Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הינך נמצא כאן

תואר ראשון בחינוך
חינוך יסודי

הינך נמצא כאן

הנהלת המסלול

לייעוץ ורישום ללימודים: 
מתעניינים בתוכנית?

מלאו פרטים ונחזור אליכם

חייגו 02-6558111 שלוחה 1

חייגו 3034*   

אודות המסלול

"אמנותו העליונה של המורה היא לעורר שמחה על ידי יצירת יכולת ביטוי וידע" (אלברט אינשטיין)

המסלול לתואר ראשון בחינוך יסודי מזמין אנשים צעירים המתחילים לתכנן ולבנות את חייהם ואנשים בוגרים ובעלי משפחות  המתלבטים בבחירה של מקצוע לחיים, לבחור במקצוע ההוראה. 

בואו לבחור מקצוע שיש בו משמעות, ייעוד ושליחות - מקצוע מרתק שעשוי לגרום לכם להיות חלק משמעותי מחייהם של ילדים, שיכול לעצב דור ולהשפיע - בואו להיות מורים.

מורים ומחנכים בבתי ספר יסודיים משפיעים באופן משמעותי על עולמם החברתי, הרגשי, הערכי והלימודי של ילדים בכיתות א'-ו'.

האם אי פעם שאלתם את עצמכם מדוע קשה להיות מורה בישראל?

הידעתם שלמורה בכיתה רגילה בארץ יש כ- 10% - 30% ילדים שקשה ללמדם מסיבות שונות?

במסלול החינוך היסודי שלנו אימצנו את תכנית ליק"ל – ללמד ילדים שקשה ללמדם.

טל נוי סטודנטית במסלול לחינוך יסודי במכללת דוד ילין משתפת

מטרת תכנית ליק"ל

פיתוח יכולתם של מחנכים להתמודד עם הצרכים של כל התלמידים, כולל אלו המציבים אתגר קשה למערכת החינוך: ילדים עם לקויות למידה, תלמידים עם משפחות שחוות משבר, עולים חדשים, כמו גם עם תלמידים מחוננים.

תכנית הלימודים היא ייחודית ואין לה מקבילה במכללות ובאוניברסיטאות המלמדות חינוך בישראל.

אקדמיה כיתה

במסלול היסודי התנסות מעשית מורחבת ורבת משמעות בשנה ג' במסגרת התוכנית "אקדמיה כיתה". תוכנית ייחודית זו מאפשרת התנסות בהוראה בהיקף נרחב, הכרות מעמיקה עם בית הספר על מכלול תפקידיו ויצירת קשר משמעותי עם התלמידים. שנה זו אמורה להכין את הסטודנט באופן מיטבי לקראת שנת הסטאז'. סטודנט/ית המסיים תוכנית זו בהצלחה יקבל עדיפות אצל מנהל/ת בית הספר שבו ירצה להשתלב כמורה.

 
כל האפשרויות פתוחות

בירושלים וברחבי הארץ יש ביקוש רב למחנכים ומחנכות בבית הספר היסודי בכל  תחומי הדעת. 95% מבוגרי המסלול משתלבים עם סיום לימודיהם ללא קושי במערכת החינוך בירושלים ובכל רחבי הארץ.

בוגרי המסלול לחינוך יסודי בדוד ילין, יוצאים אל בתי הספר כשבידיהם ארגז כלים ותעודה המאפשרים להם לבחור במספר אפיקי תעסוקה. 

מורים ומחנכים המלמדים את כל תחומי הדעת למעט מתמטיקה, אנגלית ומדעים בכיתות א'-ו'.

מורים מקצועיים באמנות מתמטיקה, אנגלית או מדעים.

מורים בבתי ספר ייחודיים בתי ספר דמוקרטיים,פתוחים וכד'.

ולאן עוד ניתן להגיע בהמשך?
  • לימודים לתואר שני במכללה לאחר 3 שנות עבודה מעשית.
  • ריכוז מקצוע בבית הספר.
  • הדרכת מורים בתחומי דעת שונים
  • ניהול בית ספר 

למורות חיילות במסגרות שונות בצה"ל-אנו מציעים תכנית אקרדיטציה ייחודית. לבירור פרטים פני ישירות לראש המסלול גב׳ ענת רויטר בכתובת: anatreuter@dyellin.ac.il

מחפשים דרך חדשה? מאמינים שיש לכם את הכוח והיכולת להשפיע בתחום החינוך?

המכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין - חינוך יסודי ליק"ל

מבנה ותכנית לימודים

שימו לב-החל מתש"פ - לימודי שנה א' יתרכזו בשלושה ימים וחצי בלבד!!!

פרטים במדור הרישום ואצל ראש המסלול ד״ר ענת רויטר anatreuter@dyellin.ac.il.

מבנה הלימודים במסלול היסודי מורכב משלושה תחומים: לימודי חינוך עיוניים, התמחויות ולימודי יסוד והעשרה. 

