Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הינך נמצא כאן

תואר ראשון בחינוך במסלול של בית הספר היסודי
חינוך יסודי

הינך נמצא כאן

הנהלת המסלול

לייעוץ ורישום ללימודים: 

חייגו 02-6558111

מתעניינים בתוכנית?

מלאו פרטים ונחזור אליכם

חייגו 3034*   

אודות המסלול

הכשרה מדויקת וחדשנית

מסלול לתואר ראשון בחינוך יסודי המזמין אנשים צעירים המתחילים לתכנן ולבנות את חייהם ואנשים בוגרים ובעלי משפחות, המתלבטים בבחירה של מקצוע לחיים, לבחור במקצוע החינוך וההוראה בבית הספר היסודי ולהשפיע על דור העתיד.

המסלול לחינוך יסודי  ב"דויד ילין" מכשיר מחנכות ומחנכים, בעלי ראש פתוח, יוזמים, יצירתיים וחדשניים הבקיאים בדרכי הוראה המותאמים למאה ה-21.

סיון דוסקונוי סטודנטית מסלול יסודי

כל האפשרויות פתוחות

בירושלים וברחבי הארץ יש ביקוש רב למחנכים ומחנכות בבית הספר היסודי בכל  תחומי הדעת. 95% מבוגרי המסלול משתלבים עם סיום לימודיהם ללא קושי במערכת החינוך בירושלים ובכל רחבי הארץ, בבתי ספר שונים ומגוונים.

בוגרי המסלול לחינוך יסודי בדוד ילין, יוצאים אל בתי הספר כשבידיהם ארגז כלים ותעודה המאפשרים להם לבחור במספר אפיקי תעסוקה.

מורים מקצועיים בשפה העברית, ספרות ומקרא, אמנות, מתמטיקה ומדעים.

ולאן עוד ניתן להגיע בהמשך?
  • המשך לימודים לתואר שני במכללה.
  • ריכוז מקצוע בבית הספר.
  • הדרכת מורים בתחומי דעת שונים
  • ניהול בית ספר 

למורות חיילות במסגרות שונות בצה"ל - אנו מציעים תכנית אקרדיטציה ייחודית. לבירור פרטים פנו ישירות לראש המסלול ד"ר ענת רויטר בכתובת: anatreuter@dyellin.ac.il

אלי שריד סטודנט שנה ג מספר על המסלול היסודי

ייחודי במסלול היסודי

ימי הלימוד

בכל שנת לימודים מבין ארבע השנים לסטודנטים במסלול היסודי ניתנת האפשרות ללמוד יומיים בשבוע בלבד!

אפשרות לשלב עבודה בזמן לימודים.

הכשרה קלינית (התנסות מעשית)

התנסות מעשית נרחבת ומעמיקה בכיתות היסוד ( א-ו) בבתי ספר יסודיים ייחודיים בירושלים. הסטודנטים מלווים במדריכה פדגוגית מקצועית ובמורה מאמנת  ללימוד רזי המקצוע.

במהלך אימוני ההוראה מתנסים הסטודנטים במגוון שיטות של הוראה, למידה והערכה בכיתה ההטרוגנית.

ההתנסות המעשית מלווים בשיעורי דידקטיקה העוסקים בלימוד מלאכת החינוך וההוראה - הכרות עם גישות עדכניות להוראה, ניתוח אירועים מהשטח החינוכי, לימוד תכניות לימוד ומגוון של דרכי הוראה, למידה והערכה.

חינוך אורייני-מכיל

החוג לחינוך יסודי יכשיר מחנכים אורייניים, רחבי אופקים ודעת שיהיו אמונים על טיפוח האוריינות, על כל רבדיה, באופן מכיל ומותאם לאוכלוסייה רבת שונויות של תלמידים (מחוננים, בעלי קשיים, תלמידים עולים או ממשפחות עולים ועוד).

'אקדמיה כיתה'

במסלול היסודי התנסות מעשית מורחבת ורבת משמעות בשנה ג' במסגרת התוכנית "אקדמיה כיתה". תוכנית ייחודית זו מאפשרת התנסות בהוראה בהיקף נרחב, הכרות מעמיקה עם בית הספר על מכלול תפקידיו ויצירת קשר משמעותי עם התלמידים. שנה זו אמורה להכין את הסטודנט באופן מיטבי לקראת שנת הסטאז'. בסיומה של השנה הסטודנטים מקבלים תעודה על השתתפותם בתוכנית "אקדמיה כיתה". תעודה זו מקנה עדיפות בהשתלבות כמורים בבתי הספר.

"חמשנתי" – מסלול ישיר לתואר שני
תואר ראשון ושני בחינוך ותעודת הוראה בתוך חמש שנים בלבד - "חמשנתי"
 
המסלול כבית

במסגרת הלימודים במסלול הסטודנטים זוכים להקשבה רבה לליווי ותמיכה בכל נושא מצד צוות המסלול: סיוע בבניית תוכנית הלימודים, סיוע בתהליכי למידה, תמיכה רגשית-חברתית ועוד.

פורום הסטודנטים

פורום הכולל נציגים של סטודנטים וסטודנטיות הלומדים במסלול לחינוך היסודי מכל שכבות הגיל.

