באנר לימודים והרשמה

חינוך מיוחד

מורים מיוחדים לילדים מיוחדים
לרישום וקבלת סטודנטים: 
מתעניינים בתוכנית?

מלאו פרטים ונחזור אליכם

חייגו 3034*   

אודות המסלול

תכנית ההכשרה במסלול לחינוך מיוחד מכשירה מורים לקבלת תעודת הוראה בתחום התמחות זו וכן מעניקה תואר B.Ed . כמו כן, ניתן לקבל תעודה הוראה נוספת, בתחום דעת או כמורה כוללני בכיתות היסוד. המסלול מציע תכניות הכשרה שונות למורים משלבים במסגרות החינוך הרגיל, ולהוראה במסגרות חינוך מיוחד כוללניות.

תכנית ההכשרה מכוונת לפיתוח מורה ערכי ומקצועי, בעל תפיסה חינוכית הומניסטית, אוהבת אדם, המכירה בזכות כל אדם ליהנות מחינוך שיווני, מנגישות והכלה.

המסלול לחינוך מיוחד מציע תהליכי הכשרה איכותיים המבוססים על למידה תאורטית והתנסות מעשית.

תכנית ההכשרה כוללת התנסות במסגרות חינוך מגוונות החל מהשנה הראשונה ובליווי הדרכה צמודה, מקצועית ואיכותית.

אנו מזמינים אתכם לצאת אתנו למסע להתפתחות אישית ומקצועית ולעשייה ערכית.

חינוך מיוחד - שלוש סטודנטיות מספרות

מבנה ותכנית הלימודים

תכנית הלימודים בחינוך המיוחד חווייתית, מעניינת, ומגוונת, ומאפשרת הכשרה מקצועית בתחום ההוראה, הלמידה וההערכה של ילדים בעלי צרכים מיוחדים הלומדים בגנים, בבתי ספר יסודיים רגילים ובמסגרות לחינוך מיוחד לגילאי 21-6.

התכנית כוללת היכרות רחבה עם מגוון לקויות למידה, קשיי למידה, הפרעות התנהגות, שפה ותקשורת, ומצבי סיכון בקרב ילדים ונוער. ההכשרה נעשית החל מהשנה הראשונה מתוך גישה תיאורטית ופרקטית.

בהתאם לכך, תכנית הלימודים כוללת קורסים עיוניים, התנסות פרטנית בקליניקות בקריאה ובמתמטיקה, והתנסות בהוראה במסגרות משלבות ובמסגרות לחינוך מיוחד כוללניות.

לימודי החינוך המיוחד מציעים ארבעה מסלולי הכשרה במסלול לחינוך מיוחד במסגרת התואר הראשון:

  • תעודת הוראה בחינוך המיוחד לתלמידים בגילאי 21-6. בהכשרה זו בנוסף לתכנית ההכשרה בחינוך המיוחד יילמדו שני תחומי תוכן בהיקף של 15 ש"ש כ"א.
  • תעודת הוראה בחינוך המיוחד לתלמידים בגילאי 21-6, וכן תעודת הוראה נוספת בחינוך הרגיל בבית הספר היסודי, לכיתות א'-ו'. בהכשרה זו בנוסף לתכנית ההכשרה בחינוך המיוחד יילמד חוג תוכן מחוגי המכללה בהיקף של 26 ש"ש.
  • תעודת הוראה בחינוך המיוחד בגיל הרך לגילאי 6-0. בהכשרה זו בנוסף לתכנית ההכשרה בגיל הרך יילמד 26 ש"ש מתוך תכנית ההכשרה בחינוך המיוחד, ובנוסף 6 ש"ש הכשרה מעשית בחינוך המיוחד.
  • תעודת הוראה בחינוך המיוחד בעל יסודי במסגרות משלבות. בהכשרה זו בנוסף לתכנית ההכשרה בבעל יסודי 26 ש"ש מתוך תכנית ההכשרה בחינוך המיוחד, ובנוסף 6 ש"ש הכשרה מעשית בחינוך המיוחד.

רכיבי הלימודים

היקף שעות

הכשרה להוראה

לימודי חינוך
דידקטיקות
אוריינות מחקר בחינוך
עבודה מעשית

36-30 ש"ש

התמחות בחינוך מיוחד

התמחות ראשית

26 ש"ש

התמחות נוספת

התמחות משנית

26-30 ש"ש

לימודי יסוד והעשרה

לימודי שפת ההוראה לרמת פטור
לימודי אנגלית לרמת פטור
לימודי אוריינות עבודה בסביבה ממוחשבת לרמת פטור
לימודי תרבות ומורשת עם
עזרה ראשונה ובטיחות
העשרה כלל מכללתית

16-10 ש"ש

חוגי ההתמחות

.כל סטודנט בוחר בהתמחות ראשית אחת ורשאי לבחור בהתמחות נוספת.

במסלול זה ניתן ללמוד את החוגים הבאים:

אנגלית

topics_accordion

החוג ללימודי אנגלית

עברית

ידיעת השפה האנגלית חשובה לכל אדם המנסה להשתלב במציאות הכפר הגלובאלי של היום. כל סטודנט חייב לרכוש כלים שיאפשרו לו להכין את הדור הצעיר להשתלב בעולם כיום ובעתיד בכל תחום שהוא: תקשורת בין-לאומית, שימוש במחשב, צפייה בסרטים, מסחר בינלאומי ודיאלוג עם הזולת. 

האתגר שלנו הוא להכשיר מורים יצירתיים שירחיבו את האופקים של תלמידיהם ויוכלו לאתגר אותם להשתמש באנגלית מעבר לכותלי בית-הספר.

החוג נועד להכשיר מורים להוראת אנגלית בכל הכיתות. המטרה היא להקנות למתמחים מיומנות גבוהה בשפה הכתובה והמדוברת, ידע בספרות ובבלשנות אנגלית וכלים תאורטיים ומעשיים להוראת השפה. 

