שטיבלמן ורמייקין אירנה
יועצת ורכזת סיוע אקדמי במרכז אתגר, רכזת תומכי הוראה ורכזת נגישות
יועצת ורכזת סיוע אקדמי במרכז אתגר, רכזת תומכי הוראה ורכזת נגישות
בניין ד, קומה 4, מתחם הדיקנט
חוק שוויון לאנשים עם מוגבלות (1988) ותקנות נגישות במסגרת תיקון מספר 2 לחוק, קובעים כי עקרונות הנגישות יחולו גם על המוסדות להשכלה ושירותי ההשכלה הניתנים בהם.
תכלית התקנות היא להבטיח את אפשרות הנגישות הפיזית במוסד הלימוד וכן את נגישות השירותים השונים הניתנים בו לסטודנטים עם מוגבלות פיזית, חושית, נפשית, לקות למידה והפרעת קשב וריכוז.
בבסיס גישת העיצוב האוניברסלי ללמידה, עומדת הכרה, כי יש לאפשר גמישות ככל הניתן ולהבנות את דרכי ההוראה והלמידה כך, שתהיינה נגישות ומותאמות לכלל אוכלוסיית הלומדים. זאת, מתוך מתן האפשרות למימוש הזכות הבסיסית של רכישת השכלה גבוהה והצלחה בה. על מנת לאפשר הצלחה זו, תפקידנו כסגל להנגיש /להתאים את השירות, חומרי הלימוד ודרכי ההוראה.
מוטלת עלינו, הסגל במכללה, החובה החוקית והמוסרית לאפשר לסטודנטים לפנות אלינו ולהיעזר בצורה פתוחה, מזמינה ונגישה.
חשוב להנגיש מצגות ומסמכי וורד.
לעיונכם, מצורפות הנחיות של נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות בדבר הנגשת מסמכי word ו power point וכן תכנים נוספים שיסייעו לכם בהנגשת תוכן לסוגיו.
בואו נדאג יחד לרווחת סטודנטים שמתמודדים עם מוגבלות ולמרות זאת לא מוותרים לעצמם!