Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הינך נמצא כאן

תחושת שייכות בקרב הסטודנטים

תחושת שייכות בקרב הסטודנטים

כלים ואתרים לסיוע ביצירת תחושת שייכות

ישנם כלים רבים שעשויים לתמוך ביצירת תחושת שייכות בקרב הלומדים והלומדות.

דוגמאות לכך:

Flip (לשעבר flipgrid)

Flip מאפשר הקלטת סרטוני וידאו/אודיו לשם יצירת קשר, היכרות ויצירת שיח קבוצתי.

דוגמאות לפעילויות שניתן לעשות באמצעות Flip:

פעילות היכרות: ניתן לבקש מהסטודנטים להקליט סרטון קצר בו הם מציגים את עצמם. את הסרטונים מעלים לסביבה של הקורס באתר "group" וכך הסטודנטים (והמרצים) יכולים להכיר את חבריהם לספסל הלימודים עוד בטרם נפתח הקורס.

פעילות שיח: ניתן לבקש מהסטודנטים להביע עמדה או לענות על שאלות שנוגעות לטקסט שעליהם לקרוא. באפשרות הסטודנטים להגיב זה לזו באתר הקורס ובכך ליצור שיח מוקלט ואינטראקטיבי.

Videoask

videoask מאפשר יצירת סרטון אינטראקטיבי שמשלב שאלות והפניות במהלך הסרטון.

דוגמא לפעילות שניתן לעשות באמצעות videoask:

יצירת תחושת שייכות וקשר- באמצעות ה videoask ניתן ליצור קשר עם הסטודנטים וללמוד על מצבם ומידת הפניות שלהם ללמידה.

מאגר פעילויות "צ'ק אין" ליצירת תחושת שייכות

פעילויות צ'ק אין הן פעילויות קצרות שנהוג לעשות בתחילת מפגש/שיעור.. הן נועדו ליצור היכרות ולבנות אמון בין השותפים ללמידה, לאפשר כניסה לאווירת למידה וליצור תחושת שייכות.

לחצו כאן למידע המוצג בתמונה בצורה מונגשת

צורך בקשר, בשייכות ובביטחון
הצורך שיהיו לנו בחיינו אנשים שאנו חשים כלפיהם קרבה וקשר עמוק ומשמעותי; אנשים שיימצאו לצידנו גם בעת הצלחה וגם בעת כישלון.

צורך בתחושת מסוגלות
תחושה שאנחנו מסוגלים לעשות דבר מה שמאתגר אותנו. תחושה כזאת נוצרת מתוך למידה ופיתוח מיומנויות, ומתוך אמונה ביכולת האישית ליצור יש מאין.
צורך באוטונומיה
הצורך בחופש מכפייה, זכות בחירה, מקום לניווט עצמי. הערכים והמטרות הפנימיות
מובילים אותנו בקבלת החלטות, מעניקים לנו משמעות ומשמשים בסיס להערכה העצמית שלנו.