כורד בדארנה רולא
סגנית דיקנית הסטודנטים
ראשת המסלול היסודי בחברה הערבית
אבו עדואן לנה
רכזת אדמניסטרטיבית במסלולים לגיל הרך בחב' הערבית והוראת עברית כשפה נוספת - חינוך יסודי בחב' הערבית
*התכנית קיבלה אישור פתיחה , פרסום ורישום מהמל"ג
סגנית דיקנית הסטודנטים
ראשת המסלול היסודי בחברה הערבית
רכזת אדמניסטרטיבית במסלולים לגיל הרך בחב' הערבית והוראת עברית כשפה נוספת - חינוך יסודי בחב' הערבית
התוכנית נועדה להכשיר מורים ומורות לעברית כשפה נוספת שיהיו בעלי שליטה טובה בעברית ובעלי ידע לשוני רחב. במסגרת התוכנית ייחשפו הלומדים לתהליכים של רכישת שפה נוספת; לרבדיה השונים של העברית ולתהליכים לשוניים. הלומדים יכירו דרכים להוראה חווייתית, לשיטות מגוונות תוך הקנייה של כלים פרקטיים לשימוש בשפה. לצד כל אלה תתוגבר רמת השליטה בעברית בלימודי אולפן.
يهدف البرنامج الى تأهيل مدرّسين ومدرّسات للغة العبريّة كلغة إضافيّة، من خلال اكسابهم معارف واسعة في اللغة العبرية في شتى المجالات والمستويات ورفع قدرتهم في تدريسها. يتعلم الطلبة في هذا البرنامج صيرورة اكتساب اللغة الإضافية مقارنة باكتساب اللغة الأم، وأساليب حديثة ونشطة وطرق تدريس اللغة كلغة إضافية. إضافة الى ذلك يعمل البرنامج على رفع السيطرة كتابة، قراءة، استماع ومحادثة من خلال مساقات تقوية اللغة خلال سنوات الدراسة.
התוכנית מיועדת לכל מי שרוצה ללמד עברית לקהל שאינו דובר עברית, בעיקר לדוברי ערבית.
يستهدف البرنامج كل من يرغب في تدريس اللغة العبرية لمن لا يتحدث بها، مع التركيز على الناطقين باللغة العربية.
רכיבי הלימודים | היקף שעות (ש"ש) |
---|---|
לימודי חינוך והוראה | 12 ש"ש |
דיסציפלינה: דו-חוגי | |
חוג א' - חינוך היסודי | 30 |
חוג ב' - הוראת עברית כשפה נוספת | 26 |
הכשרה קלינית | 18 |
לימודי העשרה (כולל אנגלית למטרות אקדמיות 2 ש"ש) | 4 |
סה"כ | 90 |
הקורסים השונים בתכנית יתייחסו לחמישה ממדים:
כל אלה יילמדו בקורסים העיוניים ובהכשרה המעשית. בין שני תחומים אלה יהיה קשר הדוק. בהתנסות המעשית יישמו הסטודנטים/ות את הנלמד בקורסים העיוניים, ומן השטח יביאו סיפורי מקרה, אתגרים והצלחות שינותחו בקורסים העיוניים.
مبنى البرنامج (90 ساعة)
مسار اللغة العبرية 26 ساعة، مضاف اليها 10-12 ساعة تعليم (أولبان אולפן) في اللغة العبرية
مسار التربية الابتدائية 30 ساعة (لغة عربية، تعليم جامع، وتخصصات التربية الابتدائية)
مساقات عامة في التربية 12 ساعة
العمل الميداني 18 ساعة
مساقات اثرائية 4 ساعات (لغة انجليزية، تغيرات المناخ، مساق حر)
تتناول مساقات البرنامج المختلفة خمسة أبعاد:
سيتم تطبيق ما يدرس من نظريات في المساقات النظرية في العمل الميداني، من خلال دراسة الحالات والتعلم من النجاحات والتحديات.
