Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הינך נמצא כאן

חזקים ביחד! עדכונים, מידע שימושי וחיוני , לזכרם

הינך נמצא כאן

פנייה מצוות הדיקנט ומרכז אתגר

חברי סגל וסטודנטים יקרים, 

לאור המצב הקשה חשוב לנו להזכיר שצוות הדיקנאט ומרכז אתגר נמצא פה בשבילכם. במידה ואתם חווים לחץ ומעוניינים לדבר אתנו- אנא צרו קשר עם ד"ר עדנה גרין דיקנית הסטודנטים 

dicanat@dyellin.ac.il ובדוא"ל054-5921282 בנייד 

להלן מספר טיפים למקרה שמתעוררת תחושת חרדה ומצוקה נפשית: 

  • השתמשו בטכניקות הרגעות במצב לחץ: נשימות עמוקות תוך כדי ספירה עד ,20מיקוד תשומת הלב בתחושות: שימו לב ל - 5 דברים שאתם רואים, 4 דברים שאתם שומעים, 3 דברים שאתם מרגישים, 2 דברים שאתם מריחים. 
  • נסו לשהות במחיצת בני משפחה וחברים :תחושת בדידות מעצימה מצוקה ולכן השתדלו להיות בתוך קבוצה של אנשים קרובים - משפחה, חברים, שכנים. שתפו אותם בחוויות שלכם, ונסו להיות עסוקים בפעילות. 
  • ספרו לאחרים את העובדות שקרו: ספרו שוב ושוב את הסיפור שלכם לכל מי שמוכן לשמוע אתכם. מה היה לפני האירוע המלחיץ, מה קרה במהלכו, ומה היה אחר כך. ספרו על רצף האירועים האובייקטיבי שקרה. שימו לב–בזמן שחווים חרדה חשוב להתמקד בעובדות ולא ברגשות. דאגו לשמור על שיגרת חיים ככל הניתן: חשוב לשמור על שיגרת לימודים, עבודה, על משימות הבית והמשפחה.

בתקווה לימים שקטים וחזרה לשגרה ברוכה,

צוות הדיקנאט ומרכז אתגר

מערך תמיכה וסיוע בלימודים למגויסים ולבני ובנות זוגם במכללה

המכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין, עושה הכל על מנת לאפשר למגויסינו ולבני משפחותיהם להשלים את שנת הלימודים ככלל הסטודנטים. אנו עומדים מאחוריכם, ונדאג שתסיימו את השנה בהצלחה.

כסטודנטים במילואים ישנן הטבות המגיעות לכם במהלך הלימודים. הזכויות  מוצגות הן במצגת המצורפת והן ובתקנון זכויות סטודנטים המשרתים במילואים ובני/ות זוגם מעודכן לנובמבר 2023.

מוזמנים לפנות אל אופירה יעקובסון בכל בקשה, נושא, שאלה ותלונה.

ofiraj@dyellin.ac.il 02-6587526  02-6558108

תודה על השירות המשמעותי והחשוב שאתם עושים בימים אילו.

חוסן נפשי - מוקדי סיוע נפשי
  • הקו החם של עמותת ער"ן (עזרה ראשונה נפשית) בטלפון: ,1201 שלוחה 6
  • סה"ר- סיוע והקשבה ברשת – - www.sahar.org.il ניתן לפנות אליהם בצ'אט דרך האתר שלהם. 
  • קו הסיוע והתמיכה של עמותת נט"ל (נפגעי טראומה על רקע לאומי:) 1-800-363-363
  • ליווי תעסוקתי בשגרת מלחמה - נט"ל: מתמודדים עם פוסט טרארומה על רקע מלמחה וטרור. גם בשגרת מלחמה חוזרים למסלול הקריירה. ליויי אשר כולל: החזרת תמונת עתיד תעסוקתית, עם מטרות ותוכנית עבודה ; סיוע בהנעה לפעולה, מוטיבציה ותחושת מסוגלות  ; התמקדות בכאן, בעכשיו ובכוחות ובמשאבים שברשותך ;התמדה בעבודה/מציאת עבודה/כיוון תעסוקתי ולימודים. *המפגשים כרוכים בעלות סמלית.

