Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הינך נמצא כאן

חינוך מבוגרים במסלול היסודי (א'-ו')

הינך נמצא כאן

לייעוץ ורישום ללימודים: 
שעות קבלה: 

ב' 9:30 - 12:30

ד' 9:00 - 10:15 ; 11:15 -12:30

יש לתאם פגישות עם יפעת מראש במייל

חייגו 02-6558111

מתעניינים בתוכנית?

מלאו פרטים ונחזור אליכם

חייגו 3034*   

מסלול לבני 30+ – פתיחת דלת להשכלה גבוהה

לימודי חינוך מבוגרים במסלול היסודי (א'-ו') במכללת דוד ילין מציעים הזדמנות יוצאת דופן לרכוש תואר ראשון בגיל בוגר, מתוך חיבור לניסיון חיים אישי, שליחות מקצועית ורצון להעמיק בעולם החינוך והחברה.
תוכנית הלימודים הייחודית לבני 30 ומעלה במכללת דוד ילין מציעה הזדמנות אמיתית לאנשים בעלי ניסיון חיים עשיר – שחולמים להשלים תואר ראשון ולפתוח פרק חדש של התפתחות אישית וגדילה מקצועית.

ד"ר ברוך בר-אב, ראש התוכנית לחינוך מבוגרים במסלול היסודי במכללת דוד ילין

מי הסטודנטים שלנו

רבים מהסטודנטים בתוכנית הם אנשים עובדים, בעלי משפחות, שבשל נסיבות חייהם לא זכו להשלים השכלה גבוהה – וכעת מבקשים להגשים חלום ישן.

מאחורי כל אחד מהם סיפור, ולעיתים משפט אחד פשוט מסביר הכול:

  • "התחתנתי בגיל 19 – הלימודים פשוט ירדו מהפרק."
  • "בבית הספר לא ידעו איך להתמודד איתי, אז פשוט ויתרו."
  • "הייתי צריך לעבוד כדי לעזור להורים – לא הייתה ברירה."
  • "עליתי מ... בגיל 17, והעברית הייתה אתגר יומיומי."
  • "למדתי במסלול מקצועי, כי חשבו שזה מה שמתאים לי – ולא האמינו שאגיע רחוק."

כל אחד ואחת מהם מגיעים עם מטען, אבל גם עם רעב. היום – הם סוף סוף לוקחים את ההזדמנות לידיים.

דוד ילין מסלול חינוך מבוגרים

חלק גדול מהלומדים:

  • עובדים במגזר הציבורי, עמותות, קהילות ואירגונים חינוכיים
  • משלבים בין לימודים, משפחה וקריירה קיימת
  • רואים בתואר האקדמי דרך לקידום אישי ומקצועי
  • חלקם בוחרים בלימודי חינוך כשלב שני בקריירה – מתוך תחושת שליחות

התוכנית נבנתה במיוחד עבור קהל זה, ומציעה קורסים שמותאמים לעולמם, משלבים בין תיאוריה לפרקטיקה, וכוללים גם עבודה קהילתית בשטח. הסטודנטים נחשפים לאוכלוסיות מגוונות ולמערכות חינוך פורמליות ובלתי פורמליות – וצוברים כלים, השראה ותחושת מסוגלות אמיתית, שהיא מפתח להצלחה בלימודים אקדמאים.

התוכנית פותחת בפני הסטודנטים אפשרות להיות דמות משמעותית ומקדמת אותם ותוך כדי כך גם את הסובבים אותם: בני משפחתם ומעגלים חברתיים רחבים יותר.

גיליתי בית חם! מירי חולו סטודנטית במסלול לימודי חינוך מבוגרים בדוד ילין מספרת.

מה לומדים?

המסלול משלב בין לימודים עיוניים, קורסי ליבה, התנסות מעשית ומעורבות חברתית בקהילה. הוא מותאם לסטודנטים בוגרים, ומבוסס על שילוב בין ניסיון חיים אישי ללמידה אקדמית משמעותית.