הפורום מזמין את חבריו לתרום למען רווחת הסטודנטים במסלול, להגשים חלומות ומאוויים, לקדם יוזמות חברתיות, ולהתפתח כמנהיגים לעתיד.

ההשתתפות בפורום הסטודנטים נעשית מתוך בחירה, אחריות ועניין!

הסדנה לחינוך יסודי ועל-יסודי

בתהליכי ההכשרה זוכים הסטודנטים להתנסויות ולייעוץ שוטף בבניית שיעורים ובפיתוח נושאים ללמידה בכיתה בסדנה למסלול היסודי. 

מבנה ותוכנית לימודים

חדש במסלול היסודי!

  • צמצום שעות הלימוד ואפשרות לשלב עבודה
  • טיפוח חדשנות חינוכית
  • קידום מנהיגות בחינוך


כל סטודנט במסלול ילמד במהלך ארבע שנות לימודיו:

רכיבי הלימודים

היקף שעות (ש"ש)

לימודי דיסציפלינה: דו-חוגי

30 ש"ש

א. דו-חוגי
חוג א', חינוך ליסודי
חוג ב', מקצוע הוראה

30 ש"ש
26 ש"ש

ב. דו-חוגי
חוג א', חינוך ליסודי
חוג ב' מתמטיקה/מדעים

24 ש"ש
32 ש"ש

לימודי חינוך והוראה

לבוחרים באפשרות א'

12 ש"ש

לבוחרים באפשרות ב':
לימודי חינוך מתמטי /מדעים
לימודי חינוך והוראה

10 ש"ש
2 ש"ש

הכשרה קלינית (התנסות מעשית)

18 ש"ש

לימודי העשרה (כולל אנגלית למטרות אקדמיות, 2 ש"ש)

4 ש"ש

סה"כ

90 ש"ש

חוגי ההתמחות

כל סטודנט במסלול היסודי בוחר התמחות אחת.

לימודי ההתמחות כוללים 26 ש"ש (מתמטיקה ומדעים 32 ש"ש)

הערה: החוגים למתמטיקה ולשון דורשים ריאיון קבלה עם ראש החוג.

במסלול זה ניתן ללמוד את החוגים הבאים:

מדעים

topics_accordion

מדעים

עברית

אצלנו בחוג למדעים, תקבלו תשתית ידע מעודכנת בנושאי מדע וסביבה, כלים לחשיבה מדעית ביקורתית, כלים לטיפוח סקרנות אל מול תופעות טבע ויכולת הוראה חווייתית תוך היענות לצורכי התלמידים.

אנו מלווים כל סטודנט באופן אישי במהלך אימוני ההוראה עד להשלמת ההכשרה כמורים, מסייעים בשיבוץ בעבודה בבתי הספר עם תום ההתמחות.

מקרא

topics_accordion

החוג ללימודי מקרא

עברית

המקרא הוא מרכיב מרכזי במורשת התרבותית-היסטורית של עם ישראל והתשתית לזהותו היהודית. הנחלת מורשת עשירה זו לדור הצעיר, הינה משימה לאומית ודורשת יכולות רבות, אך יותר מכל, אהבה לתחום ולשפה הייחודית שהוא יוצר.
אם את או אתה אוהבים לצלול לעולמות אחרים - לחשוב על האנשים, התרבות, היצירה והחיים בעידן הקדום; אם אתם אוהבים לקרוא מקרא, לא מפחדים לשאול שאלות וגם לצאת למסעות בעקבות התשובות, אזי החוג ללימודי מקרא במכללה להוראה ע"ש דוד ילין הוא המקום עבורכם!
מרגישים שעולמכם שזור בעולם המקרא, אם בכל טיול ברחבי הארץ אתם יודעים לספר את הסיפור הנכון, לשאול את השאלות הנכונות ובעיקר להסתקרן בנושאים שאינכם יודעים, החוג ללימודי מקרא במכללה להוראה ע"ש דוד ילין הוא המקום עבורכם.

מתמטיקה

topics_accordion

החוג למתמטיקה

עברית

אם יש לכם אהבה אמיתית לאנשים ותשוקה לטפח מוחות צעירים, החוג למתמטיקה במכללת דוד ילין מתאים לך. הצטרפו ללימודים לתואר ראשון בחינוך והוראה בחוג הדינמי שלנו למתמטיקה.

החוג שלנו מטפח סביבה משפחתית ואינטימית, ומבטיח שתקבל את התמיכה וההכוונה הדרושים כדי לשגשג כמורה ומחנך. אנו נותנים עדיפות ללמידה ממוקדת תלמיד ומעודדים גישות חדשניות המושכות את דמיונם של התלמידים ומחיות את המתמטיקה.

הגישה שלנו מתמקדת בלמידה חווייתית, המציעה יציאה מרעננת מלימודי המתמטיקה המסורתיים. אנו נותנים עדיפות להבנת המתמטיקה ומתאימים את ההוראה שלנו לצרכים האישיים של כל תלמיד תוך דגש על התאמת ההוראה לתלמידי הקצוות ויכולות משתנות.

