mitlabtim


לקבלת מידע אנא פנו אלינו ונחזור אליכם בהקדם.
שם פרטי:
שם משפחה:
נייד:
דואר אלקטרוני:

מסלול

מסלול

back

בואו להכיר את הסגל שלנו

 

פרופ' רויטל סלע-שיוביץ

פרופסור רויטל סלע-שיוביץ היא ראש החוג לחינוך בלתי פורמלי במכללה. רויטל בעלת תואר דוקטור בקרימינולוגיה מהאוניברסיטה העברית ומרצה במגוון קורסים כגון: אלימות וסטייה בקרב בני נוער, סמים והתמכרויות בקרב בני נוער, פסיכולוגיה של גיל ההתבגרות, מבוא לחינוך בלתי פורמלי ועוד. רויטל גם מרצה בחוג לקרימינולוגיה באוניברסיטה העברית. תחומי מחקר של רויטל הם: התנהגויות של סיכון, סטייה ופשיעה בקרב בני נוער, פשיעה וסטייה במדיה. עבדה שנים רבות במסגרות לא פורמאליות כמו: פנימית ילדים, התחנה לגמילה מסמים, המחלקה לטיפול בבני נוער אוטיסטים. כמו כן, רויטל הייתה מורה למדעי החברה בבית ספר תיכון. מעורבות חברתית - במרכז הקליטה לעולים חדשים במבשרת ציון.

ד"ר רויטל סלע-שיוביץ ראש החוג לחינוך בלתי פורמלי

ד"ר יפתח גולדמן

בעל תואר דוקטור לפילוסופיה פוליטית מאוניברסיטת תל אביב. יפתח מתמקד במחקריו בנושא ה"קהילה", מתוך נקודת מבט סוציאליסטית. גולדמן מחפש דרכים להחיות את הסוציאליזם ואת הקהילתיות בחברת זמננו. גולדמן הוא מחברם של הספרים "הסוציאליזם בין פוליטיקה לאוטופיה" ו"רוסו: הקידמה כמלכודת". יפתח מתגורר בקיבוץ העירוני "תמוז" בבית שמש. הוא נשוי ואב לשלושה. ליפתח אתר אינטרנט ובו מאמרים ורשימות בנושא הפילוסופיה של הקהילה ובעניינים אקטואליים.
 

Iftah_Goldman

ד"ר ירון גירש

ירון גירש הוא דוקטורנט במחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטה עברית. ירון הוא בעל תואר שני בסוציולוגיה של החינוך. במחקר הדוקטורט הוא עוסק בגיבוריהם של בני נוער בחברה הישראלית. בנוסף, מחקריו עוסקים בהשפעותיה של התרבות על המחשבה האינטלקטואלית בגרמניה ובארה"ב. ירון מלמד באוניברסיטה העברית ובמכללה קורסים שונים בסוציולוגיה ופילוסופיה של החינוך וכן בתחום נוער ונעורים במבט השוואתי. טרם הכשרתו האקדמית,ירון עסק בחינוך בלתי-פורמאלי כמדריך ורכז בתנועת נוער וכשליח הסוכנות היהודית לצפון אמריקה.

yaron-girsh-non-formal

ד"ר עדנה גרין

בעלת תואר דוקטור בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת בן-גוריון. עדנה מרצה ומדריכה במכללה בסדנאות התפתחות מקצועית וכן במגוון של קורסים: שילוב ילד חריג, פסיכולוגיה התפתחותית, ילד קשה הסתגלות, ילדים וילדות בסיכון ועוד. תחומי המחקר : נשירה של בני נוער ממסגרות חינוכיות, סיפורי חיים של בני נוער בסיכון, עבריינות נוער ומורים כמנהיגים חינוכיים. עדנה פעילה מאוד בתחומי מעורבות חברתית - בבית של סוזן- מסגרת תעסוקתית לנוער בסיכון ובעמותת רעות- עמותה הפועלת לרווחת פגועי נפש ושילובם בקהילה.
 