כל סטודנט במסלול היסודי ילמד במהלך ארבע שנות לימודיו 15 שעות במסגרת הכשרת ליק"ל (ללמד ילדים שקשה ללמדם).

רכיבי הלימודים

היקף שעות (ש"ש)

הכשרה להוראה

לימודי חינוך עיוניים

30 ש"ש

התמחות בחינוך יסודי

התמחות ראשית

26 ש"ש

התמחות נוספת

התמחות משנית

15 ש"ש

חטיבת ליק"ל

חובה

15 ש"ש

לימודי יסוד והעשרה

10-16 ש"ש

חוגי ההתמחות

כל סטודנט במסלול היסודי בוחר התמחות אחת ראשית והתמחות אחת משנית.

  • התמחות ראשית - 26 ש"ש
  • התמחות משנית - 15 ש"של

הערה: מתמטיקה, אנגלית ומדעי הטבע יכולים להבחר כהתמחות ראשית בלבד. החוגים למתמטיקה ואנגלית דורשים ריאיון קבלה עם ראש החוג.
קיימות –רק כהתמחות משנית בת 15 ש"ש.

במסלול זה ניתן ללמוד את החוגים הבאים:

אנגלית

topics_accordion

החוג ללימודי אנגלית

עברית

ידיעת השפה האנגלית חשובה לכל אדם המנסה להשתלב במציאות הכפר הגלובאלי של היום. כל סטודנט חייב לרכוש כלים שיאפשרו לו להכין את הדור הצעיר להשתלב בעולם כיום ובעתיד בכל תחום שהוא: תקשורת בין-לאומית, שימוש במחשב, צפייה בסרטים, מסחר בינלאומי ודיאלוג עם הזולת. 

האתגר שלנו הוא להכשיר מורים יצירתיים שירחיבו את האופקים של תלמידיהם ויוכלו לאתגר אותם להשתמש באנגלית מעבר לכותלי בית-הספר.

החוג נועד להכשיר מורים להוראת אנגלית בכל הכיתות. המטרה היא להקנות למתמחים מיומנות גבוהה בשפה הכתובה והמדוברת, ידע בספרות ובבלשנות אנגלית וכלים תאורטיים ומעשיים להוראת השפה. 

אנו שואפים לשפר את המיומנות בדרך מגוונת וחווייתית עם חשיפה רבה לשיטות הוראה יצירתיות, השתתפות בפעילויות תרבותיות, מקצועיות וחינוכיות במטרה להרחיב אופקים ולפתח מצוינות בהוראה.

מדעי הטבע

topics_accordion

החוג למדעים

עברית

אצלנו במכללה להכשרת מורים ע"ש דוד ילין, תקבלו תשתית ידע מעודכנת בנושאי מדע וסביבה, כלים לחשיבה מדעית ביקורתית, כלים לטיפוח סקרנות אל מול תופעות טבע ויכולת הוראה חווייתית תוך היענות לצורכי התלמידים.

אנו מלווים כל סטודנט באופן אישי במהלך אימוני ההוראה במדעים עד להשלמת ההכשרה כמורים, מסייעים בשיבוץ בעבודה בבתי הספר עם תום ההתמחות וכן מסייעים בקבלת מלגות.

מקרא

topics_accordion

החוג ללימודי מקרא

עברית

המקרא הוא מרכיב מרכזי במורשת התרבותית-היסטורית של עם ישראל והתשתית לזהותו היהודית. הנחלת מורשת עשירה זו לדור הצעיר, הינה משימה לאומית ודורשת יכולות רבות, אך יותר מכל, אהבה לתחום ולשפה הייחודית שהוא יוצר.
אם את או אתה אוהבים לצלול לעולמות אחרים - לחשוב על האנשים, התרבות, היצירה והחיים בעידן הקדום; אם אתם אוהבים לקרוא מקרא, לא מפחדים לשאול שאלות וגם לצאת למסעות בעקבות התשובות, אזי החוג ללימודי מקרא במכללה להוראה ע"ש דוד ילין הוא המקום עבורכם!
מרגישים שעולמכם שזור בעולם המקרא, אם בכל טיול ברחבי הארץ אתם יודעים לספר את הסיפור הנכון, לשאול את השאלות הנכונות ובעיקר להסתקרן בנושאים שאינכם יודעים, החוג ללימודי מקרא במכללה להוראה ע"ש דוד ילין הוא המקום עבורכם.