התוכנית שלנו מציעה חווית הכשרת מורים מצוינת, המספקת בסיס תיאורטי מוצק וכלים מעשיים.

אל תפספסו את ההזדמנות הזו לנצל את הפוטנציאל שלכם במתמטיקה ולצאת לקריירה מספקת כמחנך למתמטיקה. הצטרפו לחוג ההוראה הדינמי שלנו והיה חלק מקהילה המאמינה בכוחה הטרנספורמטיבי של המתמטיקה. הגישו מועמדות עוד היום ותנו לתשוקה שלכם למתמטיקה לזרוח בכיתה!

:החוג נלמד במסלולים הבאים: 
ספרות

topics_accordion

ספרות

עברית

"יודע אני בתי שאיני מנחיל לך עושר ונכסים, אבל אני מלמדך לקרות בספרים, בזמן שעולמו של אדם חשוך בעדו קורא בספר ורואה עולם אחר" (עגנון, סיפור פשוט)

החוג לספרות ולספרות ילדים מציע מגוון רחב של קורסים בספרות עברית, ספרות עולמית, ספרות ילדים וסדנאות כתיבה. כמו כן, נלמדים קורסים העוסקים בהוראת מקצוע הספרות. אלו ניתנים במקביל להכשרה ולהתנסות מעשית בבית הספר היסודי והעל־יסודי.

הקורסים בחוג לספרות הם הזמנה להיכרות עם תחומים משיקים כמו פסיכולוגיה, פילוסופיה, היסטוריה, אמנות ומוזיקה. הקריאה והלמידה של טקסט ספרותי מכשירים את הסטודנטים והסטודנטיות להוראת הספרות להיות מורות ומחנכים משכילים ורחבי אופקים, בעלי יכולות רגשיות ואינטלקטואליות, שידע ספרותי, תרבותי, ישראלי ואוניברסאלי יהיו חלק מעולמם ומערכיהם.

ערבית

topics_accordion

החוג לערבית

עברית

הלימודים בחוג לערבית נועדו להכשיר מורים להוראת ערבית בבתי ספר יסודיים, בתי ספר לחינוך מיוחד ובתי ספר על יסודיים (כיתות ז'-י').

חוגהסבה להוראת ערבית פתוח גם לאקדמאים בוגרי תואר ראשון המבקשים לבצע הסבה להוראת ערבית במסלולים העל יסודי והיסודי.

שילוב אמנויות

topics_accordion

אמנויות – שילוב אמנויות בהוראה

עברית

האמנות היא כלי לביטוי עצמי ואמצעי להשפעה על הזולת, היא חיונית לתחושת האושר של האדם ומביאה אותו לכדי התעלות ומחשבה. הצגת האמנות בעושר לשונותיה ותחומיה וחשיפת הסטודנטים לריבוי נקודות תצפית, למגוון אמצעי ביטוי, לחשיבה ולביקורת מהווים מפתח חיוני להבנה כוללת של האמנות לכשעצמה, ובהקשר הרחב – של האמנות כמשקפת וכמעצבת הלכי רוח, תהליכים היסטוריים, חברתיים, כלכליים, פוליטיים ותרבותיים.

את מי אנחנו מחפשים?
אנו מאמינים בתרומתה של האמנות לעיצוב דמותו של הדור הצעיר ומכאן בחשיבות שבהכשרת מורים מיומנים להוראת האמנויות, מורים יצירתיים, מרחיבי אופקים, המטפחים פתיחות וסובלנות כלפי הזולת, מעורבות וסולידריות חברתית וכל זאת באמצעות האמנויות והעמקת הידע בתחומי האמנות השונים.

תנאי קבלה לתואר ראשון בחינוך .B.Ed

  1. עמידה באחד מהתנאים הבאים:
    - תעודת בגרות /מכינה קדם אקדמית בממוצע 92 לפחות, מלבד המסלול לחינוך מיוחד, בו נדרש ממוצע 95.
    - ציון משולב 540 ומעלה (ציון משולב – בגרות ופסיכומטרי).
  2. ועדת קבלה

    במידה שציונך נמוך מ 92 או ציון משולב של 540 ועברת בהצלחה את ועדת הקבלה, תוכל להשתתף בוועדת חריגים או לגשת למכינה ייעודית  וכן להגיש ראויים לקידום.

צרו עימנו קשר עוד היום לקבלת מידע נוסף בנוגע לתנאי קבלה לתואר ראשון בחינוך והוראה וכן וסיוע בחישוב הציון המשולב.
02-6558111 בוואטסאפ או בשיחה טלפונית.

*למידע המורחב יש לעיין בחוזר היערכות של משרד החינוך – נספח 1: תנאי קבלה, המתעדכן מעת לעת.

מעבר למידע מורחב אודות תנאי הקבלה  ; מעבר למחשבון לחישוב הציון המשולב

שאלות נפוצות

  • כמה זמן נמשכים הלימודים?

    הלימודים נמשכים 4 שנים. בשנה הרביעית ניתן להתחיל בסטאז' (הוראה בבית ספר משליש משרה ומעלה) אם סיימת 80% מתכנית הלימודים.
    עם תום לימודיו זכאי הסטודנט לתעודת הוראה בבית הספר היסודי בכיתות א-ו ולתואר ראשון.