    לחצו כאן למעבר להרשמה ; לפרטים נוספים 1-800-363-363

  • סיוע באמצעות קופות החולים:

כל אדם זכאי לקבל 3 שיחות טלפון (בנות 45 דקות כל אחת) עם פסיכולוג/ית, ללא הפניה וללא תשלום, להיעזר, לפרוק קצת מה שעל הלב בימים האלה ולקבל כלים להתמודדות בריאה.

מכבי 3028*  מאוחדת 3833*  כללית 2708*  לאומית 02-6335209

השירות בשפות: עברית, ערבית, רוסית ואמהרית. 

  • "לשם שינוי" - מוקד סיוע חירום, ללא תשלום במרכז לאימון וטיפול הוליסטי - שיחות לנפגעי חרדה, לתמיכה נפשית לילדים ולמבוגרים.  מאירה 0545336190  או סיגל 0507949020
  • מרכז "חוסן" ע"ש כהן-האריס להתערבות בטראומה ואסון המוני, פתח מרכז ארצי לטיפול אונליין לילדים שנפגעו במלחמה והוריהם.*

    הטיפול יינתן באופן מיידי ובטוח בכל רחבי הארץ על-ידי צוות המטפלים המומחים של האתר הארצי ATEM-ET.online לטיפול בילדים נפגעי טראומה והוריהם בניהולה של ד"ר לילך רחמים.

    משך הטיפול הינו ארבעה שבועות והוא יינתן ללא תשלום למי שזקוק לו על רקע המלחמה.

    קבלת טיפול ממוקד טראומה מוקדם ככל האפשר, הוכח כמסייע בהפחתת מצוקה נפשית ובהתאוששות מהירה יותר.

    קבלת הטיפול עשוייה לסייע גם בהליך ההכרה הרשמי כנפגעי פעולות איבה שמשמעותה אפשרות לקבלת סיוע כלכלי ונפשי מהביטוח הלאומי.

    הרשמה לצורך קבלת טיפול מידיי ובטוח בכל רחבי הארץ (דרך המחשב במקום בו אתם שוהים בימים אלה)
    במייל: atem.et.online@gmail.com או בטלפון: 054-9788614

  • "קול אחת" - מערך התמיכה למשפחות חד הוריות בזמן המלחמה. משפחה חד-הורית? בימים קשים ומאתגרים אלו ישנן התמודדויות לא פשוטות בבית ובייחוד לאם חד הורית.

    בעת הזו את לא לבד! צוות "קול אחת" הקים מערך סיוע שיתמוך בך.

    פני אלינו באמצעות אחת מהפלטפורמות הבאות ונשוב אלייך בהקדם:
    אימייל kolachat@ff-yt.org
    ווצאפ http://wa.me/972778013120
    מסנג'ר פייסבוק דף "יחידה ומובחרת" בהודעה פרטית

  • לנשום בטבע מוגן - בואו לנשום בטבע מוגן - בגן הארכיאולוגי 'עין יעל'

    לאור המצב הבטחוני במדינה, מרכז 'יעלים - עין יעל' לטבע תרפיה פותח את שעריו לקהל הירושלמי, לספוג מכוחו המרפא של הטבע באוויר הפתוח בסמוך למרחב מוגן.

    המרחב המרפא בעין יעל אירח בחודש האחרון למעלה מ500 נשמות לזמן ריפוי ואנחנו כאן, ממשיכים ליצור בועה מנחמת בצל הלחימה, גם אם נהיה קצת קר. אז מה! פשוט תבואו. ימי רביעי | 09:00-13:30 | עין יעל בוויז
    הכניסה ללא עלות ובהרשמה מראש: סדנאות קרמיקה | קליעת סלים | ציור בצבעי מים | פיסול בעץ ובוץ

    מעבר למידע מורחב אודות לנשום בטבע מוגן

חוסן בלמידה ובהוראה

חוסן – Resilience בלמידה מרחוק

המונח "חוסן" מתייחס ליכולת של הפרט לנווט ביעילות ולהתאושש ממצוקות, אתגרים או חוויות חיים קשות (Masten et al., 1990). יכולת זו כוללת אפשרות לחזור ממצבים קשים ולמצוא שמחה גם בתוך כאב וקושי (Richardson., & Chew-Graham, 2016). לאנשים בעלי חוסן יש כוח פנימי המאפשר להם להפיק את המיטב מנסיבות שליליות, ובאמצעות תהליך זה, הם לרוב יוצאים חכמים וחזקים יותר. אנשים בעלי חוסן יכולים לא רק לשרוד אתגרים אלא גם לשגשוג לאחר מכן.

