Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הינך נמצא כאן

תואר ראשון בחינוך
חינוך מיוחד- מורים לתלמידים עם מוגבלויות מרובות

הינך נמצא כאן

לייעוץ ורישום ללימודים: 
שעות קבלה: 

בתיאום מראש

חייגו 02-6558111

מתעניינים בתוכנית?

מלאו פרטים ונחזור אליכם

חייגו 3034*   

אודות המסלול

מסלול המלמ"מ הינו יייחודי ויחיד בארץ, ומטרתו להכשיר מורים להוראת תלמידים עם מוגבלויות מרובות הזקוקים לחינוך בעל אופי שונה, יצירתי, פתוח, ובעיקר מאמין באדם וביכולת שלו להשתנות ולהתפתח.

הכשרת המורים לאוכלוסייה זו מצריכה למידה מעמיקה, רב תחומית בגישה אינטר-דיסציפלינארית, שתניב התמקצעות בריבוי מוגבלויות אלו. הכשרה זו דורשת אינטגרציה של ידע ושל מיומנויות מתחומים שונים, מגוונים וחדשים.

ההכשרה במלמ"מ כוללת לימוד שיטות מתחומים שונים המאפשרים גילוי ופיתוח של היכולות החבויות בתלמידים עם מוגבלויות מרובות; הקניית מיומנויות לעבודה שיתופית עם הילד/המתבגר ועם משפחתו; לימוד והתנסות של הסטודנטים להיותם סוכני שינוי בתפיסת האנשים עם צרכים מיוחדים ומורכבים.

בכל שנה מסיימים כ-30 סטודנטים אשר במהרה מוצאים עבודה במוסדות הרבים הקיימים בארץ. המשובים של מנהלי בתי הספר – מצויינים!

הסטודנטית רביד מספרת מהו מסלול מלמ"מ

מבנה ותכנית הלימודים

רכיבי הלימודים

היקף שעות (ש"ש)

הכשרה להוראה

לימודי חינוך
דידקטיקות
אוריינות מחקר בחינוך
עבודה מעשית

36-30 ש"ש

התמחות בחינוך מיוחד

26 ש"ש

2 חטיבות: אומנות, ספרות ומדעים

15 ש"ש כל אחת מהחטיבות

לימודי יסוד והעשרה

לימודי שפת ההוראה לרמת פטור
לימודי אנגלית לרמת פטור
לימודי אוריינות עבודה בסביבה ממוחשבת לרמת פטור
לימודי תרבות ומורשת עם
עזרה ראשונה ובטיחות
העשרה כלל מכללתית

16-10 ש"ש

תואר ראשון במלמ"מ ותעודת הידרותרפיסט

מכללת דוד ילין מזמינה אתכם להצטרף למסלול לימודים ייחודי בארץ, המשלב לימודי חינוך מיוחד מלמ"מ (מורים לתלמידים עם מוגבלויות מרובות), עם הכשרה של מטפלים מוסמכים במים. בריכות טיפוליות רבות קיימות במסודות חינוך ועמותות המספקים שירותים לאנשים עם מוגבלויות. לכן, שילוב לימודי-הכשרתי זה מהווה יתרון גדול עבורכם כמטפלים וגם עבור המטופלים שלכם, שיזכו לקבל טיפול רב-תחומי ממומחה אחד בשני התחומים. 

למידע מורחב אודות תוכנית תואר ראשון במלמ"מ ותעודת הידרותרפיסט לחצו כאן

למידע מורחב אודות לימודי ההידרותרפיה לחצו כאן

טליה מלכה, סטודנטית במסלול המלמ"מ

תנאי קבלה לתואר ראשון בחינוך .B.Ed

*למידע המורחב יש לעיין בחוזר היערכות של משרד החינוך – נספח 1: תנאי קבלה, המתעדכן מעת לעת.

