Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הינך נמצא כאן

M.Teach - תואר שני "מוסמך בהוראה": תואר שני ותעודת הוראה

M.Teach - תואר שני "מוסמך בהוראה": תואר שני ותעודת הוראה

הינך נמצא כאן

הנהלת התכנית

דויטש יעקב

יעקב דויטש

ראש בית הספר לתואר שני

ראש התוכנית לתואר שני "מוסמך בהוראה" (M.Teach)

מרכז היחידה להסבת אקדמאים להוראה במסלול העל-יסודי

ד"ר
דויטש יעקב
050-8137887
לייעוץ ורישום ללימודים: 

חייגו 02-6558111

מתעניינים בתוכנית?

מלאו פרטים ונחזור אליכם

חייגו 3034*   

תוכנית ה-M.Teach ( מוסמך בהוראה) מציעה מסלול לימודים לתואר שני עם תעודת הוראה לבעלי תואר ראשון (.B.A / B.Sc) בתחומי דעת רלוונטיים, השואפים להשתלב כמורים מובילים במערכת החינוך העל-יסודית בישראל.

התוכנית שמה דגש על שילוב של ידע אקדמי עמוק, חשיבה חינוכית עדכנית והתפתחות מקצועית רחבה – עם הכשרה פדגוגית מתקדמת להוראה במאה ה-21. הסטודנטים רוכשים כלים דידקטיים, מיומנויות הוראה מותאמות לאוכלוסיות מגוונות, יכולת תכנון והערכה של תהליכי למידה, ועבודה בצוותים חינוכיים. במובן זה, M.Teach מהווה עליית מדרגה של ממש מבחינת המפגש עם ידע פדגוגי תכני (Pedagogic content knowledge) בהשוואה לתכנים המוצעים במסגרת לימודי תואר ראשון או במקביל לו, ומבחינת היקף, עומק ורמה אקדמית של התכנים בהם התוכנית עוסקת.

מבנה התוכנית:

  • שנה ראשונה לימודים בקמפוס
  • שנה שנייה בלמידה א-סינכרונית
  • אפשרות להתחיל סטאז' בשנה השנייה

הנחה של 30% בשכר הלימוד

התעודות שמעניקה התוכנית

  • תואר שני "מוסמך בהוראה" M.Teach
  • תעודת הוראה לבית הספר העל-יסודי (ז'-י') באחד מתחומי הדעת (בהתאם לתחום ההכשרה)

למי מיועדת התוכנית

התוכנית מיועדת לאקדמאים שסיימו לימודי תואר ראשון ללא תעודת הוראה באחד מתחומי הדעת הנלמדים בבתי הספר העל יסודיים המעוניינים בהסבה מקצועית לקריירה בתחום ההוראה והחינוך בישראל.

מקצועות ההכשרה (תחומי הדעת) בתכנית M.Teach מוסמך בהוראה:

אנגלית | מדעים | גיאוגרפיה | היסטוריה ומחשבת ישראל | לשון עברית | מקרא | מתמטיקה | ספרות | ערבית | תיאטרון ודרמה | תקשורת

מה התוכנית כוללת?

התנסות מעשית משמעותית בבתי ספר, שבה מלווים הסטודנטים על ידי מדריכים דידקטיים מומחים, המסייעים בתכנון ההוראה ובניתוח רפלקטיבי לאחריה.

קורסים עיוניים מגוונים המשלבים היבטים שונים של עולם ההוראה והחינוך ובכלל זה בינה מלאכותית, הערכה בהוראה, חשיבה מטה קוגניטיבית. 

היקף ומשך הלימודים

התוכנית נפרשת על פני שתי שנות לימוד, וכוללת סה"כ 36 ש"ש.

בשנה הראשונה הלימודים העיוניים מתקיימים במכללה במשך יום אחד בשבוע ובשנה השנייה באופן א-סינכרוני.

ניתן להתחיל את הסטאז' בשנה ב'. 

יום הלימוד יום שלישי (כולל התנסות מעשית).

* ייתכן שקורסים נוספים יילמדו בשילוב של ימים מרוכזים בחופשות ובאופן מקוון.

תנאי הקבלה

לתוכנית מתקבלים אקדמאים בעלי תואר ראשון לפחות, בעלי מוטיבציה גבוהה להוראה ולחינוך, המעוניינים לרכוש ידע ונסיון בהוראה בכלל, ובהוראת תחום הדעת שאותו למדו, בפרט, ולהיות זכאים לקבלת תעודת הוראה.

