mitlabtim


לקבלת מידע אנא פנו אלינו ונחזור אליכם בהקדם.
שם פרטי:
שם משפחה:
נייד:
דואר אלקטרוני:

מסלול

מסלול

back

המסלול לגיל הרך - עלונים מקוונים
 

 עלון מספר 13 - 2014

"הצלחה" הוא נושא ניוזלטר 13. הצלחה היא בדרך כלל מושג סובייקטיבי. היא יכולה להבחן על ידי גורמים המנסים להגדיר את הצלחתו של הפרט על פי מדדים חיצוניים שהם בוחרים. למשל, מדדי הצלחה בבית ספר, הצלחה ביצירת קשרים חברתיים, הצלחה בעבודה. ניתן גם להתייחס להצלחה כתחושה פנימית של הפרט לגבי מעשיו ויכולותיו. בניוזלטר זה נציג סיפורי הצלחה מגוונים כפי שנתפסים על ידי ילדים וילדות, גננות, מדריכות כמו גם מחקרים העוסקים בהצלחה בתחומי הגיל הרך.

newsletter-12

עלון מספר 12 - מאי 2013

"פעם ראשונה" הוא נושא ניוזלטר מס' 12. פעם ראשונה בחיי ילדים וילדות, פעם ראשונה בחיי סטודנטיות המתחילות ללמוד, פעם ראשונה בגן או בבית ספר, פעם ראשונה בחדר המורים, בטאון לגננות שמופיע פעם ראשונה, חוויות שליקטנו מהספרות, מהמחקר ומניסיונן של הכותבות.

ועדת כתיבה: יעל דיין, דליה לב-ארי, אמירה בן ישי ודפנה פסקנזר.

news-11

עלון מספר 11 - דצמבר 2012

ניוזלטר מס' 11, יוצא בשנת חגיגות 100 שנה למכללת דוד ילין. בגיליון זה אנו מציגות פסיפס של זיכרונות, חוויות, דמויות ומסמכים, בניסיון לשרטט דיוקן היסטורי של מסלול הגיל הרך והחטיבה לגיל הצעיר מאז ימיה של מרים עדן המרכזת והמקימה של החטיבה והמסלול. אין זה תאור כרונולוגי מסודר, מסתבר שהזיכרון מתעתע ומה שזוכרת מדריכה אחת, שכחה לחלוטין מדריכה אחרת. חוויה של מורה אחת, היא היפוכה של חוויה של מורה אחרת. גבריאל גרסיה מארקס כתב בספרו האוטוביוגרפי: "החיים אינם מה שחיית, אלא מה שאתה זוכר אותם כדי לספרם". אנחנו מתנצלות בפני מורות, גננות, מנהלות שלא פנינו אליהן ובכך מנענו מהן לספר את סיפורן ומודות לאלו שהסכימו לשתף אותנו בזיכרונות מהעבר הקרוב והרחוק.

ועדת כתיבה: דפנה פסקנזר, יעל דיין, דליה לב-ארי, ואמירה בן-ישי.
תודה מיוחדת וגדולה ליפה סלע, דפנה פסקנזר ורינה אזוף על ההשקעה בעיצוב.

kesher-rach-june2012

עלון מספר 10 - יוני 2012

ניוזלטר מס' 10 בחרנו לעסוק בהשלכות השונות שיש למדיניות הממשלה על תחום הגיל הרך. ניוזלטר זה מסכם יום עיון שיזם פורום הסטודנטיות של מסלול הגיל הרך ושאורגן בפרטי פרטים ע"י ויקה סבנקו, סטודנטית שנה ב' ובעזרת עדית אורבך משנה ב' ואפרת לדרפיין משנה ג'. כותרת יום העיון הייתה: "מה קורה בגיל הרך?" מטרת האירוע הייתה לחשוף את הסטודנטיות במסלול למתרחש בתחום הגיל הרך בארץ על מנת להגביר את המעורבות שלהן למען הגיל הרך. גננות בקיאות יותר במתרחש בתחומי המדיניות, המסגרות החינוכיות ותנאי העבודה של המחנכות בגיל הרך (מטפלות, סייעות, גננות), הן גננות מעורבות יותר ועל פי תפיסתנו, גם גננות טובות יותר שיוכלו להעביר את המסר על חשיבות החינוך בגיל הרך.

ועדת כתיבה: דליה לב ארי, דפנה פסקנזר, יעל דיין ואמירה בן ישי, בשיתוף ויקה סבנקו.