מתמטיקה-פיזיקה

topics_accordion

החוג למתמטיקה

עברית

"המתמטיקה - מלכת המדעים". (קרל פרידריך גאוס)
"מטרת החינוך צריכה להיות: אנשים המצטיינים בעצמאות – במחשבה ובמעשה – ועם זאת רואים בשירות למען הכלל את משימת חייהם העיקרית". (אלברט איינשטיין)

החוג להוראת מתמטיקה פועל במטרה להציע לסטודנטים אופי למידה חווייתי ושונה מלימודי מתמטיקה ופיזיקה קודמים, למידה המתמקדת בהבנה ולא בשינון.
לשים דגש על הוראת תלמידי הקצוות במתמטיקה ובמדע: תלמידים בעלי קשיי למידה, מחד, וברוכי כישרון, מאידך.

בחוג, אנו פועלים להכשרת מורים למתמטיקה, למתמטיקה-פיזיקה או למתמטיקה בשילוב עם חוג אחר, תוך הקניית בסיס תאורטי וכלים מעשיים שיאפשרו השתלבות במערכת החינוך בתפקיד מורים במגזרים השונים.

מטרת ההתמחות היא לפתח בקרב המורים לעתיד מודעות לקשיי התלמידים ולדרכי חשיבתם, להעניק כלים להתגבר על קשיים אלה ולהכין את הסטודנטים לקראת המשך לימודים בעתיד לתואר שני בחינוך מתמטי.

:החוג נלמד במסלולים הבאים: 
החוג לספרות

topics_accordion

החוג לספרות

עברית

"יודע אני בתי שאיני מנחיל לך עושר ונכסים, אבל אני מלמדך לקרות בספרים, בזמן שעולמו של אדם חשוך בעדו קורא בספר ורואה עולם אחר" (עגנון, סיפור פשוט)

מטרת הלימודים בחוג היא להקנות לסטודנטים הבנה של התכנים, הצורות, האידיאות והערכים שביצירות הספרותיות, על מנת לכוונם כאנשים בעלי יכולות רגשיות ואינטלקטואליות, המסוגלים לממש באופן עצמאי קריאה פרשנית מנומקת, וכדי לעצב דמות של מורה-מחנך משכיל ורחב אופקים, שידע ספרותי ותרבותי הוא חלק מעולמו ומערכיו.

אם את או אתה מכירים בכוחן של מילים, נהנים לצלול לעומקם של סיפורים ומעוניינים להעשיר את הדור הבא באוצר ספרותי אמיתי, מקומכם איתנו, בחוג לספרות ילדים במכללה להוראה ע"ש דוד ילין.

החוג מתאפיין במחויבותו הכפולה לשני סוגי הטקסטים – לילדים ולמבוגרים – ובשל כך יש לו ערך מוסף למי שמתעתדים ללמד ולחנך ילדים ובני נוער. בחירת היצירות ודרכי ההוראה מותאמות לצורכיהם של הסטודנטים – פרחי ההוראה, מורי המחר.

השילוב שיוצר החוג, בין הספרות העברית והספרות הכללית, בונה אישיות עשירה, המרגישה שייכות למורשת התרבותית-הישראלית, כאזרחים החיים במדינת ישראל ולתרבות ההומניסטית הכללית, כבני אדם "אזרחי העולם".

החוג שם לו למטרה את כל המתחייב מהקניית תחום הדעת:

  • להביא את לומדיו לידי היכרות רחבה של הספרות העברית והכללית.
  • לראות את המרחב הספרותי מתוך הבנת ההקשרים התרבותיים היסטוריים.
  • להכיר את הפואטיקה של הספרות, על מערכת המונחים התיאורטיים והכלים שבאים עימם, ולבססם אצל הסטודנט בשימוש וביישום מושכל.
ערבית

topics_accordion

החוג לערבית

עברית

הלימודים בחוג לערבית נועדו להכשיר מורים להוראת ערבית בבתי ספר יסודיים, בתי ספר לחינוך מיוחד ובתי ספר על יסודיים (כיתות ז'-י'). החוג פתוח גם לאקדמאים בוגרי תואר ראשון המבקשים להכשיר את עצמם להוראת השפה הערבית במסלולים העל יסודי והיסודי.

קיימות

topics_accordion

לומדים קיימות במכללת דוד ילין

עברית

מדוע ללמוד ולחנך לקיימות?

חינוך לקיימות Education for Sustainability מקנה תחומי ידע ("ראש"), מיומנויות ("יד") ודיון ערכי ("לב") הדרושים להבנת המשבר הסביבתי-חברתי במאה ה-21, לחיפוש דרכים לתיקונו וליצירת תרבות בת קיימא לרווחתנו ולרווחת הדורות הבאים.

חטיבת חינוך לקיימות נבנתה במכון לחינוך לקיימות בשיתוף מרצים חברי החוג למדעי הטבע, מסלול המלמ"מ וביה"ס לחינוך. הלימודים בפרט, והפעילות במכון בכלל, מאפשרים להתנסות בפיתוח וביישום יזמות חברתית-חינוכית וסביבתית הלכה למעשה כחלק ממארג החיים של כל ילד, מורה ואזרח.

