Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הינך נמצא כאן

הגלרייה במכללה

הגלרייה במכללה

אודות הגלריה

הגלריה במכללה משמשת אכסנייה מכובדת ליוצרים ולצרכני תרבות. הוצגו בה תערוכות רבות שכללו יצירות של אמנים ידועים כמו אברהם אופק, ביאנקה אשל גרשוני, דרורה דומיני, ז'אק ז'אנו, רענן חרל"פ, צבי טולקובסקי, רפי לביא, דורון ליבנה, אורי ליפשיץ, עופר ללוש, פסח סלבוסקי ועוד רבים אחרים.

אוצרת הגלריה: נאוה ט. ברזני

פתוח בימים ב', ג', ד' 10:00 עד 18:00, ה' 10:00 עד 16:00

הגלריה פתוחה לקהל הרחב, זאת כחלק מהפעילות שהמכללה מקיימת לטובת הקהילה, אולם ייחודה של הגלריה וחשיבותה בהיותה ממוקמת בתחומי מכללה לחינוך המכשירה סטודנטים להוראה.

הגלריה היא מקום חי ותוסס. מתקיימת בה פעילות חברתית ופעילות לימודית-חינוכית ענפה: סדנאות, הדרכות בתערוכות, הרצאות, מפגשים עם אמנים וכיו"ב. בכל אלה לוקחים חלק הסטודנטים המתמחים בחוג לאמנויות כמו גם כלל הסטודנטים במכללה ומבקרים מחוץ למכללה.

באמצעות הגלריה נחשפים הסטודנטים אל עולמם הפנימי של היוצרים, אל המציאות כפי שהיא משתקפת דרך עיני האמנים, אל אירועים היסטוריים ואל תהליכים חברתיים, ולומדים על ההתפתחות שחלה באמנות הישראלית.

המפגש הבלתי אמצעי עם יצירות האמנות בגלריה, כמו גם עם האמנים בפתיחת כל תערוכה ובשיח-הגלריה הפתוח, הם חוויה משמעותית שמעשירה את הסטודנטים, תורמת להבנת היצירות ומאפשרת חשיפה למנגנוני יצירה, לאופני חשיבה ולתהליכים אמנותיים.

הגלריה משמשת גם כר פעולה לאמנים צעירים בראשית דרכם, בכללם סטודנטים מהחוג לאמנויות במכללה, שאנו מעודדים אותם לעסוק באמנות ולהציג בגלריה את יצירותיהם.

ה"גלריה במכללה" ממוקמת בספריית המכללה.

הגלריה קיימת במכללה כשמונה שנים והוצגו בה תערוכות של מיטב האמנים הפועלים בארץ.

הגלריה במכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין פועלת זו השנה העשרים ובה מוצגות כארבע תערוכות בשנה, של אומנים ישראלים ותיקים וצעירים. הגלריה מציגה סוגות שונות של תצוגות: מיצגים, פיסול, צילום וציור.

הגלריה נפתחה מתוך תפיסת עולם שהמורה הוא סוכן תרבות ושמעבר לתחומי הידע בו הוא מתמחה רצוי להעשיר את עולמו התרבותי ולכן צריך להפגיש את פרחי ההוראה עם עולם התרבות הישראלי והעולמי על מנת שינחילו הלאה לתלמידיהם את הידע והחוויה שחוו במפגש עם אמנות בגלריה.

הגלריה מיועדת לבאי המכללה ופתוחה לקהל הרחב.

"מישהו פתח והלך"

ב-5 במרץ, בשעות הערב, נפתחה בגלריה לאמנות התערוכה "מישהו פתח והלך".

באותו יום בבוקר דווח בחדשות על נהג אוטובוס שנדבק בנגיף לאחר שנמצא בקרבתם של תיירים מספרד, גרמניה ויוון. על חולה נוסף ששב מאיטליה והעלה את מספר הנדבקים הכולל בארץ ל-17; ועל חקירת המשטרה נגד שמונה אזרחים שהפרו את הנחיות הבידוד, בהם מנהל חנות "הפיראט האדום" באור יהודה.

עם המידע הזה ועם אחוות מרפקים חגגנו בכל זאת את הפתיחה. אולם, עם המידע הזה הושבתה פעילותה של הגלריה כמו מוקדי האמנות בכלל.

