יום שלישי, י"א באייר תשפ"ג, 2.5.2023
סדר היום:
13:15 עד 13:45 התכנסות ורישום
13:45 עד 14:00 דברי פתיחה וברכות
14:00 עד 15:00 הרצאת פתיחה
שילוב למידה רגשית חברתית בתחומי הדעת - גב' שרית תורג'מן
15:00 עד 16:00 הפסקה
16:15 עד 17:15 מושבים - סבב שני
17:20 יד 17:45 סיכום הכינוס וחלוקת תעודות השתתפות באודיטוריום
לפרטים נוספים: ד"ר יפעת הררי - פלטיאל yifatharari@dyellin.ac.il
הכנס יתקיים אי"ה ביום שלישי 2/5/23, במהלך שבוע ההתנסות המעשית, בין השעות 13:30 עד 17:00, בהשתתפות כל הסטודנטים במסלול והסגל האקדמי.
התקופה הנוכחית מציבה אתגרים רבים בפני בנות ובני נוער כגון: בריונות, אלימות, התמכרויות, ניצול לרעה של מסכים, חוסר שיויון חברתי, בדידות וחרדה, ואלו משפיעים על לימודיהם ועל שלומותם הנפשית (well-being). בעיני קובעי המדיניות של מערכת החינוך ואנשי חינוך רבים ברחבי העולם, העמקת המודעות להיבטים פסיכו פדגוגיים במלאכת החינוך וההוראה וחיזוק הלמידה החברתית - רגשית (S.E.L-Social Emotional Learning) כרכיב ליבה בתוכניות הלימודים, יכולים לתת מענה לאתגרים הללו. מחקרים רבים מצביעים על כך שלחיזוק היבטים חברתיים - רגשיים
בתהליכי הוראה ולמידה יש השפעה חיובית על הישגים לימודיים, על שיפור בכישורים חברתיים - רגשיים ורווחה נפשית של תלמידים. בנוסף, יישום תפיסה פסיכו-פדגוגית הוא תהליך שמשפיע לחיוב על החוסן והרווחה הנפשית של המורים.
אנו מבקשות שההצעות לכנס השנה יתייחסו להיבטים חברתיים רגשיים של תהליכי הוראה למידה שחוויתם בהתנסות המעשית, למשל: יחסים, מסוגלות, מוטיבציה, הכלה, התמודדות עם תלמידים מאתגרים, תהליכי רפלקציה והערכה, תהליכי למידה שיתופיים ועוד.
אנו רואות ערך ייחודי בהפקת ידע מלמידה וההתנסות בבתי הספר, שהיא לב ליבה של ההכשרה שלכם למקצוע ההוראה והחינוך במכללה. הפיכת הידע לשיתופי, זמן להיכרות עם החוויות המקצועיות של עמיתים המתמחים בתחומי דעת שונים, למידה מהצלחות וקשיים כאחד וקיום שיח פדגוגי מצמיח.
ד"ר יפעת הררי-פלטיאל – ראשת המסלול
מוריה פלינט- מדריכה פדגוגית ללשון עברית
שלומית ליפשיץ- מדריכה פדגוגית לתיאטרון ודרמה
אנחנו מזמינות אתכם, סטודנטים בשנתם האחרונה ללימודיהם, להציג, לבד או בקבוצה: תוצר / רעיון / חוויית הוראה כגון: מערך שיעור, יוזמה, כלי פדגוגי / פסיכו-פדגוגי, אתגר חינוכי, תהליך, מתודה בהם התנסיתם. כדאי לשלב הפעלה קצרה של הקהל. ההצגה תארך 15 דקות ולאחריה יתקיים דיון פתוח של שאלות ותשובות.
יש להגיש את ההצעה בקובץ word ולציין את הפרטים הבאים:
תאריך |
תיאור השלב |
הערות |
15/3/2023 | הגשת הצעות להרצאות בכנס | לאחר תיאום עם המדריכ/ה הפדגוגי/ת |
16/3/2023 | בחירת ההצעות לכנס | צוות ההיגוי של הכנס |
19/3/2023 עד 28/3/2023 | הכנת ההרצאות והמצגת המלווה + התנסות וקבלת משוב מהסטודנטים העמיתים | בליווי של המדריכ/ה הפדגוגי/ת |
29/3/2023 עד 15/4/2023 (חופשת פסח במכללה) |
שיפור ההרצאה והמצגת לאור משובי העמיתים | באחריות הסטודנטים המציגים |
16/4/2023 בשעות הערב |
הצגה של ההרצאה והמצגת בפני צוות ההיגוי של הכנס לקבלת משוב מקדם | באחריות צוות ההיגוי של הכנס ובליווי המדריכים הפדגוגיים |
17/4/2023 עד 1/5/2023 | שיפור ההרצאה והמצגת לאור המשוב המקדם | באחריות הסטודנטים ובסיוע המדריכים הפדגוגיים |
2/5/2023 | כנס המסלול העל יסודי ה 3 |