אנו מזמינים אתכם ליצור קשר עם יועצ/ת לימודים במכללה לקבלת מידע נוסף בנוגע לתנאי קבלה לתואר ראשון בחינוך והוראה וכן וסיוע בחישוב הציון המשולב. 02-6558111

 מעבר למחשבון לחישוב הציון המשולב

  1. זכאות לתעודת בגרות
  2. עמידה בהצלחה באחד ממסלולי הקבלה הבאים:
    1. מסלול תעודת בגרות איכותית – פטור מחובת מבחן הפסיכומטרי, למועמדים בעלי ממוצע משוקלל של ציוני הבגרות 92 לפחות, לכלל המסלולים, מלבד המסלול לחינוך מיוחד, בו נדרש ממוצע של 95.
      מועמדים למסלולים אלה בעלי תעודת בגרות ישראלית שאינה בשפה העברית, שבחרו ללמוד במסלול בשפה העברית יחויבו בנוסף בבחינת ידע בעברית (יע"ל). המבחן יכול להתקיים עד סוף שנה א' ויש לקבל ציון של 110 לפחות.
    2. מסלול תעודת בגרות ומבחן פסיכומטרי: מועמדים יתקבלו על פי ציון משולב של 540 לפחות.   מעבר למחשבון חישוב ממוצע בגרות וציון משולב לחישוב
    3. מסלול מכינות קדם אקדמיות: בוגרי המכינה האקדמית במכללת דוד ילין או בוגרי מכינות קדם אקדמיות המוכרות ע"י המועצה להשכלה גבוהה, יוכלו להתקבל ללא בחינה פסיכומטרית.
    4. מסלול חינוך יסודי – גילאי 30+  - מועמדים בני 30 ומעלה ללא תעודת בגרות, בתנאי שיעמדו בתכנית העצמה.
    5. מצוינים להוראה - לתכנית המצוינים יתקבלו מועמדים בעלי ציון משולב 615 ומעלה בהתאם לציון מבחן מסיל"ה והמוכיחים הצטיינות ערכית.מסלול ועדת חריגים - מועמדים אשר אינם עומדים באחד ממסלולי הקבלה לעיל, תיבחן קבלתם על בסיס ועדת חריגים לאחר שעברו ועדת קבלה ובהתאם לשיקולי המכללה.
  3. ועדת קבלה - כל מועמד חייב לעבור ועדת קבלה וריאיון אישי.
  4. ציון מיון באנגלית – לשם סיוג לרמת לימודים באנגלית. כל הסטודנטים המתקבלים ללימודים במכללה מחויבים להציג ציון מיון באנגלית. ציון זה נקבע על סמך מבחן מיון חיצוני של המרכז הארצי לבחינות והערכה (מבחן אמי"ר, מבחן אמיר"ם, החלק היחסי של אנגלית בבחינה הפסיכומטרית).
    סטודנט שאין ברשותו ציון מיון מתבקש להירשם למבחן במועד הקרוב ביותר האפשרי. המכללה מתאמת מבחן אמיר"ם במספר מועדים. לאחר קבלת הציון מהמרכז הארצי לבחינות יש להעביר את הציון לשם הזנתו למדור רישום.
  5. בעלי תעודת בגרות מחו"ל – מועמדים ללא בגרות ישראלית חייבים במבחן יע"ל ויתקבלו על סמך ציון מבחן הפסיכומטרי בציון 540 ומבחן יע"ל בציון 110.
  6. תנאי קבלה ייחודיים לסטודנטים במסלולים בשפה הערבית – חינוך מיוחד, יסודי וגיל הרך
    1. מבחן ידע בשפה העברית 
      מועמדים בעלי תעודת בגרות ישראלית שאינה בשפה העברית, שבחרו ללמוד במסלול בשפה הערבית יחויבו בבחינת ידע בעברית (יע"ל). המבחן יכול להתקיים עד סוף שנה א' ויש לקבל ציון של 85 לפחות.
    2. מבחן כניסה בערבית –
      על מועמדים המבקשים ללמוד במסלולים בשפה הערבית לעבור מבחן כניסה בערבית בציון של 70 לפחות.

