לימודי חינוך מיוחד לתואר ראשון B.Ed במכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין, מיועדים להכשיר מורים המומחים לתהליכי למידה עבור ילדים עם צרכים מיוחדים בכל המסגרות החינוכיות.
תכנית הלימודים מיועדת למי שמעוניינים להתמחות בעבודה עם ילדים/ות ונערים/ות עם מוגבלויות כגון: אוטיזם, ליקויי למידה רב-בעייתיים, נוער בסיכון והפרעות רגשיות והתנהגותיות.
תכנית הלימודים במסלול לחינוך מיוחד מכשירה את הסטודנטים כמומחים להוראתם של תלמידים עם צרכים מיוחדים ושילובם בכיתות רגילות או במסגרות החינוך המיוחד.
הלומדים בתוכנית ייחשפו לשיטות הוראה חדשניות המותאמות למאה ה-21 ועושות שימוש בטכנולוגיות-קצה כגון אייפדים וכלים טכנולוגיים מגוונים אחרים. בנוסף, ילמדו קורסים בסדנה לחינוך מיוחד, בדגש על יצירת משחקים ועזרים מותאמים ללומדים שונים.
תכנית ההכשרה של לימודי חינוך מיוחד מכוונת לפיתוח מורה ערכי ומקצועי, בעל תפיסה חינוכית הומניסטית, אוהבת אדם, המכירה בזכות כל אדם ליהנות מחינוך שיווני, מנגישות והכלה.
המסלול לחינוך מיוחד מציע תהליכי הכשרה איכותיים המבוססים על למידה תאורטית והתנסות מעשית.
תכנית ההכשרה לתעודת הוראה בחינוך מיוחד כוללת התנסות במסגרות חינוך מגוונות החל מהשנה הראשונה ובליווי הדרכה צמודה, מקצועית ואיכותית.
אנו מזמינים אתכם לצאת אתנו למסע להתפתחות אישית ומקצועית ולעשייה ערכית.
התוכנית הוותיקה ללימודי חינוך מיוחד במכללה מתרחבת בעקבות הרפורמה המאפשרת לתלמידים בחינוך המיוחד להשתלב בכיתות רגילות. ד"ר דנה שהם קוגלמס, העומדת בראש המסלול, מספרת על השילוב בין תיאוריה להתנסות המעשית, החשיפה לאתגרי ההוראה ומגוון שיטות הלימוד וההכשרה החדשניות.
בסיום התכנית ללימודי חינוך מיוחד מקבלים הבוגרים תואר ראשון בחינוך ותעודת הוראה בחינוך מיוחד (גילאי 6-21).
תעודת הוראה בחינוך מיוחד מאפשרת למעוניינים בכך לעסוק בהוראה מותאמת. כמו כן, ניתן לקבל תעודה הוראה נוספת, בתחום דעת או כמורה כוללני בכיתות היסוד.
המסלול מציע תכניות הכשרה שונות למורים משלבים במסגרות החינוך הרגיל, ולהוראה במסגרות חינוך מיוחד כוללניות.
בוגרי המסלול אשר ילמדו לתעודת הוראה לחינוך מיוחד לגילאי 6-21 ללא דיסציפלינה נוספת (במתכונת חד-חוגית) יוכלו לקבל בנוסף את אחת מהתעודות הבאות:
רכז תחום טיפול בחינוך המיוחד -
הסטודנטים ייחשפו למגוון לקויות, דרכי התמודדות ודרכי עבודה עם המשפחה והצוותף ובכך יוכשרו לנהל בצורה מקצועית מקרים של תלמידים מורכבים, תוך תקשורת עם המשפחה ועם המטפלים השונים.
מוביל מהלכי התערבות באתגרים חברתיים, רגשיים והתנהגותיים -
הסטודנטים ייחשפו לקשיים של ילדי החינוך המיוחד בתחומים הרגשי - חברתי והתנהגותי. התעודה תספק מגוון דרכי התמודדות עם בעיות התנהגות, תוך מתן כלים לפיתוח התחום הרגשי-חברתי.
* בתוספת תשלום ניתן ללמוד את שני התחומים ולקבל את שתי התעודות הנוספות.