  • מה כוללים הלימודים?

    הלימודים כוללים:

    לימודי חינוך עיוניים -שיטות מחקר, סמינריון בחינוך, שילוב מחשב בהוראה התנסות מעשית בבתי ספר ושיעורי דידקטיקה המלווים התנסות זו ועוד…

    לימודי התמחות
    - כל סטודנט בוחר שתי התמחויות: התמחות ראשית והתמחות משנית, מתוך מגוון התמחויות: מחשבת ישראל, מקרא, לשון עברית, ספרות, אנגלית, מדעי הטבע, מתמטיקה, תקשורת, שילוב אמנויות והשכלת מבוגרים.

    חטיבת ליק"ל (ללמד ילדים שקשה ללמדם)פרטים בהמשך...
    לימודי יסוד והעשרה- אנגלית עד לרמת פטור, לשון עברית, מידענות מחשב, אזרחות תרבות ומורשת עם ועוד...

    מהי תכנית ליק"ל?
    תכנית ליק"ל (ראשי תיבות של ללמד ילדים שקשה ללמדם) פותחה כתכנית ייחודית (אין דומה לה במכללות אחרות) הנלמדת במסגרת המסלול היסודי בלבד.
    במציאות חינוכית מורכבת בחברה הטרוגנית רבת תרבויות וצרכים שונים נדרשת הכשרה חינוכית פסיכו סוציאלית המשלבת עולמות ידע מתחומי הפסיכולוגיה, הסוציולוגיה לצד ידע פרקטי כיצד ללמד בכתה הטרוגנית. זו התשתית התיאורטית והיישומית להכשרת מורה מיומן המסוגל לפגוש את צרכי התלמידים השונים בכיתתו. כל התחומים וההיבטים הללו נלמדים במסגרת 15 שעות שנפרשות לאורך ארבע שנות ההכשרה של הסטודנט.

    האם יש לי אפשרות ללמוד לתואר ראשון ותעודת הוראה במסגרת המסלול היסודי אם אני מעל גיל 30, בעל משפחה ורוצה להמשיך בעבודתי?
    לסטודנטים בעלי משפחות המעוניינים לשלב עבודה לצד לימודים ניתן לבנות מערכת מתאימה שתאפשר לשלב לימודים ועבודה.

    מה כוללים אימוני ההוראה (ההתנסות המעשית) ומתי הם מתחילים?
    אימוני ההוראה בבתי הספר מתחילים משנת הלימודים הראשונה. כל זוג סטודנטים מלווה כתה מתחילת השנה .לאחר תקופת הכרות עם הכתה מתחילים הסטודנטים להשתלב בהוראה בכתה (כשעה במהלך יום ההתנסות). מחנכת הכתה היא גם המורה המאמנת של הסטודנטים, מדריכה, נותנת משוב ונמצאת בכתה בזמן שהסטודנטים מלמדים. בשנה א' מתחילים הסטודנטים א אימוני ההוראה שלהם עם תחילתהשנה האקדמית. בשנים ג' ו-ד' מתחילים הסטודנטים את אימוני ההוראה שלהם עם פתיחת שנת הלימודים בבתי הספר-1 בספטמבר.

    מהי מדריכ/ה פדגוגי/ת?
    מדריכה פדגוגית היא מדריכה מצוות המורים במכללה. היא בעלת ניסיון רב במלאכת ההוראה וידע עשיר ומעמיק בתחום החינוך. היא מלווה את קבוצת הסטודנטים במהלך אימוני ההוראה שלהם לאורך השנה בייעוץ ומשוב. את אימוני ההוראה מלווה שיעור דידקטיקה שבועי שמלמדת המדריכה הפדגוגית. בכל שנה מלווה את קבוצת הסטודנטים מדריך/ה פדגוגי/ת שונה. כך פוגשים הסטודנטים לאורך שנות הכשרתם מגוון של מדריכים בעלי תפיסות חינוכיות שונות ותחומי ידע מגוונים.

     

  • האם יש לי אפשרות ללמוד לתואר ראשון ותעודת הוראה במסגרת המסלול היסודי אם אני מעל גיל 30, בעל משפחה ורוצה להמשיך בעבודתי?

    לסטודנטים בעלי משפחות המעוניינים לשלב עבודה לצד לימודים ניתן לבנות מערכת מתאימה שתאפשר לשלב לימודים ועבודה.

  • מה כוללים אימוני ההוראה (ההתנסות המעשית) ומתי הם מתחילים?

    אימוני ההוראה בבתי הספר מתחילים משנת הלימודים הראשונה.כל זוג סטודנטים מלווה כתה מתחילת השנה .לאחר תקופת הכרות עם הכתה מתחילים הסטודנטים להשתלב בהוראה בכתה (כשעה במהלך יום ההתנסות). מחנכת הכתה היא גם המורה המאמנת של הסטודנטים,מדריכה,נותנת משוב ונמצאת בכתה בזמן שהסטודנטים מלמדים. בשנה א' מתחילים הסטודנטים א אימוני ההוראה שלהם עם תחילת השנה האקדמית. בשנים ג' ו-ד' מתחילים הסטודנטים את אימוני ההוראה שלהם עם פתיחת שנת הלימודים בבתי הספר-1 בספטמבר.