פדגוגיה של חוסן היא האמונה שחלק מתפקידו של איש חינוך הוא הגברת החוסן של תלמידיו. מעבר להקניית ידע ומיומנויות דיסציפלינריות, ומעבר לעיצוב זהות ערכית, מורים אמורים לפתח בקרב תלמידיהם את היכולת להתמודד בהצלחה עם הקשת הרחבה של האתגרים שמזמנים החיים לכל אחד ואחת מאתנו (מתוך אתר של המכללה האקדמית חמדת הדרום).

בתקופה הקרובה אנו נחזור לתהליך למידה מרחוק בתקופה של מלחמה. הדבר ידרוש מהמרצים חוסן פנימי משלהם ויחד עם זאת להתייחס לחוסנם של הלומדים.

לפניכם מספר כלים ומקורות בנושא חוסן:


הנכם מוזמנים להצטרף לשתי פלטפורמות של היחידה לחדשנות בהוראה:

דוד ילין בית בטוח לכולנו - שיח מוגן בעיתות משבר

המכללה פועלת בהלימה למדיניות פורום חיים משותפים של מכון מופ"ת כפי שנוסחה באוקטובר 2023. 

לקריאת המסמך של פורום חיים משותפים במוסדות האקדמיים להכשרת מורים בזמן מלחמה לחצו כאן.

בזהותנו כמרצים, מונח לפתחנו אתגר מורכב של בניית מרחב בטוח ומוגן לכל הבאים בשערינו ולתלמידינו בפרט. עלינו לאפשר חופש ביטוי ובו בזמן להגן על הלומדים מפני תחושות של חוסר בטחון. עלינו לגלות שליטה עצמית, יכולת הקשבה והכלה, ולנווט השיח באחריות, לבל ניגרר או נאפשר לסטודנטים להיגרר לעימות שאחריתו מי יישורנו.

המכללה פועלת כדי לסייע לכלל הקהילה לעמוד באתגר זה במספר דרכים, כלהלן:

א. תחילת שנה בלמידה מרחוק

ב. הכשרת חברי סגל לקיום שיח מוגן באמצעות כלים פדגוגיים ייעודיים:

סדנאות שמטרתן להקנות לחברי סגל כלים פדגוגיים לביסוס מרחב למידה בטוח ומוגן לסטודנטים.

פרטים נוספים ניתן לקבל מפרופ' יהודית וינברגר ומדר' אפנאן מסארווה.

ג. סדנת שיח מקצועי - רגשי למרצים, בנושא אתגרי הלמידה והעבודה בחברה מרובת תרבויות בעת משבר.

שיתוף ועיבוד תכני רגש ומחשבה במטרה לסייע למרצים ליצור מרחב הוראה ולמידה שקט ובטוח.

קבוצה נוספת תיפתח בשבועות הקרובים.

ד. מפגש הכנה עם סטודנטים "שיח למידה במשבר": פגשים שיתקיימו לפני תחילת הלימודים של ראשי המסלולים עם תלמידיהם, אודות למידה במצבי משבר.

ה. סדנאות שיח רגשי לסטודנטים: בנוסף למענה הפרטני שמקבלים הסטודנטים בדיקנט, ייפתחו לאחר חופשת החנוכה ועם החזרה לקמפוס, שתי קבוצות סגורות עם מנחים חיצוניים לעיבוד תכני רגש ומחשבה עבור סטודנטים המתמודדים עם קשיי החזרה למסגרת מרובת תרבויות בעת הזו. תאריכים מדויקים ודרכי ההרשמה יפורסמו בהקדם.