תכנית הלימודים בחינוך המיוחד חווייתית, מעניינת, ומגוונת. התכנית מאפשרת הכשרה מקצועית בתחום ההוראה, הלמידה וההערכה של ילדים עם צרכים מיוחדים הלומדים בגנים, בבתי ספר יסודיים רגילים ובמסגרות לחינוך מיוחד לגילאי 21-6.
התכנית כוללת היכרות רחבה עם מגוון לקויות למידה, קשיי למידה, הפרעות התנהגות, שפה ותקשורת, ומצבי סיכון בקרב ילדים ונוער. ההכשרה נעשית החל מהשנה הראשונה מתוך גישה תיאורטית ופרקטית.
בהתאם לכך, תכנית הלימודים כוללת קורסים עיוניים, התנסות פרטנית בקליניקות בקריאה ובמתמטיקה, והתנסות בהוראה במסגרות משלבות ובמסגרות לחינוך מיוחד כוללניות.
לימודי החינוך המיוחד מציעים ארבעה מסלולי הכשרה במסלול לחינוך מיוחד במסגרת התואר הראשון:
רכיבי הלימודים | היקף שעות (ש"ש) | |
---|---|---|
הכשרה להוראה | לימודי חינוך | 36-30 ש"ש |
התמחות בחינוך מיוחד | התמחות ראשית | 26 ש"ש |
התמחות נוספת | התמחות משנית | 26-30 ש"ש |
לימודי יסוד והעשרה | לימודי שפת ההוראה לרמת פטור | 16-10 ש"ש |
כל סטודנט בוחר בהתמחות ראשית אחת ורשאי לבחור בהתמחות נוספת.
במסלול זה ניתן ללמוד את החוגים הבאים:
הלימודים בהתמחות אנגלית והוראתה, במסגרת לימודי תואר ראשון לחינוך והוראה ותעודת הוראה, מחברים בין הידע האקדמי והמקצועי הנחוץ למורים לאנגלית לבין הפרקטיקה של הוראת האנגלית כשפה נוספת בבתי הספר. הלימודים כוללים קורסים עיוניים בתחומי שפה וספרות אנגלית והתנסות מעשית בהוראה.
קהילת הסטודנטים בתכנית רב-לשונית ורב-תרבותית ואנגלית היא השפה המשותפת לכולם. בפעילויות של הסטודנטים ובלימודים יחד נוצרת תחושת קהילתיות שבה מכבדים את האחר ומקיימים פלורליזם לשוני ותרבותי תוך שמירה על ייחודיות חברתית-תרבותית.
החל משנת הלימודים תשפ"ד, הלימודים בהתמחות אנגלית הינם במתכונת חד חוגית ורב גילית.
מעבר למידע מורחב אודות תוכנית הלימודים החדשה באנגלית
התמחות במתכונת דו חוגית פתוחה לסטודנטים הלומדים במסלולי הכשרה לחינוך מיוחד בלבד.
אצלנו בחוג למדעים, תקבלו תשתית ידע מעודכנת בנושאי מדע וסביבה, כלים לחשיבה מדעית ביקורתית, כלים לטיפוח סקרנות אל מול תופעות טבע ויכולת הוראה חווייתית תוך היענות לצורכי התלמידים.
אנו מלווים כל סטודנט באופן אישי במהלך אימוני ההוראה עד להשלמת ההכשרה כמורים, מסייעים בשיבוץ בעבודה בבתי הספר עם תום ההתמחות.
המקרא הוא מרכיב מרכזי במורשת התרבותית-היסטורית של עם ישראל והתשתית לזהותו היהודית. הנחלת מורשת עשירה זו לדור הצעיר, הינה משימה לאומית ודורשת יכולות רבות, אך יותר מכל, אהבה לתחום ולשפה הייחודית שהוא יוצר.
אם את או אתה אוהבים לצלול לעולמות אחרים - לחשוב על האנשים, התרבות, היצירה והחיים בעידן הקדום; אם אתם אוהבים לקרוא מקרא, לא מפחדים לשאול שאלות וגם לצאת למסעות בעקבות התשובות, אזי החוג ללימודי מקרא במכללה להוראה ע"ש דוד ילין הוא המקום עבורכם!
