
הטיפ הזה הוא טיפ שימושי גם עבור קורסים שילמדו באופן אסינכרוני מלא, וגם עבור קורסי פנים אל פנים שיתקיימו במכללה. בתחילת הקורס או קצת לפני תחילתו, ניצור פעילות שמזמינה את הסטודנטים/ות להכיר אותנו המרצים/ות ואחד את השני/ה. ניתן לשלב בפעילות זו בין היכרות אישית לבין תיאום ציפיות לקראת הקורס.
1. בחלק המבוא של הקורס (לפני יחידות ההוראה) ניצור באמצעות כפתור ״הוספת משאב או פעילות״ פעילות חדשה.
2. נחפש ״פתקיות״ עד שנגיע ל״לוח פתקיות בעמודות״.
(בתמונה: צילום מסך מתוך מודל של הוספת פעילות)
3. נכתוב הוראה לפעילות למשל: ״אנא העלו תאור על עצמכם/ן, הוסיפו תמונה או אוואטר לצד כמה מילים״.
4. נכין מראש מספר עמודות עם כותרות כדי שהפתקיות יתפרסו על המסך לרוחב ולא רק לאורך. הנה דוגמה:
5. אחרי שמרבית הסטודנטים/ות מילאו את הפתקיות, ניתן לנעול את הפתקיות כדי שלא יזוזו ממקומן או להזיז אותן בין העמודות השונות על פי מכנה משותף או כל קטגוריה שנגדיר.
אם תרצו למצוא רעיונות נוספים לפעילויות היכרות לקורס, תוכלו להיעזר בצ׳אט בינה מלאכותית ( Claude , chatGPT..) שיעזור לכם ליצור פעילות כזו. את הפעילות תוכלו להעלות למודל או לקיימה בשיעור פנים אל פנים:
בקישור הבא תוכלו למצוא הצעה לניסוח של פרומפט שמשמש מורים/ות בבית ספר.
שימו לב - כדי להתאים את הפרומפט להוראת קורס אקדמי, עליכם לשנות את המילים ״אני מורה לכיתה X" ל: ״אני מרצה בקורס X". ניתן גם להוסיף או לשנות את רשימת הערכים המשותפים כך שיתאימו יותר לקורס ולא רק כיתה בבית ספר, למשל: ״אתיקה והוגנות אקדמית ועוד״.
להרחבה בנושא זה אפשר למצוא עוד חומרים אצלנו באתר בטיפ שנקרא ״תחושת שייכות בקרב הסטודנטים --- מאגר פעילויות "צ'ק אין" ליצירת תחושת שייכות"