שטיבלמן ורמייקין אירנה

יועצת ורכזת סיוע אקדמי במרכז אתגר, רכזת תומכי הוראה ורכזת נגישות

יועצת ורכזת סיוע אקדמי במרכז אתגר, רכזת תומכי הוראה ורכזת נגישות
בניין ד, קומה 4, מתחם הדיקנט
חוק שוויון לאנשים עם מוגבלות (1988) ותקנות נגישות במסגרת תיקון מספר 2 לחוק, קובעים כי עקרונות הנגישות יחולו גם על המוסדות להשכלה ושירותי ההשכלה הניתנים בהם.
תכלית התקנות היא להבטיח את אפשרות הנגישות הפיזית במוסד הלימוד וכן את נגישות השירותים השונים הניתנים בו לסטודנטים עם מוגבלות פיזית, חושית, נפשית, לקות למידה והפרעת קשב וריכוז.
בבסיס גישת העיצוב האוניברסלי ללמידה, עומדת הכרה, כי יש לאפשר גמישות ככל הניתן ולהבנות את דרכי ההוראה והלמידה כך, שתהיינה נגישות ומותאמות לכלל אוכלוסיית הלומדים. זאת, מתוך מתן האפשרות למימוש הזכות הבסיסית של רכישת השכלה גבוהה והצלחה בה. על מנת לאפשר הצלחה זו, תפקידנו כסגל להנגיש /להתאים את השירות, חומרי הלימוד ודרכי ההוראה.
מוטלת עלינו, הסגל במכללה, החובה החוקית והמוסרית לאפשר לסטודנטים לפנות אלינו ולהיעזר בצורה פתוחה, מזמינה ונגישה.
המכללה האקדמית דוד ילין מחויבת להבטיח שכל סטודנט וסטודנטית יוכלו לממש את הפוטנציאל שלהם בסביבה לימודית נגישה, תומכת ושוויונית.
אם את או אתה נתקלים בקושי כלשהו – פיזי, רגשי, טכנולוגי או לימודי – אנחנו כאן כדי לסייע.
רכז הנגישות של המכללה זמין עבורך לייעוץ, התאמות, ולמציאת פתרונות מותאמים אישית, מתוך רגישות וכבוד לצרכים שלך.
אל תהססו לפנות – יחד נמצא את הדרך שהכי מתאימה לכם להצליח.
רכזת הנגישות - גב' אירנה שטיבלמן ורמייקין virena82@dyellin.ac.il שתשמח לסייע.
סטודנטים עיוורים או כבדי ראיה הנזקקים לתרגום לכתב ברייל של טפסים, מסמכים וחומרי לימוד, יכולים לקבל שירות זה באדיבות הספריה לעיוורים.
כיצד זה עובד?
1. הסטודנט/ית (שלרוב מנוי/ה בספרייה) מצרף/ת תעודת עיוור תקפה.
2. ממירים את הקובץ ל־Word (.docx).
3. שולחים את המסמך בדוא״ל לכתובת: eva@clfb.org.il. ניתן לשלוח בעצמכם או באמצעות נציגת המכללה.
4. לאחר העיבוד, הספרייה לעיוורים מחזירה בדוא״ל קובץ מתורגם לכתב ברייל.
השירות מאפשר להנגיש, דרך הספרייה לעיוורים, מסמכים נוספים הנדרשים לסטודנטים.
עלות
השירות אינו כרוך בתשלום עם הצגת תעודת עיוור.
שימו לב, כי לתרגום של קבצים ארוכים, נדרש להזמין את השירות מספיק זמן מראש.
לשאלות וסיוע בתהליך, ניתן לפנות לרכזת הנגישות במכללה.
מה זה Step-Hear?
Step-Hear היא מערכת נגישות והכוונה שמסייעת לאנשים עם עיוורון/לקות ראייה (וגם עם מוגבלויות נוספות) להתמצא במרחבים ציבוריים ובתחבורה. היא משלבת אפליקציה חינמית עם משואות/שילוט קולי (Beacons/Audio-Signs) המותקנים במבנים, מוסדות ותחבורה ציבורית. כשהמשתמש מתקרב למשואה, הטלפון מקבל התרעה קולית/רטט ויכול להפעיל פעולות שימושיות.
איך זה עובד בפועל?