מרגישים שעולמכם שזור בעולם המקרא, אם בכל טיול ברחבי הארץ אתם יודעים לספר את הסיפור הנכון, לשאול את השאלות הנכונות ובעיקר להסתקרן בנושאים שאינכם יודעים, החוג ללימודי מקרא במכללה להוראה ע"ש דוד ילין הוא המקום עבורכם.
"המתמטיקה - מלכת המדעים". (קרל פרידריך גאוס)
החוג להוראת מתמטיקה שהינו חוג בעל אופי משפחתי ואינטימי, פועל במטרה להציע לסטודנטים אופי למידה חווייתי ושונה מחווית לימודי המתמטיקה הקודמים. למידה המתמקדת בתלמיד ובצרכיו, בהבנה ולא בשינון.
אנו שמים דגש על הוראת תלמידי הקצוות במתמטיקה: תלמידים בעלי קשיי למידה, מחד, וברוכי כישרון, מאידך.
אם אתם אוהבי האדם והתלמיד, בחוג למתמטיקה נעניק לכם הכשרת מורים מעולה תוך הקניית בסיס תאורטי וכלים מעשיים שיאפשרו השתלבות במערכת החינוך בתפקיד הוראה וניהול במגזרים השונים.
"יודע אני בתי שאיני מנחיל לך עושר ונכסים, אבל אני מלמדך לקרות בספרים, בזמן שעולמו של אדם חשוך בעדו קורא בספר ורואה עולם אחר" (עגנון, סיפור פשוט)
החוג לספרות ולספרות ילדים מציע מגוון רחב של קורסים בספרות עברית, ספרות עולמית, ספרות ילדים וסדנאות כתיבה. כמו כן, נלמדים קורסים העוסקים בהוראת מקצוע הספרות. אלו ניתנים במקביל להכשרה ולהתנסות מעשית בבית הספר היסודי והעל־יסודי.
הקורסים בחוג לספרות הם הזמנה להיכרות עם תחומים משיקים כמו פסיכולוגיה, פילוסופיה, היסטוריה, אמנות ומוזיקה. הקריאה והלמידה של טקסט ספרותי מכשירים את הסטודנטים והסטודנטיות להוראת הספרות להיות מורות ומחנכים משכילים ורחבי אופקים, בעלי יכולות רגשיות ואינטלקטואליות, שידע ספרותי, תרבותי, ישראלי ואוניברסאלי יהיו חלק מעולמם ומערכיהם.
הלימודים בחוג לערבית נועדו להכשיר מורים להוראת ערבית בבתי ספר יסודיים, בתי ספר לחינוך מיוחד ובתי ספר על יסודיים (כיתות ז'-י'). החוג פתוח גם לאקדמאים בוגרי תואר ראשון המבקשים להכשיר את עצמם להוראת השפה הערבית במסלולים העל יסודי והיסודי.
מדוע ללמוד ולחנך לקיימות?
חינוך לקיימות Education for Sustainability מקנה תחומי ידע ("ראש"), מיומנויות ("יד") ודיון ערכי ("לב") הדרושים להבנת המשבר הסביבתי-חברתי במאה ה-21, לחיפוש דרכים לתיקונו וליצירת תרבות בת קיימא לרווחתנו ולרווחת הדורות הבאים.
חטיבת חינוך לקיימות נבנתה במכון לחינוך לקיימות בשיתוף מרצים חברי החוג למדעי הטבע, מסלול המלמ"מ וביה"ס לחינוך. הלימודים בפרט, והפעילות במכון בכלל, מאפשרים להתנסות בפיתוח וביישום יזמות חברתית-חינוכית וסביבתית הלכה למעשה כחלק ממארג החיים של כל ילד, מורה ואזרח.
מעבר למידע על המכון לחינוך לקיימות
האמנות היא כלי לביטוי עצמי ואמצעי להשפעה על הזולת, היא חיונית לתחושת האושר של האדם ומביאה אותו לכדי התעלות ומחשבה. הצגת האמנות בעושר לשונותיה ותחומיה וחשיפת הסטודנטים לריבוי נקודות תצפית, למגוון אמצעי ביטוי, לחשיבה ולביקורת מהווים מפתח חיוני להבנה כוללת של האמנות לכשעצמה, ובהקשר הרחב – של האמנות כמשקפת וכמעצבת הלכי רוח, תהליכים היסטוריים, חברתיים, כלכליים, פוליטיים ותרבותיים.
