*התכנית קיבלה אישור פתיחה, פרסום והרשמה מהמל"ג. מתן התואר מותנה באישור המל"ג
התוכנית מציעה התבוננות מורכבת על העבודה היומיומית במסגרות לגיל הרך, ומקדמת למידה בין-תחומית של עולמות-ידע מגוונים: פסיכולוגיים, נוירולוגיים, פדגוגיים, חברתיים וניהוליים-ארגוניים.
התוכנית מתאימה לאנשי מקצוע בגיל הרך בעלי ידע קודם וניסיון בעבודה בתחום הגיל הרך, שמעוניינים בתהליכי 'למידה לאורך החיים' והתפתחות מקצועית מתמדת.
נלמד על מגמות מחקר עדכניות, ונפתח מיומנויות וכלים חדשניים הנדרשים בעבודה עם הילדים ועם המבוגרים בסביבת הגן.
הלימודים מתקיימים במשך שנתיים אקדמיות, יום בשבוע - יום ג'.
הלימודים בתכנית יתבססו על ארבעה מוקדי ידע.
מוקד ייחודי בהיקף שלו העוסק באחד הנושאים הבולטים כיום במחקר ובעבודה בשדה – "למידה רגשית חברתית".
במוקד זה ישנם קורסים מרובים על הסוגיות המשמעותיות ביותר לעבודה בגן ילדים: מניעת אלימות, פיתוח כישורים חברתיים ועיצוב אקלים הגן, קשיי הסתגלות לגן, מיניות ומוגנות מינית, ביבליותרפיה לגננות, מצבי משבר אבדן ואבל בגיל הרך.
מוקד המספק ידע וכלים למחפשים קידום בתוך משרד החינוך, לתפקידי פיקוח והדרכה או ניהול אשכול גנים.
הקורסים במוקד זה מדגישים את ההיבטים הרגשיים בעבודת הניהול של הגן, ועוסקים בסוגיות כגון: הובלה של מערכות יחסים בין המבוגרים בסביבת הגן (צוות, הורים), מיומנויות הדרכה ודילמות של הדרכה.
מוקד ייחודי, שאינו קיים בתוכניות אחרות לתואר שני בחינוך לגיל הרך.
מוקד זה בוחן שינויים שמאפיינים את המאה ה21 ואשר משפיעים על סביבת הגן. חלק מהקורסים מאירים סוגיות משמעותיות לחברה הישראלית, וחלק מהקורסים מאירים אתגרים גלובאליים: איך ילדים מגיבים לסוגיות חברתיות כגון חשיפה למלחמות וגזענות? תמורות בדפוסי הורות ובמיבנה המשפחה, קיימות, תמורות בהוראת המדעים בגן (הקורס ילמד בשיתוף מוזיאון המדע).
מוקד זה הינו ייחודי בחשיפה לדרכי התערבות מבוססות מחקר, שנחשבות כיום לחוד-החנית בהתמודדות עם בעיות התנהגות: פסיכולוגיה חיובית ו-CBT, ניתוח התנהגות יישומי.
בנוסף, מוקד זה חושף לידע עדכני על סוגים שונים של ליקויים וצרכים מיוחדים בגיל הרך והתפתחות שפה תקינה ולקויה.
בעלי תואר ראשון שאינו בחינוך לגיל הרך יידרשו ללימודי השלמה כמפורט בהמשך.
מועמדים שלא התמחו בחינוך לגיל הרך יחויבו בקורסי השלמה בהיקף של 6 נ''ז (3 ש''ש):
הלימודים מתקיימים במשך שנתיים אקדמיות, יום בשבוע - יום ג'.
סה"כ תוכנית הלימודים כוללת 19 נ"ז:
12 קורסי חובה בתחום הגיל הרך
2 קורסי בחירה - מתוך 4
2 קורסי מתודולוגיה (שיטות מחקר איכותניות, מחקר כמותי)
חלק מהקורסים מקוונים.
בנוסף:
בשנה א' – כתיבת עבודה סמינריונית, שתוכל לשמש בסיס למחקר בשנה ב'
בשנה ב' - ביצוע מחקר
יינתן ליווי צמוד של מנחה אישית לכתיבת שתי העבודות האלה.
מומחית בניתוח התנהגות יישומי, בעלת הסמכה BCBA-D מטעם האגודה הבינלאומית למנתחי התנהגות. עוסקת בהכשרת מורים ובהכשרת מנתחי התנהגות ובטיפול בילדים עם קשיי התנהגות ובילדים על הספקטרום האוטיסטי. כמו כן עוסקת בחקר, לימוד וקידום מיומנויות שליטה עצמית ומיומנויות חברתיות של ילדים עם קשיי התנהגות.
ראש התכנית לתואר שני .M.Ed בחינוך לקיימות - סביבה, חברה, בריאות
מייסדת שותפה, המכון לחינוך לקיימות
ראש הרשות למחקר והערכה
במסגרת הסכם הקידום של עובדי הוראה ב"אופק חדש", יוכרו 120 ש"ב (4 ש"ש) מלימודי התואר השני כחלק מ-180 ש"ב הנדרשות לצורך קידום בדרגה.
עובדי הוראה המועסקים בתנאי הרפורמה בבתי ספר או בגני ילדים, אשר לומדים לימודים אקדמיים לקראת תואר ראשון, תואר שני או שלישי זכאים לקבל החזרי שכר לימוד עבור הלימודים האמורים או מענק שעות, על פי הכללים הקיימים כיום, וכפי שיהיו מעת לעת.
התכנית קיבלה אישור פתיחה, פרסום והרשמה מהמל"ג.
מתן התואר מותנה באישור המל"ג.