Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הינך נמצא כאן

חינוך יסודי בגישת ולדורף

הינך נמצא כאן

לייעוץ ורישום ללימודים: 
שעות קבלה: 

בימים שני ורביעי בתאום מראש

חייגו 02-6558111

מתעניינים בתוכנית?

מלאו פרטים ונחזור אליכם

חייגו 3034*   

גב' נעמה ריטה שפירא, מנהלת בשיתוף בתוכנית לחינוך יסודי בגישת ולדורף במכללת דוד ילין

"חינוך חווייתי הופך למידה מנותקת לחוויית חיים. לומדים בו על העולם, מתוך העולם. לומדים לראות, לשמוע, לגעת, לטעות לחוות רגש ולחוות דעה" (טליה שניידר)

חינוך ולדורף (אנתרופוסופי) מציע כבר יותר מ-100 שנה גישה חדשנית ומרגשת, ששמה את הילד במרכז ומעוררת סקרנות ואהבה ללמידה דרך יצירה, חוויה והתנסות.

אם חינוך מדבר אליכם, זו ההזדמנות שלכם להכיר שיטה יצירתית ועמוקה שמפתחת לא רק ילדים – אלא גם אתכם! ההכשרה משלבת התפתחות אישית, חשיבה מעמיקה וכלים פרקטיים להבנת עולם הילדות בגילאים שונים.

לימודי חינוך יסודי בגישת ולדורף במכללת דוד ילין

מבנה ותוכנית הלימודים

רכיב הלימודים

היקף שעות (ש"ש)

לימודי חינוך יסודי בגישת ולדורף

16 ש"ש

לימודי תחום דעת (חוג) מקצוע הוראה

26 ש"ש

לימודי חינוך והוראה

12 ש"ש (מתוכן 2 ש"ש לימודי העשרה)

הכשרה קלינית (התנסות מעשית)

12 ש"ש

לימודי אנגלית למטרות אקדמיות 2 ש"ש

2 ש"ש

סה"כ

68

קורסים לתעודת ולדורף עולמי (במסגרת המרכז ללימודי תעודה והשתלמויות)

25 ש"ש

תנאי קבלה לתואר ראשון .B.Ed

תעודת בגרות (מקור או זהה למקור)
  • או בעלי זכאות לתעודת בגרות.
  • או בוגרי מכינה קדם-אקדמית מוכרת.
  • או בוגרי מכינה ייעודית המאושרת על ידי האגודה לקידום החינוך (ציון ממוצע של המכינה ייחשב כציון ממוצע משוקלל). מכינה ייעודית להוראה במ"מכללת דוד ילין" 
  • או תעודת בגרות מחו"ל – עולים חדשים ללא בגרות ישראלית חייבים במבחן יע"ל. כמו כן עליהם
  • להיבחן בתנ"ך, בספרות, בהיסטוריה ובלשון. מועמדים אלה יתקבלו על סמך ציון מבחן הפסיכומטרי ומבחן יע"ל.
  • או מועמדים אשר חסרים ציון במקצוע בגרות אחד (ובלבד שאינו בלשון עברית או בלשון ערבית) בתנאי שהם חיילים משוחררים או מי ששירת/ה שירות לאומי וטרם חלפו שלוש שנים מתום השירות. על המועמד לעמוד בשאר תנאי הקבלה. כמו כן עליו להשלים את הבחינה ולקבל ציון במשך שנת הלימודים הראשונה.
  • או מועמדים בני 30 ומעלה ללא תעודת בגרות, בתנאי שיעמדו בתכנית העצמה, ויעברו בחינה פסיכומטרית.

  1. אישור על ציון בבחינה הפסיכומטרית (מקור או זהה למקור)
    על המועמדים לעבור בחינה פסיכומטרית. ציון הפסיכומטרי צריך להיות 500 לפחות.
  2. פטור מחובת מבחן פסיכומטרי – לבעלי תעודת בגרות איכותית.
    הקבלה ללימודים תסתמך על הרכב והציונים של תעודת הבגרות, ללא מבחן פסיכומטרי, בכפוף לתנאים הבאים: להתמחויות ההומניות: 4-5 יח"ל אנגלית, 5 יח"ל במקצוע מוגבר.
    להתמחויות מדעי הטבע: 4-5 יח"ל אנגלית, 4-5 יח"ל מתמטיקה, 5 יח"ל מקצוע מדעי מוגבר.
    להתמחות במתמטיקה לעל יסודי - 5 יחידות מתמטיקה ציון 70 לפחות.

