוב ביותר לחנך ולהשפיע על דור העתיד זהו המסלול היסודי!!!!!
 

סטודנטית הלומדת במסלול היסודי
שיר יוסף

לדעתי כדאי ללמוד במסלול היסודי כיוון וזהו אתגר גדול לעבוד עם ילדים ולעצב את אישיותם על מנת שיהיו בוגרים מוצלחים.
בתיכון יש פחות זמן לעסוק בעיצוב התלמיד עקב מבחני הבגרות, יש נטייה למרדף אחרי החומר, לכן המקום הטוב ביותר לחנך ולהשפיע על דור העתיד זהו המסלול היסודי!!!!!
 

סטודנטית הלומדת במסלול היסודי
שיר יוסף

במסלול היסודי מצאתי באופן אישי יחס אוהב ודואג הבא לקראתי בכל פניה, בקשה ושאלה. קורסים ורמת ידע שמפתחים ותורמים ברמה האישית והמקצועית יחד.

סטודנטית הלומדת במסלול היסודי
נועה שי

במסלול היסודי מצאתי באופן אישי יחס אוהב ודואג הבא לקראתי בכל פניה, בקשה ושאלה. קורסים ורמת ידע שמפתחים ותורמים ברמה האישית והמקצועית יחד.

סטודנטית הלומדת במסלול היסודי
נועה שי

בחרתי במסלול היסודי מכיוון שבעולם ה"אינסטנט" שבו אנו חיים, כיף להיות מוקף בתום ובסקרנות האמיתית שקיימת בילד מטבעו. אעשה הכל בכדי לשמר את הנטיות הטבעיות של הילדים, בסביבה תומכת, מקבלת ואוהבת.

סטודנט הלומד במסלול היסודי
תום עזרא

בחרתי במסלול היסודי מכיוון שבעולם ה"אינסטנט" שבו אנו חיים, כיף להיות מוקף בתום ובסקרנות האמיתית שקיימת בילד מטבעו. אעשה הכל בכדי לשמר את הנטיות הטבעיות של הילדים, בסביבה תומכת, מקבלת ואוהבת.

סטודנט הלומד במסלול היסודי
תום עזרא

"אני מרגישה היום גאווה שבחרתי את המקצוע הזה... אני לא סתם אהיה מורה, יש לי מקום,יש לי אידיאולוגיה, אני אהיה מורה טובה,מורה אחרת

סטודנטית הלומדת במסלול היסודי
רחלי

"אני מרגישה היום גאווה שבחרתי את המקצוע הזה... אני לא סתם אהיה מורה, יש לי מקום,יש לי אידיאולוגיה, אני אהיה מורה טובה,מורה אחרת

סטודנטית הלומדת במסלול היסודי
רחלי

הגישה של ליק"ל בחינוך היסודי מאפשרת לך להתחבר אל עצמך, לברר היכן אתה עומד בכל מה שקשור להיותך תלמיד בעבר ומורה לעתיד. אנחנו מקבלים כלים ראשונים במעלה להבין את עולמו של הילד, כיצד להתמודד בדרכים שונות עם צרכי התלמיד השונים.

סטודנט הלומד במסלול היסודי
ברק

הגישה של ליק"ל בחינוך היסודי מאפשרת לך להתחבר אל עצמך, לברר היכן אתה עומד בכל מה שקשור להיותך תלמיד בעבר ומורה לעתיד. אנחנו מקבלים כלים ראשונים במעלה להבין את עולמו של הילד, כיצד להתמודד בדרכים שונות עם צרכי התלמיד השונים.

סטודנט הלומד במסלול היסודי
ברק

עבורי להיות חלק מתכנית ההכשרה של ליק"ל במסלול לחינוך יסודי היא להיות חלק מדור חדש של מורים שבחרו בחירה שלמה, מלאת רצון להשפיע ולשנות.

סטודנטית הלומדת במסלול היסודי
טל

עבורי להיות חלק מתכנית ההכשרה של ליק"ל במסלול לחינוך יסודי היא להיות חלק מדור חדש של מורים שבחרו בחירה שלמה, מלאת רצון להשפיע ולשנות.

סטודנטית הלומדת במסלול היסודי
טל

"אתה נכנס לבי"ס ורואה שזה מקום מקסים...פתח לי את הלב. אם חפשתי לעשות משהו משמעותי פה יש הזדמנות. גיליתי שאני אוהבת את זה וזה מסב לי אושר. יש תחושה של סיפוק ושל משמעות"

סטודנטית הלומדת במסלול היסודי
יפעת

"אתה נכנס לבי"ס ורואה שזה מקום מקסים...פתח לי את הלב. אם חפשתי לעשות משהו משמעותי פה יש הזדמנות. גיליתי שאני אוהבת את זה וזה מסב לי אושר. יש תחושה של סיפוק ושל משמעות"

סטודנטית הלומדת במסלול היסודי
יפעת

צור קשר - יעוץ והרשמה

צור קשר עם יועץ

היחידה לייעוץ ורישום

 

*3043

dy100@dyellin.ac.il

לגבי תואר ראשון חינוך יסודי