מעבר למידע על המכון לחינוך לקיימות

שילוב אמנויות

topics_accordion

אמנויות – שילוב אמנויות בהוראה

עברית

האמנות היא כלי לביטוי עצמי ואמצעי להשפעה על הזולת, היא חיונית לתחושת האושר של האדם ומביאה אותו לכדי התעלות ומחשבה. הצגת האמנות בעושר לשונותיה ותחומיה וחשיפת הסטודנטים לריבוי נקודות תצפית, למגוון אמצעי ביטוי, לחשיבה ולביקורת מהווים מפתח חיוני להבנה כוללת של האמנות לכשעצמה, ובהקשר הרחב – של האמנות כמשקפת וכמעצבת הלכי רוח, תהליכים היסטוריים, חברתיים, כלכליים, פוליטיים ותרבותיים.

את מי אנחנו מחפשים?
אנו מאמינים בתרומתה של האמנות לעיצוב דמותו של הדור הצעיר ומכאן בחשיבות שבהכשרת מורים מיומנים להוראת האמנויות, מורים יצירתיים, מרחיבי אופקים, המטפחים פתיחות וסובלנות כלפי הזולת, מעורבות וסולידריות חברתית וכל זאת באמצעות האמנויות והעמקת הידע בתחומי האמנות השונים.

תקשורת

topics_accordion

הכשרה מעשית

הכשרה מעשית (אימוני הוראה) בבתי הספר כוללת:

התנסות בכיתות היסוד (א'-ו') במגוון תחומי דעת, בהנחיה צמודה ומקצועית של מורה מאמנת ומדריכה פדגוגית, החל משנה א' של הלימודים במכללה. במהלך אימוני ההוראה מתנסים הסטודנטים לתואר בחינוך יסודי במגוון שיטות של הוראה, למידה והערכה בכיתה ההטרוגנית.

התנסות בכיתות היסוד בתחום ההתמחות הראשית שנבחר ע"י הסטודנט, בהנחיה צמודה של מורה מאמנת ומדריכה פדגוגית מומחית בתחום הדעת.

אימוני ההוראה לאורך שלוש השנים מלווים בשיעורי דידקטיקה העוסקים בלימוד מלאכת ההוראה -
הכרות עם גישות שונות להוראה, ניתוח אירועים מהשטח החינוכי, לימוד תכניות לימוד ומגוון של דרכי הוראה, למידה והערכה.

תנאי קבלה לתואר ראשון .B.Ed

*למידע המורחב יש לעיין בחוזר היערכות של משרד החינוך – נספח 1: תנאי קבלה, המתעדכן מעת לעת.

אנו מזמינים אתכם ליצור קשר עם יועצ/ת לימודים במכללה לקבלת מידע נוסף וסיוע בחישוב הציון המשולב. 02-6558111

 מעבר למחשבון לחישוב הציון המשולב

  1. זכאות לתעודת בגרות
  2. עמידה בהצלחה באחד ממסלולי הקבלה הבאים:
    1. מסלול תעודת בגרות איכותית – פטור מחובת מבחן הפסיכומטרי, למועמדים בעלי ממוצע משוקלל של ציוני הבגרות 92 לפחות, לכלל המסלולים, מלבד המסלול לחינוך מיוחד, בו נדרש ממוצע של 95.
      מועמדים למסלולים אלה בעלי תעודת בגרות ישראלית שאינה בשפה העברית, שבחרו ללמוד במסלול בשפה העברית יחויבו בנוסף בבחינת ידע בעברית (יע"ל). המבחן יכול להתקיים עד סוף שנה א' ויש לקבל ציון של 110 לפחות.
    2. מסלול תעודת בגרות ומבחן פסיכומטרי: מועמדים יתקבלו על פי ציון משולב של 540 לפחות.   מעבר למחשבון חישוב ממוצע בגרות וציון משולב לחישוב
    3. מסלול מכינות קדם אקדמיות: בוגרי המכינה האקדמית במכללת דוד ילין או בוגרי מכינות קדם אקדמיות המוכרות ע"י המועצה להשכלה גבוהה, יוכלו להתקבל ללא בחינה פסיכומטרית.
    4. מסלול חינוך יסודי – גילאי 30+  - מועמדים בני 30 ומעלה ללא תעודת בגרות, בתנאי שיעמדו בתכנית העצמה.
    5. מצוינים להוראה - לתכנית המצוינים יתקבלו מועמדים בעלי ציון משולב 615 ומעלה בהתאם לציון מבחן מסיל"ה והמוכיחים הצטיינות ערכית.מסלול ועדת חריגים - מועמדים אשר אינם עומדים באחד ממסלולי הקבלה לעיל, תיבחן קבלתם על בסיס ועדת חריגים לאחר שעברו ועדת קבלה ובהתאם לשיקולי המכללה.
  3. ועדת קבלה - כל מועמד חייב לעבור ועדת קבלה וריאיון אישי.
  4. ציון מיון באנגלית – לשם סיוג לרמת לימודים באנגלית. כל הסטודנטים המתקבלים ללימודים במכללה מחויבים להציג ציון מיון באנגלית. ציון זה נקבע על סמך מבחן מיון חיצוני של המרכז הארצי לבחינות והערכה (מבחן אמי"ר, מבחן אמיר"ם, החלק היחסי של אנגלית בבחינה הפסיכומטרית).
    סטודנט שאין ברשותו ציון מיון מתבקש להירשם למבחן במועד הקרוב ביותר האפשרי. המכללה מתאמת מבחן אמיר"ם במספר מועדים. לאחר קבלת הציון מהמרכז הארצי לבחינות יש להעביר את הציון לשם הזנתו למדור רישום.
  5. בעלי תעודת בגרות מחו"ל – מועמדים ללא בגרות ישראלית חייבים במבחן יע"ל ויתקבלו על סמך ציון מבחן הפסיכומטרי בציון 540 ומבחן יע"ל בציון 110.
  6. תנאי קבלה ייחודיים לסטודנטים במסלולים בשפה הערבית – חינוך מיוחד, יסודי וגיל הרך
    1. מבחן ידע בשפה העברית 
      מועמדים בעלי תעודת בגרות ישראלית שאינה בשפה העברית, שבחרו ללמוד במסלול בשפה הערבית יחויבו בבחינת ידע בעברית (יע"ל). המבחן יכול להתקיים עד סוף שנה א' ויש לקבל ציון של 85 לפחות.
    2. מבחן כניסה בערבית –
      על מועמדים המבקשים ללמוד במסלולים בשפה הערבית לעבור מבחן כניסה בערבית בציון של 70 לפחות.