    הפטור ניתן למועמדים בעלי ממוצע בגרות משוקלל של 92 ומעלה הנרשמים למסלול גננות וחינוך יסודי, בתנאי שבמסלולים אלה לא שולבה התמחות בחינוך המיוחד
    פטור גם למועמדים בעלי ממוצע בגרות משוקלל של 95 ומעלה בכל מסלולי הלימודים (פרט למסלול העל-יסודי והתמחות חינוך בלתי פורמלי, בתכנית זו חייבים בציון משולב של 540 לפחות). מועמדים שהתקבלו ללימודים על סמך ציוני הבגרות בלבד חייבים במבחן אמי"ר.
    מועמדים למסלולים אלה בעלי בגרות ישראלית מהמגזר הערבי שבחרו ללמוד במסלול בשפה העברית יחויבו בנוסף בבחינת ידע בעברית (יע"ל).
  3. ציון משולב – לבעלי תעודת בגרות ומבחן פסיכומטרי
    מועמדים יתקבלו על-פי ציון משולב של 540 לפחות בסולם הציונים הפסיכומטרי של ממוצע ציוני תעודת הבגרות (88 לפחות) וציון פסיכומטרי (500 לפחות).
  4. מצוינים להוראה - לתכנית המצוינים יתקבלו מועמדים בעלי ציון משולב 630 המוכיחים הצטיינות ערכית.
    סל חיזוקים (ראה "מלגות והלוואות" סעיף 4 "מקצועות מועדפים") - מסלולים: חינוך יסודי ועל-יסודי. בהתמחויות מדעי הטבע, מתמטיקה ואנגלית יתקבלו מועמדים על-פי ציון משולב של 585 לפחות חייבים במבחן הפסיכומטרי.
  5. גיל - יתקבלו מועמדים שמלאו להם 18 שנה (אם קיבלו פטור מצה"ל). תינתן עדיפות ליוצאי צבא או שירות לאומי.
  6. ועדת קבלה - כל מועמד חייב לעבור ועדת קבלה וריאיון אישי.
    מועמדים בעלי נתוני קבלה נמוכים מהנדרש יוכלו להתקבל לאחר שעברו ועדת קבלה ויידונו בוועדת חריגים אשר תבדוק את קבלתם ללימודים בהתאם לשיקולי המכללה.

הערות לתנאי הקבלה:

  1. פטור באנגלית - על כל סטודנט במכללה להגיע לרמת פטור באנגלית. סיווג הלומדים לרמות הלימוד באנגלית נעשה על-פי:
    למתקבלים על סמך מבחן פסיכומטרי – רכיב ציון "האנגלית" בבחינה ישמש למיון קבוצות לימוד "אנגלית למטרות אקדמיות".
    למתקבלים על סמך ציוני הבגרות בלבד- יחויבו במבחן אמי"ר.

    החלוקה לרמות לימוד אנגלית למטרות אקדמיות תהא על פי המפורט להלן:

    רמת אנגלית

    מספר שעות לימוד (ש"ש)

    ציון פסיכומטרי

    ציון אמי"ר

    מכינה*

    2-3

    0-76

    0-176

    רמת בסיס

    8

    77-84

    177-184

    בינונית

    6

    85-99

    185-199

           

    טרום מתקדמים

    4

    100-119

    200-219

    מתקדמים

    2

    120-133

    220-233

    פטור

    פטור

    134 ומעלה

    234 ומעלה

    הערה: תשלום עבור לימודי אנגלית עד היקף של 4 ש"ש כלול בשכר הלימוד לתואר. כל שעת לימוד נוספת עד לרמת פטור תחויב בתשלום לכל 1 ש"ש. עלות ש"ש מתפרסמת בתקנון שכר לימוד לקראת תחילת שנת הלימודים.