אנו שואפים לשפר את המיומנות בדרך מגוונת וחווייתית עם חשיפה רבה לשיטות הוראה יצירתיות, השתתפות בפעילויות תרבותיות, מקצועיות וחינוכיות במטרה להרחיב אופקים ולפתח מצוינות בהוראה.

היסטוריה ומחשבת ישראל

topics_accordion

החוג להיסטוריה ומחשבת ישראל

עברית

מורה לעתיד? עולם ההיסטוריה קורא לך. הצטרפו למסע מרתק, שבסופו תוכשרו כמורים למקצועות ההיסטוריה ומחשבת ישראל.

במסגרת הלימודים בחוג תחשפו למגוון דעות, דרכי עיון והוראה חדשניות וותיקות, תהיו שותפים לסיורים לימודיים אך בעיקר תרכשו ידע רחב וכלים שיאפשרו לכם להמשיך ללמוד ולחקור, גם לאחר סיום הלימודים. 
ההכללה של היסטוריה כללית, תולדות עם ישראל ומחשבת ישראל תחת קורת גג אחת מאפשרת להעניק לסטודנט ידע והשקפת עולם אינטגרטיביים הנחוצים במיוחד לאנשי חינוך והוראה.

כיצד תצאו מכאן? מחנכים ומחנכות האוצרים בתוכם, ערכים כלל אנושיים ויהודיים ומורשת תרבותית כללית ויהודית.
לפיכך, יש בחוג כמה מוקדים נושאיים הרלוונטיים במיוחד לחיים המורכבים במציאות הישראלית, בעולם היהודי העכשווי ובתרבות המערבית הפוסט-מודרניסטית:

  • יחסי גומלין בין דתות: יהדות, נצרות, אסלאם.
  • היסטוריה כללית בדגש על תרבות המערב.
  • הזהות היהודית והישראלית לדורותיה ולגווניה.
  • בין אדם למדינתו - מבט היסטורי.
לשון עברית

topics_accordion

החוג ללימודי לשון עברית

עברית

שפה היא התשתית לכל תוכן לימודי או לכל שיטת לימוד וחקירה.

אוהבים עברית ומעוניינים להוביל את הדור הבא של אוהבי העברית?

מעוניינים לדעת איך המציאו את "צְרוּפָה" ו"סַחְרִיר"?

שואלים את עצמכם אם משה רבנו היה מבין אותנו היום?

רוצים לחשוב יחד איך תיראה ואיך תישמע העברית בעוד אלף שנה?

אצלנו בחוג ללימודי הלשון העברית במכללה להוראה ע"ש דוד ילין תמצאו את הידע, את הכלים ואת התשוקה לחיפוש התשובות ולמימוש רצונות.

במסגרת הלימודים בחוג תקנו דעת בכל ענפי המחקר של הלשון העברית לתקופותיה. תתוודעו לכלי ניתוח בלשניים מודרניים, תתוודעו לתהליך רכישת השפה הדבורה והכתובה וכן תפתחו רגישות סגנונית לכתיבה בסוגות השונות ובמשלבים השונים. בתוכנית הלימודים מושם דגש בעברית בת־ימינו ובמקומה בחינוך הלשוני בבתי־הספר.

ייחודו של החוג

החוג ללשון העברית משלב בין לימודי הלשון ברמה אקדמית ובין החינוך הלשוני הנדרש להוראה בבית הספר. הלימוד האקדמי ממוקד בעיקר בנושאים שיידרש להם המורה ללשון בית-הספר. המבט של לימודי החוג ממוקד בסטודנט כמורה בעתיד – צרכיו וידיעותיו. החוג מכשיר את הסטודנטים להוראת לשון – השפה והדקדוק – על פי תכנית הלימודים בבית הספר במסלול שבחרו להתמחות בו.

בתום הלימודים תוכשרו כמורים להוראת הלשון העברית בבית הספר היסודי והעל יסודי, בחינוך הרגיל ובחינוך המיוחד.

למי מיועדים הלימודים?

לסטודנטים המעוניינים להתמחות בלשון העברית.

לבעלי תואר אקדמי המעוניינים בהסבה להוראת הלשון העברית.

למורים בעלי תעודת הוראה המעוניינים להרחיב את הסמכתם גם להוראת הלשון העברית.

מדעי הטבע

topics_accordion

החוג למדעים

עברית

אצלנו במכללה להכשרת מורים ע"ש דוד ילין, תקבלו תשתית ידע מעודכנת בנושאי מדע וסביבה, כלים לחשיבה מדעית ביקורתית, כלים לטיפוח סקרנות אל מול תופעות טבע ויכולת הוראה חווייתית תוך היענות לצורכי התלמידים.

אנו מלווים כל סטודנט באופן אישי במהלך אימוני ההוראה במדעים עד להשלמת ההכשרה כמורים, מסייעים בשיבוץ בעבודה בבתי הספר עם תום ההתמחות וכן מסייעים בקבלת מלגות.

מקרא

topics_accordion

החוג ללימודי מקרא

עברית

המקרא הוא מרכיב מרכזי במורשת התרבותית-היסטורית של עם ישראל והתשתית לזהותו היהודית. הנחלת מורשת עשירה זו לדור הצעיר, הינה משימה לאומית ודורשת יכולות רבות, אך יותר מכל, אהבה לתחום ולשפה הייחודית שהוא יוצר.
אם את או אתה אוהבים לצלול לעולמות אחרים - לחשוב על האנשים, התרבות, היצירה והחיים בעידן הקדום; אם אתם אוהבים לקרוא מקרא, לא מפחדים לשאול שאלות וגם לצאת למסעות בעקבות התשובות, אזי החוג ללימודי מקרא במכללה להוראה ע"ש דוד ילין הוא המקום עבורכם!
מרגישים שעולמכם שזור בעולם המקרא, אם בכל טיול ברחבי הארץ אתם יודעים לספר את הסיפור הנכון, לשאול את השאלות הנכונות ובעיקר להסתקרן בנושאים שאינכם יודעים, החוג ללימודי מקרא במכללה להוראה ע"ש דוד ילין הוא המקום עבורכם.