edna_green

 ד"ר ענבל טוסמן

ד"ר ענבל טוסמן, בעלת תואר דוקטור בפסיכולוגיה חינוכית מאוניברסיטת בן גוריון. ענבל היא פסיכולוגית חינוכית המומחית לילדים ובני נוער. כמו כן, היא עוסקת בהכשרת פסיכולוגים ויועצים חינוכיים במסגרות אוניברסיטאיות שונות. ענבל מנחה קבוצות במסגרות חינוך של מנהלי בתי ספר, מורים, גננות, הורים ותלמידים, ומתמחה בהובלת תהליכים לשיפור וקידום המוטיבציה.

inbal-tusman
פרופ' דורון נידרלנד
פרופ' דורון נידרלנד מכהן כיושב ראש המועצה האקדמית במכללה האקדמית לחינוך על שם דוד ילין, ירושלים וכיהן כראש החוג להיסטוריה ומחשבת ישראל בשנים 2001-2011.
תחומי מחקר והוראה שלו הם היסטוריה כללית ויהודית של מרכז אירופה במאות יט-כ, ניתוח ביקורתי של ספרי לימוד בהיסטוריה ותולדות החינוך בישראל בדגש על תולדות הכשרת מורים.
עבודת הדוקטורט יצאה לאור כספר בהוצאת מאגנס:" יהודי גרמניה- מהגרים או פליטים? עיון בדפוסי ההגירה בין שתי מלחמות העולם ".
פרופ' דורון נידרלנד היה שותף לכתיבה ולעריכה של שמונה ספרי לימוד בהיסטוריה לחטיבה העליונה.
 

 ד"ר בועז צבר

בעל תואר דוקטור בפילוסופיה של החינוך. בועז  כותב ומלמד בנושאים הקשורים למחשבת החינוך, לפדגוגיה ביקורתית ולקשר שבין אידיאולוגיה וחינוך.
בנוסף,  הוא עוסק בתחומים שונים הקשורים להכשרת מורים, כמרכז הפרקטיקום של המחלקה להכשרת מורים באוניברסיטה העברית וכראש לימודי החינוך במכללת דוד ילין שבירושלים. בשנים האחרונות בועז פעל במגוון תפקידים בביה"ס התיכון גבעת גונן שבירושלים.
 

Boaz_Zabar

ד"ר יוספה טביב-כליף

יוספה היא סוציולוגית של החינוך, בעלת תואר דוקטור מבית הספר לחינוך באוניברסיטה העברית. את עבודת הדוקטורט כתבה על הדינמיקה של הזהות האתנית לאורך מהלך החיים. יוספה מרצה במכללת דוד-ילין בחוג ללימודי חינוך ובחוג לחינוך בלתי פורמלי, ומנחה יחד עם פרופ' עמליה אוליבר-לומרמן את תכנית הופמן למנהיגות ואחריות חברתית באוניברסיטה העברית בירושלים - תכנית לדוקטורנטים מצטיינים המשלבים לצד המחקר האקדמי גם פעילות חברתית מגוונת. יוספה פעילה בעולם השינוי החברתי למעלה מעשור. בין היתר עבדה בשת"יל מיסודה של הקרן החדשה לישראל, הקימה את המיזם "נשים מבשלות עסק" בירושלים עליו גם זכתה בפרס יפה לונדון-יערי ז"ל לנשים הפועלות לשינוי חברתי, כיהנה כיו"ר תנועת אחותי למען נשים בישראל במשך שלוש שנים וכיום היא חברת הנהלה בקרן דפנה יזרעאלי, קרן פמיניסטית התומכת בפעילות של נשים במגוון תחומים.