  • לימודים אקדמיים מלאים לתואר ראשון B.Ed
  • תחומי דעת מגוונים (לשון, מקרא, ספרות, אזרחות ועוד)
  • יסודות חינוכיים, פדגוגיה, חברה וקהילה
  • קורסים ייחודיים המותאמים לקהל בוגר ומנוסה
  • הכרה לעומק של עולמות החינוך הבלתי פורמלי והמפגש בינו לחינוך הפורמלי

לימודי חינוך עיוניים

  • מבוא לפסיכולוגיה
  • מבוא למחשבת החינוך
  • מבוא ללקויות למידה
  • הוראת מיומנויות יסוד – קריאה וכתיבה
  • סמינריון בחינוך
  • מבוא למחקר איכותני ומחקר כמותי

קורסי ליבה ולימודי העשרה

  • לשון, אנגלית עד לרמת פטור
  • אזרחות, לימודי תרבות, מיומנויות מחשב
  • שני סמינריונים – אחד בחינוך, אחד בהתמחות חינוך מבוגרים
  • התמחות בחינוך מבוגרים תוך כדי התמקדות בחינוך בלתי פורמלי יסודי

מרצים מדברים קצת על התוכנית ללימודי חינוך למבוגרים במסלול היסודי במכללת דוד ילין

מעורבות חברתית - חלק בלתי נפרד מהתוכנית

במכללת דוד ילין אנו רואים במעורבות החברתית מרכיב חיוני בהכשרת אנשי חינוך. כל סטודנט בתוכנית לוקח חלק בפעילות מעורבות חברתית בהיקף של 112 שעות, בליווי סדנאות למידה ותמיכה רפלקטיבית.

סדנת מעורבות חברתית א׳ – הפרט, הקהילה והחברה

קורס זה עוסק במשמעות ההתנדבות ככלי חינוכי, אזרחי וקהילתי. הסטודנטים בוחנים את מקומה של ההתנדבות בישראל ובתרבות הדמוקרטית, דנים במניעים אישיים להתנדבות, ובונים הבנה של הקשר ההדדי בין היחיד לבין החברה והמדינה.

נושאים מרכזיים כוללים:

  • תרבות ההתנדבות בחברה הישראלית
  • העצמה קהילתית ומנהיגות מקומית
  • חינוך לאזרחות פעילה

הלמידה משלבת עיבוד חוויות מהשטח, מפגש עם קשיים ואתגרים, ושיח על משמעות העשייה החברתית בעידן הנוכחי.

סדנת מעורבות חברתית ב׳ – האדם בחברה ובקהילה

קורס זה מתמקד ביחסי הגומלין של האדם עם מעגלי חייו: משפחה, עבודה, קהילה וארגונים. משולבים בו תכנים מהפסיכולוגיה החברתית (מוטיבציה, לחץ, שחיקה, מנהיגות), לצד תיאוריות על לומדים מבוגרים ולמידה לאורך החיים.

הסטודנטים נחשפים להבדלים בין לומדים צעירים למבוגרים, בונים תפיסת עולם חינוכית אישית, וחוקרים את תפקיד הלומד המבוגר כמוביל חברתי.

הקורס מעודד פיתוח של למידה עצמית, התמודדות עם חסמים והעמקת המחויבות החברתית.

תנאי קבלה

תקופת העצמה

* מכינה לגילאי 30+ בהתאם להחלטת המל"ג בנושא

תקופה זו מיועדת לסטודנטים חסרי תעודת בגרות, אשר נרשמו ללימודי בוגר בחינוך היסודי לבני 30 + ומתקיימת מקביל ללימודים לקראת התואר. עמידה בהצלחה בתקופת ההעצמה היא תנאי למעבר לסטטוס של סטודנט מן המניין במסלול זה. 