תוכנית ההכשרה מדגישה את חשיבות ההתנסות המעשית מתוך הבנה כי אי אפשר ללמוד על ילדים וילדות, על התנהגותם, על התפתחותם, על דרכי הלמידה שלהם ועל מגוון רעיונותיהם, כישוריהם ורגשותיהם בלי להימצא בקרבתם, לצפות בהם, לעקוב אחרי התנסויותיהם וליצור איתם אינטראקציות במגוון פעילויות. לכן מקפיד המסלול לשבץ את הסטודנטיות והסטודנטים בהתנסות בהוראה כבר משנת לימודיהם הראשונה ובמהלך כל שנות הכשרתם.
התנסות מעשית זו מלווה בהדרכה אישית וקבוצתית. השנה הרביעית במסלול היא שנת התמחות (סטאז'). על פי דרישות משרד החינוך, בשנה זו, נוסף על השלמת החובות האקדמיים לתואר בחינוך, יוכלו הסטודנטים והסטודנטיות לצאת לשנת התמחות בשטח.
ההתנסות משולבת לאורך 3 שנות לימודים על-פי הפירוט שלהלן:
תוכנית התנסות רגילה
שנה א – 2 ש"ש באימוני הוראה כלליים, יום בשבוע
שנה ב – 3 ש"ש בהתנסות מעשית בהתמחות, יום בשבוע
שנה ג – 7 ש"ש, מתוכם 3 ש"ש בהתנסות המעשית בהתמחות ו-4 ש"ש באימוני הוראה כלליים, יומיים בשבוע
תוכנית "אקדמיה כיתה"
שנה א – 2 ש"ש באימוני הוראה כלליים, יום בשבוע
שנה ב – 3 ש"ש באימוני ההתמחות, יום בשבוע
שנה ג – 12 ש"ש, מתוכם 3 ש"ש באימוני ההתמחות ו-9 ש"ש באימוני הוראה כלליים, שלושה ימים בשבוע
يشدّد برنامج التأهيل العمليّ على أهمّيّة العمل الميدانيّ كوننا ندرك أن الفهم السليم لسلوك الأطفال ونموهم وسبل تعلُّمهم وطرق تفكيرهم وتقدير كفاءاتهم ومشاعرهم لا يتسنى من دون المكوث على مقربة منهم ومشاهدتهم ومتابعة تجاربهم وخلق تفاعلات معهم في تنويعة من الأنشطة، لذا يهتمّ المسار في إدراج الطلبة في العمل الميداني بدءًا من سنة الدراسة الأولى وعلى امتداد سنوات دراستهم.
במהלך הלימודים יתאפשר לסטודנטים ולסטודנטיות ללמוד סדנאות מעשיות בסדנה לחינוך יסודי. הלימודים מתקיימים במסגרת סדנה העשירה בחומרים שונים, בכלים אומנותיים ומוסיקליים, ספרים ומשחקים המותאמים לילדי בית הספר היסודי.
سيتمكّن الطلبة خلال التعليم من الاستفادة من رشة التربية الابتدائية في تجهيز دروسهم. يجري التعليم في إطار ورشة غنيّة بالموادّ المختلفة، وبأدوات فنّيّة وموسيقيّة، وكتب وألعاب ملاءَمة لتلاميذ المدرسة الابتدائيّة.
ככלל, תנאי הקבלה ללימודים במכללות אקדמיות לחינוך נקבעים על-ידי משרד החינוך מדי שנה.
לבעלי תעודת תוג'יהי -
המעוניינים לשפר את תנאי הקבלה שלהם, מוזמנים להצטרף ללימודי המכינה.
شروط القبول للدراسة في الكلّيّات الأكاديميّة للتربية تحدّدها كلّ عام وزارةُ التربية والتعليم.
لحَمَلة شهادة التوجيهيّ-
يستطيع الراغبون في تحسين شروط قبولهم الالتحاقَ بالسنة التحضيريّة.
