Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הינך נמצא כאן

לימודים במכללת דוד ילין
החוג להיסטוריה ומחשבת ישראל

הנהלת החוג

לייעוץ ורישום ללימודים: 

אודות החוג

מורים לעתיד? עולם ההיסטוריה קורא לכם. הירשמו ללימודי תואר ראשון בחינוך והוראה עם התמחות בהיסטוריה והצטרפו למסע מרתק, שבסופו תוכשרו כמורים למקצועות ההיסטוריה ומחשבת ישראל.

במסגרת הלימודים בחוג תחשפו למגוון דעות, דרכי עיון והוראה חדשניות וותיקות, תהיו שותפים לסיורים לימודיים אך בעיקר תרכשו ידע רחב וכלים שיאפשרו לכם להמשיך ללמוד ולחקור, גם לאחר סיום הלימודים. 
ההכללה של היסטוריה כללית, תולדות עם ישראל ומחשבת ישראל תחת קורת גג אחת מאפשרת להעניק לסטודנט ידע והשקפת עולם אינטגרטיביים הנחוצים במיוחד לאנשי חינוך והוראה.

החוג להיסטוריה ומחשבת ישראל במכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין. דברי ראשת החוג, ד"ר שלמון מאק תמי

בסרטון לפניכם תוכלו להכיר את המרצים בחוג וכמה מהקורסים הנלמדים אצלנו.

לחצו כאן לקריאת הטקסט המופיע בסרטון

החוג להיסטוריה ומחשבת ישראל, מכללת דוד ילין, תשפ"ג

היקף הלימודים

סטודנט הלומד בחוג להיסטוריה ומחשבת ישראל יקבל בסיום הלימודים B.Ed. בהוראת היסטוריה ומחשבת ישראל.

תוכנית הלימודים הסטנדרטית בחוג כוללת 26 ש"ש.

סטודנטים בעלי ידע קודם או בעלי תואר רלוונטי (במסגרת לימודי הסבת אקדמאיים) יקבלו תוכנית מותאמת אישית. 

זכיתם! גם ללמוד וגם לטייל. כחלק מהלימודים בחוג משתתפים הסטודנטים גם בסיורים לימודיים, שהם חוויה לימודית מהנה מאוד. 

החוג מורכב משלוש מגמות לימוד:

  1. היסטוריה כללית
  2. היסטוריה של עם ישראל
  3. מחשבת ישראל

שלוש המגמות יתחלקו כרונולוגית לשלושה מדורים:

  • העת העתיקה 
  • ימי-הביניים 
  • העת החדשה

בכל מדור יכללו קורסי חובה וקורסי בחירה.

לפניכם הסבר ארוך ומפורט, המסביר את התכנים והרציונל של הלימודים בחוג, ואחריו הסבר קצר ופרקטי (בסוף הקובץ). 

לחצו כאן לצפייה והורדת תיאור הלימודים, הרציונל והסבר פרקטי

רוני בנדון סטודנטית לחוג להיסטוריה במכללת דוד ילין – מספרת לנו על החוג.

למה אנחנו כל כך אוהבים ללמד היסטוריה, ולמה במכללת דוד ילין? ישבנו לענות על שאלות נפוצות בנושא.

ד"ר יפתח גולדמן, ד"ר תמי שלמון מאק: מה השאלה? לומדים היסטוריה!!

דויטש יעקב

יעקב דויטש
ד"ר
דויטש יעקב
Dr. Yaacov Deutsch

ראש התכנית לתואר שני "מוסמך בהוראה" (M.Teach)

מרכז היחידה להסבת אקדמאים להוראה במסלול העל-יסודי

טלפון במשרד: 
050-8137887

נידרלנד דורון

פרופ'
נידרלנד דורון
Prof. Doron Niederland

ראש התכנית לתואר שני במידענות- ספרנות במערכות החינוך

יו"ר המועצה האקדמית

פרופ' דורון נידרלנד מכהן כיושב ראש המועצה האקדמית במכללה האקדמית לחינוך על שם דוד ילין, ירושלים וכיהן כראש החוג להיסטוריה ומחשבת ישראל בשנים 2001-2011.
תחומי מחקר והוראה שלו הם היסטוריה כללית ויהודית של מרכז אירופה במאות יט-כ, ניתוח ביקורתי של ספרי לימוד בהיסטוריה ותולדות החינוך בישראל בדגש על תולדות הכשרת מורים.
עבודת הדוקטורט יצאה לאור כספר בהוצאת מאגנס:" יהודי גרמניה- מהגרים או פליטים? עיון בדפוסי ההגירה בין שתי מלחמות העולם".
פרופ' דורון נידרלנד היה שותף לכתיבה ולעריכה של שמונה ספרי לימוד בהיסטוריה לחטיבה העליונה.

זמיר לילי

פרופ'
זמיר לילי
Prof. Lily Zamir

הנציבה למניעת הטרדה מינית ולהוגנות מגדרית

טלפון במשרד: 
02-6558149

גולדמן יפתח

יפתח גולדמן
ד"ר
גולדמן יפתח
Dr. Yiftah Goldman

ראש לימודי חינוך

ד"ר יפתח גולדמן הוא בעל תואר דוקטור מאוניברסיטת תל אביב. 

בחוג לחינוך בלתי פורמלי הוא מלמד קורסים העוסקים במשמעות הקהילה בימינו, בחשיבות של החייאת הקהילות ובדרכים ליזמות קהילתית משמעותית.

טיול החוג להיסטוריה ומחשבת ישראל, תשפ"ג

יצאנו לטיול לגליל התחתון. ביקרנו בגן הלאומי בית שערים, מקום מושבה של הסנהדרין ושל רבי יהודה הנשיא, מקום עריכת המשנה. לצד שרידי העיר נכנסנו למערות קבורה מדהימות ובהן סרקופגים וכוכי קבורה לצד סמלים תרבותיים יהודיים בולטים. ממש מעל הגן הלאומי מתנוסס פסל השומר המיתולוגי אלכסנדר זייד, משקיף על עמק יזרעאל. משם המשכנו לציפורי, העיר הרומית-ביזנטית, עיר הפסיפסים, החיים הטובים, העושר והאסתטיקה. הטיול הסתיים על מרפסת "בית חרוב" בעין חרוד. על כוס קפה ואבטיח מול הגלבוע סיפרנו את סיפורו של עמק יזרעאל, ערש הקיבוצים וגדוד-העבודה לפני מאה שנה בדיוק, ואת סיפורו של מבצע "חומה ומגדל" שהחל בתל-עמל (ניר דוד) הסמוך.

לאורך היום הובילו תלמידי החוג את ההנחיה וההדרכה, והכינו מצגות, הסברים וחידונים.

טיול החוג להיסטוריה ומחשבת ישראל', תשפ"ג