פורום מרצים וסטודנטים

פורום זה מהווה קבוצת חשיבה משותפת לסגל הפדגוגי של המסלול ולנציגות מקרב הסטודנטים לשם ליבון קשיים הקשורים בתוכנית הלימודים המוצהרת ובאופני הביצוע שלה. בפגישות של הקבוצה נדונים נושאים כדוגמת: קשיים בהוראה ובלמידה הנוצרים עקב תכנון תכנית ההכשרה במתכונת הקיימת, טיפוח הדימוי של המסלול בתוך המכללה וכן נושאים העוסקים בגישות פילוסופיות אודות הילד עם המוגבלות, שילובו בחברה ופיתוח עמדות הלומדים ביחס למעורבות ולאחריות חברתית כללית. ה"פורום" מאפשר קיומו של דיאלוג בין המשתתפים. נוצרים ערוצי תקשורת אשר מציפים בעיות במתכונת הלימודים וניתנים פתרונות. משתתפי ה"פורום" לוקחים חלק פעיל בתכנון ובהפעלת הסטודנטים והמורים בפעילות חוץ- קוריקולריות. כגון, ארגון אירוע פתיחת שנה, יום המסלול, התנדבות בבתי הספר, ארגון יום עיון, כתיבת חזון המסלול, השתתפות בפורום שונים ובכנסים ועוד ועוד.

סטודנטים מספרים על הפורום

מהו הפורום בשבילי?

הפורו"ם של המלמ"מ, הוא מקום בו הסטודנט יכול לבטא את עצמו ואת עולמו במסגרת מכילה ותומכת. מקום שסטודנטים ומרצים יושבים ביחד ומנסים בשיתוף הדדי ליצור חברה לומדת יותר ועושה יותר.

...קרא עוד >
סטודנט
שחר כלאף

הפורו"ם של המלמ"מ, הוא מקום בו הסטודנט יכול לבטא את עצמו ואת עולמו במסגרת מכילה ותומכת. מקום שסטודנטים ומרצים יושבים ביחד ומנסים בשיתוף הדדי ליצור חברה לומדת יותר ועושה יותר.

...קרא עוד >
סטודנט
שחר כלאף

בתור סטודנטית הפורום מייצג עבורי מקום בו מתקיים שיח מרצה -סטודנט בגובה העיניים, מקום בו ניתן להעלות הערות והארות מחיי היום יום במכללה ולקבל מענה מראש המסלול מהמרצים השונים.

...קרא עוד >
דגל ישראל
סטודנטית
גבי קליימן

בתור סטודנטית הפורום מייצג עבורי מקום בו מתקיים שיח מרצה -סטודנט בגובה העיניים, מקום בו ניתן להעלות הערות והארות מחיי היום יום במכללה ולקבל מענה מראש המסלול מהמרצים השונים.

...קרא עוד >
דגל ישראל
סטודנטית
גבי קליימן

הפורום בשבילי הוא חבורה מכילה ומשתפת, הנותנת הרגשת נוחות לכל הנכנס, ומאפשרת תקשורת פורה בין הסטודנטים לצוות המסלול.

...קרא עוד >
נעמה ליפשיץ, סטודנטית מלממ
סטודנטית
נעמה ליפשיץ

הפורום בשבילי הוא חבורה מכילה ומשתפת, הנותנת הרגשת נוחות לכל הנכנס, ומאפשרת תקשורת פורה בין הסטודנטים לצוות המסלול.

...קרא עוד >
נעמה ליפשיץ, סטודנטית מלממ
סטודנטית
נעמה ליפשיץ

מיזמים חברתיים שונים- שיתופי פעולה עם עמותות

בייביסיטר מיוחד במינו

הורים לילדים עם מוגבלויות מורכבות, עמותת "קשר", מסלול המלמ"מ- המכללה האקדמית לחינוך ע"ש  דוד ילין.

מהות המיזם: הורים עם ילד עם מוגבלות מורכבת חוברים לסטודנטים המומחים בתחום המוגבלויות ומעסיקים אותם כבייביסיטרים לילדיהם.

הישגים: בימים אילו יצאה אפליקציה שתסייע לחבר בין הורים לסטודנטים על פי צרכי ההורים, כישורי הסטודנטים ומקום מגורם.

הורים מעידים כי החלו לבלות ולצאת ככל ההורים, מאז שתכנית זו פועלת וסטודנטים נהנים מאפשרות לעבודה נוספת בערבים.

אתגרים: פרסום התכנית לערים נוספות.