צרו עימנו קשר עוד היום לקבלת מידע נוסף בנוגע לתנאי קבלה לתואר ראשון בחינוך והוראה וכן וסיוע בחישוב הציון המשולב.
02-6558111 בוואטסאפ או בשיחה טלפונית.
*למידע המורחב יש לעיין בחוזר היערכות של משרד החינוך – נספח 1: תנאי קבלה, המתעדכן מעת לעת.
מעבר למידע מורחב אודות תנאי הקבלה ; מעבר למחשבון לחישוב הציון המשולב
استيفاء أحد الشروط التالية:
- شهادة بجروت/ السنة التحضيرية قبل الأكاديمية بمعدل تراكمي لا يقل عن 92 ، باستثناء مسار التربية الخاصة، حيث يشترط الحصول على معدل تراكمي 95.
- علامة مدمجة 540 أو أعلى (علامة مدمجة - شهادة بجروت والسيكومتري).
- لجنة القبول
إذا كان معدلك التراكمي أقل من 92 أو المعدل المدمج 540 ونجحت في اجتياز لجنة القبول، فيمكن عرض حالتك على لجنة الاستثناءات أو بمكنك التسجيل في برنامج السنة تحضيرية وتقديم طلب استحقاق للترقية.
اتصل بنا اليوم للحصول على مزيد من المعلومات حول شروط القبول للقب الأول في التربية والتعليم، وكذلك لمساعدتك في احتساب معدلك المدمج.
02-6558111 على WhatsApp أو عبر الهاتف.
* لمزيد من المعلومات، يمكنكم الرجوع إلى منشور الاستعداد لوزارة التربية والتعليم – الملحق 1: متطلبات القبول، والذي يتم تحديثه من وقت لآخر.
עמידה בכל דרישות התואר, כולל בחינות, עבודות ועבודות סמינריוניות, מבחן שליטה בעברית פנים מוסדי לקראת סיום התואר, רמת פטור בלימודי אנגלית, ציון עובר בכל הקורסים.
استيفاء جميع متطلَّبات اللقب، بما في ذلك الامتحانات، ووظائف السميناريون، وامتحان داخليّ للدراية في العبريّة عشيّة إنهاء اللقب بمستوى 70 على الأقلّ، ومستوى إعفاء في دراسة اللغة الإنـﭼليزيّة، وعلامة اجتياز في جميع المساقات (الكورسات).
ממשקים בין חקר השיח והפרגמטיקה לספרות ולהוראת העברית.
ההתמחות של גב' אגרונובסקי ורה הינה בלשון העברית.
תחומי מחקר: התפתחות העברית החדשה, פרודוקטיביות במערכת הפועל
תחומי הוראה: תורת הצורות, תחביר, פיתוח מיומנות הכתיבה, פיתוח מיומנות הדיבור בפני קהל, הוראת עברית כשפה נוספת
הד״ר עירית השכל־שחם משמשת כראש החוג להוראת העברית כשפה נוספת במכללה האקדמית לחינוך ע״ש דוד ילין וראש תוכנית ההתמחות ״יוצרים כתיבה״ במכון מופ״ת. תחומי עניין מרכזיים: חקר השיח, כתיבה אקדמית, כתיבה והוראתה, הערכת כתיבה והוראת העברית כשפה נוספת.
הד״ר השכל־שחם לימדה שנים רבות בחט״ב ובחט״ע, שימשה כמדריכה ארצית בפיקוח על הוראת העברית במשרד החינוך וכן כממלאת מקום המפמ״ר. הייתה חברה בוועדות של תוכניות לימודים לעברית כשפת־אם ליסודי ולעל־יסודי ותוכניות לימודים להוראת העברית כשפה נוספת, וכן עמדה בראש ועדות לכתיבת מבחנים ארציים.
הד״ר השכל־שחם יזמה פתיחה של כמה תוכניות לימוד למגזר הערבי ועמדה בראשן. כמו כן היא משמשת יועצת אקדמית של כמה ספרי לימוד ליסודי ולעל־יסודי.