שאלות נפוצות

  • מהי מדריכ/ה פדגוגי/ת?

    מדריכה פדגוגית היא מדריכה מצוות המורים במכללה. היא בעלת ניסיון רב במלאכת ההוראה וידע עשיר ומעמיק בתחום החינוך.היא מלווה את קבוצת הסטודנטים במהלך אימוני ההוראה שלהם לאורך השנה בייעוץ ומשוב. את אימוני ההוראה מלווה שיעור דידקטיקה שבועי שמלמדת המדריכה הפדגוגית.בכל שנה מלווה את קבוצת הסטודנטים מדריך/ה פדגוגי/ת שונה.כך פוגשים הסטודנטים לאורך שנות הכשרתם מגוון של מדריכים בעלי תפיסות חינוכיות שונות ותחומי ידע מגוונים.

  • כמה זמן נמשכים הלימודים?

    הלימודים נמשכים 4 שנים. בשנה הרביעית ניתן להתחיל בסטאז' (הוראה בבית ספר משליש משרה ומעלה) אם סיימת 80% מתכנית הלימודים.
    עם תום לימודיו זכאי הסטודנט לתעודת הוראה בבית הספר היסודי בכיתות א-ו ולתואר ראשון.

  • מה כוללים הלימודים?

    הלימודים כוללים:

    לימודי חינוך עיוניים -שיטות מחקר, סמינריון בחינוך, שילוב מחשב בהוראה התנסות מעשית בבתי ספר ושיעורי דידקטיקה המלווים התנסות זו ועוד…

    לימודי התמחות
    - כל סטודנט בוחר שתי התמחויות: התמחות ראשית והתמחות משנית, מתוך מגוון התמחויות: מחשבת ישראל, מקרא, לשון עברית, ספרות, אנגלית, מדעי הטבע, מתמטיקה, תקשורת, שילוב אמנויות והשכלת מבוגרים.

    חטיבת ליק"ל (ללמד ילדים שקשה ללמדם)פרטים בהמשך...
    לימודי יסוד והעשרה- אנגלית עד לרמת פטור, לשון עברית, מידענות מחשב, אזרחות תרבות ומורשת עם ועוד...

    מהי תכנית ליק"ל?
    תכנית ליק"ל (ראשי תיבות של ללמד ילדים שקשה ללמדם) פותחה כתכנית ייחודית (אין דומה לה במכללות אחרות) הנלמדת במסגרת המסלול היסודי בלבד.
    במציאות חינוכית מורכבת בחברה הטרוגנית רבת תרבויות וצרכים שונים נדרשת הכשרה חינוכית פסיכו סוציאלית המשלבת עולמות ידע מתחומי הפסיכולוגיה, הסוציולוגיה לצד ידע פרקטי כיצד ללמד בכתה הטרוגנית. זו התשתית התיאורטית והיישומית להכשרת מורה מיומן המסוגל לפגוש את צרכי התלמידים השונים בכיתתו. כל התחומים וההיבטים הללו נלמדים במסגרת 15 שעות שנפרשות לאורך ארבע שנות ההכשרה של הסטודנט.