  2. סיווג בלשון עברית - כל הסטודנטים במסלולי ההכשרה להוראה חייבים בלימודי יסוד בשפת ההוראה. סיווג הלומדים לרמות לימוד בלשון נעשה על-פי:

    למתקבלים על סמך מבחן פסיכומטרי – על-פי הציונים של הרכיב הלשוני במבחן הפסיכומטרי, שיתקבלו באמצעות המרכז הארצי לבחינות.

    למתקבלים על סמך ציוני הבגרות בלבד- על-פי ציון הלשון וההבעה בתעודת הבגרות שיציגו המתקבלים.

    מועמדים בעלי בגרות ישראלית מהמגזר הערבי שבחרו ללמוד במסלול בשפה העברית יחויבו גם בבחינת ידע בעברית (יע"ל).


    החלוקה לרמות לימוד בלשון עברית/ערבית תהא על פי המפורט להלן:

    רמת לימוד

    מספר ש"ש

    ציון ברכיב המילולי בבחינה הפסיכומטרית

    ציון הלשון במבחן הבגרות

    עברית

    ערבית

    עברית

    ערבית

    א'

    6

    -89

    -82

    -75

    -75

    ב'

    4

    90-118

    83-103

    76-89

    76-86

    ג'

    2

    119+

    104+

    90+

    87+

    הערה: תשלום עבור לימודי לשון עברית עד היקף של 4 ש"ש כלול בשכר הלימוד לתואר. כל שעת לימוד נוספת עד לרמת פטור תחויב בתשלום לכל 1 ש"ש. עלות ש"ש מתפרסמת בתקנון שכר לימוד לקראת תחילת שנת הלימודים. 

  3. סטודנטים במסלולים בשפה הערבית – חינוך מיוחד וגיל הרך
    1. ידע בשפה הערבית - מועמדים למסלול לחינוך מיוחד בחברה הערבית נדרשים נוסף לתנאי הקבלה, להשיג ציון 80 לפחות בשפה הערבית בתעודת הבגרות (3 יח"ל לפחות), או ציון 70 לפחות בהיקף של 4 יחידות לימוד בשפה הערבית.
    2. מבחן ידע בשפה הערבית - כל המועמדים למסלול חינוך מיוחד בחברה הערבית (סטודנטים סדירים והסבת אקדמאים להוראה) מחויבים במבחן כניסה בשפה הערבית. מועמדים שלא יעברו את הבחינה יחויבו במכינת קיץ לפני תחילת הלימודים. המבחן אחיד לכל המכללות, תוכני הבחינה: הבנת הנקרא 30%, ידע לשוני 40%, הבעה בכתב 30%. ציון המעבר במבחן הינו 75. מידע אודות עלות המבחן ומועדיו יפורסם באתר האינטרנט של המכללה ובמזכירות המסלול.
    3. מבחן ידע בשפה העברית - נוסף על תנאי הקבלה למכללה יחויבו בשליטה בעברית ברמה א'-ב'.
      >מבחן רמה בעברית יתקיים במהלך הקיץ. סטודנטים שאינם שולטים בעברית ברמה א'ב', יצטרכו ללמוד בקיץ באופן פרטי כדי לעמוד בהצלחה במבחן שיתקיים לקראת פתיחת שנת הלימודים
      הסטודנטים יוכלו ללמוד באולפנים השונים בעיר או בקורס ללימודי העשרה בעברית הפועל במכללה במסגרת המרכז ללימודי תעודה והשתלמויות

מרכז הכשרות ולדורף במכללת דוד ילין

שערים - מבוא לחינוך ולדורף
ולדורף גיל רך
הסבת אקדמאים
השלמת תואר ותעודת הוראה למורים בפועל
סגל המרצים בולדורף

סטודנטים ובוגרים משתפים

המסלול פתח לי את הראש להסתכלות חדשה על החיים, על אנשים, על חינוך, על הורות.. מעניין מאוד. בשבילי האנתרופוסופיה הפכה לדרך חיים, ואני שמחה שנחשפתי אליה.

