Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הינך נמצא כאן

מעורבות חברתית ועבודה מעשית בקהילה

התנדבות שישי שמח - סטודנטים מהמכללה בבית חולים הדסה עין כרם
מעורבות חברתית ועבודה מעשית בקהילה
מזמינים אתכם להיות שותפים לדרך בעשייה ובדיאלוג

הינך נמצא כאן

ליצירת קשר

היחידה למעורבות חברתית פועלת לפיתוח וליישום ערכים ומיומנויות של מעורבות חברתית ופלורליזם כחלק מתרבות החיים במכללה וכחלק מתהליך הכשרת המורים.

זאת ברוח חזונו של מייסד "בית מדרש למורים העברי", דוד ילין (1864-1941), כפי שהוצג בפני מסיימי המחזור הראשון:

השם "מורה", כשהוא לעצמו, מורה כבר על החלק החשוב שהוא לוקח בחיי הציבור. לא רק לעצמו ולנפשו עליו לדאוג אלא גם לאחרים, עליו להורות הדרך ילכו בה.

היחידה מפעילה פרויקטים התנדבותיים-אזרחיים בתוך המכללה ומחוץ למכללה, הן במסלול הערבי והן במסלולים הכלליים. בנוסף מתקיימים ימי עיון בנושאים שונים הקשורים למעורבות בחברה האזרחית.

רציונל

היחידה למעורבות חברתית חותרת להטמיע בזהותו המתגבשת של הסטודנט כאזרח, כמורה וכהורה את הידע, הערכים והמיומנויות שלהלן:

  • הכרת והבנת רעיונות היסוד בדבר זכויות אדם וזכויות אזרח.
  • הכרת מרכיבי הפסיפס החברתי בישראל וריבוי הזהויות בהם מחזיקים אזרחיה.
  • טיפוח תרבות פלורליסטית ופיתוח מיומנויות דיאלוג אותנטי בין חברי הקבוצות הבונות את החברה הישראלית.
  • הבנת מערכת יחסי הגומלין והמחויבות ההדדית שקיימת בין הפרט לקהילה בה הוא מתקיים. הכרה בחשיבותה של מעורבות חברתית בחברה האזרחית ובתרומתה להתפתחותו של האדם כאזרח וכאיש חינוך.
  • פיתוח מיומנויות מעשיות של מעורבות ויזמות אזרחית, חברתית וקהילתית בתוך כותלי המכללה ומחוצה לה.

מטרות היחידה

  • לבסס את מעמד היחידה כפלטפורמה לעידוד יוזמות למעורבות חברתית, לקידום פלורליזם וליצירת ידע משותף תוך כדי פעולה במתכונת bottom-up & top- down.
  • ליצור חיבור אותנטי בין תכנית הלימודים האקדמית לבין השתתפות הסטודנטים בפעולות של מעורבות חברתית.
  • לטפח את סגל המכללה כמובילי דרך, חוקרים, יצרני ידע ומשתפי ידע בתחומי עקרונות ופרקטיקות של מעורבות חברתית.

דרכי פעולה

  • בניית שותפויות תוך מכללתיות יציבות עם ראשי היחידות האקדמיות, חברי הסגל, אגודת הסטודנטים.
  • בניית מערכת לתיגמול הסטודנטים באמצעות מילגות, אקרדיטציה אקדמית ו/או הערכה חלופית בקורסים קיימים.
  • בניית שותפויות חוץ מכללתיות יציבות לקידום מעורבות בקהילה עם מוסדות, רשויות וארגוני המגזר האזרחי.
  • קיום מפגשים תקופתיים של צוות היגוי בהשתתפות היחידה למעורבות חברתית, דיקנית הסטודנטים, נציגות הסגל האקדמי ונציגות אגודת הסטודנטים.
  • קיום הערכה מעצבת מתמדת.

 

לתת זה לקבל!

אצלנו ביחידה למעורבות חברתית: הכלה, יחד, קבלה, אמפתיה הן לא סיסמאות, ככה אנחנו מתנהלים ביום יום שלנו.

הסטודנטים / סטודנטיות, יהודים וערבים, דתיים וחילוניים שותפים בפעילות התנדבותית שונות ברחבי ירושלים ונותנים מנסיונם האישי, מטוב ליבם וממקצועיותם למסגרות שמאוד זקוקות לנו:  

- בית לנוער בסיכון: בית אלחנאן, ארפאד.

- בית חולים הדסה, אגוסטה ויקטוריה, אלי"ן.

- מתנס"ים: צורבאהר, הכנפיים של קרמבו, קלאבהאוס.

- הוסטלים לקשישים ומתמודדי נפש: השלום.

- סדנאות האומנות במכללה.

- חונכויות סטודנטים.

- פרויקט מעיין במדבר: פרויקט חברתי הפועל לקידום חברה משותפת דרך מפגש ולימוד הדדי בין סטודנטים יהודים וערבים במוסד הלימודי.

בסרטון לפניכם אתם צופים ביום עשיית הטוב " לתת זה לקבל" בו הסטודנטים המתנדבים מציגים בפני סגל המכללה והסטודנטים בכל המסלולים את הפרויקטים שלנו.

צפו ותהנו באווירה המיוחדת של יום זה!

"לתת זה לקבל!" - יום שיא של הצגת פרוייקטים של היחידה למעורבות חברתית במכללת דוד ילין

פרויקטים תשפ"ג

כנפיים של קמרבו

הסטודנטית ליזי אמסלם מתנדבת במסגרת המעורבות החברתית בסניף ״כנפיים של קרמבו״. ליזי יצרה יחד עם האחראים קומה ובה כל שבוע מפעילה מגוון תחנות, המיועדות לשימוש של התלמידים עם הצרכים המיוחדים, כאשר הם רוצים להתרענן מהפעולות של הסניף. בנוסף יצרה תאטרון בובות שבו התלמידים עושים הצגות.

الطالبة ليزي متواجدة في فرع "أجنحة كرامبو". أنشأت زاوية لتفعيل محطات المخصصة لاستخدام الطلاب ذوي الاحتياجات الخاصة، كما وعملت على انشاء مسرح دمى حيث يقوم الطلاب بعمل عروضات مسرحية.

מעיין במדבר

פרוייקט מעיין במדבר הינו תוכנית של חילופי תרבות שמטרתה ללמוד על השפה העברית והערבית, להחליף שיחות ביניהן, ליצור קשרים טובים ולהכיר אחרים. בתוכנית משתתפים סטודנטים מהמכללה, בריכוזה של הסטודנטית מאיה אשכנזי.

מפגש פתיחה של הפרוייקט התקיים ב - 21.1.2023. מפגש של היכרות בין המשתתפים וציוות לזוגות. 