את מי אנחנו מחפשים?
אנו מאמינים בתרומתה של האמנות לעיצוב דמותו של הדור הצעיר ומכאן בחשיבות שבהכשרת מורים מיומנים להוראת האמנויות, מורים יצירתיים, מרחיבי אופקים, המטפחים פתיחות וסובלנות כלפי הזולת, מעורבות וסולידריות חברתית וכל זאת באמצעות האמנויות והעמקת הידע בתחומי האמנות השונים.
המסלול לחינוך מיוחד מכשיר סטודנטים להוראה ולטיפול באוכלוסיות עם צרכים מיוחדים מגוונות בתחום הרגשי, הנפשי, ההתנהגותי והקוגניטיבי. בנוסף המסלול מכשיר להוראה וטיפול בילדים עם קשיים תקשורתיים על הרצף האוטיסטי ותלמידים הסובלים מלקויות למידה, שפה וקשב.
בנוסף למסלול לחינוך מיוחד לגילאי 6-21 שפורט לעיל, יש עוד מספר מסלולי הכשרה:
תעודת הוראה להכשרת מחנכים בכירים בחינוך המיוחד לילדים בגילאי 6-0.
תעודת הוראה זו מכשירה את הסטודנטים להוראה בגן הרגיל, בגן משלב ובגן של חינוך מיוחד.
תעודת הוראה למורה בכיר בחינוך המיוחד להוראה בבתי ספר על יסודיים המשלבים ילדים בעלי צרכים מיוחדים. תעודת הוראה זו מחייבת התמקצעות בתחום דעת נוסף.
הכשרת הסטאז' מתקיימת בשנה הרביעית. סטודנט שסיים את הכשרת הסטאז' יהיה זכאי לרישיון הוראה ממשרד החינוך.
יחידת "נטעים" עוסקת בפיתוח מקצועי למורים חדשים.
למשרד היחידה תוכלו להתקשר לטלפון 02-6558175.
תעודת הוראה בחינוך המיוחד במכון הריפויי ע"ש שזר להסבת אקדמאים ולהרחבת הסמכה.
תכנית הסמכה להוראה בחינוך המיוחד המתאימה לסטודנטים המחזיקים בתואר אקדמי בתחומי דעת שונים, או למורים בעלי תעודת הוראה בחינוך רגיל, המעוניינים בהרחבת הסמכה.
בתחום זה ישנם שני מסלולי התמקצעות: מורה בכיר בחינוך המיוחד לילדים בגילאי 21-6;
או - גננת בכירה בחינוך המיוחד לילדים בגילאי 6-0. תכנית הלימודים כוללת לימודי הכשרה עיונית (30 ש"ש), הכשרה מעשית (15 ש"ש), לימודי חוג ( 16 ש"ש), לימודי יסוד ולימודי תחום דעת (10 ש"ש ).
תכנית הלימודים נבנית באופן אישי ומותאם לכל סטודנט בהתחשב בלימודיו הקודמים.
במסגרת ההכשרה נדרש כל סטודנט בהסבת אקדמאים להתנסות מעשית בבתי ספר ובגנים משלבים וכוללניים של החינוך המיוחד במהלך שלושה סמסטרים, פעמיים בשבוע.
סטודנטים הלומדים לקראת הרחבת הסמכה נדרשים גם כן להתנסות מעשית בבתי ספר או גנים משלבים וכוללניים של החינוך המיוחד, אך במהלך שני סמסטרים, פעמיים בשבוע.
בכל התכניות הלימודים נמשכים על פני ארבע שנים (למעט בתכנית להסבת אקדמאים והרחבת הסמכה בה הלימודים נמשכים שנתיים). השנה הרביעית מתבצעת במסגרת סטאז', כשבסיומה זכאי הסטודנט לרישיון הוראה ממשרד החינוך.
המכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין מזמינה אתכם להצטרף למסלול לימודים ייחודי, המשלב לימודי חינוך מיוחד עם הכשרה של מטפלים באמצעות בעלי חיים.