    האם יש לי אפשרות ללמוד לתואר ראשון ותעודת הוראה במסגרת המסלול היסודי אם אני מעל גיל 30, בעל משפחה ורוצה להמשיך בעבודתי?
    לסטודנטים בעלי משפחות המעוניינים לשלב עבודה לצד לימודים ניתן לבנות מערכת מתאימה שתאפשר לשלב לימודים ועבודה.

    מה כוללים אימוני ההוראה (ההתנסות המעשית) ומתי הם מתחילים?
    אימוני ההוראה בבתי הספר מתחילים משנת הלימודים הראשונה. כל זוג סטודנטים מלווה כתה מתחילת השנה .לאחר תקופת הכרות עם הכתה מתחילים הסטודנטים להשתלב בהוראה בכתה (כשעה במהלך יום ההתנסות). מחנכת הכתה היא גם המורה המאמנת של הסטודנטים, מדריכה, נותנת משוב ונמצאת בכתה בזמן שהסטודנטים מלמדים. בשנה א' מתחילים הסטודנטים א אימוני ההוראה שלהם עם תחילתהשנה האקדמית. בשנים ג' ו-ד' מתחילים הסטודנטים את אימוני ההוראה שלהם עם פתיחת שנת הלימודים בבתי הספר-1 בספטמבר.

    מהי מדריכ/ה פדגוגי/ת?
    מדריכה פדגוגית היא מדריכה מצוות המורים במכללה. היא בעלת ניסיון רב במלאכת ההוראה וידע עשיר ומעמיק בתחום החינוך. היא מלווה את קבוצת הסטודנטים במהלך אימוני ההוראה שלהם לאורך השנה בייעוץ ומשוב. את אימוני ההוראה מלווה שיעור דידקטיקה שבועי שמלמדת המדריכה הפדגוגית. בכל שנה מלווה את קבוצת הסטודנטים מדריך/ה פדגוגי/ת שונה. כך פוגשים הסטודנטים לאורך שנות הכשרתם מגוון של מדריכים בעלי תפיסות חינוכיות שונות ותחומי ידע מגוונים.

     

  • חטיבת ליק"ל (ללמד ילדים שקשה ללמדם)פרטים בהמשך... לימודי יסוד והעשרה- אנגלית עד לרמת פטור,לשון עברית,מידענות מחשב,אזרחות תרבות ומורשת עם ועוד... מהי תכנית ליק"ל?

    תכנית ליק"ל (ראשי תיבות של ללמד ילדים שקשה ללמדם) פותחה כתכנית ייחודית (אין דומה לה במכללות אחרות) הנלמדת במסגרת המסלול היסודי בלבד.
    במציאות חינוכית מורכבת בחברה הטרוגנית רבת תרבויות וצרכים שונים נדרשת הכשרה חינוכית פסיכו סוציאלית המשלבת עולמות ידע מתחומי הפסיכולוגיה,הסוציולוגיה לצד ידע פרקטי כיצד ללמד בכתה הטרוגנית. זו התשתית התיאורטית והיישומית להכשרת מורה מיומן המסוגל לפגוש את צרכי התלמידים השונים בכיתתו.כל התחומים וההיבטים הללו נלמדים במסגרת 15 שעות שנפרשות לאורך ארבע שנות ההכשרה של הסטודנט.

  • האם יש לי אפשרות ללמוד לתואר ראשון ותעודת הוראה במסגרת המסלול היסודי אם אני מעל גיל 30, בעל משפחה ורוצה להמשיך בעבודתי?

    לסטודנטים בעלי משפחות המעוניינים לשלב עבודה לצד לימודים ניתן לבנות מערכת מתאימה שתאפשר לשלב לימודים ועבודה.

  • מה כוללים אימוני ההוראה (ההתנסות המעשית) ומתי הם מתחילים?

    אימוני ההוראה בבתי הספר מתחילים משנת הלימודים הראשונה.כל זוג סטודנטים מלווה כתה מתחילת השנה .לאחר תקופת הכרות עם הכתה מתחילים הסטודנטים להשתלב בהוראה בכתה (כשעה במהלך יום ההתנסות). מחנכת הכתה היא גם המורה המאמנת של הסטודנטים,מדריכה,נותנת משוב ונמצאת בכתה בזמן שהסטודנטים מלמדים. בשנה א' מתחילים הסטודנטים א אימוני ההוראה שלהם עם תחילת השנה האקדמית. בשנים ג' ו-ד' מתחילים הסטודנטים את אימוני ההוראה שלהם עם פתיחת שנת הלימודים בבתי הספר-1 בספטמבר.

המסלול לחינוך יסודי - סטודנטים מספרים

מכל קורס במסגרת חטיבת ליק"ל (ללמד ילדים שקשה ללמדם) שנלמדת במסלול היסודי קבלתי עוד ועוד. המורים של ליק"ל הם מורים שאותי הכילו ונתנו לי כלים ללמידה ואני מעבירה זאת עכשיו לתלמידים שלי..