  • מהי מדריכ/ה פדגוגי/ת?

    מדריכה פדגוגית היא מדריכה מצוות המורים במכללה. היא בעלת ניסיון רב במלאכת ההוראה וידע עשיר ומעמיק בתחום החינוך.היא מלווה את קבוצת הסטודנטים במהלך אימוני ההוראה שלהם לאורך השנה בייעוץ ומשוב. את אימוני ההוראה מלווה שיעור דידקטיקה שבועי שמלמדת המדריכה הפדגוגית.בכל שנה מלווה את קבוצת הסטודנטים מדריך/ה פדגוגי/ת שונה.כך פוגשים הסטודנטים לאורך שנות הכשרתם מגוון של מדריכים בעלי תפיסות חינוכיות שונות ותחומי ידע מגוונים.

המסלול לחינוך יסודי - סטודנטים מספרים

מכל קורס במסגרת חטיבת ליק"ל (ללמד ילדים שקשה ללמדם) שנלמדת במסלול היסודי קבלתי עוד ועוד. המורים של ליק"ל הם מורים שאותי הכילו ונתנו לי כלים ללמידה ואני מעבירה זאת עכשיו לתלמידים שלי..

בוגרת המסלול היסודי
עידית

מכל קורס במסגרת חטיבת ליק"ל (ללמד ילדים שקשה ללמדם) שנלמדת במסלול היסודי קבלתי עוד ועוד. המורים של ליק"ל הם מורים שאותי הכילו ונתנו לי כלים ללמידה ואני מעבירה זאת עכשיו לתלמידים שלי..

בוגרת המסלול היסודי
עידית

במהלך השנים השינוי שחל בי הוא שאני לא מסתפקת במעשה או מה שאמר ילד אלא במה שעומד מאחורי זה מה הביא אותו להתנגד לעשות מה שהוא עשה וזה עבר כחוט השני בכל הקורסים שלמדנו, מה הילדים עברו ,מה קשה לוהם מה עומד מאחורי המעשה.
קרא עוד >

בוגרת המסלול היסודי
דפנה

במהלך השנים השינוי שחל בי הוא שאני לא מסתפקת במעשה או מה שאמר ילד אלא במה שעומד מאחורי זה מה הביא אותו להתנגד לעשות מה שהוא עשה וזה עבר כחוט השני בכל הקורסים שלמדנו, מה הילדים עברו ,מה קשה לוהם מה עומד מאחורי המעשה.
קרא עוד >

בוגרת המסלול היסודי
דפנה

"במסלול היסודי יש מרצים ומדריכים שמעניקים את מלא תשומת הלב וההשקעה. כל סטודנט הוא עולם ומלואו... ובכל יום אנו נחשפים למגוון של ידע ואפשרויות!"

סטודנטית הלומדת במסלול היסודי
ליטל יפרח

"במסלול היסודי יש מרצים ומדריכים שמעניקים את מלא תשומת הלב וההשקעה. כל סטודנט הוא עולם ומלואו... ובכל יום אנו נחשפים למגוון של ידע ואפשרויות!"

סטודנטית הלומדת במסלול היסודי
ליטל יפרח

"הזורע חיטה דואג לשנה אחת, הזורע עצים דואג לשנים רבות, המחנך נפשות דואג לדורות"
"אם הקניית ידע, ערכים ומסורת ברגישות והמון אהבה לילדים היא בנפשכם, לימודי חינוך במסלול היסודי תהיה הבחירה הנכונה עבורכם!"

סטודנטית שנה ב' מתמחה במדעים
עדי כהן

"הזורע חיטה דואג לשנה אחת, הזורע עצים דואג לשנים רבות, המחנך נפשות דואג לדורות"
"אם הקניית ידע, ערכים ומסורת ברגישות והמון אהבה לילדים היא בנפשכם, לימודי חינוך במסלול היסודי תהיה הבחירה הנכונה עבורכם!"

סטודנטית שנה ב' מתמחה במדעים
עדי כהן

מכללת דוד ילין מתייחסת לכל תלמיד ותלמיד ודואגת לצרכיו האישיים, במכללה יש מגוון של קורסים מעניינים ואף יותר מכך חשובים ושימושיים להוראה ולחיים בכלל!
לדעתי מקום נמדד בכך שאתה קם בכיף נהנה במהלך היום והולך לישון עם סיפוק שלמדת דברים חדשים- בדוד ילין יש את כל זה!!!
אני לומדת במסלול היסודי נהנית מכל רגע ומה שלדעתי יתרון חשוב במסלול זה...קרא עוד >

סטודנטית הלומדת במסלול היסודי
נופר אזרד

מכללת דוד ילין מתייחסת לכל תלמיד ותלמיד ודואגת לצרכיו האישיים, במכללה יש מגוון של קורסים מעניינים ואף יותר מכך חשובים ושימושיים להוראה ולחיים בכלל!
לדעתי מקום נמדד בכך שאתה קם בכיף נהנה במהלך היום והולך לישון עם סיפוק שלמדת דברים חדשים- בדוד ילין יש את כל זה!!!
אני לומדת במסלול היסודי נהנית מכל רגע ומה שלדעתי יתרון חשוב במסלול זה...קרא עוד >

סטודנטית הלומדת במסלול היסודי
נופר אזרד

לדעתי כדאי ללמוד במסלול היסודי כיוון וזהו אתגר גדול לעבוד עם ילדים ולעצב את אישיותם על מנת שיהיו בוגרים מוצלחים.
בתיכון יש פחות זמן לעסוק בעיצוב התלמיד עקב מבחני הבגרות, יש נטייה למרדף אחרי החומר, לכן המקום הטוב ביותר לחנך ולהשפיע על דור העתיד זהו המסלול היסודי!!!!!
 