 

 

hs

עלון מספר 9 - דצמבר 2011

קיץ 2011 היה קיץ שהפיח בנו רוח אופטימית. אמונה ביכולת של הצבור לשנות דברים, ביכולת להגשים חלומות. תקווה שאפשר לממש חלומות של שוויון וצדק חברתי. בשיח החברתי והפוליטי אנחנו שומעות על חשיבות החינוך בגיל הרך. עלתה המודעות כי החינוך בגיל הרך לא תלוי רק באישיות הגננת ובהכשרתה אלא בקונטקסט החברתי פוליטי ובעיקר כלכלי ובסדרי העדיפות של המדינה. בקיץ 2011, יכולנו לחלום שאולי תחום הגיל הרך יקבל נתח גדול יותר בחלוקת המשאבים. כבר חשבנו שאין טעם לחלום, שאי אפשר לשנות, כמעט הפסקנו לחלום. המחאה החברתית מעבירה מסר לכולנו - חשוב לחלום, חשוב לשאוף לדברים טובים יותר, אסור לוותר על האתגר לממש חלומות. ניוזלטר 9 עוסק בחלומות חינוכיים: חלומות של סטודנטיות, מדריכות, ילדים וילדות בגן. 

ועדת כתיבה: יעל דיין, דליה לב ארי, דפנה פסקנזר ואמירה בן ישי.

 

ניוזלטר - עלונים מקוונים

עלון מספר 8 - יוני 2011

ניוזלטר מס' 8 מתמקד בשתיקה. לשתיקה יש משמעות. היא מהווה לעיתים אמצעי ביטוי, או זמן לחשיבה או זמן להקשבה, שתיקה יכולה להיות מתוך בחירה או נובעת מהשתקה, איסור וסוד. לעיתים נובעת ממחסור במילים או מבושה או מפחד. בחירה במילים מסוימות היא גם בחירה של השתקת מילים אחרות. שתיקה יכולה לייצג קשת רחבה ואינסופית של מצבים, תהליכים ומובנים. בניוזלטר זה נציג שתיקות של מדריכות, של סטודנטיות, של אם ושל ילדים וילדות. חלק מספורי השתיקה הם למעשה סיפורי השתקה שבגינם לא ניתן לציין את שם הכותבת.

ועדת כתיבה: דפנה פסקנזר, אמירה בן ישי, דליה לב-ארי ויעל דיין.

ניוזלטר - עלונים מקוונים

עלון מספר 7 - מרץ  2011

ניוזלטר מס' 5 התמקד בתפיסת הגן כארגון. הניוזלטר הנוכחי, מס' 7, מדגיש את חשיבות קיומו של הגן כארגון דמוקרטי ומתייחס להיבטים שונים של דמוקרטיה בגן. במיוחד עבור ניוזלטר זה ובגלל חשיבות הנושא יזמנו מחקר שבדק תפיסתם של ילדים וילדות את מידת הדמוקרטיה בגן שלהם. הניוזלטר מציג ניתוח ראשוני של ממצאי המחקר. עוד מופיעים בניוזלטר מחקר נוסף שנערך על ידי צוות המסלול וסכומי מחקרים העוסקים בסוגיות של דמוקרטיה בגיל הרך ברחבי העולם. 

 
ועדת כתיבה: דפנה פסקנזר, דליה לב ארי, אמירה בן ישי ויעל דיין. 

ניוזלטר - עלונים מקוונים

עלון מספר 6 - נובמבר 2010 

ניוזלטר מס' 6 עוסק ב"פרויקט עיר גנים". הפרוייקט מתקיים בגני ילדים בשכונת עיר גנים ובו שותפים מכללת דוד ילין, מנח"י ומשרד החינוך. סטודנטיות וסטודנטים מהמכללה עושים את ההתנסות המעשית בגני השכונה (גנים ממלכתיים, גני ממ"ד וגני חב"ד). ההתנסות המעשית מלווה בלימוד תיאורטי של סוגיות ב"שונות-תרבותית". הגננות והסייעות של הגנים עוברות השתלמות ארוכת טווח (שלוש שנים). ההשתלמות עוסקת בפיתוח כלים חינוכיים המותאמים לאופייה המיוחד של האוכלוסייה הרב-תרבותית בשכונה. את הפרויקט מנחות פרופ' חווה תובל ודר' תמר ורטה-זהבי.