 

 

yosefa-tabib

אבשלום צדוק 

אבשלום הוא עובד סוציאלי – קליני, בעל תואר מ.א. מהאוניברסיטה העברית.
אבשלום הוא מומחה לטפול בבעיות התנהגות של ילדים ומתבגרים, טיפול זוגי ומשפחתי.
הוא ניהל בעבר הוסטל לנערות במצוקה. 
אבשלום מרצה במכללה בתחום - תיאוריה ופרקטיקה בעבודה עם ילדים ונוער בסיכון. כמו כן, הוא מדריך בג'וינט באשלים צוותים בבתי ספר בכל הקשור להתמודדות עם ילדים בסיכון.
 

Avshalom_Zadok
נטע ארקין

דרמה תרפיסטית. נטע מנחה לתעסוקה ארצית באגף לקידום נוער, ועוסקת בהבניית מודלים לתעסוקה ביחידות לקידום נוער ובפיתוח תוכניות הכנה לעולם העבודה לנוער בסיכון. נטע חוקרת בעבודת הדוקטורט חוקרת את הקשר בין מסוגלות עצמית לשאיפות תעסוקתיות של נוער מנותק.
נטע פעילה כמתנדבת וכמנחה בעמותת ׳נשים לגופן׳ המקדמת בריאות, גוף ומיניות של נשים ונערות.
כמו כן, היא מתנדבת בוועדת הנוער של היישוב כרמי יוסף. בחוג לחינוך בלתי פורמאלי נטע מנחה דידקטית של הסטודנטים המתמחים בקידום נוער בהכשרה המעשית.

 neta

דפנה שרב

בעלת תואר דוקטור בייעוץ חינוכי מהאוניברסיטה העברית. דפנה מרצה במכללה במסלול לחינוך יסודי ומדריכה פדגוגית. לדפנה ניסיון רב בייעוץ חינוכי למתבגרים ולהוריהם במסגרות שונות. 
כמו כן, דפנה עסקה בהדרכת צוותי ניהול בבתי ספר בנושא אקלים חינוכי מיטבי; ניהול קו מצוקה טלפוני "נוער עונה לנוער", ובהדרכה חינוכית טיפולית לנוער בסיכון.

Dafna

מיכל לוי
בעלת תואר דוקטורט בחינוך המיוחד מהאוניברסיטה העברית. מיכל מרצה במכללות ובאוניברסיטה העברית במגוון קורסים, כגון: פיתוח שליטה עצמית וויסות עצמי, ניתוח התנהגות יישומי, התמודדות עם בעיות התנהגות, מיומנויות חברתיות וכתיבה אקדמית. בנוסף, במשך 6 שנים האחרונות מיכל הדריכה סטודנטים בהכשרה המעשית בחינוך המיוחד במגוון רחב מאד של מסגרות, ובדגש על כיתות מקדמות רגשיות בחטיבות הביניים. תחומי המחקר של מיכל הם: אלימות ובריונות בית ספרית, שליטה עצמית וויסות עצמי של ילדים. בעבר מיכל עסקה במגוון תפקידים בתחום החינוך המיוחד בבתי ספר ובכללם מורת שילוב, מחנכת כיתה מקדמת ותפקידי ריכוז.

 michal-levi

ורדית שי
בעלת תואר בייעוץ חינוכי מהאוניברסיטה העברית בירושלים. במכללה ורדית מנחה את סדנת הסטאז' בחינוך בלתי פורמאלי. ורדית משמשת כיועצת בתיכון ליפתא בירושלים –תיכון לנוער בסיכון. בעלת ניסיון בליווי מתבגרים עם קשיים והוריהם. במסגרת ביה"ס ורדית חברה בצוות המנהל, מנחה ומדריכה מורים, מנחה קבוצות ומלמדת מיומנויות למידה. נשואה לאליהו ואמא לשלושה ילדים.

 vardit-shai

ד"ר נמרוד לוביש

פסיכולוג קליני, בעל תואר דוקטור בפסיכולוגיה מאוניברסיטת בר אילן. עבודת הדוקטורט שלו עסקה בהיבטים הפסיכולוגיים של מתנדבים לשנת שירות. נמרוד הנחה בעבר קומונות, וכיום הוא מעניק ייעוץ לתנועות נוער בנושא ליווי קומונות בשנת שירות. במסגרת החוג נמרוד מרכז את תחום ההכשרה המעשית, מדריך פדגוגי, ומרצה בקורסים שונים.

