דויטש יעקב
ראש בית הספר לתואר שני
ראש התוכנית לתואר שני "מוסמך בהוראה" (M.Teach)
מרכז היחידה להסבת אקדמאים להוראה במסלול העל-יסודי
ראש בית הספר לתואר שני
ראש התוכנית לתואר שני "מוסמך בהוראה" (M.Teach)
מרכז היחידה להסבת אקדמאים להוראה במסלול העל-יסודי
תוכנית ה-M.Teach ( מוסמך בהוראה) מציעה מסלול לימודים לתואר שני עם תעודת הוראה לבעלי תואר ראשון (.B.A / B.Sc) בתחומי דעת רלוונטיים, השואפים להשתלב כמורים מובילים במערכת החינוך העל-יסודית בישראל.
התוכנית שמה דגש על שילוב של ידע אקדמי עמוק, חשיבה חינוכית עדכנית והתפתחות מקצועית רחבה – עם הכשרה פדגוגית מתקדמת להוראה במאה ה-21. הסטודנטים רוכשים כלים דידקטיים, מיומנויות הוראה מותאמות לאוכלוסיות מגוונות, יכולת תכנון והערכה של תהליכי למידה, ועבודה בצוותים חינוכיים. במובן זה, M.Teach מהווה עליית מדרגה של ממש מבחינת המפגש עם ידע פדגוגי תכני (Pedagogic content knowledge) בהשוואה לתכנים המוצעים במסגרת לימודי תואר ראשון או במקביל לו, ומבחינת היקף, עומק ורמה אקדמית של התכנים בהם התוכנית עוסקת.
מבנה התוכנית:
הנחה של 30% בשכר הלימוד
התוכנית מיועדת לאקדמאים שסיימו לימודי תואר ראשון ללא תעודת הוראה באחד מתחומי הדעת הנלמדים בבתי הספר העל יסודיים המעוניינים בהסבה מקצועית לקריירה בתחום ההוראה והחינוך בישראל.
מקצועות ההכשרה (תחומי הדעת) בתכנית M.Teach מוסמך בהוראה:
אנגלית | מדעים | גיאוגרפיה | היסטוריה ומחשבת ישראל | לשון עברית | מקרא | מתמטיקה | ספרות | ערבית | תיאטרון ודרמה | תקשורת
התנסות מעשית משמעותית בבתי ספר, שבה מלווים הסטודנטים על ידי מדריכים דידקטיים מומחים, המסייעים בתכנון ההוראה ובניתוח רפלקטיבי לאחריה.
קורסים עיוניים מגוונים המשלבים היבטים שונים של עולם ההוראה והחינוך ובכלל זה בינה מלאכותית, הערכה בהוראה, חשיבה מטה קוגניטיבית.
התוכנית נפרשת על פני שתי שנות לימוד, וכוללת סה"כ 36 ש"ש.
בשנה הראשונה הלימודים העיוניים מתקיימים במכללה במשך יום אחד בשבוע ובשנה השנייה באופן א-סינכרוני.
ניתן להתחיל את הסטאז' בשנה ב'.
יום הלימוד יום שלישי (כולל התנסות מעשית).
* ייתכן שקורסים נוספים יילמדו בשילוב של ימים מרוכזים בחופשות ובאופן מקוון.
לתוכנית מתקבלים אקדמאים בעלי תואר ראשון לפחות, בעלי מוטיבציה גבוהה להוראה ולחינוך, המעוניינים לרכוש ידע ונסיון בהוראה בכלל, ובהוראת תחום הדעת שאותו למדו, בפרט, ולהיות זכאים לקבלת תעודת הוראה.
תנאי הקבלה האקדמיים לתוכנית לתואר שני M.Teach מוסמך בהוראה
קבלת מועמדים בציון נמוך מהמפורט, תיבדק לאחר ראיון קבלה וזאת במסגרת מכסת החריגים (עד 10%).
לסטודנטים הלומדים לתואר שני משולב תעודת הוראה ( M.Teach.) ישנה אפשרות לקבלת מענק מותנה ומלגת מפעל הפיס במסגרת המערך המסייע של משרד החינוך.
למידע נוסף אודות המערך המסייע של משרד החינוך, לחצו כאן
בכל שאלה/בעיה יש לפנות לרכזת המלגות, אונית נאור במייל onitnaor@dyellin.ac.il או בטלפון : 02-6558108.
ראש בית הספר לתואר שני
ראש התוכנית לתואר שני "מוסמך בהוראה" (M.Teach)
מרכז היחידה להסבת אקדמאים להוראה במסלול העל-יסודי
מרצה בכירה באוניברסיטה העברית ובמכללה לחינוך על שם דוד ילין. חוקרת השוואתית בתחום המחקר הבינלאומי של תוכניות לימודים וספרי לימוד, באוניברסיטה העברית היא מרצה בתחומי סוציולוגיה של החינוך, פדגוגיה חינוכית וניתוח ספרי לימוד.
במכללת דוד ילין מרצה לשיטות הוראה מגוונים, תפקידו של המחנך בראייה מגדרית, חינוך רב תרבותי, ותוכניות לימודים.