מישהו פתח והלך וכעת נותר סיור וירטואלי שאורכו כ-20 דקות.

כשכשיסתיים משבר הקורונה - נבקש להמשיך מהיכן שהפסקנו ולשוטט ולנוע בחלל.

"מישהו פתח והלך" תעורכה נוכחית בגלריה לאמנות במכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין - סיור וירטואלי

סמענה

אמנית: זוודיתו יוסף-סרי

אוצרת: נאוה ט׳ ברזני

תאריך פתיחה: 27.10.19

תאריך נעילה: 28.01.20 

ערב פתיחה: 30.10.19 בשעה 20.00

שעות הפתיחה: א׳-ה׳ 10.00-18.00

התערוכה סמענה דנה בצלו המבעית של דיכויו העמוק של האדם השחור בישראל. אדם שזכותו לתפיסה עצמית נגזלת מאחר שהוא לא פנוי לחוש בשאר זהויותיו, כלומר לזכות בחוויה המלאה של כוליותו. האמנית זוודיתו יוסף-סרי שעבודותיה עסקו ועוסקות במוצאה האתיופי, מבקשת לבחון האם גם היום, כעבור שנים, העיסוק האינטנסיבי בנוכחות שחורה בסביבה לבנה הוא בחירתה שלה, או שמא היא מחויבת לכך בשל מבטו של הזולת שמגדיר אותה. עבודות התערוכה משקפות בבואות פגיעות, שטוחות לכאורה, שמחפשות ראיות למי שהינן. יש לו למבט הזה את הצבע של הדעות הקדומות והעכורות.

הפחם שמייצג בסיס זהותי עבור יוסף-סרי הוא דרכה לתווך את העבר הנשכח עם ההווה הזהותי הכבול למערכת כפויה. ביחד עם הצבעוניות ועם השקיפות שנוספו לאחרונה כחומרים בעבודותיה היא מערבת בין החושים המסייעים לה ליילד שפה אמצעית שמביעה ומנכיחה את מכלול זהותה. באמצעותם היא מתווה ותובעת את הזיכרונות, את שיבתן של הבעות זהותיות מחוקות ואת המשמעות וההשמעה של קולן שמוסיפות ואף תובעות ניואנס מגוון.

זוודיתו יוסף

ג'ונגל מתורבת, לכאורה

האמנים המשתתפים: חנאן אבו חוסיין, רננה אלדור, שרה בנינגה

אוצרת: נאוה ט. ברזני

ערב פתיחה: 27.12.18 בשעה 19.30

 

27.12.18 - 04.03.19

א'– ה' 10.00 – 18.00

הגלריה לאמנות במכללה ע"ש דוד ילין, מעגל בית המדרש 7 בית הכרם, ירושלים

התערוכה ג'ונגל מתורבת, לכאורה מבקשת להתבונן על הפרט ועל פעולות אנושיות שנטוות ומנותבות במארג מרושת, של סדרים או של אי-סדרים חברתיים. הפילוסוף צ'רלס טיילור (Taylor) כותב ב"מועקת המודרניות": "הדאגות שאדבר עליהן מוכרות מאוד. אין צורך להזכירן לאיש; אנו דנים בהן, מקוננים בשלהן, קוראים עליהן תיגר ומתווכחים עליהן ללא הרף [...]".[1] ג'ונגל מתורבת, לכאורה מישירה מבט מכוון אל אותן "דאגות" מוכרות שנדחקות אל השוליים; ומטרידה את הנוחות המדומה.

חנאן אבו חוסיין שעוסקת בדיכוי וברציחתן של נשים בחברה הערבית, חותרת תחת אי הצדק באמצעות עבודותיה שחורטות ומטביעות את חותם האובדן. מרחבים טעונים מצויים בעבודותיה של רננה אלדור שנעות בין מרחב פנימי לחיצוני. היא מבקשת לכוון את המבט פנימה ולפרום את המידע. אך המסע המחזורי אל הלא מודע לא נשלם ומותיר חידת אני מופשטת ובלתי פתורה. שרה בנינגה מבקשת למקד התבוננות מעמיקה שתאתר מסר סמוי ומאיים מאחורי שיחים ירוקים ומאחורי שיח משמעויות בג'ונגל מתורבת.