ניסים מיכל

מסלול המלמ"מ הינו יייחודי ויחיד בארץ, ומטרתו להכשיר מורים להוראת תלמידים עם מוגבלויות מרובות הזקוקים לחינוך בעל אופי שונה, יצירתי, פתוח, ובעיקר מאמין באדם וביכולת שלו להשתנות ולהתפתח.
הכשרת המורים לאוכלוסייה זו מצריכה למידה מעמיקה, רב תחומית בגישה אינטר-דיסציפלינארית, שתניב התמקצעות בריבוי מוגבלויות אלו. הכשרה זו דורשת אינטגרציה של ידע ושל מיומנויות מתחומים שונים, מגוונים וחדשים.
ההכשרה במלמ"מ כוללת לימוד שיטות מתחומים שונים המאפשרים גילוי ופיתוח של היכולות החבויות בתלמידים עם מוגבלויות מרובות; הקניית מיומנויות לעבודה שיתופית עם הילד/המתבגר ועם משפחתו; לימוד והתנסות של הסטודנטים להיותם סוכני שינוי בתפיסת האנשים עם צרכים מיוחדים ומורכבים.
בכל שנה מסיימים כ-30 סטודנטים אשר במהרה מוצאים עבודה במוסדות הרבים הקיימים בארץ. המשובים של מנהלי בתי הספר – מצויינים!
רכיבי הלימודים | היקף שעות | |
---|---|---|
הכשרה להוראה | לימודי חינוך | 36-30 ש"ש |
התמחות בחינוך מיוחד | 26 ש"ש | |
2 חטיבות: אומנות, ספרות ומדעים | 15 ש"ש כל אחת מהחטיבות | |
לימודי יסוד והעשרה | לימודי שפת ההוראה לרמת פטור | 16-10 ש"ש |
מכללת דוד ילין מזמינה אתכם להצטרף למסלול לימודים ייחודי בארץ, המשלב לימודי חינוך מיוחד מלמ"מ (מורים לתלמידים עם מוגבלויות מרובות), עם הכשרה של מטפלים מוסמכים במים. בריכות טיפוליות רבות קיימות במסודות חינוך ועמותות המספקים שירותים לאנשים עם מוגבלויות. לכן, שילוב לימודי-הכשרתי זה מהווה יתרון גדול עבורכם כמטפלים וגם עבור המטופלים שלכם, שיזכו לקבל טיפול רב-תחומי ממומחה אחד בשני התחומים.
חולמים ויוצרים. בקרו והתרשמו.
סדנת "מפנה" היא סדנה בה קיימים כלים טכנולוגים לשילוב בהוראה.
מטרת הסדנה היא להכשיר פרחי הוראה לשימוש וניצול יכולותיו המגוונות של המחשב ועזריו, בעבודתם עם תלמידים בעלי צרכים מיוחדים.
הערות לתנאי הקבלה:
רמת אנגלית |
מספר שעות לימוד (ש"ש) |
ציון פסיכומטרי |
ציון אמי"ר |
---|---|---|---|
מכינה* |
2-3 |
0-76 |
0-176 |
רמת בסיס |
8 |
77-84 |
177-184 |
בינונית |
6 |
85-99 |
185-199 |
טרום מתקדמים |
4 |
100-119 |
200-219 |
מתקדמים |
2 |
120-133 |
220-233 |
פטור |
פטור |
134 ומעלה |
234 ומעלה |
הערה: תשלום עבור לימודי אנגלית עד היקף של 4 ש"ש כלול בשכר הלימוד לתואר. כל שעת לימוד נוספת עד לרמת פטור תחויב בתשלום לכל 1 ש"ש. עלות ש"ש מתפרסמת בתקנון שכר לימוד לקראת תחילת שנת הלימודים.
סיווג בלשון עברית - כל הסטודנטים במסלולי ההכשרה להוראה חייבים בלימודי יסוד בשפת ההוראה. סיווג הלומדים לרמות לימוד בלשון נעשה על-פי:
למתקבלים על סמך מבחן פסיכומטרי – על-פי הציונים של הרכיב הלשוני במבחן הפסיכומטרי, שיתקבלו באמצעות המרכז הארצי לבחינות.
למתקבלים על סמך ציוני הבגרות בלבד- על-פי ציון הלשון וההבעה בתעודת הבגרות שיציגו המתקבלים.
מועמדים בעלי בגרות ישראלית מהמגזר הערבי שבחרו ללמוד במסלול בשפה העברית יחויבו גם בבחינת ידע בעברית (יע"ל).
החלוקה לרמות לימוד בלשון עברית/ערבית תהא על פי המפורט להלן:
רמת לימוד |
מספר ש"ש |
ציון ברכיב המילולי בבחינה הפסיכומטרית |
ציון הלשון במבחן הבגרות |
||
---|---|---|---|---|---|
עברית |
ערבית |
עברית |
ערבית |
||
א' |
6 |
-89 |
-82 |
-75 |
-75 |
ב' |
4 |
90-118 |
83-103 |
76-89 |
76-86 |
ג' |
2 |
119+ |
104+ |
90+ |
87+ |
הערה: תשלום עבור לימודי לשון עברית עד היקף של 4 ש"ש כלול בשכר הלימוד לתואר. כל שעת לימוד נוספת עד לרמת פטור תחויב בתשלום לכל 1 ש"ש. עלות ש"ש מתפרסמת בתקנון שכר לימוד לקראת תחילת שנת הלימודים.