תוכנית הלימודים כוללת את המקצועות הבאים:

  • אוריינות אקדמית
  • ידע עם וישראל
  • מתמטיקה או מדעים
  • לימודי אנגלית לקראת פטור (ציון אמירנט על מנת לקבוע את רמת הסטודנט)
  • לשון

במידה ובתום תקופת העצמה מתקבל הסטודנט ללימודים אקדמיים לתואר B.Ed במסלול חינוך מבוגרים במסלול היסודי (א'-ו'), הוא יחוייב בשכר לימוד מלא בכל שנות הלימוד, בניכוי השעות ששולמו עבור תקופת העצמה.

ד"ר דבורה לדרמן, מרצה בתוכנית לחינוך מבוגרים במסלול היסודי , מספרת מעט על המסלול

סגל המרצים

בר אב ברוך

ברוך בר אב
ד"ר
בר אב ברוך
Dr. Baruch Bar-Av

ראש התוכנית חינוך מבוגרים במסלול היסודי (א'-ו')

בעל תואר דוקטור בקרימינולוגיה מהפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית. עבודת הדוקטורט עסקה באלימות במגרשי ספורט בארץ ובעולם.

עבד כ 30 שנה עם ילדים ונוער בסיכון מתוכן ניהל מעון לבני נוער פוסט אשפוזיים. מסגרת בה עסק בהחזרתם לקהילה של בני נוער לאחר אשפוז פסיכיאטרי, או כחלופה לאשפוז כזה. ברוך מלווה ומדריך צוותים בכירים במסגרות "חסות הנוער" המיועדות לנוער עובר חוק וכן במסגרות טיפוליות ופוסט אשפוזיות נוספות.

מרצה במכון לקרימינולוגיה בפקולטה למשפטים.

ראש שבט הצופים "יונתן" במבשרת ציון (בהתנדבות) כ 10 שנים.

ברוך מרצה במספר תחומים במכללה, בעיקר בכל הקשור לגיל ההתבגרות, עבריינות נוער ומסגרות חוץ ביתיות וכן קורסים שונים בשיטות מחקר כמותיות וסטטיסטיקה. 

כותב הספר "מה עושים עם הבלאגן הזה" העוסק בחייהם של נערים ונערות בסיכון ומבוסס על מקרים אמיתיים משנות עבודתו עם נוער בסיכון.

ברוך נשוי לטלי ואב לאיתי, גל וליהיא.

"אם לא תרים את הראש לעולם לא תראה את הקשת בענן" (צ'ארלי צ'פלין)

ברקן איריס

איריס ברקן
ד"ר
ברקן איריס
Dr. Iris Barkan

עוסקת בתחומים רבים הקשורים לבני אדם, ובכללם ייעוץ, אימון וחינוך, הנובעים מהאמונה שכולנו יכולים להשתנות, לגדול ולאהוב. 

יועצת ארגונית המתמחה בפיתוח צוותים, ייעוץ וטיפוח מנהלים, הכנה לכניסה לעבודה ועוד.

מנחת קבוצות מנוסה במגוון נושאים וביניהם: נוער, הורים, נשים, אנשי חינוך, צוותי עבודה, קבוצות תמיכה.

בעלת קליניקה פרטית לאימון אישי, זוגי, הורי ומקצועי, בגישה ייחודית המשלבת פסיכולוגיה ואימון. 

מנחה ומנהלת שותפה של מערך המנחות - פיתוח הדרכה, הכשרה וסופרוויז'ן, בעמותת ׳נשים לגופן׳ המקדמת בריאות, גוף ומיניות של נשים ונערות.

בעלת Ph.D ב - Coaching Psychology פסיכולוגיה אימונית, מאוניברסיטת מידלסקס בלונדון. 

גולדמן יפתח

יפתח גולדמן
ד"ר
גולדמן יפתח
Dr. Yiftah Goldman

ראש לימודי חינוך

ד"ר יפתח גולדמן הוא בעל תואר דוקטור מאוניברסיטת תל אביב. 