لقاء افتتاح مشروع "نبع الصحراء" في تاريخ 21.1.2023 مع طلاب الكلية بحيث قمنا بالتعارف وتوزيع الأزواج سوياً.. يتحدث المشروع عن تبادل الثقافات لتعلم اللغتين العربية والعبرية، ولتبادل المحادثات بينهم وبناء تواصل جيد وللتعرف على الآخرين. الطالبة المسؤولة: مايا أشكنازي.

מרכז השלום

הסטודנט אברי מנור, ממסלול וולדורף ושפה ערבית, הבקיא באמנות וטיפול אימפרוביזציה בין-תחומיים, ביצע את שעות המעורבות החברתית שלו "במרכז השלום" למתמודדי נפש. אבי העביר סדנאות תיאטרון ואלתור כמעין שמחה וטיפול אשר מטרתן היתה לחזק את הביטחון והאמונה העצמית וליצור חלל ומרחב בטוח, ללא ביקורת או עיניים שופטות, בנוסף ליצירת קבוצה מגובשת ותומכת.

الطالب إبراهيم منور، من تخصص فالدورف ولغة عربية، المتمرس في الفن الارتجالي تطوع في "مركز السلام" وهو مسكن للتأهيل النفسي، مشروعه تمركز حول عمل ورشات مسرح وارتجال كنوع من الفرحة والعلاج مما يهدف الى تعزيز الثقة والإيمان الذاتي وخلق بيئة ومساحة آمنة، دون انتقاد او حُكم بالإضافة الى إنشاء مجموعة داعمة، تمنح وتوفر لأفرادها مكان ليعبروا عن أنفسهم بشكل مريح، عميق وحر.

בית חולים אלי"ן

הסטודנטית עמית פרידס ממסלול ח"מ עושה את שעות המעורבות החברתית שלה בבית חולים אלי"ן.

הפרויקט שלה מתמקד בעבודת יד ואומנות בכדי לעשות דברים נחמדים ויפים עם הילדים.

الطالبة عميت تقوم بعمل ساعات تطوعها في مستشفى ألين، تمركز مشروعها حول الأعمال اليدوية والفنون مع الأطفال.

סדנה לחינוך מיוחד

הסטודנטית רואנד ג'בר אשר לומדת לימודי חינוך מיוחד ומשתתפת בתוכנית רג"ב, ביצעה שעות מעורבות חברתית בסדנה לחינוך מיוחד במכללה עם הגב' הגר ספיר, מהלת הסדנה, בהנחיית ד"ר רולה אלקורד – בדארנה.

הפרויקט התבסס על בניית פעילויות חינוכיות ומשחקים חינוכיים עם כתיבת הנחיות מיוחדות לכל פעילות, פעילויות אלו מאפשרות לסטודנטים להשאיל אותן מהסדנה ולהפעילן בהתנסות מעשית ולתת רעיונות למורים לחינוך בהפעלת שיעוריהם האישיים.

אחת הפעילויות הללו נקראה "קוביות מגנטיות רב תכליתיות", שמטרתן היא: הרכבת משפט באמצעות חיבור הקוביות, הרכבת תרגיל באמצעות חיבור הקוביות, הרכבת רצף, מציאת מכנה משותף ועוד...

قامت الطالبة روند جبر من تخصص التربية الخاصة، ضمن ساعات العمل الجماهيري وإرشاد من وحدة المشاركة المجتمعية بالكلية بإشراف د. رولا الكرد- بدارنة بالتطوع داخل ورشة التربية الخاصة في كلية دافيد يلين. ارتكز المشروع على بناء فعاليات وألعاب تعليمية تربوية مع كتابة تعليمات خاصة لكل فعالية وهذه الفعاليات تمكن طلاب الكلية باستعارتها من الورشة وتفعليها في التطبيقات وإعطاء أفكار لمعلمي التربية في تفعيل حصصهم الفردية. أحد هذه الفعاليات كانت بعنوان "فعالية تركيب بواسطة المغناطيس" والتي تهدف الى تكوين جملة من خلال ربط المكعبات، تكوين تمرير بربط المكعبات (جمع، طرح...)، تكوين تسلسل أو نمط معين وإيجاد قاسم مشترك والمزيد...

     

מחלקת ילדים בבית חולים הדסה

במהלך התנדבותה של הסטודנטית לאנה בבית חולים הדסה במחלקת ילדים, ארגנה פעילויות אומנותיות משותפות רבות בין ילדים ערבים ויהודים, מדובר במפגשים פוריים ומהנים.

خلال تطوع الطالبة لانا قري في مستشفى هداسا في قسم الأطفال، قامت بعمل العديد من الفعاليات اليدوية الفنية المشتركة بين الأطفال العرب واليهود حيث كانت لقاءات مثمرة وممتعة.

פרוייקט 360

פרויקט "360" עם נערים במצב סוציאקונומי נמוך. המתנדבות בנו תוכנית להעלאת המודעות אצל הנערים בכל הקשור ללימודים אחרי בית הספר, מקומות עבודה ותעסוקה, אלימות, סמים וכו'...

قامت الطالبتان انتصار قرّش وروزلين بظاظو بالتطوّع داخل برنامج "٣٦٠ القطري" بحيث قمن ببناء برنامج توعوي لشباب بأعمار 14-17 حيث تطرقن لعدّة قضايا مثل برنامج التعليم في الكليات والجامعات الإسرائيلية والفلسطينية، المهن، العنف، التدخين، المخدرات ....الخ

בית אלחנאן

שלוש סטודנטיות מהמסלול לחינוך מיוחד – מוגבלות שכלית (דארין- נסרין- ג׳נה), ביצעו את שעות המעורבות החברתית שלהן ב״בית אלחנאן״ של נוער בסיכון. הן יזמו פרויקט "זכרונות בלתי נשכחים" עם קבוצת ילדים בגילאים 6-12, שבסוף הפרויקט יוצא כל ילד עם תוצר זכרונות ותמונות בתוך אלבום אישי לכל ילד.

قامت الطالبات (دارين- نسرين- جنة) من تخصص التربية الخاصة-إعاقات، بالتطوع داخل مؤسسة بيت الحنان (لأولاد في ضائقة) مع الفئة العمرية 6-12 سنة، على مشروع "ذكريات لا تنسى" يتضمن امتلاك كل طفل دفتر ذكريات خاص به يشمل صور وانجازات قام بها خلال فترة التطوع.