מתמטיקה-פיזיקה

topics_accordion

החוג למתמטיקה

עברית

"המתמטיקה - מלכת המדעים". (קרל פרידריך גאוס)
"מטרת החינוך צריכה להיות: אנשים המצטיינים בעצמאות – במחשבה ובמעשה – ועם זאת רואים בשירות למען הכלל את משימת חייהם העיקרית". (אלברט איינשטיין)

החוג להוראת מתמטיקה פועל במטרה להציע לסטודנטים אופי למידה חווייתי ושונה מלימודי מתמטיקה ופיזיקה קודמים, למידה המתמקדת בהבנה ולא בשינון.
לשים דגש על הוראת תלמידי הקצוות במתמטיקה ובמדע: תלמידים בעלי קשיי למידה, מחד, וברוכי כישרון, מאידך.

בחוג, אנו פועלים להכשרת מורים למתמטיקה, למתמטיקה-פיזיקה או למתמטיקה בשילוב עם חוג אחר, תוך הקניית בסיס תאורטי וכלים מעשיים שיאפשרו השתלבות במערכת החינוך בתפקיד מורים במגזרים השונים.

מטרת ההתמחות היא לפתח בקרב המורים לעתיד מודעות לקשיי התלמידים ולדרכי חשיבתם, להעניק כלים להתגבר על קשיים אלה ולהכין את הסטודנטים לקראת המשך לימודים בעתיד לתואר שני בחינוך מתמטי.

:החוג נלמד במסלולים הבאים: 
החוג לספרות

topics_accordion

החוג לספרות

עברית

"יודע אני בתי שאיני מנחיל לך עושר ונכסים, אבל אני מלמדך לקרות בספרים, בזמן שעולמו של אדם חשוך בעדו קורא בספר ורואה עולם אחר" (עגנון, סיפור פשוט)

מטרת הלימודים בחוג היא להקנות לסטודנטים הבנה של התכנים, הצורות, האידיאות והערכים שביצירות הספרותיות, על מנת לכוונם כאנשים בעלי יכולות רגשיות ואינטלקטואליות, המסוגלים לממש באופן עצמאי קריאה פרשנית מנומקת, וכדי לעצב דמות של מורה-מחנך משכיל ורחב אופקים, שידע ספרותי ותרבותי הוא חלק מעולמו ומערכיו.

אם את או אתה מכירים בכוחן של מילים, נהנים לצלול לעומקם של סיפורים ומעוניינים להעשיר את הדור הבא באוצר ספרותי אמיתי, מקומכם איתנו, בחוג לספרות ילדים במכללה להוראה ע"ש דוד ילין.

החוג מתאפיין במחויבותו הכפולה לשני סוגי הטקסטים – לילדים ולמבוגרים – ובשל כך יש לו ערך מוסף למי שמתעתדים ללמד ולחנך ילדים ובני נוער. בחירת היצירות ודרכי ההוראה מותאמות לצורכיהם של הסטודנטים – פרחי ההוראה, מורי המחר.

השילוב שיוצר החוג, בין הספרות העברית והספרות הכללית, בונה אישיות עשירה, המרגישה שייכות למורשת התרבותית-הישראלית, כאזרחים החיים במדינת ישראל ולתרבות ההומניסטית הכללית, כבני אדם "אזרחי העולם".

החוג שם לו למטרה את כל המתחייב מהקניית תחום הדעת:

  • להביא את לומדיו לידי היכרות רחבה של הספרות העברית והכללית.
  • לראות את המרחב הספרותי מתוך הבנת ההקשרים התרבותיים היסטוריים.
  • להכיר את הפואטיקה של הספרות, על מערכת המונחים התיאורטיים והכלים שבאים עימם, ולבססם אצל הסטודנט בשימוש וביישום מושכל.
ערבית

topics_accordion

החוג לערבית

עברית

הלימודים בחוג לערבית נועדו להכשיר מורים להוראת ערבית בבתי ספר יסודיים, בתי ספר לחינוך מיוחד ובתי ספר על יסודיים (כיתות ז'-י'). החוג פתוח גם לאקדמאים בוגרי תואר ראשון המבקשים להכשיר את עצמם להוראת השפה הערבית במסלולים העל יסודי והיסודי.

קיימות

topics_accordion

לומדים קיימות במכללת דוד ילין

עברית

מדוע ללמוד ולחנך לקיימות?

חינוך לקיימות Education for Sustainability מקנה תחומי ידע ("ראש"), מיומנויות ("יד") ודיון ערכי ("לב") הדרושים להבנת המשבר הסביבתי-חברתי במאה ה-21, לחיפוש דרכים לתיקונו וליצירת תרבות בת קיימא לרווחתנו ולרווחת הדורות הבאים.

חטיבת חינוך לקיימות נבנתה במכון לחינוך לקיימות בשיתוף מרצים חברי החוג למדעי הטבע, מסלול המלמ"מ וביה"ס לחינוך. הלימודים בפרט, והפעילות במכון בכלל, מאפשרים להתנסות בפיתוח וביישום יזמות חברתית-חינוכית וסביבתית הלכה למעשה כחלק ממארג החיים של כל ילד, מורה ואזרח.

מעבר למידע על המכון לחינוך לקיימות

שילוב אמנויות

topics_accordion

אמנויות – שילוב אמנויות בהוראה

עברית

האמנות היא כלי לביטוי עצמי ואמצעי להשפעה על הזולת, היא חיונית לתחושת האושר של האדם ומביאה אותו לכדי התעלות ומחשבה. הצגת האמנות בעושר לשונותיה ותחומיה וחשיפת הסטודנטים לריבוי נקודות תצפית, למגוון אמצעי ביטוי, לחשיבה ולביקורת מהווים מפתח חיוני להבנה כוללת של האמנות לכשעצמה, ובהקשר הרחב – של האמנות כמשקפת וכמעצבת הלכי רוח, תהליכים היסטוריים, חברתיים, כלכליים, פוליטיים ותרבותיים.

