mitlabtim


לקבלת מידע אנא פנו אלינו ונחזור אליכם בהקדם.
שם פרטי:
שם משפחה:
נייד:
דואר אלקטרוני:

מסלול

מסלול

back

החוג לאמנויות - מבנה הלימודים

הלימודים בחוג מבקשים להעניק ידע מעמיק בתחומי האמנות השונים: אמנות חזותית, מוסיקה, תאטרון ודרמה, תנועה ומחול, בצד כלי ניתוח ומיומנויות חקר. כמו כן, רוכשים הסטודנטים ידע והבנה בתהליכים הכרוכים ביצירת האמנות, תוך התנסות והעצמה אישית, הקניית כלים ליצירה ולביטוי אישי בתחומי האמנות השונים, ופיתוח דפוסי חשיבה יצירתית.

מורי החוג מדגישים ומעודדים פתיחות, רגישות וסובלנות כלפי הזולת וטיפוח מעורבות וסולידאריות חברתית באמצעות האמנויות ומעניקים כלים וידע הנחוצים לשם הוראת האמנויות.

תכנית הלימודים

בחוג לאמנויות שני נתיבי התמחות לבחירה:

1. שילוב אמנויות בהוראה: אמנות חזותית, מוסיקה, תאטרון ודרמה, תנועה ומחול.
מיועד למעוניינים לשלב בלימודיהם מספר תחומי אמנות.

2. תאטרון ודרמה: מיועד למעוניינים להתמקד בתחום אחד – בתחום התאטרון והדרמה.


בשני הנתיבים כוללת תכנית הלימודים את המרכיבים הבאים:


מוקד נושאי:

הסטודנטים  יכולים לבחור במוקד נושאי מתוך מספר נושאים מוצעים, כגון: היצירה העממית, אמנות ישראלית בת זמננו, תאטרון לילדים ולנוער.

קורסים עיוניים וסדנאות:

קורסים עיוניים, סדנאות יצירה וקורסים המשלבים עיון וסדנה, שמטרתם לחזק את הזיקה שבין ההיבטים התיאורטיים של האמנות ובין גילומם בחומר, בתנועה, בצליל ובמשחק.

קורסים בין תחומיים

לצד קורסים, שעוסקים בכל אחד מתחומי האמנות, כוללת תכנית הלימודים גם קורסים בין תחומיים:

1.  קורסים אינטגרטיביים באמנויות: קורסים שעוסקים בנקודות המגע שבין תחומי האמנות השונים.
2.  קורסים המשלבים בין תחומי האמנות לבין תחומי דעת נוספים, שיש להם זיקה לאמנויות כמו מקרא, היסטוריה, ספרות, מדעי הטבע, תקשורת, חינוך ועוד. 

סיורים לימודיים, ביקור בתערוכות, צפייה מודרכת במופעי תאטרון, מוסיקה ומחול מהווים חלק מתכנית הלימודים בקורסים השונים.


לימודי יסוד באמנויות


תכני הלימוד:

היבטים מרכזיים הבאים לידי ביטוי בתכנית הלימודים של שני נתיבי ההתמחות ובכל אחד מתחומי האמנות:

א. תכנית הלימודים כוללת הקניית ידע תיאורטי מרמת מושגי היסוד ועד נושאי העמקה וחקר. באים בה לידי ביטוי היבטים ז'אנריים (סוגות וזרמים באמנויות), היבטים היסטוריים (תולדות כל אחד מתחומי האמנות החל בעת העתיקה וכלה באמנות המודרנית בת זמננו), היבטים מונוגרפיים (יוצרים ויצירות), היבטים תמאטיים (נושאים ומוטיבים ייחודיים), היבטים מגדריים ואחרים. כן ניתן בה ביטוי לאמנות העממית לצד האמנות היפה, לאמנויות לילדים ולנוער, לאמנויות בהקשרן האינטרדיסציפלינרי, לאמנויות כמשקפות תהליכים היסטוריים, חברתיים, כלכליים, פוליטיים ותרבותיים, כמעצבות מציאות מחד גיסא וכמושפעות ממנה מאידך גיסא ועוד.

ב. יצירה בתחומי האמנות השונים (כמו רישום, ציור, פיסול, עיצוב קרמי, כתיבה דרמטית, משחק, מחול ועוד) תוך עמידה על תהליכי היצירה, על אמצעי הביטוי ועל הטכניקות, שדרכם מתממשת יצירת האמנות.

ג. היבטים דידקטיים: קורסים, שמתמקדים בהוראת האמנויות, בדרכים לשילוב האמנויות בהוראת תחומי דעת נוספים ובשיפור דרכי ההוראה וגיוונן באמצעות האמנויות. כחלק מהכשרתם להוראה מתנסים הסטודנטים במהלך לימודיהם ביישום הנלמד במסגרת אימוני ההוראה במוסדות חינוך שונים.       

 

מעבר לדף הבית של החוג לאמנויות - שילוב אמנויות בהוראה

מעבר לרשימת חוגים ומסלולים - לימודי תואר ראשון בחינוך