תנאי הקבלה האקדמיים לתוכנית לתואר שני M.Teach מוסמך בהוראה

  • ציון ממוצע בתואר הראשון ממוסד אקדמי מוכר ע"י המועצה להשכלה הגבוהה בישראל - 80 לפחות. בעלי תואר ראשון במתמטיקה או מדעים יתקבלו עם ציון ממוצע 75 לפחות.
  • ידע באנגלית ברמת פטור (מי שלא יעמוד שבתנאי זה יחויב בלימודי אנגלית).
  • אם התואר האקדמי אינו בתחום הדעת המיועד להוראה, יידרשו המועמדים ללימודי השלמה לפני תחילת הלימודים בתוכנית (ניתן להשאיר עד 8 ש"ש להשלמה במקביל ללימודים בתוכנית.
  • מועמדים שהתואר הראשון שלהם נלמד בשפה שאינה עברית, מחויבים גם בבחינת ידע בעברית (יע"ל) בציון 125 ומעלה.
  • ראיון קבלה.

קבלת מועמדים בציון נמוך מהמפורט, תיבדק לאחר ראיון קבלה וזאת במסגרת מכסת החריגים (עד 10%).

למעבר למידע מורחב אודות תנאי הקבלה לתוכנית לחצו כאן

דויטש יעקב

יעקב דויטש
ד"ר
דויטש יעקב
Dr. Yaacov Deutsch

ראש בית הספר לתואר שני

ראש התוכנית לתואר שני "מוסמך בהוראה" (M.Teach)

מרכז היחידה להסבת אקדמאים להוראה במסלול העל-יסודי

טלפון במשרד: 
050-8137887

עליאן סמירה

סמירה עליאן
ד"ר
עליאן סמירה
Samira Alayan

מרצה בכירה באוניברסיטה העברית ובמכללה לחינוך על שם דוד ילין. חוקרת השוואתית בתחום המחקר הבינלאומי של תוכניות לימודים וספרי לימוד, באוניברסיטה העברית היא מרצה בתחומי סוציולוגיה של החינוך, פדגוגיה חינוכית וניתוח ספרי לימוד.

במכללת דוד ילין מרצה לשיטות הוראה מגוונים, תפקידו של המחנך בראייה מגדרית, חינוך רב תרבותי, ותוכניות לימודים.

גרונר הדס

גרונר הדס
ד"ר
גרונר הדס
Dr. Hadas Gruner

הדס גרונר עוסקת בהערכת אפקטיביות של תכניות חינוכיות ופרוייקטים חברתיים. חברת רשות המחקר וממונה על תחום ההערכה במכללה. בעלת תואר דוקטור מאוניברסיטת בר-אילן, המחלקה לחינוך בלתי פורמאלי. עבודת הדוקטורט שלה עוסקת בבניית כלי הערכה המבוסס על ממדי הקוד הבלתי פורמאלי ומדידת עוצמתם במסגרות בלתי פורמאליות שונות. תחומי המחקר שלה: חינוך בלתי פורמאלי; הערכה בחינוך. 

לוי מיכל (ח"מ)

ד"ר
לוי מיכל (ח"מ)
Dr. Michal Levy

בעלת תואר דוקטורט בחינוך המיוחד מהאוניברסיטה העברית. מיכל מרצה במכללות ובאוניברסיטה העברית במגוון קורסים, כגון: פיתוח שליטה עצמית וויסות עצמי, ניתוח התנהגות יישומי, התמודדות עם בעיות התנהגות, מיומנויות חברתיות וכתיבה אקדמית. בנוסף, במשך 6 שנים האחרונות מיכל הדריכה סטודנטים בהכשרה המעשית בחינוך המיוחד במגוון רחב מאד של מסגרות, ובדגש על כיתות מקדמות רגשיות בחטיבות הביניים. תחומי המחקר של מיכל הם: אלימות ובריונות בית ספרית, שליטה עצמית וויסות עצמי של ילדים. בעבר מיכל עסקה במגוון תפקידים בתחום החינוך המיוחד בבתי ספר ובכללם מורת שילוב, מחנכת כיתה מקדמת ותפקידי ריכוז.