את מי אנחנו מחפשים?
אנו מאמינים בתרומתה של האמנות לעיצוב דמותו של הדור הצעיר ומכאן בחשיבות שבהכשרת מורים מיומנים להוראת האמנויות, מורים יצירתיים, מרחיבי אופקים, המטפחים פתיחות וסובלנות כלפי הזולת, מעורבות וסולידריות חברתית וכל זאת באמצעות האמנויות והעמקת הידע בתחומי האמנות השונים.

מסלולי ההכשרה

המסלול לחינוך מיוחד מכשיר סטודנטים להוראה ולטיפול באוכלוסיות בעלי צרכים מיוחדים מגוונות בתחום הרגשי, הנפשי, ההתנהגותי והקוגניטיבי. וכן מכשיר להוראה וטיפול בילדים עם קשיים תקשורתיים על הרצף האוטיסטי ותלמידים הסובלים מלקויות למידה, שפה וקשב.

הלימודים נמשכים על פני ארבע שנים (למעט המסלול להסבת אקדמאים והרחבת הסמכה). השנה הרביעית מתבצעת במסגרת סטאז', כשבסיומה זכאי הסטודנט לרישיון הוראה ממשרד החינוך.

חינוך מיוחד לגילאי 21-6

התכנית כוללת תעודת הוראה למורה בכיר בחינוך המיוחד לילדים בגילאי 21-6. 

תעודה זו יכולה להינתן כתעודה יחידה להוראה במסגרות החינוך המיוחד הכוללניות, או יחד עם תעודת הוראה נוספת בחינוך היסודי עם התמחות בתחום דעת: אנגלית, מתמטיקה, היסטוריה ומחשבת ישראל, לשון עברית, ספרות וספרות ילדים, אמנויות, לשון, מדעי הטבע, מקרא.

חינוך מיוחד בגיל הרך לגילאי 6-0

תעודת הוראה להכשרת מחנכים בכירים בחינוך המיוחד לילדים בגילאי 6-0. 

תעודת הוראה זו מכשירה את הסטודנטים להוראה בגן הרגיל, בגן משלב ובגן של חינוך מיוחד.

הסבת אקדמאיים והרחבת הסמכה בחינוך מיוחד - המכון לחינוך ריפויי ע"ש רחל שזר

תעודת הוראה בחינוך המיוחד במכון הריפויי ע"ש שזר להסבת אקדמאים ולהרחבת הסמכה.

תכנית הסמכה להוראה בחינוך המיוחד המתאימה לסטודנטים המחזיקים בתואר אקדמי בתחומי דעת שונים, או למורים בעלי תעודת הוראה בחינוך רגיל, המעוניינים בהרחבת הסמכה. 

בתחום זה ישנם שני מסלולי התמקצעות: מורה בכיר בחינוך המיוחד לילדים בגילאי 21-6; 

או - גננת בכירה בחינוך המיוחד לילדים בגילאי 6-0. תכנית הלימודים כוללת לימודי הכשרה עיונית (30 ש"ש), הכשרה מעשית (15 ש"ש), לימודי חוג ( 16 ש"ש), לימודי יסוד ולימודי תחום דעת (10 ש"ש ).

תכנית הלימודים נבנית באופן אישי ומותאם לכל סטודנט בהתחשב בלימודיו הקודמים.

במסגרת ההכשרה נדרש כל סטודנט בהסבת אקדמאים להתנסות מעשית בבתי ספר ובגנים משלבים וכוללניים של החינוך המיוחד במהלך שלושה סמסטרים, פעמיים בשבוע. 

סטודנטים הלומדים לקראת הרחבת הסמכה נדרשים גם כן להתנסות מעשית בבתי ספר או גנים משלבים וכוללניים של החינוך המיוחד, אך במהלך שני סמסטרים, פעמיים בשבוע.

חינוך מיוחד בעל-יסודי

תעודת הוראה למורה בכיר בחינוך המיוחד להוראה בבתי ספר על יסודיים המשלבים ילדים בעלי צרכים מיוחדים. תעודת הוראה זו מחייבת התמקצעות בתחום דעת נוסף.

הכשרת סטאז'

הכשרת הסטאז' מתקיימת בשנה הרביעית. סטודנט שסיים את הכשרת הסטאז' יהיה זכאי לרישיון הוראה ממשרד החינוך.

יחידת "נטעים" עוסקת בפיתוח מקצועי למורים חדשים.

למשרד היחידה תוכלו להתקשר לטלפון 02-6558175.

תנאי קבלה לתואר ראשון .B.Ed

תעודת בגרות (מקור או זהה למקור)
  • או בעלי זכאות לתעודת בגרות.
  • או בוגרי מכינה קדם-אקדמית מוכרת.
  • או בוגרי מכינה ייעודית המאושרת על ידי האגודה לקידום החינוך (ציון ממוצע של המכינה ייחשב כציון ממוצע משוקלל). מכינה ייעודית להוראה במ"מכללת דוד ילין" 
  • או תעודת בגרות מחו"ל – עולים חדשים ללא בגרות ישראלית חייבים במבחן יע"ל. כמו כן עליהם
  • להיבחן בתנ"ך, בספרות, בהיסטוריה ובלשון. מועמדים אלה יתקבלו על סמך ציון מבחן הפסיכומטרי ומבחן יע"ל.
  • או מועמדים אשר חסרים ציון במקצוע בגרות אחד (ובלבד שאינו בלשון עברית או בלשון ערבית) בתנאי שהם חיילים משוחררים או מי ששירת/ה שירות לאומי וטרם חלפו שלוש שנים מתום השירות. על המועמד לעמוד בשאר תנאי הקבלה. כמו כן עליו להשלים את הבחינה ולקבל ציון במשך שנת הלימודים הראשונה.
  • או מועמדים בני 30 ומעלה ללא תעודת בגרות, בתנאי שיעמדו בתכנית העצמה, ויעברו בחינה פסיכומטרית.