הרחבת השכלה לבוגרים עם מוגבלות שכלית

שותפים: עמותת "צעד קדימה" והמכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין- מסלול המלמ"ם

מהות המיזם: תכנית בת 4 שניםאשר הוקמה ביוזמתם של הורים ואנשי מקצוע של עמותת "צעד קדימה". מיועדת לבוגרים עם מוגבלויות פיזיות וקוגניטיביות, המשתתפים במרכז היום בעמותת "צעד קדימה" ומעוניינים להשתלב במסגרת אקדמית, המאפשרת להם למידה חווייתית ואקטיבית בנושא דתות ותרבויות בירושלים.

הישגים:

לימוד במסגרת של מכללה אקדמית מרגש כל פעם מחדש את הבוגרים ואת הוריהם.

הבוגרים מאותגרים אינטלקטואלית וחווים חוויה של הצלחה בלימוד חווייתי מותאם.

הסטודנטים של מסלול המלמ"ם מתאמנים בהוראה ועבודה עם בוגרים עם מוגבלויות, כחלק מההתנסות המעשית.

אתגרים: הרחבת התכנית למרכזי יום נוספים.

סטודנטיות מלמ"מ עם בית הגלגלים

בית הגלגלים הוא ארגון ארצי לצעירים ובוגרים עם מוגבלות פיזית, הכולל ששה בתים הפתוחים לאוכלוסיות שונות מכל חלקי החברה הישראלית.

הארגון מקיים בעזרת מתנדבים מסורים מסגרת רציפה לחניכים מגיל 9, דרך ההתבגרות ובמהלך הבגרות, עם מגוון תכניות ופעילויות, במטרה לאפשר רכישת מיומנויות חברתיות, אינטראקציות בינאישיות וקידום השתתפות חברתית ואזרחית בכל מעגלי החברה.

מוזמנים לצפות בתוצר של קבוצה לשינוי חברתי, אשר פיתחה סדנת נגישות בה המשתתפים חווים התנסויות במוגבלויות שונות.

הל"ם - הנגשה לאנשים ללא מוגבלות

מטרת הפרויקט לקדם את השילוב וההכלה של אנשים עם מוגבלויות בחברה.

צוות הל"ם מורכב ברובו מסטודנטים במסלול המלמ"מ.

בדף אינסטגרם של הל"ם מתפרסמות עובדות מעניינות, אנשים עם מוגבלויות נחשפים ומספרים על עצמם ויש מקום לכל אחד לשאול שאלות בלי שיפוט או חשש. הדף מנגיש מידע על עולם המוגבלויות במטרה ליצור שילוב והכלה בחברה.

זו הזדמנות להכיר בסטורי ובפוסט - שאליהם תכנסו גם ככה! אז למה לא להכיר על הדרך אנשים שנמצאים בכל מקום, אבל עד עכשיו לא הייתה לכם הזדמנות לפגוש?

בואו להיות חלק מצוות הל"ם! 

לפרטים: קרן 052-2944620

לא מתאים לכם? עזרו לנו לממצוא אחרים!

שרים ביחד - יום מסלול

שרים יחד

כמו בכל שנה, התקיים יום מסלול המלמ״מ. במסגרת יום המסלול התכנסנו כ - 200 סטודנטים עם וללא מוגבלות במטרה להרחיב את מערכי ההשכלה לאנשים עם מוגבלות באקדמיה בפארק גילה לשיר יחדיו.

מטרת ההתכנסות הייתה בראש ובראשונה להראות שכל אחד יכול ללמוד באקדמיה, אך על הדרך גם לגבש את הסטודנטים במסלול.

הקליפ מהווה סיכום של שנות פעילות של מסלול המלמ"מ עם בוגרים עם מוגבלויות (מעל גיל 21) אשר מגיעים ללימודים במכללה. רכישת השכלה באקדמיה זו זכות ואנו מנסים לממש אותה.

אנו קוראים לכל המכללות בארץ לאפשר לאנשים עם מוגבלות לזכות בלימודים המותאמים לרצונותיהם ולתחומי העניין שלהם.

צור קשר - יעוץ והרשמה

צור קשר עם יועץ

היחידה לייעוץ ורישום

 

02-6558111 שלוחה 1

dy100@dyellin.ac.il

לגבי תואר ראשון מלמ"מ