בוגרת המסלול היסודי
עידית

מכל קורס במסגרת חטיבת ליק"ל (ללמד ילדים שקשה ללמדם) שנלמדת במסלול היסודי קבלתי עוד ועוד. המורים של ליק"ל הם מורים שאותי הכילו ונתנו לי כלים ללמידה ואני מעבירה זאת עכשיו לתלמידים שלי..

בוגרת המסלול היסודי
עידית

במהלך השנים השינוי שחל בי הוא שאני לא מסתפקת במעשה או מה שאמר ילד אלא במה שעומד מאחורי זה מה הביא אותו להתנגד לעשות מה שהוא עשה וזה עבר כחוט השני בכל הקורסים שלמדנו, מה הילדים עברו ,מה קשה לוהם מה עומד מאחורי המעשה.
קרא עוד >

בוגרת המסלול היסודי
דפנה

במהלך השנים השינוי שחל בי הוא שאני לא מסתפקת במעשה או מה שאמר ילד אלא במה שעומד מאחורי זה מה הביא אותו להתנגד לעשות מה שהוא עשה וזה עבר כחוט השני בכל הקורסים שלמדנו, מה הילדים עברו ,מה קשה לוהם מה עומד מאחורי המעשה.
קרא עוד >

בוגרת המסלול היסודי
דפנה

"במסלול היסודי יש מרצים ומדריכים שמעניקים את מלא תשומת הלב וההשקעה. כל סטודנט הוא עולם ומלואו... ובכל יום אנו נחשפים למגוון של ידע ואפשרויות!"

סטודנטית הלומדת במסלול היסודי
ליטל יפרח

"במסלול היסודי יש מרצים ומדריכים שמעניקים את מלא תשומת הלב וההשקעה. כל סטודנט הוא עולם ומלואו... ובכל יום אנו נחשפים למגוון של ידע ואפשרויות!"

סטודנטית הלומדת במסלול היסודי
ליטל יפרח

"הזורע חיטה דואג לשנה אחת, הזורע עצים דואג לשנים רבות, המחנך נפשות דואג לדורות"
"אם הקניית ידע, ערכים ומסורת ברגישות והמון אהבה לילדים היא בנפשכם, לימודי חינוך במסלול היסודי תהיה הבחירה הנכונה עבורכם!"

סטודנטית שנה ב' מתמחה במדעים
עדי כהן

"הזורע חיטה דואג לשנה אחת, הזורע עצים דואג לשנים רבות, המחנך נפשות דואג לדורות"
"אם הקניית ידע, ערכים ומסורת ברגישות והמון אהבה לילדים היא בנפשכם, לימודי חינוך במסלול היסודי תהיה הבחירה הנכונה עבורכם!"

סטודנטית שנה ב' מתמחה במדעים
עדי כהן

מכללת דוד ילין מתייחסת לכל תלמיד ותלמיד ודואגת לצרכיו האישיים, במכללה יש מגוון של קורסים מעניינים ואף יותר מכך חשובים ושימושיים להוראה ולחיים בכלל!
לדעתי מקום נמדד בכך שאתה קם בכיף נהנה במהלך היום והולך לישון עם סיפוק שלמדת דברים חדשים- בדוד ילין יש את כל זה!!!
אני לומדת במסלול היסודי נהנית מכל רגע ומה שלדעתי יתרון חשוב במסלול זה...קרא עוד >

סטודנטית הלומדת במסלול היסודי
נופר אזרד

מכללת דוד ילין מתייחסת לכל תלמיד ותלמיד ודואגת לצרכיו האישיים, במכללה יש מגוון של קורסים מעניינים ואף יותר מכך חשובים ושימושיים להוראה ולחיים בכלל!
לדעתי מקום נמדד בכך שאתה קם בכיף נהנה במהלך היום והולך לישון עם סיפוק שלמדת דברים חדשים- בדוד ילין יש את כל זה!!!
אני לומדת במסלול היסודי נהנית מכל רגע ומה שלדעתי יתרון חשוב במסלול זה...קרא עוד >

סטודנטית הלומדת במסלול היסודי
נופר אזרד

לדעתי כדאי ללמוד במסלול היסודי כיוון וזהו אתגר גדול לעבוד עם ילדים ולעצב את אישיותם על מנת שיהיו בוגרים מוצלחים.
בתיכון יש פחות זמן לעסוק בעיצוב התלמיד עקב מבחני הבגרות, יש נטייה למרדף אחרי החומר, לכן המקום הטוב ביותר לחנך ולהשפיע על דור העתיד זהו המסלול היסודי!!!!!
 