  1. אישור על ציון בבחינה הפסיכומטרית (מקור או זהה למקור)
    על המועמדים לעבור בחינה פסיכומטרית. ציון הפסיכומטרי צריך להיות 500 לפחות.
  2. פטור מחובת מבחן פסיכומטרי – לבעלי תעודת בגרות איכותית.
    הקבלה ללימודים תסתמך על הרכב והציונים של תעודת הבגרות, ללא מבחן פסיכומטרי, בכפוף לתנאים הבאים: להתמחויות ההומניות: 4-5 יח"ל אנגלית, 5 יח"ל במקצוע מוגבר.
    להתמחויות מדעי הטבע: 4-5 יח"ל אנגלית, 4-5 יח"ל מתמטיקה, 5 יח"ל מקצוע מדעי מוגבר.
    להתמחות במתמטיקה לעל יסודי - 5 יחידות מתמטיקה ציון 70 לפחות.

    הפטור ניתן למועמדים בעלי ממוצע בגרות משוקלל של 92 ומעלה הנרשמים למסלול גננות וחינוך יסודי, בתנאי שבמסלולים אלה לא שולבה התמחות בחינוך המיוחד
    פטור גם למועמדים בעלי ממוצע בגרות משוקלל של 95 ומעלה בכל מסלולי הלימודים (פרט למסלול העל-יסודי והתמחות חינוך בלתי פורמלי, בתכנית זו חייבים בציון משולב של 540 לפחות). מועמדים שהתקבלו ללימודים על סמך ציוני הבגרות בלבד חייבים במבחן אמי"ר.
    מועמדים למסלולים אלה בעלי בגרות ישראלית מהמגזר הערבי שבחרו ללמוד במסלול בשפה העברית יחויבו בנוסף בבחינת ידע בעברית (יע"ל).
  3. ציון משולב – לבעלי תעודת בגרות ומבחן פסיכומטרי
    מועמדים יתקבלו על-פי ציון משולב של 540 לפחות בסולם הציונים הפסיכומטרי של ממוצע ציוני תעודת הבגרות (88 לפחות) וציון פסיכומטרי (500 לפחות).
  4. מצוינים להוראה - לתכנית המצוינים יתקבלו מועמדים בעלי ציון משולב 630 המוכיחים הצטיינות ערכית.
    סל חיזוקים (ראה "מלגות והלוואות" סעיף 4 "מקצועות מועדפים") - מסלולים: חינוך יסודי ועל-יסודי. בהתמחויות מדעי הטבע, מתמטיקה ואנגלית יתקבלו מועמדים על-פי ציון משולב של 585 לפחות חייבים במבחן הפסיכומטרי.
  5. גיל - יתקבלו מועמדים שמלאו להם 18 שנה (אם קיבלו פטור מצה"ל). תינתן עדיפות ליוצאי צבא או שירות לאומי.
  6. ועדת קבלה - כל מועמד חייב לעבור ועדת קבלה וריאיון אישי.
    מועמדים בעלי נתוני קבלה נמוכים מהנדרש יוכלו להתקבל לאחר שעברו ועדת קבלה ויידונו בוועדת חריגים אשר תבדוק את קבלתם ללימודים בהתאם לשיקולי המכללה.

הערות לתנאי הקבלה:

  1. פטור באנגלית - על כל סטודנט במכללה להגיע לרמת פטור באנגלית. סיווג הלומדים לרמות הלימוד באנגלית נעשה על-פי:
    למתקבלים על סמך מבחן פסיכומטרי – רכיב ציון "האנגלית" בבחינה ישמש למיון קבוצות לימוד "אנגלית למטרות אקדמיות".
    למתקבלים על סמך ציוני הבגרות בלבד- יחויבו במבחן אמי"ר.

    החלוקה לרמות לימוד אנגלית למטרות אקדמיות תהא על פי המפורט להלן:

    רמת אנגלית

    מספר שעות לימוד (ש"ש)

    ציון פסיכומטרי

    ציון אמי"ר

    מכינה*

    2-3

    0-76

    0-176

    רמת בסיס

    8

    77-84

    177-184

    בינונית

    6

    85-99

    185-199

           

    טרום מתקדמים

    4

    100-119

    200-219

    מתקדמים

    2

    120-133

    220-233

    פטור

    פטור

    134 ומעלה

    234 ומעלה

    הערה: תשלום עבור לימודי אנגלית עד היקף של 4 ש"ש כלול בשכר הלימוד לתואר. כל שעת לימוד נוספת עד לרמת פטור תחויב בתשלום לכל 1 ש"ש. עלות ש"ש מתפרסמת בתקנון שכר לימוד לקראת תחילת שנת הלימודים.

  2. סיווג בלשון עברית - כל הסטודנטים במסלולי ההכשרה להוראה חייבים בלימודי יסוד בשפת ההוראה. סיווג הלומדים לרמות לימוד בלשון נעשה על-פי:

    למתקבלים על סמך מבחן פסיכומטרי – על-פי הציונים של הרכיב הלשוני במבחן הפסיכומטרי, שיתקבלו באמצעות המרכז הארצי לבחינות.

    למתקבלים על סמך ציוני הבגרות בלבד- על-פי ציון הלשון וההבעה בתעודת הבגרות שיציגו המתקבלים.

    מועמדים בעלי בגרות ישראלית מהמגזר הערבי שבחרו ללמוד במסלול בשפה העברית יחויבו גם בבחינת ידע בעברית (יע"ל).