בשדה של החינוך המיוחד ילדים זקוקים למגוון טיפולים כדי למצות את יכולותיהם הן הלימודיות והן הרגשיות והחברתיות. בעוד תעודת ההוראה בחינוך מיוחד מספקת קורסים והתנסות עם לקויות שונות ועם כלים פדגוגיים להעברת השיעורים, תעודת הטיפול באמצעות בעלי חיים מספקת כלי נוסף לטיפול רגשי בילדים.
טיפול הנעזר בבעלי חיים מהווה סביבה טיפולית ייחודית של עבודה עם חיות ועבודה מחוץ לחדר במרחב טבעי או טבע אורבני. המרחב הטיפולי מפגיש את המטופל עם מגוון רחב של התנהגויות של בעלי החיים לאורך כל מעגל החיים שלהם, המאפשר עיבוד של אירועים ומשברי חיים, בצורה טבעית למטופלים מכל הגילאים.
חולמים ויוצרים. בקרו והתרשמו.
סדנת "מפנה" היא סדנה בה קיימים כלים טכנולוגים לשילוב בהוראה.
מטרת הסדנה היא להכשיר פרחי הוראה לשימוש וניצול יכולותיו המגוונות של המחשב ועזריו, בעבודתם עם תלמידים בעלי צרכים מיוחדים.
*למידע המורחב יש לעיין בחוזר היערכות של משרד החינוך – נספח 1: תנאי קבלה, המתעדכן מעת לעת.
אנו מזמינים אתכם ליצור קשר עם יועצ/ת לימודים במכללה לקבלת מידע נוסף בנוגע לתנאי קבלה לתואר ראשון בחינוך והוראה וכן וסיוע בחישוב הציון המשולב. 02-6558111
מעבר למחשבון לחישוב הציון המשולב
למידע על התכניות:
תכנית לתואר שני .M.A.A.T לטיפול באמצעות אמנויות – אמנות חזותית
תכנית לתואר שני .M.A.A.T לטיפול באמצעות אמנויות - תנועה ומחול
תכנית לתואר שני .M.A.A.T לטיפול באמצעות אמנויות - מוסיקה
תכנית לתואר שני .M.A.A.T לטיפול באמצעות אמנויות - ביבליותרפיה
למידע על התכנית:
תכנית לתואר שני בשילוב תלמידים עם ליקויי למידה וקשיי התנהגות
תואר שני ושלישי בתחומי הכשרה להוראה וניתוח התנהגות מטעם אוניברסיטת מדינת אוהיו, אוהיו, ארה"ב. מומחית בעלת הסמכה בינלאומית בניתוח התנהגות (BCBA-D). מרצה במכללה בתחומי החינוך המיוחד, לקויות מורכבות והפרעות התנהגות וראשת תכנית הלימודים בניתוח התנהגות יישומי. מרצה באוניברסיטת תל-אביב וכן רכזת של היחידה הקלינית לניתוח התנהגות במתי"א חולון-אזור.
מומחית בטיפול וקידום ילדים בעלי התנהגויות מאתגרות וכן בתחומי הכשרת מורים ומומחיות בהוראה.
תחומי המחקר: השפעה של התערבויות מבוססות-מחקר לשיפור יכולות חברתיות ואקדמיות של ילדים בעלי הפרעות רגשיות-התנהגותיות ובפיתוח ידע וכישורים פדגוגיים של מורים.
תחומי הוראה: ניתוח התנהגות, אוטיזם, הפרעות התנהגות, ניווט כיתה, הערכה תפקודית, שליטה עצמית וניהול עצמי, פיתוח והערכת מיומנויות חברתיות.
מייל: shiri-ay@dyellin.ac.il
תואר שני בחינוך מיוחד מהאוניברסיטה העברית, ראש יחידת "נטעים", מרכזת קורסים למורים חדשים.
מרכזת קורסי קליניקה בתחום הקריאה והכתיבה.
מייסדת ומנהלת "אירלן" ישראל.
מתעניינת וחוקרת את שלב הכניסה להוראה ואת השפעת שימוש במסנני צבע, משקפי אירלן, על הפרעות קשב וריכוז.
תחומי הוראה: התנסות מותאמת למתקשים בחינוך לשוני משלבת מחשב (קליניקה); סדנת סטאז'
טלפון: 0507-548005
מייל: shulamit@dyellin.ac.il
תואר שני.