לצפייה בסרטון קצר של הפרוייקט לחצו כאן

מרכז קהילתי צור באהר

במרכז קהילתי צור באהר, סטודנטים מהמכללה קיימו במסגרת המעורבות החברתית פרויקט מרתק עם קבוצת חינוך מיוחד בני 18-21 שבמסגרתה מכינים אותם לשוק העבודה; הדפסה על כוסות ומדליות. בנוסף לכך התקיימו מפגשים עם תלמידים יהודים ונעשו פעילויות משותפות.

في المركز الجماهيري صورباهر، يحدث مشروع رائع مع مجموعة أفراد من فئة التربية الخاصة بعمر 18-21 الذي يحضرهم لسوق العمل: الطباعة على الكاسات والميداليات.بالإضافة الى عمل لقاءات وفعاليات مشتركة مع طلاب يهود.

לצפייה בסרטון הפעילות במסגרת הפרוייקט לחצו כאן

"נעשה באהבה״ בהוסטל השלום

פרויקט ״נעשה באהבה״ בהוסטל השלום למתמודדי נפש, שמכינים אוכל וממתקים ואוכלים יחד.

مشروع "صنع بحب" في هوستيل السلام للتأهيل النفسي، يصنعون الطعام والحلويات ويأكلون سوياً.

לחצו כאן לצפייה בסרטון של הפרוייקט

"אנו מייצרי תקווה" בבית חולים אגוסטה ויקטוריה

פרויקט "אנו מייצרי תקווה" בבית חולים אגוסטה ויקטוריה, מטרתו לפתח את כישוריהם ויכולותיהם של הילדים החולים ולהפיח בהם תקווה.

ضمن مشروع " نحن صناع الامل" في مستشفى المطلع الذي يهدف الى ترفيه الاطفال وتنمية مهاراتهم وقدراتهم وبث الأمل في نفوسهم وتعزيز المهارات الاجتماعية

בית "אליאא" לנערות בסיכון

פרויקט אומנות ועבודת יד שמטרתו להקנות לנערות כישרונות ויכולות שעשויות לתמוך בהן בתעסוקה עתידית.

غيداء أبو هليل ومنال أبو شمسية تطوعن في مؤسسة البيت الدافئ "إيلياء"، ضمن مشروع " الاشغال اليدوية"، حيث هدف المشروع الى تعليم الفتيات بعض الحرف اليدوية والمواهب التي قد تدعمهم في المستقبل، إضافة إلى مساعدتهم ببعض الأمور التعليمية والاستماع لهن ومساندتهم ببعض المشاكل التي تواجههم.

פרויקטים - תשפ"ב

"האומנים"

יארה סאלח סטודנטית במכלל ממסלול הגיל הרך, עושה שעות מעורבות במרכז הקהילתי אבו גוש עם ילדים בגילאים 7-10 שנים. שם הפרויקט "האומנים" שמטרתו שחרור אנרגיות ורגשות, הבעה עצמית דרך אומנות כמו ציור ועבודת ידיים. 

قامت الطالبة يارا من تخصص الطفولة المبكرة بالتعاون مع المركز الجماهيري القائم في أبو غوش والذي يهدف إلى توفير خدمات وأنشطة تربوية لامنهجية، وذلك من خلال العمل على مشروع "الفنانين" للفئات العمرية 7-10 سنوات بهدف تفريغ طاقاتهم والتعبير عن أنفسهم عن طريق الفنون كالرسم الحر والأشغال اليدوية والتلوين.

פרויקט 360

שתי הסטודנטיות אסיל ואימאן, מההתמחות לגיל הרך, כחלק משעות המעורבות  ובליווי היחידה למעורבות קהילתית במכללה, התנדבו במסגרת פרויקט 360, פרויקט זה נועד לחולל שינוי מקיף בתחום מצבם של ילדים ונוער בסיכון, הממוקם בבית הספר לבנות "אל-טור" בירושלים, בו נערכה ההתנדבות עם קבוצת הגילאים 12-16. באמצעות הפרויקט של הסטודנטיות שאפו לפתח את האישיות של הנערות דרך מיומנויות חיים חברתיים על ידי העברת סדנאות העצמה אישית מודעות והדרכה.

قامت الطالبتان أسيل وإيمان من تخصص الطفولة المبكرة ضمن ساعات العمل الجماهيري وإرشاد وحدة المشاركة المجتمعية بالكلية بالتطوع ضمن مشروع 360 حيث يهدف هذا المشروع إلى إحداث تغيير شامل في وضع الاطفال والشبيبة في خطر، القائم في مدرسة الطور للبنات في القدس حيث تم التطوع مع الفئة العمرية 12-16 سنة .هدفت الطالبتان من خلال مشروعهنّ  إلى تطوير المهارات الشخصية والحياتية اجتماعية من خلال القيام بورشات توعوية وإرشادية، قد تتعرض لها الفتيات في سن المراهقة مثل ظاهرة السجائر الإلكترونية والأكل الغير صحي وتحديد طموحاتهم المستقبلية كاختيار الموضوع الجامعي وتوعيتهم بأضرار مواقع التواصل الاجتماعي وكيفية التعامل معها بحذر واستغلال ايجابياتها لصالحهن.

 

בית אלחנן

שתי הסטודנטיות, אענאם וסאוסן, ממסלול חינוך מיוחד, כחלק משעות המעורבות  ובליווי היחידה למעורבות קהילתית במכללה, בהנחייתה של ד"ר רולא כורד. ביצעו שעות המעורבות " בבית אלחנן", בית לילדים שמטרתו להגן ולטפל בילדים ובני נוער במצוקה ולספק את כל השירותים הנדרשים להם.

שתי הסטודנטיות יזמו בפרויקט "האח הקטן" עם קבוצת ילדים בגילאים 10-14 , שמטרתן להגביר מיומנויות חברתיות אישיות  ולפתח מיומנויות ביטוי נכונות..

قامت الطالبتان انعام وسوسن من تخصص صعوبات التعلم واللغة العربية، ضمن ساعات العمل الجماهيري وإرشاد وحدة المشاركة المجتمعية بالكلية بإشراف د. رولى الكرد  بالتطوع داخل مؤسسة بيت الحنان. التي تهدف  إلى حماية ورعاية أطفال والشبيبة في ضائقة، وتقديم كافة الخدمات اللازمة للأطفال. قامت الطالبتان بالعمل مع الفئة العمرية 10-14 سنة، على  مشروع "الأخ الصغير" الذي يهدف إلى  تعزيز المهارات الاجتماعية وتطوير المهارات التعبيرية، حيث كنّ للأولاد مصدر الطمأنينة والمحبة وعملوا مع الأولاد بأكثر من اتجاه.