    החלוקה לרמות לימוד בלשון עברית/ערבית תהא על פי המפורט להלן:

    רמת לימוד

    מספר ש"ש

    ציון ברכיב המילולי בבחינה הפסיכומטרית

    ציון הלשון במבחן הבגרות

    עברית

    ערבית

    עברית

    ערבית

    א'

    6

    -89

    -82

    -75

    -75

    ב'

    4

    90-118

    83-103

    76-89

    76-86

    ג'

    2

    119+

    104+

    90+

    87+

    הערה: תשלום עבור לימודי לשון עברית עד היקף של 4 ש"ש כלול בשכר הלימוד לתואר. כל שעת לימוד נוספת עד לרמת פטור תחויב בתשלום לכל 1 ש"ש. עלות ש"ש מתפרסמת בתקנון שכר לימוד לקראת תחילת שנת הלימודים. 

  3. סטודנטים במסלולים בשפה הערבית – חינוך מיוחד וגיל הרך
    1. ידע בשפה הערבית - מועמדים למסלול לחינוך מיוחד בחברה הערבית נדרשים נוסף לתנאי הקבלה, להשיג ציון 80 לפחות בשפה הערבית בתעודת הבגרות (3 יח"ל לפחות), או ציון 70 לפחות בהיקף של 4 יחידות לימוד בשפה הערבית.
    2. מבחן ידע בשפה הערבית - כל המועמדים למסלול חינוך מיוחד בחברה הערבית (סטודנטים סדירים והסבת אקדמאים להוראה) מחויבים במבחן כניסה בשפה הערבית. מועמדים שלא יעברו את הבחינה יחויבו במכינת קיץ לפני תחילת הלימודים. המבחן אחיד לכל המכללות, תוכני הבחינה: הבנת הנקרא 30%, ידע לשוני 40%, הבעה בכתב 30%. ציון המעבר במבחן הינו 75. מידע אודות עלות המבחן ומועדיו יפורסם באתר האינטרנט של המכללה ובמזכירות המסלול.
    3. מבחן ידע בשפה העברית - נוסף על תנאי הקבלה למכללה יחויבו בשליטה בעברית ברמה א'-ב'.
      >מבחן רמה בעברית יתקיים במהלך הקיץ. סטודנטים שאינם שולטים בעברית ברמה א'ב', יצטרכו ללמוד בקיץ באופן פרטי כדי לעמוד בהצלחה במבחן שיתקיים לקראת פתיחת שנת הלימודים
      הסטודנטים יוכלו ללמוד באולפנים השונים בעיר או בקורס ללימודי העשרה בעברית הפועל במכללה במסגרת המרכז ללימודי תעודה והשתלמויות

סגל אקדמי

דר' שירי אייבזו

תואר שני ושלישי בתחומי הכשרה להוראה וניתוח התנהגות מטעם אוניברסיטת מדינת אוהיו, אוהיו, ארה"ב. מומחית בעלת הסמכה בינלאומית בניתוח התנהגות (BCBA-D). מרצה במכללה בתחומי החינוך המיוחד, לקויות מורכבות והפרעות התנהגות וראשת תכנית הלימודים בניתוח התנהגות יישומי. מרצה באוניברסיטת תל-אביב וכן רכזת של היחידה הקלינית לניתוח התנהגות במתי"א חולון-אזור.


מומחית בטיפול וקידום ילדים בעלי התנהגויות מאתגרות וכן בתחומי הכשרת מורים ומומחיות בהוראה.
תחומי המחקר: השפעה של התערבויות מבוססות-מחקר לשיפור יכולות חברתיות ואקדמיות של ילדים בעלי הפרעות רגשיות-התנהגותיות ובפיתוח ידע וכישורים פדגוגיים של מורים.
תחומי הוראה: ניתוח התנהגות, אוטיזם, הפרעות התנהגות, ניווט כיתה, הערכה תפקודית, שליטה עצמית וניהול עצמי, פיתוח והערכת מיומנויות חברתיות.
מייל: shiri-ay@dyellin.ac.il

גב' שולמית אלעד

תואר שני בחינוך מיוחד מהאוניברסיטה העברית, ראש יחידת "נטעים", מרכזת קורסים למורים חדשים.
מרכזת קורסי קליניקה בתחום הקריאה והכתיבה.
מייסדת ומנהלת "אירלן" ישראל.
מתעניינת וחוקרת את שלב הכניסה להוראה ואת השפעת שימוש במסנני צבע, משקפי אירלן, על הפרעות קשב וריכוז.
תחומי הוראה: התנסות מותאמת למתקשים בחינוך לשוני משלבת מחשב (קליניקה); סדנת סטאז'
טלפון: 0507-548005
מייל: shulamit@dyellin.ac.il

גב' גליה בן חור

תואר שני.
תחום העיסוק הוא פדגוגיה. הוראה מותאמת בחינוך המיוחד בתחומי הקריאה, הכתיבה, חשבון, הוראה חברתית בקבוצה משלבת.
וכן טיפול בילדים בעלי בעלי עיכוב התפתחותי בגיל הרך, והכנה לקראת כיתה א'.
מרכזת את הקורס: "הדרכה בעבודת חונכים פרטנית בהפעלה קבוצתית" ובמסגרת זו אחראית על שיבוצי החונכויות לסטודנטים הלומדים במסלול של החינוך המיוחד בשנה א'.
תחומי ענין נוספים : ילדים בסיכון , תיווך , עבודה בצוותים משולבים.
תחומי הוראה: התנסות מעשית (אימוני הוראה), התנסות מותאמת למתקשים בחינוך לשוני (קליניקה בקריאה)
טלפון:0525950148
מייל: galibe4@dyellin.ac.il