תחום העיסוק הוא פדגוגיה. הוראה מותאמת בחינוך המיוחד בתחומי הקריאה, הכתיבה, חשבון, הוראה חברתית בקבוצה משלבת.
וכן טיפול בילדים בעלי בעלי עיכוב התפתחותי בגיל הרך, והכנה לקראת כיתה א'.
מרכזת את הקורס: "הדרכה בעבודת חונכים פרטנית בהפעלה קבוצתית" ובמסגרת זו אחראית על שיבוצי החונכויות לסטודנטים הלומדים במסלול של החינוך המיוחד בשנה א'.
תחומי ענין נוספים : ילדים בסיכון , תיווך , עבודה בצוותים משולבים.
תחומי הוראה: התנסות מעשית (אימוני הוראה), התנסות מותאמת למתקשים בחינוך לשוני (קליניקה בקריאה)
טלפון:0525950148
מייל: galibe4@dyellin.ac.il
תואר שלישי בחינוך.
בעלת הכשרה וניסיון באבחון ובטיפול בילדים, מתבגרים ומבוגרים עם ליקויי למידה.
תחומי עניין: התפתחות תקינה ולקויה של כישורים אורייניים, הבסיסים הלשוניים של הקריאה והכתיבה, הוראה מתקנת בקריאה וכתיבה, הסתגלות ועמידות בקרב מתבגרים ומבוגרים עם ליקויי למידה והפרעות קשב, תמיכה בסטודנטים עם ליקויי למידה והפרעות קשב
תחומי הוראה: הוראה מתקנת בקריאה ובכתיבה, התפתחות תקינה ולקויה של כישורים אורייניים (קריאה וכתיבה), מתבגרים ומבוגרים עם ליקויי למידה
מייל: estherbac@dyellin.ac.il
חוקר, מרצה ומגשר בסוגיות הנוגעות ליחסי הורים-בית ספר.
מומחה לקונפליקטים ויישוב סכסוכים בין הורים לעובדי הוראה; ולתקשורת יעילה במרחב החינוכי.
תחומי הוראה: תקשורת בין אישית בעבודת המורה; משפחת הילד בעל הצרכים המיוחדים; עבודה עם הורים.
טלפון: 054-8863448
מייל: boazbron@dyellin.ac.il
ראשת המסלול לחינוך מיוחד.
תואר שלישי, האוניברסיטה העברית. מחקר במסגרת לימודי הדוקטורט עסקו בהתמודדות של תלמידים עם ליקויי קריאה ברכישת שפה זרה- היבטים של מאפייני חוסן.
עוסקת בתחום שילוב תלמידים בעלי צרכים מיוחדים בחינוך היסודי והעל יסודי מזה עשרים וחמש שנים.
תחומי הוראה: אסטרטגיות למידה, שילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים בחינוך הרגיל.
טלפון: 026558135
מייל: barnir@dyellin.ac.il
דוקטורנטית במחלקה לבלשנות ולספרות אנגלית באוניברסיטת בר אילן.
קלינאית תקשורת עם התמחות בהערכה ובטיפול בלקויות שפה, דיבור, תקשורת ואכילה.
מדריכה פדגוגית בכיתות תקשורת חינוך המיוחד.
מדריכה בגישת בובט נ.ד.ט ילדים.
תחום המחקר הנוכחי "רכישת אופרטורים עם רגישות לפוקוס וללא רגישות לפוקוס אצל ילדים עם התפתחות שפה טיפוסית".
תחומי הוראה: אסטרטגיות חברתיות לילדים עם ASD, SCD. מדריכה בקליניקת תקשורת המיועדת לילדים המתקשים בתקשורת-חברתית.
טלפון: 052-3812180
מייל: oshratmo@dyellin.ac.il
תואר שני בלימודי קרימינולוגיה ויעוץ חינוכי. לקראת לימודי.
דוקטורט באוניברסיטה העברית בירושלים
תחומי מחקר: מאפייני המוטיבציה בקרב ילדים ליקויי למידה הלומדים שפה שניה עברית.
תחומי עיסוק: יועצת חינוכית, מטפלת התנהגותית קוגניטיבית, מדריכת לקויות למידה בכל טווח הגילאים.