ניוזלטר - עלונים מקוונים

עלון מספר 5 - מאי 2010

ניוזלטר מס' 5 מתמקד בתפיסת הגן כארגון. הארגון מהווה מקום מפגש לדמויות שונות בתפקידים שונים כמו גננת, גננת משלימה, סייעת, סטודנטית, מדריכה, מפקחת, להן מטרה משותפת לדאוג לשלומם, לרווחתם ולהתפתחותם של הילדים והילדות. לכל אחת תפישה עצמית של תפקידה ותפישת התפקיד של האחרות. לכל אחת חוויות בעבודה, רגשות, מחשבות וציפיות מבעלות התפקידים האחרים, שחשוב להקשיב להם. הקשבה כזו יכולה לשפר את עבודת הצוות ואת ההתנהגות המקצועית.

בניוזלטר זה מוצג לראשונה בארץ קוד אתי למכשירות של מחנכים ומחנכות לגיל הרך, כפי שהתגבש בקרב צוות מסלול הגיל הרך.

ניוזלטר - עלונים מקוונים

עלון מספר 4 - ינואר 2010
בניוזלטר מספר 3 עסקנו במושג שונוּת בגיל הרך מהיבטים מגוונים. ניוזלטר 4 מהווה המשך לניוזלטר הקודם ובו בחרנו להתמקד בילדים וילדות בגיל הרך: התפישה שלהם את מושג השונוּת, ילדים וילדות החווים הדרה חברתית, המתמודדים עם קשיים שונים, שילוב.

המפגש עם מגוון של ילדים וילדות ומשפחותיהם במסגרת החינוכית, מציב את אחד האתגרים הגדולים ביותר למחנכות בגיל הרך. חשוב לנו כמחנכות בגיל הרך וכמכשירות של מחנכות להכיר ולהבין את נקודת המבט של הילד והילדה, של הוריו ואת ההשלכות של הפרספקטיבות השונות, לחינוך ולמדיניות.

ניוזלטר - עלונים מקוונים עלון מספר 3 - נובמבר 2009

בניוזלטר מספר 3 בחרנו להתמקד במושג שונוּת בגיל הרך מהיבטים מגוונים. שונוּת בחינוך לגיל הרך מתייחסת לתחומים רבים כמו מִגדר, גיל, שפת אם, אתניות, תרבות, אוריינטציה מינית, דת, מבנה משפחתי כמו גם השכלת ההורים, מעמד כלכלי, תכונות אישיות, מוגבלות התפתחותית או ליקוי למידה.
ניוזלטר - עלונים מקוונים עלון מספר 2 - יוני 2009

סגל מסלול הגיל הרך והסטודנטיות הלומדות בו שמחים להציג את ניוזלטר 2 – יוני 2009. הניוזלטר נועד ליצור קהילה מקצועית לגיל הרך שתחלוק ידע ורעיונות בתחום. נשמח אם כל העוסק/ת בגיל הרך – גננות, מפקחות, סטודנטיות, סייעות, מדריכות, ומורות יקראו, יגיבו ובעיקר יציגו מפרי עטן לפרסום בניוזלטר זה. הניוזלטר כולל מאמרים בנושאים שונים, מציג פעילויות מהחטיבה לגיל הצעיר של המכללה, מעלה סוגיות בהכשרה ובהדרכה ומנסח מילון מושגים של הגיל הרך. הפעם בחרנו, במדורים השונים, להתמקד בנושא הקשר בין ההורים למסגרת החינוכית.
ניוזלטר - עלונים מקוונים עלון מספר 1 - אפריל 2009

סגל מסלול הגיל הרך והסטודנטיות הלומדות בו שמחים להשיק ניוזלטר חדש. מטרת הפרסום היא ליצור קהילה מקצועית לגיל הרך שתחלוק ידע ורעיונות בתחום. נשמח אם כל העוסק/ת בגיל הרך – גננות, מפקחות, סטודנטיות, סייעות, מדריכות, ומורות יקראו, יגיבו ובעיקר יציגו מפרי עטן לפרסום בניוזלטר זה. הניוזלטר כולל מאמרים בנושאים שונים, מציג פעילויות מהחטיבה לגיל הצעיר של המכללה, מעלה סוגיות בהכשרה ובהדרכה ומנסח מילון מושגים של הגיל הרך. הצטרפו לקהילה והפיצו לעמיתים ועמיתות.

 

מעבר לדף הבית של המסלול ללימודי חינוך לגיל הרך

מעבר לרשימת חוגים ומסלולים – לימודי תואר ראשון בחינוך