 
 

בבית חולים אגוסטה - ויקטוריה

שתי סטודנטיות, אבראר ולמה ממסלול גיל הרך, עשו שעות מעורבות קהילתית בבית חולים אגוסטה - ויקטוריה במחלקת הילדים, הפעילו את המשחקייה באמצעות מספר פעילויות שכללו אומנות, פעילויות בידור וכו'.

 

قامت الطالبتان أبرار ولمى من تخصص الطفولة المبكرة بالتطوع في مستشفى المطلع في قسم الأطفال حيث قمنّ على تفعيل المدرسة الداخلية للمشفى وعمل فعاليات ترفيهية وأعمال يدوية مع الأطفال وأهاليهم.

 
מחלקת ילדים - בית חולים אלי"ן

הסטודנטית אמירה סלמאן, ממסלול חינוך מיוחד, במסגרת המעורבות החברתית קהילתית ובאחריות היחידה למעורבות קהילתית במכללה, התנדבה אמירה בבית החולים אלין במחלקת ילדים, הפעילה את הילדים במחלקה וההורים שלהם בזמן שהם נמצאים בו, ועשו פעילויות ידיים, אומנות, ציור וכו'.

قامت الطالبة أميرة سلمان من تخصص التربية الخاصة ضمن ساعات العمل الجماهيري وإرشاد وحدة المشاركة المجتمعية بالكلية تحت اشراف د. رولا الكرد- بدارنة،  بالتطوع في مستشفى الين في قسم الأطفال حيث عملت على تفعيل المدرسة الداخلية للمشفى وعمل فعاليات ترفيهية وأعمال يدوية مع الأطفال وأهاليهم.

 
 

בית אל חנן- בית החמלה

הסטודנטיות, יסמין ג'בר, חנין נאסראדין, לין עבד אל לטיף, מההתמחות ליקויי למידה והשפה הערבית, במסגרת מעורבות קהילתית התנדבו שלושת הסטודנטיות במסגרת " בית אל חנן- בית החמלה" שמטרתו להגן ולהעצים את הנערות במצוקה, ולספק את כל השירותים הנדרשים.

הסטודנטיות עבדו על כל מיני פעילויות וסדנאות בנושאים של העצמה אישית וביטחון עצמי במטרה לחזק אותן חברתית ולפתח אצלם את מיומנויות ההבעה העצמית.

قامت الطالبات ياسمين جبر، حنين جدالله، لين عبد اللطيف من تخصص صعوبات التعلم واللغة العربية، ضمن ساعات العمل الجماهيري وإرشاد وحدة المشاركة المجتمعية بالكلية بإشراف د. رولى الكرد- بدارنة بالتطوع داخل مؤسسة البيت الدافئ. التي تهدف  إلى حماية ورعاية شبيبة في ضائقة، وتقديم كافة الخدمات اللازمة لهم.

عملت الطالبات على تنوع الفعاليات والنشاطات من تنمية بشرية وتمكين ذاتي من خلال ورشات توعوية هادفة وفعاليات لا منهجية لتعزيز المهارات الاجتماعية وتطوير المهارات التعبيرية.

 

ג'יל אלאמל - דור התקווה

קבוצת סטודנטיות מהמכללה יחד עם ראש היחידה למעורבות חברתית  דר" רולא כורד- בדארנה, ביקרו  ב- 03.12.2021 בפנימיית ילדים "ג'יל אלאמל - דור התקווה".

ביום זה העבירו כל מיני פעילויות של ציור, ריקוד, עבודת ידיים וספורט עם הילדים. בנוסף הכינו יחד ארוחת בוקר בהשתתפות הילדים ומדריכי הפנימייה. המטרה של היום הזה היתה לגרום לילדים להרגיש שמחה ואהבה, ובנוסף לכך לשחרר רגשות שליליים.

شاركت طالبات من كلية دافيد يالين بمرافقة الدكتورة رولا كرد- بدارنة المسؤولة عن وحدة المشاركة المجتمعية في فعالية ترفيهية بتاريخ 3/12 في ملجأ الأيتام التابع لمؤسسة جيل الأمل ، وقد قدمن فعاليات وأعمال فنية مختلفة كالرسم والرياضة والرقص بالإضافة الى تحضير وجبة فطور جماعية، والتي هدفت بدورها لإشراك هؤلاء الأطفال وتفعيلهم بأنشطة مجتمعية مختلفة ليؤمنوا بأنفسهم وفي قدراتهم، وبالتأكيد تعمل هذه الأنشطة على تفريغ المشاعر والطاقة السلبية واستبدالها بمشاعر الفرح والسرور لأن هذا ما تستحقه قلوبهم البريئة.

ביקור צעירים מתאגיד רנד במכללה

במסגרת המעורבות הקהילתית, ארגנה קבוצת סטודנטים שנתון ד' (איה גרוז, ביסאן מטוואלי, ג'נאן אשטי, רמי שייח'ה, מוחמד חוסיין ויוסף קראווי) ביקור ל-6 צעירים מעל גיל 21 מקטגוריית המגבלות הנפשיות הפשוטות-בינוניות, בתאגיד רנד, מוסד טיפולי לילדים ונוער עם מוגבלות שכלית, למכללה לחינוך דוד ילין, במטרה לשלב קבוצה זו בחברה יותר.

ביקור זה כלל פעילויות ותחנות הפעלה רבות, ביניהן: ביקור במתקני המכללה, צביעת ציור בהשתתפות סטודנטים, מופע מוזיקה לצעירים, בזאר למכירת מוצרים מעשה ידיהם, עמדת אירוח וקפה, ולבסוף, תחנה להודות מהלב, שנכתבו על ידי סטודנטים ומרצים מהמכללה עבור בני הנוער המשתתפים בביקור.

ضمن مساق العمل التربوي الميداني قام مجموعة متطوعين من سنة رابعة لعام ٢٠٢١/٢٠٢٢ (آية غروز، بيسان متولي، جنان اشتي، رامي شيخة، محمد حسين ويوسف قراوي) بتنظيم زيارة ل ٦ شباب اعمارهم فوق ال ٢١ من فئة المحدودية الذهنية البسيطة-والمتوسطة، في مؤسسة رند وهي مؤسسة علاجية للأطفال والشباب ذوي الإعاقات الذهنية، إلى كلية دافيد يلين، بهدف دمج هذه الفئة بالمجتمع أكثر.

تخلل هذه الزيارة العديد من الانشطة والمحطات التفعيلية منها: زيارة لمرافق الكلية، تلوين لوحة بمشاركة الطلبة، عرض موسيقي للشباب، بازار لبيع منتجات من صنعهم، محطة ضيافة وقهوة، وأخيرًا محطة رسائل من القلب، والتي كتبها الطلبة  والمحاضرين في الكلية للشباب المشاركين في الزيارة.