אתר מרכז אקורד לפסיכולוגיה חברתית לשינוי חברתי, במסגרת האוניברסיטה העברית. המרכז מפרסם חומרים רבי תועלת להתמודדות עם אתגרי החיים האקדמיים בזמנים מתוחים.

למעבר לאתר מרכז אקורד לחצו כאן


האוניברסטיה העברית, כמוסד להשכלה גבוהה המעודד שיח וביקורתיות, פירסם מסמך עם קווים מנחים לפרסום דעות ורעיונות בקהילת האוניברסיטה העברית. 

למעבר לקריאת מסמך הקווים המנחים לחצו כאן

עזרים רב תכליתיים לשיח רגשי ולצורכי הוראה

לאור התקופה צוותי הסדנאות להוראה חדשנית ומיטבית במכללה, התגייסו להכנת ערכות המכילות עזרים רב תכליתיים לשיח רגשי ולצורכי הוראה עבור ילדי המפונים מהעוטף ומהצפון.

פעילויות אשר מטרתן - ויסות רגשי, התמודדות עם פחד, חרדה, רגשות וחלומות לא נעימים.
ניתן להשתמש בבתי הספר וגם עם אחים קטנים ובני משפחה.

כאן ניתן לצפות בהנחיות להכנה ולשימוש של חלק מהתוצרים בערכות אילו וכן בתוצרים נוספים שהוכנו בסדנאות.

מאחלים לימים רגועים ולחזרה לשגרה.

פודקאסט - נעדרים, משפחותיהם והקהילה בזמן פיגוע טרור המוני בישראל

הפודקאסט הינו דיאלוג בין שתי מומחיות בעלות שם עולמי העוסקות בתחום והסברה של נושא הנעדרים.

גלית יצחקי דרייזן, היא פסיכותרפיסטית ותיקה פרופילאית פלילית, העוסקת בתחום הנעדרים מזה עשור הן מההיבטים המעשיים באיתור נעדרים בפרופילאות והן מההיבטים הטיפוליים בנעדרים ששבו למשפחות הנעדרים.

פרופ' קרן שלו היא מנהלת מכון המחקר האנגלי לחקר הנעדרים המשוייך לאוניברסיטת פורטסמות' (Portsmouth).

פרופ' שלו חוקרת במשך שנים את נושא הנעדרים באנגליה ובעולם. המכון עצמו מהווה מקור לחקר בינלאומי ושיתופי פעולה.

שתיהן ביחסים ארוכים סביב הנושא והמחקר שלו. כיוון ששכל כך מעט דובר והוסבר בנושא זה, הפודקאסט יעסוק בהסברה ראשונית של נושא הנעדרים, ייתן כלים טיפוליים ראשוניים למשפחה וסביבת הנעדר.

מנגנוני סיוע ותמיכה פנים מכללתיים לחברי סגל ולסטודנטים

מאז תחילת המלחמה, הקימה המכללה תשתיות שונות לטיפול בצרכי הסטודנטים והסגל.

תשתיות אלו פועלות וימשיכו לפעול ככל שיידרש גם עם החזרה ללימודים, כלהלן:

א. מערך תמיכה רגשית פרטנית לסטודנטים ולחברי סגל: ד"ר עדנה גרין 054-5921282 או dicanat@dyellin.ac.il

ב. סיוע בעניינים אישיים של חברי הסגל: גב' מיטל אוזן 050-4456186, או meitalauz@dyellin.ac.il

ג. מערך תמיכה פדגוגי למדריכים ומרצי מסלולים:

פרופ' יהודית וינברגר yehudithw@dyellin.ac.il וד"ר אפנאן מסארווה msafnan@dyellin.ac.il

ד. היערכות לדגמי הוראה היברידיים ולדרכי הערכה מעצבת וחלופית: חברי המרכז לחדשנות בהוראה.

ה. מרחבי הוראה היברידית. מערך moodle , מפגשי ZOOM וכד': יחידת מערכות מידע. מר אורי אוהלי urioh@dyellin.ac.il