סטודנטית הלומדת במסלול היסודי
שיר יוסף

לדעתי כדאי ללמוד במסלול היסודי כיוון וזהו אתגר גדול לעבוד עם ילדים ולעצב את אישיותם על מנת שיהיו בוגרים מוצלחים.
בתיכון יש פחות זמן לעסוק בעיצוב התלמיד עקב מבחני הבגרות, יש נטייה למרדף אחרי החומר, לכן המקום הטוב ביותר לחנך ולהשפיע על דור העתיד זהו המסלול היסודי!!!!!
 

סטודנטית הלומדת במסלול היסודי
שיר יוסף

במסלול היסודי מצאתי באופן אישי יחס אוהב ודואג הבא לקראתי בכל פניה, בקשה ושאלה. קורסים ורמת ידע שמפתחים ותורמים ברמה האישית והמקצועית יחד.

סטודנטית הלומדת במסלול היסודי
נועה שי

במסלול היסודי מצאתי באופן אישי יחס אוהב ודואג הבא לקראתי בכל פניה, בקשה ושאלה. קורסים ורמת ידע שמפתחים ותורמים ברמה האישית והמקצועית יחד.

סטודנטית הלומדת במסלול היסודי
נועה שי

בחרתי במסלול היסודי מכיוון שבעולם ה"אינסטנט" שבו אנו חיים, כיף להיות מוקף בתום ובסקרנות האמיתית שקיימת בילד מטבעו. אעשה הכל בכדי לשמר את הנטיות הטבעיות של הילדים, בסביבה תומכת, מקבלת ואוהבת.

סטודנט הלומד במסלול היסודי
תום עזרא

בחרתי במסלול היסודי מכיוון שבעולם ה"אינסטנט" שבו אנו חיים, כיף להיות מוקף בתום ובסקרנות האמיתית שקיימת בילד מטבעו. אעשה הכל בכדי לשמר את הנטיות הטבעיות של הילדים, בסביבה תומכת, מקבלת ואוהבת.

סטודנט הלומד במסלול היסודי
תום עזרא

"אני מרגישה היום גאווה שבחרתי את המקצוע הזה... אני לא סתם אהיה מורה, יש לי מקום,יש לי אידיאולוגיה, אני אהיה מורה טובה,מורה אחרת

סטודנטית הלומדת במסלול היסודי
רחלי

"אני מרגישה היום גאווה שבחרתי את המקצוע הזה... אני לא סתם אהיה מורה, יש לי מקום,יש לי אידיאולוגיה, אני אהיה מורה טובה,מורה אחרת

סטודנטית הלומדת במסלול היסודי
רחלי

הגישה של ליק"ל בחינוך היסודי מאפשרת לך להתחבר אל עצמך, לברר היכן אתה עומד בכל מה שקשור להיותך תלמיד בעבר ומורה לעתיד. אנחנו מקבלים כלים ראשונים במעלה להבין את עולמו של הילד, כיצד להתמודד בדרכים שונות עם צרכי התלמיד השונים.

סטודנט הלומד במסלול היסודי
ברק

הגישה של ליק"ל בחינוך היסודי מאפשרת לך להתחבר אל עצמך, לברר היכן אתה עומד בכל מה שקשור להיותך תלמיד בעבר ומורה לעתיד. אנחנו מקבלים כלים ראשונים במעלה להבין את עולמו של הילד, כיצד להתמודד בדרכים שונות עם צרכי התלמיד השונים.

סטודנט הלומד במסלול היסודי
ברק

עבורי להיות חלק מתכנית ההכשרה של ליק"ל במסלול לחינוך יסודי היא להיות חלק מדור חדש של מורים שבחרו בחירה שלמה, מלאת רצון להשפיע ולשנות.

סטודנטית הלומדת במסלול היסודי
טל

עבורי להיות חלק מתכנית ההכשרה של ליק"ל במסלול לחינוך יסודי היא להיות חלק מדור חדש של מורים שבחרו בחירה שלמה, מלאת רצון להשפיע ולשנות.

סטודנטית הלומדת במסלול היסודי
טל

"אתה נכנס לבי"ס ורואה שזה מקום מקסים...פתח לי את הלב. אם חפשתי לעשות משהו משמעותי פה יש הזדמנות. גיליתי שאני אוהבת את זה וזה מסב לי אושר. יש תחושה של סיפוק ושל משמעות"

סטודנטית הלומדת במסלול היסודי
יפעת

"אתה נכנס לבי"ס ורואה שזה מקום מקסים...פתח לי את הלב. אם חפשתי לעשות משהו משמעותי פה יש הזדמנות. גיליתי שאני אוהבת את זה וזה מסב לי אושר. יש תחושה של סיפוק ושל משמעות"

סטודנטית הלומדת במסלול היסודי
יפעת

צור קשר - יעוץ והרשמה

צור קשר עם יועץ

היחידה לייעוץ ורישום

 

02-6558111 שלוחה 1

dy100@dyellin.ac.il

לגבי תואר ראשון חינוך יסודי