Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הינך נמצא כאן

באנר חדש חברה ערבית
חינוך מיוחד בחברה הערבית

הינך נמצא כאן

לייעוץ ורישום ללימודים: 
שעות קבלה: 

09:30-12:15

13:45-14:15

מתעניינים בתוכנית?

מלאו פרטים ונחזור אליכם

חייגו 02-6558111 שלוחה 1

חייגו 3034*   

אודות המסלול

وصف عامّ

המסלול מעניק לבוגריו תואר אקדמי (.B.Ed) ותעודת הוראה בחינוך מיוחד בחברה הערבית. 
(ניתן לבחור בין שתי התמחויות: פיגור שכלי ולקויות חושיות או ח"מ משלב).

يمنح القسم طلابه اللقب الأول مع دبلوم التربية ، بتخصص التربية الخاصة في المجتمع العربي (يمكن الاختيار بين برنامجين للتأهيل: العمل مع طلاب ذوي تخلف عقلي وصعوبات حسية- أو العمل في برامج الدمج في المدارس العادية.

המסלול לחינוך מיוחד בחברה הערבית מבקש להעמיד דור מחנכים חדש העתיד לחנך באופן יעיל יותר תלמידים בעלי צרכים מיוחדים, עם מוגבלויות שכליות ו/או פיזיות, תת-משיגים, במצוקה ובסיכון בחברה הערבית.
במסגרת התכנית רוכשים הסטודנטים את הכלים לבצע שינוי דפוסים לא רצויים במערכת החינוך הערבית הנוגעים לכלל אוכלוסיות התלמידים בבית-הספר הערבי. כמו כן לומדים הסטודנטים כיצד לפתח את יכולת ההכלה לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים ולעודד אותם לעצמאות, להשתלבות בחברה ולמיצוי יכולות.
הסטודנטים במסלול לחינוך מיוחד בחברה הערבית לומדים את הדרך היעילה והיצירתית ביותר לבניית תכנים, אמצעים וכלים פדגוגיים בשפה הערבית, עם התייחסות לתלמידים התת-משיגים ובסיכון כאוכלוסייה חשובה.

نحن نؤمن بالإنسان، بماهيته وخصوصيته ، ونؤمن بقدراته الكامنة داخله , هيئتنا التدريسية تؤمن بالطلاب وترافقهم في دربهم، كي تؤهلهم للمهمة التربوية المستقبلية، متحملين المسؤولية التي تعود بالفائدة تجاه طلابنا، في كافة المدارس.

لذا نحن نهدف لتأهيل جيل جديد من مربي المستقبل، على تربية طلابه ذوي الاحتياجات الخاصة وذوي التخلف العقلي أو الإعاقة الجسدية، وكذلك الطلاب ذوي التحصيل المنخفض والطلاب الذين يعانون من ضائقة وخطر، في المجتمع العربي، وذلك بأفضل وأنجع الطرق. كما ونطمح لتغيير أنماط غير مرغوب بها في جهاز التربية العربي ، فيما يتعلق بالتركيبة السكانية لطلاب المدارس، و تطوير معرفة أكاديمية لتأهيل قوى عاملة للعمل التربوي مع كافة الفئات المستهدفة للتأهيل التربوي.

و تشجيع وتطوير القدرة على احتواء ذوي الاحتياجات الخاصة، وتحضيرهم لحياة مستقلة، ودمجهم في المجتمع عن طريق استغلال كافة قدراتهم.

סרטון על המסלול של חינוך מיוחד בחברה הערבית

מבנה ותכנית הלימודים

רכיבי הלימודים

היקף שעות (ש"ש)

הכשרה להוראה

לימודי חינוך
דידקטיקות
אוריינות מחקר בחינוך
עבודה מעשית

30 ש"ש

התמחות בחינוך מיוחד

26 ש"ש

2 חטיבות ( ערבית + מתמטיקה ומדעים )

בהתמחות פיגור שכלי וליקויי חושים

30 ש"ש

חוג ערבית

בהתמחות שילוב וליקויי למידה

32 ש"ש

לימודי יסוד והעשרה

לימודי שפת ההוראה לרמת פטור
לימודי אנגלית לרמת פטור
לימודי אוריינות, עבודה בסביבה ממוחשבת
לימודי עברית לרמת פטור
לימודי תרבות ומורשת עם
עזרה ראשונה ובטיחות
העשרה כלל מכללתית

16-10 ש"ש

הכשרה מעשית

במסלול אנו שמים דגש על הכשרה הולמת את צורכי השדה החינוכי, לכן הסטודנטים שלנו מתאמנים ומקבלים הדרכה פדגוגית בהיקף של 15 ש"ש במשך לימודיהם.

نهتم جدا بتدريب الطلاب بما يتلاءم مع احتياجات الحقل التربوي ، ويتدرب الطلاب ويتلقون إرشادا تربويا مهنيا لمدة 15 ساعة تعليمية خلال سنوات تعليمهم.

הסטודנטים בשנה ב' בתכנית הפיגור שכלי מתאמנים בבתי ספר לחינוך מיוחד, ומתנסים בעבודה פרטנית ועבודה עם קבוצות קטנות, כהיכרות עם מערכת זו. ובשנה ג' הם מתחילים ללמד כתות שלמות בבתי ספר לחינוך מיוחד, ומתנסים בפיתוח תכניות פרטניות וקבוצתיות באותה מסגרת.

في تخصص العمل مع ذوي التخلف العقلي والصعوبات الحسية، يتم التدريب العملي في مدارس للتربية الخاصة، بحيث يتدرب الطالب في السنة الثانية على العمل الفردي والعمل بمجموعات صغيرة، ثم ينتقل في سنته الثالثة للعمل مع صف كامل، ويخوض التجربة في تطوير برامج فردية وجماعية للعمل مع هذه الفئة من الطلاب.