דר' אסתר בקון-קאופמן

תואר שלישי בחינוך.
בעלת הכשרה וניסיון באבחון ובטיפול בילדים, מתבגרים ומבוגרים עם ליקויי למידה.
תחומי עניין: התפתחות תקינה ולקויה של כישורים אורייניים, הבסיסים הלשוניים של הקריאה והכתיבה, הוראה מתקנת בקריאה וכתיבה, הסתגלות ועמידות בקרב מתבגרים ומבוגרים עם ליקויי למידה והפרעות קשב, תמיכה בסטודנטים עם ליקויי למידה והפרעות קשב
תחומי הוראה: הוראה מתקנת בקריאה ובכתיבה, התפתחות תקינה ולקויה של כישורים אורייניים (קריאה וכתיבה), מתבגרים ומבוגרים עם ליקויי למידה
מייל: estherbac@dyellin.ac.il


דר' בועז ברונשטיין

חוקר, מרצה ומגשר בסוגיות הנוגעות ליחסי הורים-בית ספר.
מומחה לקונפליקטים ויישוב סכסוכים בין הורים לעובדי הוראה; ולתקשורת יעילה במרחב החינוכי.
תחומי הוראה: תקשורת בין אישית בעבודת המורה; משפחת הילד בעל הצרכים המיוחדים; עבודה עם הורים.
טלפון: 054-8863448
מייל: boazbron@dyellin.ac.il

דר' אביבה בר ניר

ראשת המסלול לחינוך מיוחד.
תואר שלישי, האוניברסיטה העברית. מחקר במסגרת לימודי הדוקטורט עסקו בהתמודדות של תלמידים עם ליקויי קריאה ברכישת שפה זרה- היבטים של מאפייני חוסן.
עוסקת בתחום שילוב תלמידים בעלי צרכים מיוחדים בחינוך היסודי והעל יסודי מזה עשרים וחמש שנים.
תחומי הוראה: אסטרטגיות למידה, שילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים בחינוך הרגיל.
טלפון: 026558135
מייל: barnir@dyellin.ac.il

גב' אושרת משה - זביב

דוקטורנטית במחלקה לבלשנות ולספרות אנגלית באוניברסיטת בר אילן.
קלינאית תקשורת עם התמחות בהערכה ובטיפול בלקויות שפה, דיבור, תקשורת ואכילה.
מדריכה פדגוגית בכיתות תקשורת חינוך המיוחד.
מדריכה בגישת בובט נ.ד.ט ילדים.
תחום המחקר הנוכחי "רכישת אופרטורים עם רגישות לפוקוס וללא רגישות לפוקוס אצל ילדים עם התפתחות שפה טיפוסית".
תחומי הוראה: אסטרטגיות חברתיות לילדים עם ASD, SCD. מדריכה בקליניקת תקשורת המיועדת לילדים המתקשים בתקשורת-חברתית.
טלפון: 052-3812180
מייל: oshratmo@dyellin.ac.il

גב' אופירה יעקובסון

תואר שני בלימודי קרימינולוגיה ויעוץ חינוכי. לקראת לימודי.
דוקטורט באוניברסיטה העברית בירושלים
תחומי מחקר: מאפייני המוטיבציה בקרב ילדים ליקויי למידה הלומדים שפה שניה עברית.
תחומי עיסוק: יועצת חינוכית, מטפלת התנהגותית קוגניטיבית, מדריכת לקויות למידה בכל טווח הגילאים.
תחומי הוראה: הדרכה פדגוגית בחינוך המיוחד לשנה ג'.
טלפון: 0544869106


דר' מיכל לוי

תואר דוקטורט בחינוך המיוחד, האוניברסיטה העברית. תחומי המחקר: אלימות ובריונות בית ספרית, שליטה עצמית וויסות עצמי של ילדים.
בעלת ניסיון מקצועי במגוון תפקידים בתחום החינוך המיוחד בבתי ספר ובכללם מורת שילוב, מחנכת כיתה מקדמת ותפקידי ריכוז.
תחומי הוראה: פיתוח שליטה עצמית וויסות עצמי, ניתוח התנהגות יישומי, התמודדות עם בעיות התנהגות, מיומנויות חברתיות וכתיבה אקדמית.
מדריכה פדגוגית לסטודנטים שנה ג' במגוון רחב מאד של מסגרות, ובדגש על כיתות מקדמות רגשיות בחטיבות הביניים.
טלפון: 0546406242
מייל: michallevy100@dyellin.ac.il

ד"ר שני לוי שמעון

דוקטורנטית, אוניברסיטת בר-אילן.
תחומי התמחות: לקויות למידה, יכולות קריאה, כתיבה ושפה.
מאבחנת ומטפלת בתחומים אלה.
עוסקת בחיבור בין תחום לקויות הלמידה במקצועות התוכן ובהתאמת ההוראה לתלמידים בעלי לקויות/קשיים בלמידה ברמה אישית ומערכתית.
תחומי הוראה: התפתחות שפה תקינה ולקויה, הוראה מותאמת לתלמידים בעלי לקויות בלמידה, אבחון כתיב ושפה והוראה מתקנת.
טלפון: 054-4381409
מייל: shanilev@dyellin.ac.il

גב' נורית ליבוביץ'

דוקטורנטית בחוג ללקויות למידה, אוניברסיטת חיפה.
תחומי התמחות ומחקר: לקויות למידה, הוראת קריאה וקשיי קריאה בחברה החרדית.
תחומי הוראה: מורת שילוב, מדריכה פדגוגית במסלול חינוך מיוחד, שנה ג' , קורס טיפול בהפרעת קשב וריכוז.
טלפון: 0507661084
מייל: nurit@dyellin.ac.il

דר' רות ליט-אפורי

קלינאית תקשורת העוסקת בטיפולי דיבור ושפה בילדים.
עוסקת בהדרכת סטודנטים וסטודנטיות הלומדות להיות גננות ומורות לחינוך מיוחד, תוך דגש על התפתחות השפה והתקשורת של הילד והקשר שלהן לתחומי התפתחות נוספים. במקביל אני מפתחת משחקים להעשרה שפתית.
תחומי הוראה: רכישת שפה תקינה, רכישת שפה בנסיבות מיוחדות, הדרכה פדגוגית.
מייל: ruthlitt@dyellin.ac.il