בחוג לחינוך בלתי פורמלי הוא מלמד קורסים העוסקים במשמעות הקהילה בימינו, בחשיבות של החייאת הקהילות ובדרכים ליזמות קהילתית משמעותית.

דניאלי-לדרמן דבורה

דבורה לדרמן-דניאלי
ד"ר
דניאלי-לדרמן דבורה
NO NAME

מתמחה בהוראה דיאלוגית ובתהליך פיתוח היחס הדו-שיחי בקרב אנשי חינוך. מלמדת פדגוגיה ביקורתית, הגות אקזיסטנציאליסטית, חשיבה חינוכית ומגדר. מחקריה עוסקים בנוסף במסורות האלה העברית במקרא ובדת ישראל העתיקה.

מאור רותם

רותם מאור
ד"ר
מאור רותם
NO NAME

בעלת תואר דוקטור בחינוך מאוניברסיטת בר אילן. תחומי מחקריה הם: דחייה חברתית, התפתחותן של עמדות כלפי קבוצות חוץ בחברה, סטריאוטיפים ודעות קדומות, יחסי יהודים וערבים בישראל וזכויות אדם.

עידו אורלי

אורלי עידו
ד"ר
עידו אורלי
NO NAME

מנהלת בשיתוף - תואר שני בהוראה ולמידה- חינוך, חברה וקהילה

טלפון במשרד: 
052-3865505 נא לא לפנות בוואטסאפ

פופר-גבעון אריאלה

פרופ'
פופר-גבעון אריאלה
Prof. NO NAME

פרופ' אריאלה פופר-גבעון היא פרופסור חבר במכללת דוד ילין.

מומחית למחקר איכותני, החוקרת סוגיות שונות של בריאות וחולי (גזענות במערכת הבריאות בישראל, הססנות חיסונים, רפואה מרחוק ועוד). מלמדת מזה שנים רבות סוגיות שונות במחקר איכותני בשלל מסגרות.  

קוטיק בלה

פרופ' בלה קוטיק
פרופ'
קוטיק בלה
NO NAME

ראשת התכנית לתואר שני בשילוב תלמידים עם ליקויי למידה וקשיי התנהגות

שגיא בלה

בלה שגיא
ד"ר
שגיא בלה
Dr. NO NAME

מנהלת התכנית לתואר שני M.A.A.T - התכנית לטיפול באמצעות ביבליותרפיה

מדריכה בכירה במרכז התרפיות

ביבליותרפיסטית, ראשת התוכנית לתואר שני בביבליותרפיה. מדריכה בכירה במרכז התרפיות להורות ומשפחה. מדריכה מטפלים וסטודנטים, מטפלת בקליניקה פרטית בילדים, מתבגרים ומבוגרים. מתמחה בטיפול בנפגעי ונפגעות פגיעה מינית, מדריכה במסגרת תוכנית הפסיכותרפיה בשירות הפסיכולוגי באוניברסיטה העברית.

בוגרים מספרים ומודים

שמי אבי ובשנת תשס"ו סיימתי בהצלחה תואר ראשון בחינוך במסלול עובדי ציבור. לאחר שעברתי כברת דרך במכללה ברצוני להודות מעומק הלב לצוות המרצים והעובדים שאיפשרו לי ללמוד במסלול כה מאתגר, מעניין ותורם. במסגרת לימודיי קיבלתי כלים להתקדם בתחום החינוך בו אני עובק היום.

...קרא עוד >
אבי - תשס"ו

שמי אבי ובשנת תשס"ו סיימתי בהצלחה תואר ראשון בחינוך במסלול עובדי ציבור. לאחר שעברתי כברת דרך במכללה ברצוני להודות מעומק הלב לצוות המרצים והעובדים שאיפשרו לי ללמוד במסלול כה מאתגר, מעניין ותורם. במסגרת לימודיי קיבלתי כלים להתקדם בתחום החינוך בו אני עובק היום.