 

השתתפות במחזור הראשון של מרתון לבעלי צרכים מיוחדים

שתי  הסטודנטית מלאק חיג'אזי וג'נאן אשתי, כחלק משעות המעורבות שלהם השתתפו במחזור הראשון של מרתון לבעלי צרכים מיוחדים, שהוא הראשון מסוגו במזרח ירושלים

"מרתון לכולם" בכותרת "ספורט היא זכות לכולם" ולשפוך אור על אנשים עם מוגבלות, האירוע נערך עבור קטע זה במטרה לשלב אותם בחיים ולהעניק להם תמיכה מוסרית ולתת להם הזכות המלאה להדגיש את הפוטנציאל שלהם ככל אדם בחברה זו.

شاركت الطالبتان ملاك حجازي، جنان اشتي ضمن ساعات العمل الجماهيري، تحت اشراف وحدة المشاركة المجتمعية  تمت المشاركة في ماراثون الكل لذوي الاحتياجات بنسخته الأولى، وهو الأول من نوعه في شرقي القدس

"ماراثون الكل" تحت عنوان الرياضة حق للجميع ولتسليط الضوء على الأشخاص ذوي الاحتياجات الخاصة، نًظمَ الحدث لهذه الشريحة بهدف دمجهم في الحياة وتقديم الدعم المعنوي لهم ومنحهم الحق الكامل في إبراز إمكانياتهم كأي شخص في هذا المجتمع.

 

 

 

הסדנה לחינוך מיוחד בחברה הערבית במכללת דוד ילין

זה מה שכתבה הסטודנטית חנין עווד על החוויה שלה בהתנדבות בסדנת חינוך המיוחד במכללה : "החוויה שלי בהתנדבות בסדנת החינוך המיוחד בחברה הערבית הייתה מיוחדת ומאתגרת, הצלחת הסטודנטים הייתה מוטלת על הכתפיים שלי ובאחריותי בגלל שהייתי מתרגמת כל מיני חומרים שהועברו להם "מצגות, פעילות, הודעות וכו'... " מהשפה העברית לשפה הערבית וההפך, וזה הפך אותה לחוויה בלתי נשכחת. למדתי המון דברים מבחינת שפה ואישיות, ובכל פעם הייתי לומדת משהו חדש שעזר לי לרכוש הצלחות וניסיון לקריירה שלי".

هذا ما قالته الطالبة حنين عوض عن تجربتها في التطوع في ورشة التربية الخاصة في الكلية: " تجربتي بالتطوع في ورشة عمل التربية الخاصة في المجتمع العربي كانت مميزة جداً ومليئة بالتحديات، كانت مسؤولية نجاح الطلاب على اكتافي وذلك لأني كنت أترجم كل ما يمرر للطلاب "عارضات، فعاليات، رسائل، وظائف وغيرها" من اللغة العبرية الى اللغة العربية. وذلك جعلها تجربة ستبقى بذاكرتي ولن تنسى. تعلمت الكثير منها من ناحية اللغة والشخصية، كما وأنه في كل مرة كنت اترجم فيها كنت أتعلم أشياء جديدة التي سوف تساعدني في نجاحاتي بمسيرتي المهنية".

יום המשפחה בהוסטל בית אלחנאן

חלק מהסטודנטים של המכללה השתתפו בפעילות יום המשפחה בהוסטל בית אלחנאן לילדים בסיכון. המתנדבים השתתפו בפעילות אמנותית וספורטיבית ביום המשפחה שמטרתה לחזק ולגבש את הקשר בין ההורים לילדים שלהם הנמצאים בהוסטל.

בנוסף, הסטודנטית לארה תותנג'י הכשירה קבוצת בנות מההוסטל בריקוד דבקה והציגו מול כולם.

تطوع طلاب سنة ثالثة وبعض طلبة سنة رابعة من الكلية: أميرة سلمان، كاميليا ابورميله، انعام غيث ، سوسن ابو الهوى من تخصصات متنوعة ضمن ساعات العمل الجماهيري، تحت اشراف وحدة المشاركة المجتمعية  بتوجيهات د. رولا الكرد في مؤسسة بيت الحنان لأولاد في ضائقة الكائن في بيت حنينا.

شارك المتطوعون في فعاليات فنية ورياضية بيوم الأسرة التي هدفت إلى تعزيز وتوطيد العلاقة بين الأباء والاطفال في المؤسسة.

اضافةً لتدريب الدبكة من قبل الطالبة لارا توتنجي لمجموعة فتيات من المؤسسة حيث قمن بعرض مقطع أمام الأهالي والمسؤولين في المؤسسة.

מתנ"ס ואדי אלג'וז

שתי הסטודנטיות, הדיל עוד ואלא עליאן, מהחינוך המיוחד, עבדו על פרויקט התומך ביעדי מתנ"ס ואדי אלג'וז במתן תכניות חינוכיות, תרבותיות וחברתיות לתושבי שכונת ואדי אל-ג'וז, על ידי עבודה על פרויקט שמטרתו תמיכה באנשים עם צרכים מיוחדים מעל גיל 21, הפרויקט התמקד בהכנת ממתקים עם כתיבת המתכון של כל סוג, במטרה לאפשר להם להסתמך על עצמם כדי להתפרנס, ושילבו את בעלי החיים בכמה מפגשים במטרה להעשיר את המפגשים.

 

سعت الطالبتان هديل عوض وألاء عليان من تخصص الإعاقات في التربية الخاصة إلى تنمية ودعم أهداف مؤسسة العناية الأهلية في تقديم برامج تربوية ثقافية واجتماعية لسكان حي وادي الجوز، وذلك من خلال العمل على مشروع يهدف إلى دعم أفراد من ذوي الاحتياجات الخاصة والتي تتراوح أعمارهم من 21 سنة وما فوق، حيث قمنّ بتعليمهم طرق صناعة الحلوى بأنواعها مع كتابة مقادير وطريقة تحضير كل نوع، تهدف إلى تمكينهم من الاستقرار والاعتماد على أنفسهم لكسب رزقهم، كذلك تم إحضار عدد من الحيوانات لعدّة لقاءات كنوع من أنواع التعزيز وإثراء اللقاءات.

 
     
 
הוסטל רנד - יוצר חיים

קבוצת סטודנטים מקסימים:  ג'נאן אשתי, איה גרוז, יוסף קראוי, מוחמד חסין, רמי שיכה  וביסאן מתולי, בהתמחות חינוך מיוחד, עשו שעות מעורבות ב" הוסטל רנד" לחינוך מיוחד.