פורום זה מהווה קבוצת חשיבה משותפת לסגל הפדגוגי של המסלול ולנציגות מקרב הסטודנטים לשם ליבון קשיים הקשורים בתוכנית הלימודים המוצהרת ובאופני הביצוע שלה. בפגישות של הקבוצה נדונים נושאים כדוגמת: קשיים בהוראה ובלמידה הנוצרים עקב תכנון תכנית ההכשרה במתכונת הקיימת, טיפוח הדימוי של המסלול בתוך המכללה וכן נושאים העוסקים בגישות פילוסופיות אודות הילד עם המוגבלות, שילובו בחברה ופיתוח עמדות הלומדים ביחס למעורבות ולאחריות חברתית כללית. ה"פורום" מאפשר קיומו של דיאלוג בין המשתתפים. נוצרים ערוצי תקשורת אשר מציפים בעיות במתכונת הלימודים וניתנים פתרונות. משתתפי ה"פורום" לוקחים חלק פעיל בתכנון ובהפעלת הסטודנטים והמורים בפעילות חוץ- קוריקולריות. כגון, ארגון אירוע פתיחת שנה, יום המסלול, התנדבות בבתי הספר, ארגון יום עיון, כתיבת חזון המסלול, השתתפות בפורום שונים ובכנסים ועוד ועוד.
שיתופי פעולה עם עמותות
מיזם בייביסיטר מיוחד במינו
הורים לילדים עם מוגבלויות מורכבות, עמותת "קשר", מסלול המלמ"מ- המכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין.
מהות המיזם: הורים עם ילד עם מוגבלות מורכבת חוברים לסטודנטים המומחים בתחום המוגבלויות ומעסיקים אותם כבייביסיטרים לילדיהם.
הישגים:
בימים אילו יצאה אפליקציה שתסייע לחבר בין הורים לסטודנטים על פי צרכי ההורים, כישורי הסטודנטים ומקום מגורם.
הורים מעידים כי החלו לבלות ולצאת ככל ההורים, מאז שתכנית זו פועלת וסטודנטים נהנים מאפשרות לעבודה נוספת בערבים.
אתגרים: פרסום התכנית לערים נוספות.
מיזם: הרחבת השכלה לבוגרים עם מוגבלות שכלית
שותפים: עמותת "צעד קדימה" והמכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין- מסלול המלמ"ם
מהות המיזם: תכנית בת 4 שניםאשר הוקמה ביוזמתם של הורים ואנשי מקצוע של עמותת "צעד קדימה". מיועדת לבוגרים עם מוגבלויות פיזיות וקוגניטיביות, המשתתפים במרכז היום בעמותת "צעד קדימה" ומעוניינים להשתלב במסגרת אקדמית, המאפשרת להם למידה חווייתית ואקטיבית בנושא דתות ותרבויות בירושלים.
הישגים:
לימוד במסגרת של מכללה אקדמית מרגש כל פעם מחדש את הבוגרים ואת הוריהם.
הבוגרים מאותגרים אינטלקטואלית וחווים חוויה של הצלחה בלימוד חווייתי מותאם.
הסטודנטים של מסלול המלמ"ם מתאמנים בהוראה ועבודה עם בוגרים עם מוגבלויות, כחלק מההתנסות המעשית.
אתגרים: הרחבת התכנית למרכזי יום נוספים.
מיזם: סטודנטיות מלמ"מ עם בית הגלגלים
מוזמנים לצפות בתוצר של קבוצה לשינוי חברתי, אשר פיתחה סדנת נגישות בה המשתתפים חווים התנסויות במוגבלויות שונות.
כמו בכל שנה, התקיים יום מסלול המלמ״מ. במסגרת יום המסלול התכנסנו כ - 200 סטודנטים עם וללא מוגבלות במטרה להרחיב את מערכי ההשכלה לאנשים עם מוגבלות באקדמיה בפארק גילה לשיר יחדיו.
מטרת ההתכנסות הייתה בראש ובראשונה להראות שכל אחד יכול ללמוד באקדמיה, אך על הדרך גם לגבש את הסטודנטים במסלול.
הקליפ מהווה סיכום של שנות פעילות של מסלול המלמ"מ עם בוגרים עם מוגבלויות (מעל גיל 21) אשר מגיעים ללימודים במכללה. רכישת השכלה באקדמיה זו זכות ואנו מנסים לממש אותה.
אנו קוראים לכל המכללות בארץ לאפשר לאנשים עם מוגבלות לזכות בלימודים המותאמים לרצונותיהם ולתחומי העניין שלהם.