סטודנטית הלומדת במסלול היסודי
שיר יוסף

לדעתי כדאי ללמוד במסלול היסודי כיוון וזהו אתגר גדול לעבוד עם ילדים ולעצב את אישיותם על מנת שיהיו בוגרים מוצלחים.
בתיכון יש פחות זמן לעסוק בעיצוב התלמיד עקב מבחני הבגרות, יש נטייה למרדף אחרי החומר, לכן המקום הטוב ביותר לחנך ולהשפיע על דור העתיד זהו המסלול היסודי!!!!!
 

סטודנטית הלומדת במסלול היסודי
שיר יוסף

במסלול היסודי מצאתי באופן אישי יחס אוהב ודואג הבא לקראתי בכל פניה, בקשה ושאלה. קורסים ורמת ידע שמפתחים ותורמים ברמה האישית והמקצועית יחד.

סטודנטית הלומדת במסלול היסודי
נועה שי

במסלול היסודי מצאתי באופן אישי יחס אוהב ודואג הבא לקראתי בכל פניה, בקשה ושאלה. קורסים ורמת ידע שמפתחים ותורמים ברמה האישית והמקצועית יחד.

סטודנטית הלומדת במסלול היסודי
נועה שי

בחרתי במסלול היסודי מכיוון שבעולם ה"אינסטנט" שבו אנו חיים, כיף להיות מוקף בתום ובסקרנות האמיתית שקיימת בילד מטבעו. אעשה הכל בכדי לשמר את הנטיות הטבעיות של הילדים, בסביבה תומכת, מקבלת ואוהבת.

סטודנט הלומד במסלול היסודי
תום עזרא

בחרתי במסלול היסודי מכיוון שבעולם ה"אינסטנט" שבו אנו חיים, כיף להיות מוקף בתום ובסקרנות האמיתית שקיימת בילד מטבעו. אעשה הכל בכדי לשמר את הנטיות הטבעיות של הילדים, בסביבה תומכת, מקבלת ואוהבת.

סטודנט הלומד במסלול היסודי
תום עזרא

"אני מרגישה היום גאווה שבחרתי את המקצוע הזה... אני לא סתם אהיה מורה, יש לי מקום,יש לי אידיאולוגיה, אני אהיה מורה טובה,מורה אחרת

סטודנטית הלומדת במסלול היסודי
רחלי

"אני מרגישה היום גאווה שבחרתי את המקצוע הזה... אני לא סתם אהיה מורה, יש לי מקום,יש לי אידיאולוגיה, אני אהיה מורה טובה,מורה אחרת

סטודנטית הלומדת במסלול היסודי
רחלי

הגישה של ליק"ל בחינוך היסודי מאפשרת לך להתחבר אל עצמך, לברר היכן אתה עומד בכל מה שקשור להיותך תלמיד בעבר ומורה לעתיד. אנחנו מקבלים כלים ראשונים במעלה להבין את עולמו של הילד, כיצד להתמודד בדרכים שונות עם צרכי התלמיד השונים.

סטודנט הלומד במסלול היסודי
ברק

הגישה של ליק"ל בחינוך היסודי מאפשרת לך להתחבר אל עצמך, לברר היכן אתה עומד בכל מה שקשור להיותך תלמיד בעבר ומורה לעתיד. אנחנו מקבלים כלים ראשונים במעלה להבין את עולמו של הילד, כיצד להתמודד בדרכים שונות עם צרכי התלמיד השונים.

סטודנט הלומד במסלול היסודי
ברק

עבורי להיות חלק מתכנית ההכשרה של ליק"ל במסלול לחינוך יסודי היא להיות חלק מדור חדש של מורים שבחרו בחירה שלמה, מלאת רצון להשפיע ולשנות.

סטודנטית הלומדת במסלול היסודי
טל

עבורי להיות חלק מתכנית ההכשרה של ליק"ל במסלול לחינוך יסודי היא להיות חלק מדור חדש של מורים שבחרו בחירה שלמה, מלאת רצון להשפיע ולשנות.