מורידים את אפליקציית Step-Hear (Android/iOS). האפליקציה מזהה בסביבתך משואות באמצעות Bluetooth ושולחת התרעה.
ניתן להורדה בחנויות אפליקציה של אייפל ואנדרואיד.
מה זה ListenWIFI?
ListenWIFI היא מערכת סיוע בהאזנה דרך Wi-Fi של Listen Technologies היא מזרימה את אודיו המקום ישירות לסמארטפון של המשתמש/ת דרך רשת ה-Wi-Fi המקומית.
איך זה עובד בפועל?
1. מתחברים ל-Wi-Fi של המקום.
2. פותחים את אפליקציית ListenWIFI (iOS/Android) ובוחרים את הערוץ הרלוונטי - רשת אינטרנט שמופיעה בנוסף לזו של Dyellin.
3. מאזינים במכשיר הנייד/אוזניות/מכשיר שמיעה
ניתן להורדה בחנויות אפליקציה של אייפל ואנדרואיד.
מה זה ולמי זה מיועד?
מערכת FM היא פתרון נייד להנגשת שמע לאנשים עם ירידה בשמיעה או קושי בעיבוד שמיעתי, במיוחד בסביבות רועשות (כיתה, הרצאה, סיור). היא משדרת את קול הדובר ישירות לאוזני המשתמש/ת תוך עקיפת רעשי רקע והדהוד.
איך זה עובד בקצרה
• משדר (Transmitter) עם מיקרופון אצל הדובר/המדריך.
• מקלט (Receiver) אצל המאזין/הסטודנט/ית – אוזניות, אטמים, או חיבור למכשיר שמיעה/שתל.
• הקול נתפס במיקרופון → משודר בגלי רדיו (FM) → נקלט במקלט ונשמע ברור ובחזקת-אות טובה, עם השהייה זניחה.
ניתן להשאיל במשרדה של רכזת נגישות בתמורה לפיקדון. מספר היחידות מוגבל.
ניתן להשאיל אוזניות אוטמות רעשים שאינן אלקטרוניות במשרדה של רכזת הנגישות במכללה. השאלה תמורת פיקדון. מספר היחידות מוגבל.
לולאת השראה היא מערכת עזר־שמיעה קבועה בחדר, שמעבירה את קול הדוברים/המערכת ישירות למכשירי השמיעה או לשתלי השבלול של המשתמשים דרך סליל טלפון (T-coil). המשתמש/ת פשוט מעבירים את המכשיר למצב Tאו MT ושומעים באופן נקי, ללא אוזניות חיצוניות.
איך זה עובד?
1. מקור קול (מיקרופון למרצה/מערכת כריזה/מחשב) נכנס למגבר לולאה.
2. המגבר מזרים זרם דרך כבל הלולאה שמונח מסביב לשטח (ברצפה/בתקרה/בקירות), ויוצר שדה מגנטי חלש אחיד באזור הישיבה.
3. סליל ה-T במכשיר השמיעה “קולט” את השדה והופך אותו לשמע נקי—ישירות לאוזן, עם הפחתת רעשי רקע והדהוד.
במכללה לולאות השראה ממוקמות במשרדי דיקנט בעמדת המזכירות, במשרדי רישום ובספריה בדלפק ההשאלה. המערכות ניידות במידת הצורך.
ראשי תיבות של Optical Character Recognition) ) הוא תהליך שממיר טקסט שבתמונה—למשל מסמך סרוק, צילום דף, קובץ PDF או צילום לוח—אל טקסט דיגיטלי שניתן לחיפוש, עריכה והעתקה.
איך זה עובד בקצרה?
1. קדם־עיבוד: ניקוי התמונה (יישור, חידוד, הסרת רעשים/רקע).
2. זיהוי תווים: המערכת מזהה צורות של אותיות ומספרים ומשייכת אותם לתווים.
3. פענוח ועריכה: שימוש במילונים/מודלים לשפה לתיקון שגיאות, ומבנה עמוד (עמודות, כותרות, טבלאות).
חשוב להנגיש מצגות ומסמכי וורד.
לעיונכם, מצורפות הנחיות של נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות בדבר הנגשת מסמכי word ו power point וכן תכנים נוספים שיסייעו לכם בהנגשת תוכן לסוגיו.
בואו נדאג יחד לרווחת סטודנטים שמתמודדים עם מוגבלות ולמרות זאת לא מוותרים לעצמם!