מטרת הסטודנטים היתה לשלב את הבוגרים ( בגילאים 21- 25 ) מבחינה חברתית וללמד אותם להיות עצמאיים כמה שיותר.

עבדו איתם על כל מיני פרויקטים: חלוקת מתנות בשכונה לאנשים עוברים ולבעלי החנויות.

ביקור המכללה והציגו פעילות מוזיקלית בחצר המכללה.

מכרו מוצרים שעשו בידיים שלהם בהוסטל ומכרו לסטודנטים במכללה.

قام الطلبة الرائعين التالية أسماؤهم: جنان اشتي، آية غروز، يوسف قراوي، محمد حسين، رامي شيخة وبيسان متولي من تخصص الإعاقات في التربية الخاصة في التطوع ضمن ساعات العمل الجماهيري، تحت اشراف وحدة المشاركة المجتمعية في مؤسسة رند للتعليم الخاص.

هدفَ طلابنا بدورهم إلى دمج الطلاب اجتماعياً وتمكينهم في محاولة الاستقلال والاعتماد على النفس، حيث تم العمل معهم بعدّة مشاريع لتحقيق الهدف، منها: التجوال في الحي القريب وتوزيع هدايا للمارّة وأصحاب المحال التجارية.

زيارة الكلية والتعرف على مرافقها، وعمل فعالية موسيقية بساحة الكلية.

عمل بازار للمنتجات عملها الشبيبة بالمؤسسة وبيعها في الكلية.

 

האח הקטן - בית אלחנן

 

שתי הסטודנטיות, אנעאם וסאוסן, ממסלול חינוך מיוחד, כחלק משעות המעורבות  ובליווי היחידה למעורבות קהילתית במכללה, בהנחייתה של ד"ר רולא כורד, ביצעו שעות המעורבות "בבית אלחנן", בית לילדים שמטרתו להגן ולטפל בילדים ובני נוער במצוקה ולספק את כל השירותים הנדרשים להם.

שתי הסטודנטיות יזמות פרויקט "האח הקטן" עם קבוצת ילדים בגילאים 10-14 , שמטרתו להגביר מיומנויות חברתיות אישיות ולפתח מיומנויות ביטוי נכונות.

قامت الطالبتان انعام وسوسن من تخصص صعوبات التعلم واللغة العربية، ضمن ساعات العمل الجماهيري وإرشاد وحدة المشاركة المجتمعية بالكلية بإشراف د. رولى الكرد  بالتطوع داخل مؤسسة بيت الحنان. التي تهدف  إلى حماية ورعاية أطفال والشباب في ضائقة، وتقديم كافة الخدمات اللازمة للأطفال. قامت الطالبتان بالعمل مع الفئة العمرية 10-14 سنة، على  مشروع "الأخ الصغير" الذي يهدف إلى  تعزيز المهارات الاجتماعية وتطوير المهارات التعبيرية، حيث كنّ للأولاد مصدر الطمأنينة والمحبة وعملوا مع الأولاد بأكثر من اتجاه.

 

 

 

 

 

 

"ארפאד" עין נקובה לנערים בסיכון

הסטודנטית נסרין עראמין, בהתמחות בחינוך המיוחד ואנגלית, במסגרת מעורבות קהילתית, הצטרפה למסגרת "ארפאד" עין נקובה לנערים בסיכון. הסטודנטית עבדה עם קטגוריה הנערים בגילאים 13-18 ומטרתה בפרויקט הייתה להתמקד במיומנויות חברתיות, עבודת צוות, כבוד לזולת והערכה עצמית באמצעות אומנויות ועבודות יד ופעילויות פנאי וחינוכיות שונות.

قامت الطالبة نسرين عرامين من تخصص صعوبات التعلم واللغة الانجليزية، بالتطوع في مؤسسة أرفاد -عين نقوبا ضمن ساعات العمل الجماهيري وإرشاد وحدة المشاركة المجتمعية بالكلية. حيث قامت  بالعمل مع فتيان من عمر 13-18 سنة وكان هدفها في المشروع هو التركيز على المهارات الاجتماعية والعمل الجماعي واحترام الآخر وتقدير الذات من خلال الفنون والأشغال اليدوية وفعاليات ترفيهية وتربوية مختلفة ومتنوعة.

להשאיר חותם

מלאק חיג'אזי סטודנטית במכללה במסלול חינוך מיוחד ואנגלית, במסגרת המעורבות החברתית קהילתית, היתה מלאק חונכת לסטודנטיות בשנה א' בנתה פרויקט "להשאיר חותם", סייעה לסטודנטיות שנה א' בקורסים בסיסיים בשפה האנגלית בכך שעזרה להם ללמוד אסטרטגיות להקל על תהליך הקריאה, לרכוש אוצר מילים חדש ויכולת לפתור שאלות בהבנת הנקרא. המפגשים היו פרונטליים עם הסטודנטיות וגם בזום.

قامت الطالبة ملاك حجازي من تخصص صعوبات التعلم واللغة الانجليزية، بالتطوع في قسم اللغة الانجليزية ضمن ساعات العمل الجماهيري وإرشاد وحدة المشاركة المجتمعية بالكلية. حيث قامت في مشروعها "أترك بصمة" بمساعدة طالبات من سنة أولى في مساقات اللغة الإنجليزية من خلال مساعدتهم في تعلم طرق تسهل عملية القراءة وحفظ المفردات الجديدة والقدرة على حل أسئلة فهم المقروء.

اللقاءات كانت وجاهية أو عبر الزوم.

 

פרויקטים - תשע"ט

פתיחת עסק עצמאי - עבודה עם נשים

2 סטודנטיות מהמכללה, מראם עקיל ובהיג'ה שעראוי, מהמסלול לחינוך מיוחד בחברה הערבית, התנדבו במועדון אבנאא אלקודס בפרוייקט של פתיחת עסק עצמאי - עבודה עם נשים.

קבוצת היעד של הפרויקט היתה נשים בגילאים 33-65. הפרויקט  עוסק  בתחום עבודות יד באופן כללי תוך התמחות בפתיחת עסקים קטנים וניהולם.