סטודנטית הלומדת במסלול היסודי
טל

"אתה נכנס לבי"ס ורואה שזה מקום מקסים...פתח לי את הלב. אם חפשתי לעשות משהו משמעותי פה יש הזדמנות. גיליתי שאני אוהבת את זה וזה מסב לי אושר. יש תחושה של סיפוק ושל משמעות"

סטודנטית הלומדת במסלול היסודי
יפעת

"אתה נכנס לבי"ס ורואה שזה מקום מקסים...פתח לי את הלב. אם חפשתי לעשות משהו משמעותי פה יש הזדמנות. גיליתי שאני אוהבת את זה וזה מסב לי אושר. יש תחושה של סיפוק ושל משמעות"

סטודנטית הלומדת במסלול היסודי
יפעת

סגל המסלול

רויטר ענת

ענת רויטר
ד"ר
רויטר ענת
Dr. Anat Reuter

ראש המסלול לחינוך יסודי

טלפון במשרד: 
02-6558138

ד"ר ענת רויטר משמשת כראש המסלול לחינוך היסודי במכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין,במסגרתו מוכשרים סטודנטים לחינוך והוראה בבית הספר היסודי.

בעבר, שימשה כמדריכה פדגוגית וכרכזת פדגוגית במסלול.

ד"ר ענת רויטר שימשה שנים רבות כמדריכה לחינוך לשוני באזורים שונים בארץ וכמדריכה ארצית בפיקוח על הוראת העברית ביסודי, במשרד החינוך.

שותפה לכתיבת מסמכי מדיניות ותוכניות לימודים, ריכזה את ועדת המקצוע ועמדה בראש צוות כתיבה של מבחנים ארציים.  

תחום ההתמחות - חינוך לשוני והוראת העברית בבית הספר היסודי.

הדרכה והנחיה בתחום טיפוח האוריינות הלשונית בבית הספר היסודי .

מרצה לחינוך לשוני ולהוראת העברית בכיתה ההטרוגנית. בין הקורסים הנלמדים: כתיבה והוראתה, תהליכי כתיבה, הוראת ספרות ילדים ככלי להתמודדות, , הוראה בכיתה רבת שונויות, בדגש על כישורי השפה, הערכה בכיתה ההטרוגנית.

איזיקיאל שרית

ד"ר שרית איזיקיאל
ד"ר
איזיקיאל שרית
Dr. Sarit Ezekiel

מרצה וחוקרת ספרות בראיה בינתחומית ומדריכה פדגוגית במסלול היסודי. 

תחומי התמחות :הוראת הספרות, SEL,  הדרכה פדגוגית של סטודנטים בבתי ספר מסוגים שונים. 

תחומי הוראה: דידקטיקה, הוראת מקצוע הספרות, היצירה העגנונית, הוראה השואה וספרות ילדים. 

מאמינה בהוראה דיאלוגית, עידוד חשיבה יצירתית, סקרנות אינטלקטואלית ושימוש בטכנולוגית המידע ושיתופיות. 

לאון-בק מיקה

מיקה לאון-בק
ד"ר
לאון-בק מיקה
NO NAME

תחומי עניין ועשייה אקדמית:

מדעי בעלי חיים – היבטים זואולוגיים, התנהגותיים ורגשיים.

הוראת המדעים במגוון שיטות- החקר המדעי, למידה פעילה והוראת עמיתים.

הסביבה כמשאב חינוכי והתפתחותי.

הדרכה פדגוגית בבית הספר היסודי.

הערכה מעצבת ככלי למידה משמעותי.

למפרום תמר

תמר למפרום
ד"ר
למפרום תמר
NO NAME

ד"ר תמר למפרום מדריכה פדגוגית במסלול לחינוך יסודי במסגרת אקדמיה כיתה ומרצה בחוג למקרא. תמר חוקרת את הוראת המקרא בישראל. תחומי המחקר העיקריים שלה הם השפעות פוליטיות, חברתיות וחינוכיות על הוראת המקרא בחינוך הכללי/ הממלכתי, חקר תכניות הלימודים במקרא בחינוך הממלכתי ובחינת מתודולוגיות ומיומנויות בהוראת המקרא. לאחרונה חקרה במסגרת פוסט דוקטורט במכון מופת את הוראת התנ"ך בבתי הספר היסודיים הממלכתיים בישראל.

במשך השנים לימדה תמר קורסים שונים במכללה, כגון סמינריון רב-תחומי בחינוך עם ד"ר מוחמד חוראני העוסק במשפחה בראי היהדות והאסלאם. כיום מלמדת תמר נושאים בתחומי התמחותה  כגון סיפורי ראשית: אלבום משפחתי? חינוך ופוליטיקה- הסיפור הציוני וכו'.

מזור כהן אירית

מזור אירית
ד"ר
מזור כהן אירית
Dr. Irit Mazor Cohen

מרכזת היחידה להסבת אקדמאים להוראה במסלול היסודי

רכזת מורים חדשים ביחידת נטעים

משלי תמר

גב'
משלי תמר
Ms. tamar michaly

תמר משלי, מדריכה פדגוגית במסלול היסודי ומרצה בחוג לחינוך היסודי. 

מומחית בתחום לקויות למידה וחינוך לשוני.

דוקטורנטית בחוג ללקויות למידה באוניברסיטת חיפה ועוסקת במחקר על תלמידים דו-לשוניים.

מלמדת קורסים על התפתחות שפה תקינה ולקויה, לקויות למידה, תהליכי קריאה ועוד.