בתכנית החינוך מיוחד משלב, מתאמנים הסטודנטים בשנה ב' בבתי ספר יסודיים, עם דגש על עבודה פרטנית ועבודה עם קבוצות קטנות (בסגנון מתי"א), ובשנה ג' הם מתנסים בהוראה מול כתות מקדמות, ומפתחים תכניות עבודה פרטנית וקבוצתית במסגרות בהם מתאמנים.

في تخصص الدمج في المدارس العادية، يتم التدريب العملي في مدارس ابتدائية واعدادية، بحيث يتدرب الطالب في السنة الثانية على العمل الفردي والعمل بمجموعات صغيرة مع طلاب ذوي عسر تعليمي، ثم ينتقل في سنته الثالثة للعمل مع صف مطور كامل، ويخوض التجربة في تطوير برامج فردية وجماعية للعمل مع هذه الفئة من الطلاب.

תכנית ההכשרה בבתי הספר מלווה בהדרכה צמודה ממיטב המדריכים הפדגוגים.

يرافق الطلاب في تدريبهم، نخبة من أفضل المرشدين التربويين.

תנאי קבלה לתואר ראשון .B.Ed

*למידע המורחב יש לעיין בחוזר היערכות של משרד החינוך – נספח 1: תנאי קבלה, המתעדכן מעת לעת.

אנו מזמינים אתכם ליצור קשר עם יועצ/ת לימודים במכללה לקבלת מידע נוסף וסיוע בחישוב הציון המשולב. 02-6558111

 מעבר למחשבון לחישוב הציון המשולב

  1. זכאות לתעודת בגרות
  2. עמידה בהצלחה באחד ממסלולי הקבלה הבאים:
    1. מסלול תעודת בגרות איכותית – פטור מחובת מבחן הפסיכומטרי, למועמדים בעלי ממוצע משוקלל של ציוני הבגרות 92 לפחות, לכלל המסלולים, מלבד המסלול לחינוך מיוחד, בו נדרש ממוצע של 95.
      מועמדים למסלולים אלה בעלי תעודת בגרות ישראלית שאינה בשפה העברית, שבחרו ללמוד במסלול בשפה העברית יחויבו בנוסף בבחינת ידע בעברית (יע"ל). המבחן יכול להתקיים עד סוף שנה א' ויש לקבל ציון של 110 לפחות.
    2. מסלול תעודת בגרות ומבחן פסיכומטרי: מועמדים יתקבלו על פי ציון משולב של 540 לפחות.   מעבר למחשבון חישוב ממוצע בגרות וציון משולב לחישוב
    3. מסלול מכינות קדם אקדמיות: בוגרי המכינה האקדמית במכללת דוד ילין או בוגרי מכינות קדם אקדמיות המוכרות ע"י המועצה להשכלה גבוהה, יוכלו להתקבל ללא בחינה פסיכומטרית.
    4. מסלול חינוך יסודי – גילאי 30+  - מועמדים בני 30 ומעלה ללא תעודת בגרות, בתנאי שיעמדו בתכנית העצמה.
    5. מצוינים להוראה - לתכנית המצוינים יתקבלו מועמדים בעלי ציון משולב 615 ומעלה בהתאם לציון מבחן מסיל"ה והמוכיחים הצטיינות ערכית.מסלול ועדת חריגים - מועמדים אשר אינם עומדים באחד ממסלולי הקבלה לעיל, תיבחן קבלתם על בסיס ועדת חריגים לאחר שעברו ועדת קבלה ובהתאם לשיקולי המכללה.
  3. ועדת קבלה - כל מועמד חייב לעבור ועדת קבלה וריאיון אישי.
  4. ציון מיון באנגלית – לשם סיוג לרמת לימודים באנגלית. כל הסטודנטים המתקבלים ללימודים במכללה מחויבים להציג ציון מיון באנגלית. ציון זה נקבע על סמך מבחן מיון חיצוני של המרכז הארצי לבחינות והערכה (מבחן אמי"ר, מבחן אמיר"ם, החלק היחסי של אנגלית בבחינה הפסיכומטרית).
    סטודנט שאין ברשותו ציון מיון מתבקש להירשם למבחן במועד הקרוב ביותר האפשרי. המכללה מתאמת מבחן אמיר"ם במספר מועדים. לאחר קבלת הציון מהמרכז הארצי לבחינות יש להעביר את הציון לשם הזנתו למדור רישום.
  5. בעלי תעודת בגרות מחו"ל – מועמדים ללא בגרות ישראלית חייבים במבחן יע"ל ויתקבלו על סמך ציון מבחן הפסיכומטרי בציון 540 ומבחן יע"ל בציון 110.
  6. תנאי קבלה ייחודיים לסטודנטים במסלולים בשפה הערבית – חינוך מיוחד, יסודי וגיל הרך
    1. מבחן ידע בשפה העברית 
      מועמדים בעלי תעודת בגרות ישראלית שאינה בשפה העברית, שבחרו ללמוד במסלול בשפה הערבית יחויבו בבחינת ידע בעברית (יע"ל). המבחן יכול להתקיים עד סוף שנה א' ויש לקבל ציון של 85 לפחות.
    2. מבחן כניסה בערבית –
      על מועמדים המבקשים ללמוד במסלולים בשפה הערבית לעבור מבחן כניסה בערבית בציון של 70 לפחות.

צור קשר - יעוץ והרשמה

צור קשר עם יועץ

היחידה לייעוץ ורישום

 

02-6558111 שלוחה 1

dy100@dyellin.ac.il

לגבי תואר ראשון חינוך מיוחד בחברה הערבית - التعليم الخاص في المجتمع العربي