אהרן (רוני) קלאוס (יליד ירושלים, 1975), בעל תואר דוקטור בפילולוגיה שמית מאוניברסיטת ברצלונה ותואר ראשון בשפה וספרות ערבית מהאוניברסיטה העברית. מורה בבית הספר הדמוקרטי במודיעין (מאז 2009) ומרצה בחוג ללשון במכללה (מאז 2014), בעיקר במסלולים של המגזר הערבי. תחומי מחקר והוראה עיקריים – הוראת עברית כשפה זרה שנייה, תרגום ספרותי, פליאוגרפיה עברית, רפואה ערבית מימי הביניים. דובר על בוריין עברית, ערבית, אנגלית, ספרדית וקטלנית. לימד, למד וזכה במלגות בכמה מקומות בחו"ל (בעיקר בספרד, וכן באונ' אוקספורד).
שעות קבלה: באמצעות "זום", בתיאום מראש
ראשת התכנית לתואר שני בשילוב תלמידים עם ליקויי למידה וקשיי התנהגות
הד"ר יהודית גולן בן-אורי משמשת במכללה כראש המרכז של אולפני העברית כשפה נוספת, במסגרתו מתקיימים קורסי הכשרה להוראת העברית וקורסי עברית לסטודנטים סדירים ולקהל הרחב.
תחומי ההתמחות שלה הם הוראת העברית כשפה נוספת. כתבה את ספרי הלימוד "אל העברית – בכיתה" לרמה א', "אל העברית – בעבודה" לרמה ב', אל העברית – נקודת מבט" לרמה ג' וכעת כותבת את הספר לרמה ד' "אל העברית – מעגלים".
במסגרת החוג ללשון עברית שימשה הד"ר גולן בן-אורי שנים רבות כמדריכה דידקטית במסלול העל-יסודי.
נוסף על כך לימדה הד"ר גולן בן-אורי שנים רבות בחט"ב ובח"ע ושימשה בתפקיד רכזת פדגוגית בבית הספר "חוות הנוער הציוני". עבדה כמדריכה ארצית בתחום הוראת העברית כשפה נוספת.
בעל תואר שני בלשון עברית מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב ודוקטורט בבלשנות כללית מאוניברסיטת הסורבון (פריז). מאמין באיזון בין מחקר והוראה ובשילוב חידושי המחקר בהנחיית עבודות גם בתואר הראשון.
מרצה וחוקרת ספרות בראיה בינתחומית ומדריכה פדגוגית במסלול היסודי.
תחומי התמחות :הוראת הספרות, SEL, הדרכה פדגוגית של סטודנטים בבתי ספר מסוגים שונים.
תחומי הוראה: דידקטיקה, הוראת מקצוע הספרות, היצירה העגנונית, הוראה השואה וספרות ילדים.
מאמינה בהוראה דיאלוגית, עידוד חשיבה יצירתית, סקרנות אינטלקטואלית ושימוש בטכנולוגית המידע ושיתופיות.
מרצה וחוקרת ספרות וספרות יידיש. מתמחה בספרות מדרש, ספרות עממית וספרות יידיש עתיקה.
מלמדת בחוג לספרות וספרות ילדים, מדריכה פדגוגית במסלול העל יסודי ומאמנת הוראה.
מאמינה בעידוד בטחונו העצמי של הסטודנט, בפיתוח יכולותיו האינטלקטואליות, בעבודה עצמית בקורסים מקוונים ולא מקוונים כאחד ובהפיכתו/הפיכתנו לאנשים טובים יותר, אמפתיים יותר, הרואים זה את זה.