המסלול פתח לי את הראש להסתכלות חדשה על החיים, על אנשים, על חינוך, על הורות.. מעניין מאוד. בשבילי האנתרופוסופיה הפכה לדרך חיים, ואני שמחה שנחשפתי אליה.

אלו לימודים שאינם כמו המסגרת האקדמית הרגילה, קבוצות קטנות ואינטימיות, עבודה פנימית ורוחנית.

אלו לימודים שאינם כמו המסגרת האקדמית הרגילה, קבוצות קטנות ואינטימיות, עבודה פנימית ורוחנית.

אלו לימודים אקדמאיים לכל דבר פשוט הרבה יותר חוויתיים, מעניינים והם לא רק "לימודי חינוך" אלא לימודים לחיים.

אלו לימודים אקדמאיים לכל דבר פשוט הרבה יותר חוויתיים, מעניינים והם לא רק "לימודי חינוך" אלא לימודים לחיים.

הלימודים במסלול תורמים לי, ומפתחים אותי בהמון תחומים שונים. אני חושבת שדבר שיאפשר לי להתקדם ולהצליח לא משנה איזה תחום אבחר לעסוק בו, גם במידה וזה לא יהיה בחינוך.

הלימודים במסלול תורמים לי, ומפתחים אותי בהמון תחומים שונים. אני חושבת שדבר שיאפשר לי להתקדם ולהצליח לא משנה איזה תחום אבחר לעסוק בו, גם במידה וזה לא יהיה בחינוך.

מלבד הלימודים האקדמיים הרגילים במכללה, זוכים למפגש אחר ומרתק עם עולם האנתרופוסופיה ולמורים שהם אנשים מעניינים וטובים, שעוסקים בחינוך גם מעבר למכללה. המסלול והתוכן שבו מאפשרים חקר ובדיקה של איכויות אחרות בי, של אורח החיים שלי.

מלבד הלימודים האקדמיים הרגילים במכללה, זוכים למפגש אחר ומרתק עם עולם האנתרופוסופיה ולמורים שהם אנשים מעניינים וטובים, שעוסקים בחינוך גם מעבר למכללה. המסלול והתוכן שבו מאפשרים חקר ובדיקה של איכויות אחרות בי, של אורח החיים שלי.

אני מאמינה שכל אחד יכול לפרוח במסלול הזה. המסלול בסופו של דבר משלב תעודת הוראה, תעודת ולדורף וגם תואר. כך שהוא משתלם מאוד ופותח לך כמה דלתות להחליט היכן תרצה להשתקע בסופו של דבר.

אני מאמינה שכל אחד יכול לפרוח במסלול הזה. המסלול בסופו של דבר משלב תעודת הוראה, תעודת ולדורף וגם תואר. כך שהוא משתלם מאוד ופותח לך כמה דלתות להחליט היכן תרצה להשתקע בסופו של דבר.

לדעתי המסלול והלימודים מאפשרים ירידה לפרטים ותשומת לב בנושאים שבשום מקום אחר שלומדים בו הוראה לא מקבלים, חוץ מהמון העשרה אישית והתפתחות, וראייה כוללת שתהליך אישי הוא הכרחי אצל כל מחנך. יחס אישי וליווי למי שמבקש את זה.

לדעתי המסלול והלימודים מאפשרים ירידה לפרטים ותשומת לב בנושאים שבשום מקום אחר שלומדים בו הוראה לא מקבלים, חוץ מהמון העשרה אישית והתפתחות, וראייה כוללת שתהליך אישי הוא הכרחי אצל כל מחנך. יחס אישי וליווי למי שמבקש את זה.

עוד על חינוך ולדורף ואנתרופוסופיה
עולמה של הילדות - סדרת פודקאסטים
הצגות המסלול
ראיון עם אייל בלוך

צור קשר - יעוץ והרשמה

צור קשר עם יועץ

היחידה לייעוץ ורישום

 

02-6558111 שלוחה 1

dy100@dyellin.ac.il

לגבי תואר ראשון חינוך יסודי - ולדורף