...קרא עוד >
אבי - תשס"ו

התחלתי את לימודי במכללה בשנה"ל תשס"ג.... ברצוני לציין את הצוות והסגל הנפלא של המכללה, מורין, מנהלי החוגים, אך בעיקר בעיקר את הצוות שטיפל בנו, בחינוך מבוגרים אישית, אשר תמך, חיזק, עודד ושוב תמך עם המון סבלנות (ואני ערב לכך שאנחנו דורשים המון תשומת לב וסבלנות).

...קרא עוד >
עופר

התחלתי את לימודי במכללה בשנה"ל תשס"ג.... ברצוני לציין את הצוות והסגל הנפלא של המכללה, מורין, מנהלי החוגים, אך בעיקר בעיקר את הצוות שטיפל בנו, בחינוך מבוגרים אישית, אשר תמך, חיזק, עודד ושוב תמך עם המון סבלנות (ואני ערב לכך שאנחנו דורשים המון תשומת לב וסבלנות).

...קרא עוד >
עופר

עם סיום לימודינו כקבוצה מוסדית של משרד העבודה והרווחה במחו חיפה והצפון. ברצוננו להביע את תודנתו והערכתנו מקרב לב על הסבלונות, היחס הלבבי, האיכפתיות והרצון חעזור לנו כקבוצה מגובשת ללמוד במכללת דוד ילין בירושלים לתעודת הוראה.

המרחק הרב שנאלצנו לנסוע מהצפון מתגמד, שאת עשית הכל להצלחתינו. 

מילים לא יספיקו להעביר את רגשותינו ולסיום תודה מכל קבוצת הצפון ושנתראה רק בשמחות.

קבוצת עובדי משרד העבודה והרווחה- צפון

עם סיום לימודינו כקבוצה מוסדית של משרד העבודה והרווחה במחו חיפה והצפון. ברצוננו להביע את תודנתו והערכתנו מקרב לב על הסבלונות, היחס הלבבי, האיכפתיות והרצון חעזור לנו כקבוצה מגובשת ללמוד במכללת דוד ילין בירושלים לתעודת הוראה.

המרחק הרב שנאלצנו לנסוע מהצפון מתגמד, שאת עשית הכל להצלחתינו. 

מילים לא יספיקו להעביר את רגשותינו ולסיום תודה מכל קבוצת הצפון ושנתראה רק בשמחות.

קבוצת עובדי משרד העבודה והרווחה- צפון

ליעלה. רציתי להודות לך על המסע המופלא, השיקוף האמיתי והכן שהראת לי בזמן הליווי האישי. תודה גם על הדוגמה האישית על שמתיד דיברת בגובה העיניים, על האיכפתיות והדאגה , על החום ועל שילמדת אותנו שתמיד יש דרך אחרת. 

ג'ואי

ליעלה. רציתי להודות לך על המסע המופלא, השיקוף האמיתי והכן שהראת לי בזמן הליווי האישי. תודה גם על הדוגמה האישית על שמתיד דיברת בגובה העיניים, על האיכפתיות והדאגה , על החום ועל שילמדת אותנו שתמיד יש דרך אחרת. 

ג'ואי

רק רצינו לומר מכל הלב: תודה לאישה נפלאה. על שהיית לצידנו ודחפת להצלחה, על שנתת לנו את הכוח כדי להגיע להגשמה. תודה על שנתת לנו להבין שיש עם מי לדבר ושיש מי שדואג לכל סטודנט. 

...קרא עוד >
אפרת, ג'ודי ואיריס

רק רצינו לומר מכל הלב: תודה לאישה נפלאה. על שהיית לצידנו ודחפת להצלחה, על שנתת לנו את הכוח כדי להגיע להגשמה. תודה על שנתת לנו להבין שיש עם מי לדבר ושיש מי שדואג לכל סטודנט. 