המטרה הינה מתן מקצוע חדש לנשים ופתיחת עסק קטן  שיהווה להן מקור הכנסה. המפגשים כוללו מספר נושאים: ייצור קוסמטיקה וחרוזים, ציור חינא, ציור על אבנים ועץ, ייצור סבון, טיפול בציפורנים ועטיפת מתנות.

art_workshops_henna_with_women_opening_buisness.jpg

סדנאות אמנות עם נשים-חינה- פתיחת עסק עצמאי
סדנאות אמנות עם נשים-חינה- פתיחת עסק עצמאי

                

art_workshops_with_women_opening_buisness.jpg

סדנאות אמנות עם נשים- פתיחת עסק עצמאי
סדנאות אמנות עם נשים- פתיחת עסק עצמאי

"הכר והתאהב בארצך"

2 סטודנטיות מהמכללה, אימאן אבו קטיש ואימאן עקל, מהמסלול לחינוך מיוחד בחברה הערבית, התנדבו במועדון אבנאא אלקודס בפרויקט "הכר והתאהב  בארצך" - פרויקט להכרת אזורים  השונים בארץ והכרת האתרים הארכיאולוגים השונים והטופוגרפיה.

קבוצת היעד של הפרויקט היה בנות בגיל 12-13 שנים.

הפרויקט כלל סיורים בירושלים, קבלת מידע על האזור ע"י סקירת היסטוריה  וסיפורים, לאחר מכן בניית קבוצות דיון וסיכום לסיור, לבסוף בניית מודלים לאזורים המיוחדים.

worksop_after_tour_reflection2.jpg

סדנאות רפלקציה אחרי הסיורים
סדנאות רפלקציה אחרי הסיורים

  

אמנות ותרבות עם קשישי בית צפאפא וראס אל עמוד

4 סטודנטים מהמסלול לחינוך מיוחד בחברה בערבית התנדבו בפרויקטים של התנדבות עם קשישים במרכזים הקהילתיים בבית צפאפא וראס אל עמוד. במסגרת הפרויקט הסטודנטים עשו עם הקשישים פעילויות אומנות מגוונות ותוך כדי שוחחו על  התרבות והעבר תוך הקשבה לשירים וסיפורים שהקשישים סיפרו.

volunteering_with_elderly.jpg

התנדבות עם קשישים - ארוחת בוקר משותפת מהשורשים
התנדבות עם קשישים - ארוחת בוקר משותפת מהשורשים

volunteering_with_elderly2.jpg

התנדבות עם קשישים - עבודה באמנות
התנדבות עם קשישים - עבודה באמנות

 

הקמת קבוצת כדורגל בבית חנינא

בבית אל חנאן – בית מחסה לילדים בסיכון בבית חנינא, עמרו סלהב, סטודנט מהמסלול לחינוך מיוחד בחברה הערבית, הקים קבוצת כדורגל לילדים השוהים בבית.

המטרה היתה לאמן את הילדים לשחק כדורגל וללמד אותם על כללי המשחק ועל חשיבותם, כמו-גם לסייע להם לפרוק את האנרגיות שלהם ולתעל אותם למקום חיובי.

football.jpg

פרויקט כדורגל
פרויקט כדורגל
מרכז אל סלאם /השלום לעיוורות – שיפור סביבת הכתה

מרכז אל סלאם/השלום לעיוורת נמצא בשכונת שועפת בירושלים. במסגרת הפרויקט רזאן אבו רמילה, סטודנטית מהמסלול לחינוך מיוחד בחברה הערבית במכללה, עבדה עם בנות עיוורות בגילאי 9-12, בשיפור סביבת כיתת הלימודים שלהן ובית הספר.  

מטרת הפרויקט היתה להנעים את סביבת הלימודים, הן בכיתה והן ברחבי בית הספר, תוך פיתוח היכולות והכישורים של הבנות באמצעות עבודת השיפור שהן לקחו בהן חלק פעיל.

salam-center-project2.jpg

פעילות עם עיוורות במרכז אל סלאם- מעצבים את הסביבה
פעילות עם עיוורות במרכז אל סלאם- מעצבים את הסביבה

salam-center-project4.jpg

פעילות עם עיוורות במרכז אל סלאם- מעצבים את הסביבה1
פעילות עם עיוורות במרכז אל סלאם- מעצבים את הסביבה1

    

salam-center-project1.jpg

פעילות עם עיוורות במרכז אל סלאם
פעילות עם עיוורות במרכז אל סלאם
סדנאות משותפות לילדים 6-15 יהודים וערבים במסגרת עמותת הצעירים הנוצרים- ימקא

סוזית נסטאס, סטודנטית מהמסלול לחינוך מיוחד בחברה הערבית, הדריכה בסדנאות המתקיימות במסגרת עמותת הצעירים הנוצרים.

סדנאות אילו  הינם לקהל יעד של ילדים בני 6-15 , כאשר המטרה הינה לעודד הכרה ומפגש בין ילדים ערבים ויהודים.

דוגמאות לסדנאות: הטבח הקטן, חינוך גופני ואומנות.

workshop_young christian_center_siniging.jpg

סדנת שירה בימקא
סדנת שירה בימקא

workshop_young christian_center_cooking.jpg

סדנת בישול בימקא
סדנת בישול בימקא
שישי שמח בבית חולים הדסה עין כרם

מדי יום שישי ארבעה סטודנטים מהמסלול לחינוך מיוחד בחברה הערבית הלכו לבית חולים הדסה עין כרם והשתלבו בפעילויות של עמותת שישי שמח.

הסטונדטים שלקחו חלק בהתנדבות זו הם: רים ג'ואברה, רנין ג'ואברה, חמזה יג'מור ומראם אבו סנינה.

המטרה של הפעילות הינה להכניס אושר והנאה לליבם של המאושפזים הבוגרים.

במסגרת הפרויקט הסטודנטים הגיעו למחלקות השונות  וחילקו למאושפזים ולמשפחותיהם משקאות וממתיקים  ובלונים וכן שוחחו עימם על מנת להקל עליהם את האשפוז ולהנעים את זמנם.

בנוסף, הסטודנטים סייעו בהדרכת קבוצות צעירים יהודים מחו"ל בפעילויות השונות של העמותה.

פעילות נוסת במסגרת הפרויקט היתה כתיבת מילון עברית-ערבית של מונחים שימושיים במהלך האשפוז, הפקתו וחלוקה בבית החולים.

הסטודנטים ממשיכים להגיע לבית החולים ולקחת חלק בפעילות עמותת שישי שמח על אף שסיימו את לימודיהם. 

happy_friday_hospital_dictionary.jpg

מילון אשפוז ערבית-עברית
מילון אשפוז ערבית-עברית

                        

happy_friday_volunteers

התנדבות שישי שמח - סטודנטים מהמכללה בבית חולים הדסה עין כרם
התנדבות שישי שמח - סטודנטים מהמכללה בבית חולים הדסה עין כרם

happy_friday_hadassah_ein_kerem.jpg

סטודנטים של המכללה מתנדבים במסגרת פרוייקט שישי שמח
סטודנטים של המכללה מתנדבים במסגרת פרוייקט שישי שמח
"תהיי את" – העצמת נערות במרכז קהילתי לוד

במסגרת הפרויקט "תהיי את" מנאר אלח'טיב, סטדונטית במסלול לחינוך מיוחד בחברה הערבית, עבדה עם בנות בגילאי 15-18 במרכז הקהילתי בלוד, מרכז צעירי התחנה.