תחומי הוראה: הדרכה פדגוגית בחינוך המיוחד לשנה ג'.
טלפון: 0544869106
תואר דוקטורט בחינוך המיוחד, האוניברסיטה העברית. תחומי המחקר: אלימות ובריונות בית ספרית, שליטה עצמית וויסות עצמי של ילדים.
בעלת ניסיון מקצועי במגוון תפקידים בתחום החינוך המיוחד בבתי ספר ובכללם מורת שילוב, מחנכת כיתה מקדמת ותפקידי ריכוז.
תחומי הוראה: פיתוח שליטה עצמית וויסות עצמי, ניתוח התנהגות יישומי, התמודדות עם בעיות התנהגות, מיומנויות חברתיות וכתיבה אקדמית.
מדריכה פדגוגית לסטודנטים שנה ג' במגוון רחב מאד של מסגרות, ובדגש על כיתות מקדמות רגשיות בחטיבות הביניים.
טלפון: 0546406242
מייל: michallevy100@dyellin.ac.il
דוקטורנטית, אוניברסיטת בר-אילן.
תחומי התמחות: לקויות למידה, יכולות קריאה, כתיבה ושפה.
מאבחנת ומטפלת בתחומים אלה.
עוסקת בחיבור בין תחום לקויות הלמידה במקצועות התוכן ובהתאמת ההוראה לתלמידים בעלי לקויות/קשיים בלמידה ברמה אישית ומערכתית.
תחומי הוראה: התפתחות שפה תקינה ולקויה, הוראה מותאמת לתלמידים בעלי לקויות בלמידה, אבחון כתיב ושפה והוראה מתקנת.
טלפון: 054-4381409
מייל: shanilev@dyellin.ac.il
דוקטורנטית בחוג ללקויות למידה, אוניברסיטת חיפה.
תחומי התמחות ומחקר: לקויות למידה, הוראת קריאה וקשיי קריאה בחברה החרדית.
תחומי הוראה: מורת שילוב, מדריכה פדגוגית במסלול חינוך מיוחד, שנה ג' , קורס טיפול בהפרעת קשב וריכוז.
טלפון: 0507661084
מייל: nurit@dyellin.ac.il
קלינאית תקשורת העוסקת בטיפולי דיבור ושפה בילדים.
עוסקת בהדרכת סטודנטים וסטודנטיות הלומדות להיות גננות ומורות לחינוך מיוחד, תוך דגש על התפתחות השפה והתקשורת של הילד והקשר שלהן לתחומי התפתחות נוספים. במקביל אני מפתחת משחקים להעשרה שפתית.
תחומי הוראה: רכישת שפה תקינה, רכישת שפה בנסיבות מיוחדות, הדרכה פדגוגית.
מייל: ruthlitt@dyellin.ac.il
מומחית בתחומים של בעיות התנהגותיות ורגשיות, ליקויי למידה, קשב וריכוז בילדים בגיל הרך ובי"ס יסודי.
מומחית בתחומים של הוראה בכיתה הטרוגנית, הוראה דיפרנציאלית ומותאמת, והוראה בכיתות שילוב.
תחומי הוראה: מדריכה פדגוגית, חינוך מיוחד שנה ג', בבי"ס ארזים בירושלים. מרצה בקורסים עיוניים בתחומי ניהול כיתה, מוטיבציה ללמידה, כישורי חיים, ליקויי למידה, קשב וריכוז, התמודדות עם בעיות התנהגות, ואסטרטגיות בהוראה משלבת.
מייל: hagitfur@dyellin.ac.il
בעלת תואר שני בלקויות למידה מטעם האוניברסיטה העברית ותעודת הוראה בחינוך מיוחד.
דוקטורנטית בחוג לחינוך באוניברסיטת תל אביב, חוקרת את הקשר בין תפקודי קשב ויכולות בחשבון בקרב ילדים.
תחומי הוראה: הדרכה פדגוגית בחינוך המיוחד.
מייל: moranfarhi@dyellin.ac.il
בעל תואר שני.
מורה ומנהל שנים רבות במערכת החינוך המיוחד.