ספרהּ:
כובש הלבבות – ספר לב טוב לר' יצחק בן אליקום מפוזנא, פראג ש"פ (1620) – ספר מוסר מרכזי ביידיש (הקבה"מ 2013)
ראש החוג ללשון העברית
רכזת תוכנית לעריכת לשון עברית
ד"ר קרן דובנוב למדה בלשנות כללית באוניברסיטת מוסקבה ולשון עברית באוניברסיטת בר אילן והאוניברסיטה העברית בירושלים. היא חוקרת את העברית של ספרות ההשכלה ואת הלשון העברית החדשה. קרן מלמדת בחוג ללשון העברית במכללה מתשס"ח ומרכזת את תוכנית לימודי ההמשך בעריכת לשון מתשע"ח. היא גם משמשת מזכירה מדעית באקדמיה ללשון העברית שנים רבות.
שעת קבלה: בתיאום.
ד"ר יחיא חג'אזי הוא יועץ חינוכי העוסק בהכשרת מורים בשנות עבודתם הראשונות. בעל תואר דוקטור בחינוך מאוניברסיטה בן גוריון בנגב. כיום הוא מרצה, מדריך סדנאות סטאז' ויועץ לסטודנטים במשרד לדיקנט הסטודנטים במכללה.
תחומי המחקר העיקריים שלו: התמודדות מתבגרים עם מצבי לחץ, קבלת החלטות מקצועיות בקרב מתבגרים, אתגרים חברתיים בקרב בני נוער, חינוך במזרח ירושלים ומורים בתחילת דרכם המקצועית.
מרצה ומדריך פדגוגי ,ואחראי על המכינה הייעודית האקדמית של המסלול לחינוך מיוחד ,חינוך יסודי וגיל הרך בחברה הערבית .יועץ בתחום הכשרת מורים וצוותי חינוך להתערבות עם תלמידים תת משיגים וחשופים לסיכון ,ומסיים דוקטורט בתחום.
حسام سماره وتد - محاضر ومرشد تربوي ومسؤول السنة التحضيرية االاكاديمية للطالب العرب في كلية التربية دافيد يلين، مستشار تربوي ومدرب بمجال تأهيل معلمين وطواقم تربوية للعمل مع طالب بضائقة، وينهي رسالة الدكتوراه بهذا
ד"ר יאסר סנדוקה הוא מומחה לחינוך מיוחד וליקויי למידה ואבחון ליקויי למידה, עוסק בתחום החינוך המיוחד ואבחון ליקויי למידה. בעל תואר דוקטור בחינוך וחינוך מיוחד ותעודת מאבחן כישורי למידה.
כיום הוא ראש המסלול לחינוך מיוחד בחברה הערבית, מרצה ומדריך פדגוגי.
תחומי המחקר העיקריים שלו: אוכלוסיות בחינוך מיוחד וליקויי למידה בנוסף לפיתוח אבחונים וחוברות הדרכה לליקויי למידה אצל דוברי ערבית.
סגנית דיקנית הסטודנטים
ראשת המסלול היסודי בחברה הערבית
אני נשוי ואב לשתי ילדות, אני גר בטייבה בה גרים הוריי ואחיי. שמי סאיד מצארוה, אמי עקרת בית, אחי הבכור חשמלאי מוסמך, אחותי הבכורה יועצת חינוכית, אבי עובד בחינוך והוראה מאז שנות השבעים, אחותי השנייה מפקחת בבקרת אשפוזים ומרצה, אחותי הצעירה היא מורה בכירה לספרות ערבית ורכזת בחינות בגרות. כולנו בוגרי אוניברסיטאות של מוסדות בישראל: אוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת בר אילן, האוניברסיטה העברית בירושלים והמכללה האקדמית בית ברל, מכללת דוד ילין, מכללת סמינר הקבוצים.
אני מטפל באומנויות ומטפל משפחתי זוגי, מטפל ורכז בכיר בבית ספר חינוך מיוחד בירושלים, מרצה ומדריך במכללת דוד ילין, מתמקד בהתמודדות עם החברה הערבית החיים בישראל.
המטרה שלי היא להעצים נשים בקהילה הישראלית הערבית, במעגל המשפחתי האישי וברמת החברה כולה.