דר' חגית ענבר-פירסט

מומחית בתחומים של בעיות התנהגותיות ורגשיות, ליקויי למידה, קשב וריכוז בילדים בגיל הרך ובי"ס יסודי.
מומחית בתחומים של הוראה בכיתה הטרוגנית, הוראה דיפרנציאלית ומותאמת, והוראה בכיתות שילוב.
תחומי הוראה: מדריכה פדגוגית, חינוך מיוחד שנה ג', בבי"ס ארזים בירושלים. מרצה בקורסים עיוניים בתחומי ניהול כיתה, מוטיבציה ללמידה, כישורי חיים, ליקויי למידה, קשב וריכוז, התמודדות עם בעיות התנהגות, ואסטרטגיות בהוראה משלבת.
מייל: hagitfur@dyellin.ac.il

גב' מורן פרחי

בעלת תואר שני בלקויות למידה מטעם האוניברסיטה העברית ותעודת הוראה בחינוך מיוחד.
דוקטורנטית בחוג לחינוך באוניברסיטת תל אביב, חוקרת את הקשר בין תפקודי קשב ויכולות בחשבון בקרב ילדים.
תחומי הוראה: הדרכה פדגוגית בחינוך המיוחד.
מייל: moranfarhi@dyellin.ac.il

יעקב צימרמן

בעל תואר שני.
מורה ומנהל שנים רבות במערכת החינוך המיוחד.
מומחה בתחום הלקות השכלית, אוטיזם, קשיי התנהגות תוך דגש על גיל ההתבגרות.
התמחות בתסמונות נדירות.
התמחות בגישות קוגניטיביות-התנהגותיות בטיפול בהפרעות התנהגות.
תחומי הוראה: קורס מבואי פילוסופי-היסטורי בתולדות החינוך המיוחד ותמונות קליניות ספציפיות, קורס בשיטות קוגניטיביות התנהגותיות ויישומם בתלמידים בעלי צרכים מיוחדים, קורס בתלמידים לקויים בשכלם. מהדרכה פדגוגית בביה"ס לתלמידים מתבגרים רב בעייתיים, חינוך מיוחד שנה ג'. הדרכת סטודנטים בכתיבת עבודות סמינריוניות.
טלפון: 0525878895 ; 026781183
מייל: jacobzim@dyellin.ac.il

דר' קולן לימור

בוגרת בהצטיינות תואר שלישי בחוג לליקויי למידה, אוניברסיטת חיפה. התמחות בתחום הנוירו-קוגניטיבי. חוקרת תחום שפה ומוח.
מאבחנת לקויות למידה מוסמכת, תואר השני, החוג ללקויות למידה, אוניברסיטת בר-אילן.
מטפלת בילדים בעלי צרכים מגוונים ומורכבים.
תחומי מחקר: לקויות למידה, רכישת הקריאה, עיבוד מורפולוגי.
תחומי עיסוק: מדריכה ארצית בפיקוח להוראת העברית בקדם יסודי ויסודי, מזכירות פדגוגית.
ליווי והדרכת הורים וצוות חינוכי בשילוב והכלה של ילדים בעלי צרכים בחינוך הרגיל.
מומחית לאבחון וטיפול בלקויות למידה.
מרצה בתחום לקויות למידה ואסטרטגיות קריאה ולמידה במסגרת השתלמויות מורים פסג"ה.
תחומי הוראה: מדריכה פדגוגית, חינוך מיוחד שנה ב', קורסי מבוא לחינוך מיוחד, תמונות קליניות ולקויות התפתחותיות בגיל הרך, תהליכי קריאה תקינים ולקויים, אסטרטגיות קריאה ולמידה, ניהול גן הטרוגני וכלים להתערבות בתחום הרגשי וההתנהגותי בגיל הרך, פיתוח כישורי שפה בבית ספר – מורים עולים, לקויות למידה.
טלפון: 0507197734
מייל: kolan@dyellin.ac.il

דר' דנה שהם קוגלמס

בעלת תואר שלישי, אוניברסיטת בר-אילן. נושא המחקר: קנאה, התקשרות ותיאורית המיינד אצל ילדים עם אוטיזם בתפקוד גבוה בהשוואה לילדים עם התפתחות תקינה.
בעלת תואר שני בחינוך מיוחד, האוניברסיטה העברית. נושא המחקר: סגנונות התמודדות עם בעיות חברתיות של מתבגרים בעלי לקויי למידה.
תחומי התמחות: לקויות למידה ולקויות תקשורת.
רקע מקצועי קודם: מורה לחינוך מיוחד וסגנית מנהלת בי"ס "יפה-נוף" בירושלים, רכזת פרויקט השילוב בחטיבה לגיל הצעיר של מכללת דוד ילין וניהול המכון לאבחון לקויות למידה במכללה.
חברה בוועדת הוראה. עומדת בראש תת וועדה של טיוב בהוראה
תחומי הוראה: מדריכה פדגוגית במסלול לחינוך מיוחד: בבי"ס "יפה-נוף" (המשלב ילדים בעלי צרכים מיוחדים מגוונים בכל כיתות ביה"ס), בעבר מדריכה במוסד "בני-ברית" לילדים עם בעיות התנהגות והפרעות רגשיות ונפשיות קשות.
לקויות למידה, הפרעות קשב וריכוז והיפר אקטיביות, אוטיזם, קליניקת משחק לפיתוח משחק דמיוני אצל ילדים עם עיכוב התפתחותי, סיורים בגני חינוך מיוחד, פיתוח כישורים חברתיים בחינוך המיוחד, הובלת מהלכי שילוב בחינוך הרגיל (קורס לתואר שני).
טלפון: 02-6540502
מייל: danask@dyellin.ac.il

צור קשר - יעוץ והרשמה

צור קשר עם יועץ

היחידה לייעוץ ורישום

 

*3043

dy100@dyellin.ac.il

לגבי תואר ראשון חינוך מיוחד