מומחה בתחום הלקות השכלית, אוטיזם, קשיי התנהגות תוך דגש על גיל ההתבגרות.
התמחות בתסמונות נדירות.
התמחות בגישות קוגניטיביות-התנהגותיות בטיפול בהפרעות התנהגות.
תחומי הוראה: קורס מבואי פילוסופי-היסטורי בתולדות החינוך המיוחד ותמונות קליניות ספציפיות, קורס בשיטות קוגניטיביות התנהגותיות ויישומם בתלמידים בעלי צרכים מיוחדים, קורס בתלמידים לקויים בשכלם. מהדרכה פדגוגית בביה"ס לתלמידים מתבגרים רב בעייתיים, חינוך מיוחד שנה ג'. הדרכת סטודנטים בכתיבת עבודות סמינריוניות.
טלפון: 0525878895 ; 026781183
מייל: jacobzim@dyellin.ac.il
בוגרת בהצטיינות תואר שלישי בחוג לליקויי למידה, אוניברסיטת חיפה. התמחות בתחום הנוירו-קוגניטיבי. חוקרת תחום שפה ומוח.
מאבחנת לקויות למידה מוסמכת, תואר השני, החוג ללקויות למידה, אוניברסיטת בר-אילן.
מטפלת בילדים בעלי צרכים מגוונים ומורכבים.
תחומי מחקר: לקויות למידה, רכישת הקריאה, עיבוד מורפולוגי.
תחומי עיסוק: מדריכה ארצית בפיקוח להוראת העברית בקדם יסודי ויסודי, מזכירות פדגוגית.
ליווי והדרכת הורים וצוות חינוכי בשילוב והכלה של ילדים בעלי צרכים בחינוך הרגיל.
מומחית לאבחון וטיפול בלקויות למידה.
מרצה בתחום לקויות למידה ואסטרטגיות קריאה ולמידה במסגרת השתלמויות מורים פסג"ה.
תחומי הוראה: מדריכה פדגוגית, חינוך מיוחד שנה ב', קורסי מבוא לחינוך מיוחד, תמונות קליניות ולקויות התפתחותיות בגיל הרך, תהליכי קריאה תקינים ולקויים, אסטרטגיות קריאה ולמידה, ניהול גן הטרוגני וכלים להתערבות בתחום הרגשי וההתנהגותי בגיל הרך, פיתוח כישורי שפה בבית ספר – מורים עולים, לקויות למידה.
טלפון: 0507197734
מייל: kolan@dyellin.ac.il
בעלת תואר שלישי, אוניברסיטת בר-אילן. נושא המחקר: קנאה, התקשרות ותיאורית המיינד אצל ילדים עם אוטיזם בתפקוד גבוה בהשוואה לילדים עם התפתחות תקינה.
בעלת תואר שני בחינוך מיוחד, האוניברסיטה העברית. נושא המחקר: סגנונות התמודדות עם בעיות חברתיות של מתבגרים בעלי לקויי למידה.
תחומי התמחות: לקויות למידה ולקויות תקשורת.
רקע מקצועי קודם: מורה לחינוך מיוחד וסגנית מנהלת בי"ס "יפה-נוף" בירושלים, רכזת פרויקט השילוב בחטיבה לגיל הצעיר של מכללת דוד ילין וניהול המכון לאבחון לקויות למידה במכללה.
חברה בוועדת הוראה. עומדת בראש תת וועדה של טיוב בהוראה
תחומי הוראה: מדריכה פדגוגית במסלול לחינוך מיוחד: בבי"ס "יפה-נוף" (המשלב ילדים בעלי צרכים מיוחדים מגוונים בכל כיתות ביה"ס), בעבר מדריכה במוסד "בני-ברית" לילדים עם בעיות התנהגות והפרעות רגשיות ונפשיות קשות.
לקויות למידה, הפרעות קשב וריכוז והיפר אקטיביות, אוטיזם, קליניקת משחק לפיתוח משחק דמיוני אצל ילדים עם עיכוב התפתחותי, סיורים בגני חינוך מיוחד, פיתוח כישורים חברתיים בחינוך המיוחד, הובלת מהלכי שילוב בחינוך הרגיל (קורס לתואר שני).
טלפון: 02-6540502
מייל: danask@dyellin.ac.il