שרב דפנה

ד"ר דפנה שרב
ד"ר
שרב דפנה
NO NAME

ד"ר דפנה שרב היא מרצה ומדריכה פדגוגית במסלול לחינוך היסודי, מרצה בחוג לחינוך בלתי פורמלי ומנחת סדנאות סטאז'.

ד"ר בייעוץ חינוכי, עבדה שנים רבות כיועצת חינוכית בבתי ספר יסודיים ובחט"ע, הדריכה צוותי ניהול ומחנכים בתחום אקלים חינוכי מיטבי, ריכזה צוותים רב-מקצועיים, ועסקה בפיתוח והנחיה של תוכניות מניעה והתערבות. בעלת ניסיון רב בהנחיית צוותים חינוכיים, הנחיית הורים, והדרכה חינוכית-טיפולית של קבוצות ילדים ונוער בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי.

מחקריה עוסקים בפניה לעזרה של מתבגרים ובעיצוב סמכות בקרב מחנכים.

בין הקורסים הנלמדים: עבודה חינוכית עם הורים, סוגיות בהכלה ושילוב, מיומנויות בעבודה קבוצתית.

אירועי המסלול

כינוס המסלול לחינוך יסודי תשפ"ג: לחנך מתוך מודעות

הכינוס התקיים ב 9.5.2023

סדר היום

9:00-8:30 התכנסות וכיבוד בבניין ד' חדר 101

10:00-9:00 סיפורו של מחנך כיתה / יקיר פארי

10:15-10:00 פיזור למושבים

12:15-10:15 מושבים

12:30-12:15 הפסקה

13:30-12:30 התכנסות וסיור מודרך בתערוכת תוצרים.

שבוע מרוכז של המסלול לחינוך היסודי והצגת תהליכי הוראה-למידה בכינוס המסלול החמישי

בסיום שבוע אינטנסיבי של הסטודנטים בבתי הספר, במהלכו לימדו במליאה, בקבוצות קטנות, במפגשים פרטניים, בכיתה ובחצר, ניתנה להם ההזדמנות להציג את תהליכי ההוראה-למידה בכינוס המסלול לחינוך היסודי.

הכינוס נפתח במפגש מעורר השראה עם יקיר פארי שסיפר על עבודתו כמחנך כיתה בבית ספר יסודי ושיתף בתהליכים של חינוך ומודעות עצמית. בהמשך היום נערכו מושבים ובכל מושב חמש הצגות של תהליכי הוראה-למידה משמעותיים בנושאים מגוונים, על ידי סטודנטים משנה א, ב, ג.

בסיום היום הוקמה תערוכת תוצרי למידה שכללה משחקי למידה, לוחות פעילים ומרכזי למידה הנותנים מענה לשונויות בכיתה ומציגים גיוון בדרכי ההוראה והלמידה בבית הספר היסודי.

היה זה יום שכולו השראה!

יישר כח לסטודנטיות, לסטודנטים, למדריכות הפדגוגיות ולצוות הסדנה.

   
         
   
עוצרים כדי לנשום... אירוע מסלולי לשנה"ל תשפ"ג של המסלול לחינוך היסודי

האירוע התקיים ביום ג' 29.11.2022 בין השעות 8:30 - 13:15 בבניין ד' חדר 100

בתוכנית -

  • הרצאת פתיחה - נשימה ומודעות עצמית- כלים פשוטים, ד"ר יעל קרני
  • סדנאות
  • ועוד

צוות מדריכות המסלול וענת

"Zoom In", הכינוס הרביעי של המסלול לחינוך יסודי

הכינוס התקיים ביום ג' 11.5.2021 בין השעות 8:15 - 13:15, במכללה

ומה בתוכנית?

  • הצגת תהליכי למידה ייחודים של סטונדטיות/ים משנים א' ו ב'
  • הצגת פרויקטים של סטודנטיות/ים משנה ג'

סדר היום- 

8:15 - 8:30 - התכנסות באודיטוריום

8:30 - 8:50 - דברי פתיחה וברכות, חלוקה למושבים

9:00 - 10:20 - מושבים להצגת תהליכי למידה משנים א' ו ב'

10:20 - 10:45 - הפסקה

10:50 - 12:35 - מושבים להצגת פרויקטים משנה ג'

12:40 - 13:15 - סיכום הכינוס באודיטוריום

משלחת של סטודנטים מהמסלול היסודי, לכינוס בין-לאומי במחלקה לחינוך יסודי באוניברסיטת אנטוורפן

בחודש נובמבר תשפ"ג יצאה משלחת של סטודנטים מהמסלול היסודי במכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין, לכינוס בין-לאומי שנערך במחלקה לחינוך יסודי באוניברסיטת אנטוורפן (בלגיה).

הכינוס כלל השתתפות בסדנאות וביקור בבית ספר יסודי.

הסטודנטים הישראלים נפגשו עם סטודנטים ומרצים מהולנד,בלגיה, נורווגיה.

צור קשר - יעוץ והרשמה

צור קשר עם יועץ

היחידה לייעוץ ורישום

 

02-6558111 שלוחה 1

dy100@dyellin.ac.il

לגבי תואר ראשון חינוך יסודי