...קרא עוד >
אפרת, ג'ודי ואיריס

ברצוננו לציין במיוחד את גב' יעלה חודציזן. יעלה היתה האדם הראשון אותו פגשנו כאשר בגענו לבדוק אפשרות ללימוידם. הכרנו אשת חינוך המאמינה באדם, אכפתית ותומכת. אישיותה הכובשת תמרה להחלטתנו לבחור את מכללת דוד ילין כמקום לימודינו. יעלה יעצה לנו ותמכה בנו באופן אישי במהלך כל שנות הלימודים והיתה בשבילינו חברה ומורה לחיים. 

...קרא עוד >
מרב, סמי, בתיה וחניתה

ברצוננו לציין במיוחד את גב' יעלה חודציזן. יעלה היתה האדם הראשון אותו פגשנו כאשר בגענו לבדוק אפשרות ללימוידם. הכרנו אשת חינוך המאמינה באדם, אכפתית ותומכת. אישיותה הכובשת תמרה להחלטתנו לבחור את מכללת דוד ילין כמקום לימודינו. יעלה יעצה לנו ותמכה בנו באופן אישי במהלך כל שנות הלימודים והיתה בשבילינו חברה ומורה לחיים. 

...קרא עוד >
מרב, סמי, בתיה וחניתה

המקור להצלחה שלי, צמח בלימודי במכללת "דוד ילין", בזכות אישה מיוחדת מאוד שליוותה אותי, האמינה בי, נטעה בי ביטחון ומוטיבציה ולא וויתרה עלי גם ברגעי משבר שהיו רבים ולא פשוטים. אישה זו שמה: יעלה אשר ריכזה בזמנו את פרוייקט שלושים פלוס, וברצוני להביע את הערכתי האישית ולהוקיר לה תודה, כמוגם למרצים נוספים במכללה שליוו ותמכו בהתאם למדיניות ולקו המנחה של המכללה להכוונת הסטודנטים להצלחה.

...קרא עוד >
יוחנן

המקור להצלחה שלי, צמח בלימודי במכללת "דוד ילין", בזכות אישה מיוחדת מאוד שליוותה אותי, האמינה בי, נטעה בי ביטחון ומוטיבציה ולא וויתרה עלי גם ברגעי משבר שהיו רבים ולא פשוטים. אישה זו שמה: יעלה אשר ריכזה בזמנו את פרוייקט שלושים פלוס, וברצוני להביע את הערכתי האישית ולהוקיר לה תודה, כמוגם למרצים נוספים במכללה שליוו ותמכו בהתאם למדיניות ולקו המנחה של המכללה להכוונת הסטודנטים להצלחה.

...קרא עוד >
יוחנן

מבקשת להודות לך יעלה, על שנים רבות (מידי) בהם משכתי את סיום התואר. תודה על אורך הרוח, הסבלנות והפיכת העולמות כדי שאצלי לסיים את התואר ולקבל את האישורים, רגע לפני שהפסדתי את מקום עבודתי במשרד החינוך.

...קרא עוד >
תמר

מבקשת להודות לך יעלה, על שנים רבות (מידי) בהם משכתי את סיום התואר. תודה על אורך הרוח, הסבלנות והפיכת העולמות כדי שאצלי לסיים את התואר ולקבל את האישורים, רגע לפני שהפסדתי את מקום עבודתי במשרד החינוך.

...קרא עוד >
תמר

סטודנטית במסלול ללימודי חינוך מבוגרים במסלול היסודי מברכת על התוכנית.

רחל בניטה סטודנטית במסלול לימודי חינוך מבוגרים במסלול היסודי, מספרת על חווית הלמידה .

צור קשר - יעוץ והרשמה

היחידה לייעוץ ורישום

 

02-6558111 שלוחה 1

dy100@dyellin.ac.il

לגבי