 nimrod-lubish

ד"ר ברוך בר-אב
בעל תואר דוקטור בקרימינולוגיה מהאוניברסיטה העברית. מנהל מעון לנערים "בית קמפר" המיועד לבני נוער פוסט אשפוזיים מכל הארץ, במסגרת המעון עוסקים בהחזרתם לקהילה של בני נוער לאחר אשפוז פסיכיאטרי, או כחלופה לאשפוז כזה. ברוך מלווה ומדריך צוותים בכירים במסגרות טיפוליות ופוסט אשפוזיות נוספות וכן משמש כיועץ לפרויקט העוסק בערכים בספורט. ברוך מרצה במספר תחומים במכללה, בעיקר בכל הקשור לגיל ההתבגרות, עבריינות נוער ומסגרות חוץ ביתיות וכן קורסים שונים בשיטות מחקר כמותיות וסטטיסטיקה. עבודת הדוקטורט של ברוך עסקה באלימות קהל במגרשי כדורסל. בעבר הרצה בפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית כ 20 שנה בקורסים העוסקים בסטטיסטיקה ובאלימות בספורט.
ברוך נשוי לטלי ואב לאיתי, גל וליהיא.

 barav-baruch

ד"ר אריאלה פופר-גבעון
בעלת תואר דוקטור מאוניברסיטת בן גוריון באנתרופולוגיה התחום הרפואי. מלמדת במכללה האקדמית דוד ילין בירושלים. עוסקת ברפואה מסורתית ערבית, ובעיקר בפעילותן של מרפאות ערביות בישראל. חוקרת את שילובם של מרפאים מסורתיים במערכות בריאות קונבנציונלית, בפרט בהקשרים אונקולוגיים, ובסוגיות שונות של פלורליזם רפואי וכשירות תרבותית. משתמשת בשיטות מחקר איכותניות, וכותבת אודותן. מחקריה האחרונים עוסקים ברופאים ובאחים ערבים המועסקים במערכת הבריאות הציבורית בישראל.

 ariela-poper

איריס ברקן

יועצת ארגונית, מנחת קבוצות ומאמנת, עוסקת רבות בתחומי הנחייה וליווי של הורים ומתבגרים, הנחיית צוותי עבודה, בעיקר בתחום קידום נוער, וסדנאות בתחום הכנה לכניסה לעבודה.
דוקטורנטית החוקרת את האופן בו משפיע תהליך אימון של הורים על הקשר והתקשורת עם בני נוער מתבגרים.
עובדת כאחראית פרויקטים, מנחה ומנהלת שותפה של מערך המנחות (הכשרה וסופרוויז'ן) בעמותת ׳נשים לגופן׳ המקדמת בריאות, גוף ומיניות של נשים ונערות.

 iris-barkan

ד"ר ווביט וורקו מנגסטו

ווביט וורקו מנגסטו בעלת תואר דוקטור מבית הספר לחינוך באוניברסיטת העברית. עבודת הדוקטורט שלה עוסקת בקשר שבין זהות אתנית ואפליה נתפסת לבין נשירה ממערכת החינוך והתנהגויות של סיכון בקרב מתבגרים יוצאי אתיופיה הנמצאים במעבר בין תרבותי. לווביט תואר שני במנהל חינוכי .
ווביט מפקחת על נוער בסיכון ונוער מנותק במשרד החינוך באגף שחר, ומתנדבת בעמותת עולים ביחד. בחוג לחינוך בלתי פורמאלי ווביט מנחה דידקטית לסטודנטים בהתמחות קידום נוער.

 wabit-worki-mangesto1



מעבר לדף הבית של החוג לחינוך בלתי פורמלי

מעבר לרשימת חוגים ומסלולים - לימודי תואר ראשון בחינוך