הדס גרונר עוסקת בהערכת אפקטיביות של תכניות חינוכיות ופרוייקטים חברתיים. חברת רשות המחקר וממונה על תחום ההערכה במכללה. בעלת תואר דוקטור מאוניברסיטת בר-אילן, המחלקה לחינוך בלתי פורמאלי. עבודת הדוקטורט שלה עוסקת בבניית כלי הערכה המבוסס על ממדי הקוד הבלתי פורמאלי ומדידת עוצמתם במסגרות בלתי פורמאליות שונות. תחומי המחקר שלה: חינוך בלתי פורמאלי; הערכה בחינוך.
בעלת תואר דוקטורט בחינוך המיוחד מהאוניברסיטה העברית. מיכל מרצה במכללות ובאוניברסיטה העברית במגוון קורסים, כגון: פיתוח שליטה עצמית וויסות עצמי, ניתוח התנהגות יישומי, התמודדות עם בעיות התנהגות, מיומנויות חברתיות וכתיבה אקדמית. בנוסף, במשך 6 שנים האחרונות מיכל הדריכה סטודנטים בהכשרה המעשית בחינוך המיוחד במגוון רחב מאד של מסגרות, ובדגש על כיתות מקדמות רגשיות בחטיבות הביניים. תחומי המחקר של מיכל הם: אלימות ובריונות בית ספרית, שליטה עצמית וויסות עצמי של ילדים. בעבר מיכל עסקה במגוון תפקידים בתחום החינוך המיוחד בבתי ספר ובכללם מורת שילוב, מחנכת כיתה מקדמת ותפקידי ריכוז.
סגן הנשיא
ראש בית הספר לתואר ראשון
ראש התוכנית לתואר שני בהוראה ולמידה
מנהלת המרכז לחדשנות בהוראה
מרצה להוראת המדעים וטכנולוגיות למידה
(תואר ראשון ותכנית M.Teach)
מנהלת המרכז לחדשנות, מרצה להוראת המדעים וטכנולוגיות למידה (תואר ראשון ותכנית M.Teach) ומנהלת מו"פ קהילות מקצועיות לומדות במכון מופ"ת
מנהלת התוכנית לתואר שני M.A.A.T - לטיפול באמצעות תנועה ומחול
תרפיסטית בתנועה ומדריכה, בעלת תואר דוקטור מבית הספר לטיפול באמצעות אמנויות באוניברסיטה חיפה. השלימה שנתיים של לימודי בתר-דוקטורט בבתי-הספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטת תל-אביב ובאוניברסיטת מדינת ג'ורג'יה; וכן את קורס הדגל של אוניברסיטת סטנפורד בנושא חמלה (Applied Compassion Training). בנוסף, רות הינה מרצה מן החוץ באוניברסיטה העברית ויועצת בנושאים של טראומטיזציה משנית וחמלה במרכז לטראומה וילדים באוניברסיטת קנטקי (Center on Trauma & Children). תחומי המחקר העיקריים שלה הם: טראומה, טראומטיזציה משנית וחמלה. רות מרצה במכללת דוד-ילין בקורסים בנושא: טראומה והחלמה, מצבי סיכון ומצוקה בקרב ילדים ובני-נוער, תנועה אותנטית, ועוד.
מנהלת התכנית לתואר שני M.A.A.T - התכנית לטיפול באמצעות ביבליותרפיה
מדריכה בכירה במרכז התרפיות
ביבליותרפיסטית, ראשת התוכנית לתואר שני בביבליותרפיה. מדריכה בכירה במרכז התרפיות להורות ומשפחה. מדריכה מטפלים וסטודנטים, מטפלת בקליניקה פרטית בילדים, מתבגרים ומבוגרים. מתמחה בטיפול בנפגעי ונפגעות פגיעה מינית, מדריכה במסגרת תוכנית הפסיכותרפיה בשירות הפסיכולוגי באוניברסיטה העברית.
מומחית בניתוח התנהגות יישומי, בעלת הסמכה BCBA-D מטעם האגודה הבינלאומית למנתחי התנהגות. עוסקת בהכשרת מורים ובהכשרת מנתחי התנהגות ובטיפול בילדים עם קשיי התנהגות ובילדים על הספקטרום האוטיסטי. כמו כן עוסקת בחקר, לימוד וקידום מיומנויות שליטה עצמית ומיומנויות חברתיות של ילדים עם קשיי התנהגות.
ממונה על מסלולי החינוך המיוחד
ראשת מסלול מלמ"מ
Michal Nissim (Ph.D.)
Head of the Department of Special Education
Head of the Teacher Training Program for Students with Multiple Disabilities
Head of the Program for Aquatic Therapy and Rehabilitation Swimming
ירון גירש הוא סוציולוג העוסק בחקר החינוך ובעולמם הערכי של בני נוער.
בעל תואר דוקטור מהמחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטה העברית.
עבודת הדוקטורט שלו עוסקת בתפיסות הגבורה בקרב בני נוער בישראל. משמש כחבר סגל במכון מנדל למנהיגות בתכנית למובילי החינוך הבלתי פורמלי בישראל.
בעלת תואר דוקטור בחינוך מאוניברסיטת בר אילן. תחומי מחקריה הם: דחייה חברתית, התפתחותן של עמדות כלפי קבוצות חוץ בחברה, סטריאוטיפים ודעות קדומות, יחסי יהודים וערבים בישראל וזכויות אדם.