מטרת הפרויקט היתה להעצים את הבנות תוך הדרכה ותמיכה בנושאים שונים, כגון: זהות, סיכוני הטכנולוגיה, חלומות וכישרונות והגשמה עצמית.

lod-empowring-female-youth_project.jpg

פרויקט תהיי את- העצמת מתבגרות במרכז קהילתי בלוד
פרויקט תהיי את- העצמת מתבגרות במרכז קהילתי בלוד

lod-empowring-female-youth.jpg

פרויקט תהיי את- העצמת מתבגרות בלוד
פרויקט תהיי את- העצמת מתבגרות בלוד
"דבקה זה הזהות שלי" - לימודי דבקה לנערות

במסגרת הפרויקט, אנסם ג'נדל ושימאא זעאתרה, סטודנטיות מהמסלול לחינוך מיוחד בחברה הערבית, השתלבו בפרויקט לימודי ריקוד הדבקה לנערות שנות 10-15 בעיר העתירה בירושלים.

מטרת הפרויקט היתה ללמד את הבנות את אמנות ריקודי הדבקה המסורתיים, תוך שחרור והוצאת אנרגיות.

המגורים בסביבת העיר העתיקה בירושלים הינם מגורים צפופים ובמרבית הבתים אין מרחבים בהם הבנות יכולות לפרוק את האנרגיות. כל זאת תוך חיבור לריקוד תרבותי, מסורתי ופופולארי.

מיזמים ושותפויות - תשע"ח

תכנית אתגרים בחברה הערבית

מספר הסטודנטים בתכנית: 28 סטודנטים הלומדים במסלולים לחברה הערבית (בשנה א').

מקומות הפרויקטים:

  • מרכז קהילתי בית חנינה - מרכז למידה לילדים אחרי צהריים
  • מרכז תעסוקתי אלריאן - מרכז תעסוקתי לצעירים ומבוגרים בשיח' ג'ארח
  • בית ספר השלום - המיועד לבנות העיוורות
  • הוסטל ארפאד בית צפאפא - לנוער בסיכון
  • הוסטל ארפאד בבית נקובה - לנוער בסיכון
  • מרכז קהילתי אלעיסוויה
  • בית חולים אלי"ן - בית חולים שיקומי לילדים עם נכויות מורכבות
  • בית חולים אלמקאסד
  • כולנא - עמותה המקיימת פעילות תרבותית עם ערבים ויהודים
  • מסלול עובדי חינוך - במכללת דוד ילין - פיתוח פרויקט "סטודנטים לטובת סטודנטים"
מלגות דר' אברהים סעדי

מספר הסטודנטים בתכנית: 5 סטודנטים הלומדים במסלולים לחברה הערבית (בשנה ב'-ג').

מקומת הפרויקטים:

בית חולים הדסה עין כרם

בית חולים אגוסטה ויקטוריה

מרכז ספאפורד

מיזם משותף עם קרן המלגות של עיריית ירושלים ומפעל הפיס
 

jerusalem_municipality_logo.png

לוגו עיריית ירושלים
לוגו עיריית ירושלים
                          

מיזם משותף של מכללת דוד ילין, מפעל הפיס ועיריית ירושלים, המיועד לסטודנטים תושבי ירושלים, במטרה להגביר את מעורבותם בעיר תוך עידוד לימודיהם. התכנית מיועדת לסטודנטים הלומדים במוסדות המוכרים להשכלה גבוהה ו/או אמנות, הנמצאים בשטחה העירוני של העיר ירושלים. במסגרת התכנית הסטודנטים יבצעו פעולות של התנדבות חברתית עבור ארגונים שונים בעיר, בהיקף של 140 שעות במהלך שנה"ל התשע"ט ויהיו זכאים למלגה בשווי של 10,000 ₪.

לפרטים אנא פתחו את הקול הקורא בקישור זה.

מספר הסטודנטים בתכנית: 10 סטודנטים הלומדים במסלולים הכלליים.

מקומות הפרויקטים:

הקרן לידידות

ארגון ארצי הפועל למען: קשישים, עולים, יהודי התפוצה, ליווי צעירים יוצאי אתיופיה ומשפחות מתחת לקו העוני בכל המגזרים

בית הצייר

הוסטל לנוער בסיכון

פרויקט קהילה בונה ברחוב שטרן

עמותת שבתות וחגים

בית הנותן מענה לנוער בסיכון בשבתות וחגים.

קשר חי

עמותה שנותנת טיפול רגשי לקשישים באמצעות בעלי חיים בכדי להפיג את הבדידותם.

גן חובה "אילן רמון" בהר חומה

שיתוף פעולה עם מרכז אתגר, תכנית רג"ב והמסלול לח"מ בחברה הערבית

מספר הסטודנטים בתכנית: 9 סטודנטים.

רעיון התכנית:

משתתפי התכנית חונכים סטודנטים של מרכז אתגר, ובמקביל לומדים קורס "אסטרטגיות למידה למבוגר" הכולל מפגשי ליווי אישי.

שיתוף פעולה עם עמותת "כולנא" וארגון "ציוני דרך"
 
                           

 

 

"כולנא", ארגון הפועל בירושלים במטרה ליצור מפגשים תרבותיים בין יהודים לערבים ועל מנת לפעול לשיפור חייהם של ערביי ירושלים והמזרח.

  "ציוני דרך", תנועה חברתית הפועלת ליצירת חברה אזרחית פעילה ומעורבת, על ידי פעילות של קהילות צעירים, אשר פועלות בזירה החברתית-ציבורית על מנת לתת מענה לקשיים והאתגרים העומדים בפני החברה הישראלית כיום.

מספר הסטודנטים בתכנית: 12 סטודנטים.

רעיון התכנית "מעיין בי-ם":

מפגש לימודי בין סטודנטים ערבים ויהודים. חלק מהזמן הסטודנטים הערבים מקבלים סיוע לימודי במקצועות שונים, וחלק אחר של הזמן הסטודנטים היהודים מקבלים סיוע בלימוד השפה הערבית המדוברת.

לימוד השפה הערבית מתקיים דרך למידה מספרים ודרך מעורבות חברתית בכל מיני פרויקטים נקודתיים שעמותת "כולנא" מקיימת.

** הסטודנטים מקבלים מלגה עבור השתתפותם בתכנית.