אני לומד מאז 20 שנה, עוד מעט מסיים דוקטורט מבית הספר המקצועי לפסיכולוגיה בקליפורניה, יש לי חמישה תארים (תואר שני) מתקדמים בנושאים שונים. טיפול במוזיקה, אמנות, תנועה, פסיכודרמה והבעה ויצירה באומנות. השנה התחלתי להתמחות בסקסולוגיה. כל זאת על פי צרכי לקוחותיי בחברה הערבית בישראל.
מרצה בחוג לגיל הרך ובמסלול לחינוך יסודי בחברה הערבית- הוראת עברית כשפה נוספת. דוקטורנט לפסיכולוגיה, ופסיכולוג חינוכי והתפתחותי מומחה. מדריך בתחום אובדנות בתוכנית הלאומית למניעת האובדנות במשרד החינוך ומטפל במתבגרים בסיכון ומשבר. מומחה בתחום אבחון וטיפול בילדים אוטיסטים, וטיפול באנשים עם לקויות למידה והפרעות קשב.
תחומי עניין, לקויות התפתחותיות, אבחון וטיפול בילדים על הרצף האוטיסטי, לקויות למידה, הפרעות קשב, חשיבה ומוטיבציה, אובדנות, חירום ומשבר.
מרצה בכירה באוניברסיטה העברית ובמכללה לחינוך על שם דוד ילין. חוקרת השוואתית בתחום המחקר הבינלאומי של תוכניות לימודים וספרי לימוד, באוניברסיטה העברית היא מרצה בתחומי סוציולוגיה של החינוך, פדגוגיה חינוכית וניתוח ספרי לימוד.
במכללת דוד ילין מרצה לשיטות הוראה מגוונים, תפקידו של המחנך בראייה מגדרית, חינוך רב תרבותי, ותוכניות לימודים.
ד"ר ראיד זגל קיבל את הדוקטורט שלו במדעי המחשב מאוניברסיטת קנט סטייט בארה"ב ב-2005. תחום ההתמחות והמחקר ברשתות מחשבים, הנדסת תוכנה ושילוב טכנולוגיה בחינוך. השתתף בקורסי התמחות ובפרויקטים רבים בארץ ובחול בתחומי ידע שונים כמו תיאוריית החינוך, עיצוב הוראה בעידן המידע, כישורים למקום העבודה, תפעול ערים חכמים, בינה מלאכותית ועוד. כעת, הוא מרצה לקורסי טכנו-פדגוגיה בחברה הערבית, נציג המכללה בתוכנית פריזמה, חבר בצוות של המרכז לחדשנות בהוראה במכללה, ורכז תוכנית הסבת הנדסאים להוראה במכללה.
ד"ר לינה אלשיך- חשמה מרצה וחוקרת בספרות הערבית המודרנית.
בעלת תואר דוקטור מהחוג לשפה וספרות ערבית מאוניברסיטת חיפה.
עבודת הדוקטורט שלה עסקה בחופש וצנזורה בספרות במצרים, בסוריה ובעיראק. ואילו עבודת התיזה עסקה בחופש וצנזורה בספרות המפרץ הפרסי.
תחומי המחקר העיקריים שלה:
ספרות בתי סוהר בספרות הערבית: התכנים המרכזיים והסגנונות והמאפיינים האמנותיים, חופש היצירה בספרות הערבית המודרנית, גבולות חופש הביטוי שהצנזורה הפוליטית, הדתית והחברתית מאפשרת לסופר הערבי, הסופר הערבי וה"טאבו"- שלושת האיסורים: פוליטיקה, דת ומין, מאבקו עם הצנזורה אשר עלול לגרור למאסרו, שלילת חירותו, ומניעת הוצאת יצירותיו לאור.
ספרות נשים: התכנים והסגנונות, חופש היצירה וחופש הביטוי אצל הסופרת הערבייה ו ה"טאבו"; מאבקה עם הצנזורה הרשמית והלא רשמית; הסופרת הערבייה וספרות בתי סוהר.