צבר בועז

בועז צבר
פרופ'
צבר בועז
Prof. Boaz Tsabar

סגן הנשיא

ראש בית הספר לתואר ראשון

ראש התוכנית לתואר שני בהוראה ולמידה

טלפון במשרד: 
052-8700564

ברגלס שפירא טלי

טלי ברגלס שפירא
ד"ר
ברגלס שפירא טלי
Tali Berglas Shapiro

מנהלת המרכז לחדשנות בהוראה
מרצה להוראת המדעים וטכנולוגיות למידה
(תואר ראשון ותכנית M.Teach) 

מנהלת המרכז לחדשנות, מרצה להוראת המדעים וטכנולוגיות למידה (תואר ראשון ותכנית M.Teach) ומנהלת מו"פ קהילות מקצועיות לומדות במכון מופ"ת

גוטפריד רות

גוטפריד רות
ד"ר
גוטפריד רות
Dr. Ruth Gottfried

מנהלת התוכנית לתואר שני M.A.A.T - לטיפול באמצעות תנועה ומחול

תרפיסטית בתנועה ומדריכה, בעלת תואר דוקטור מבית הספר לטיפול באמצעות אמנויות באוניברסיטה חיפה. השלימה שנתיים של לימודי בתר-דוקטורט בבתי-הספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטת תל-אביב ובאוניברסיטת מדינת ג'ורג'יה; וכן את קורס הדגל של אוניברסיטת סטנפורד בנושא חמלה (Applied Compassion Training). בנוסף, רות הינה מרצה מן החוץ באוניברסיטה העברית ויועצת בנושאים של טראומטיזציה משנית וחמלה במרכז לטראומה וילדים באוניברסיטת קנטקי (Center on Trauma & Children). תחומי המחקר העיקריים שלה הם: טראומה, טראומטיזציה משנית וחמלה. רות מרצה במכללת דוד-ילין בקורסים בנושא: טראומה והחלמה, מצבי סיכון ומצוקה בקרב ילדים ובני-נוער, תנועה אותנטית, ועוד. 

שגיא בלה

בלה שגיא
ד"ר
שגיא בלה
Dr. NO NAME

מנהלת התכנית לתואר שני M.A.A.T - התכנית לטיפול באמצעות ביבליותרפיה

מדריכה בכירה במרכז התרפיות

ביבליותרפיסטית, ראשת התוכנית לתואר שני בביבליותרפיה. מדריכה בכירה במרכז התרפיות להורות ומשפחה. מדריכה מטפלים וסטודנטים, מטפלת בקליניקה פרטית בילדים, מתבגרים ומבוגרים. מתמחה בטיפול בנפגעי ונפגעות פגיעה מינית, מדריכה במסגרת תוכנית הפסיכותרפיה בשירות הפסיכולוגי באוניברסיטה העברית.

אייבזו שירי

שירי אייבזו
ד"ר
אייבזו שירי
NO NAME

ראשת התוכנית לניתוח התנהגות יישומי

מומחית בניתוח התנהגות יישומי, בעלת הסמכה BCBA-D מטעם האגודה הבינלאומית למנתחי התנהגות. עוסקת בהכשרת מורים ובהכשרת מנתחי התנהגות ובטיפול בילדים עם קשיי התנהגות ובילדים על הספקטרום האוטיסטי. כמו כן עוסקת בחקר, לימוד וקידום מיומנויות שליטה עצמית ומיומנויות חברתיות של ילדים עם קשיי התנהגות.

ניסים מיכל

מיכל ניסים
ד"ר
ניסים מיכל
Michal Nissim

ממונה על מסלולי החינוך המיוחד

ראשת מסלול מלמ"מ

טלפון במשרד: 
02-6558140

Michal Nissim (Ph.D.)

Head of the Department of Special Education

Head of the Teacher Training Program for Students with Multiple Disabilities

Head of the Program for Aquatic Therapy and Rehabilitation Swimming

גירש ירון

ירון גירש
ד"ר
גירש ירון
Yaron Girsh

ירון גירש הוא סוציולוג העוסק בחקר החינוך ובעולמם הערכי של בני נוער.

בעל תואר דוקטור מהמחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטה העברית.

עבודת הדוקטורט שלו עוסקת בתפיסות הגבורה בקרב בני נוער בישראל. משמש כחבר סגל במכון מנדל למנהיגות בתכנית למובילי החינוך הבלתי פורמלי בישראל.

מאור רותם

רותם מאור
ד"ר
מאור רותם
NO NAME

בעלת תואר דוקטור בחינוך מאוניברסיטת בר אילן. תחומי מחקריה הם: דחייה חברתית, התפתחותן של עמדות כלפי קבוצות חוץ בחברה, סטריאוטיפים ודעות קדומות, יחסי יהודים וערבים בישראל וזכויות אדם.

צור קשר - יעוץ והרשמה

צור קשר עם יועץ

היחידה לייעוץ ורישום

 

02-6558111 שלוחה 1

dy100@dyellin.ac.il

לגבי תואר שני "מוסמך בהוראה" M.Teach