mitlabtim


לקבלת מידע אנא פנו אלינו ונחזור אליכם בהקדם.
שם פרטי:
שם משפחה:
נייד:
דואר אלקטרוני:

מסלול

מסלול

back

לימודי יסוד - תקשוב ומידענות בחינוך
info היחידה ללימודי תקשוב ומידענות בחינוך, המרכזת:
אלינור עדיקא 
דוא"ל: eleanor@dyellin.ac.il  
טל': 054-7458080   

 

אנו מאמינים כי

  • "פדגוגיה המתעלמת ממה שהטכנולוגיה מציעה לה היא פדגוגיה אנכרוניסטית הפוגעת בעצמה כיוון שהיא מעקרת את מה שעשוי לאפשר את מימושה" (סלומון, 2000).
     
  • כלים ממוחשבים ושימושי תקשורת מחשבים מסייעים להשגת מטרות למידה והוראה ולעיצוב דרכי חשיבה, התואמים את צרכי הבוגר במאה ה 21.
     
  • על מורי העתיד לחוות למידה משולבת תקשוב ולהתנסות בהוראה בפועל, כחלק מתהליך ההכשרה.
     
  • ראוי לחשוף את פרחי ההוראה ללמידה מרחוק כמנוף ללמידה לאורך החיים (Life Long Learning).

 

מטרות היחידה

להנחיל את תרבות התקשוב לפרחי ההוראה ולסגל המרצים בתחום האקדמי והמעשי.

 

תכני הלימודים

  • הקניית ידע טכני בדגש אקדמי הכולל: חיפוש מידע ברשת האינטרנט, עיבודו מבחינה טקסטואלית, נומרית וגראפית, שילובו בכתיבת עבודה אקדמית והקרנתו בדרכים מגוונות התואמות את צרכי האירוע.

  • היכרות עם סטנדרטים במידענות ותקשוב שהוגדרו ע"י משרד החינוך לאוכלוסיות היעד השונות אליהן מתקשר הסטודנט.

  • הכרות עם תכנית התקשוב הלאומית והדרישות של לומד במאה ה-21, כלומדים וכמורים לעתיד.

  • תכנון, עיצוב והפעלת יחידות לימוד מתוקשבות המשרתות את תכניות הלימודים בהן מתנסה הסטודנט באימוני ההוראה בחינוך הרגיל והמיוחד, תוך שיתוף בין מורי היחידה למדריכים הפדגוגיים והמורים המאמנים בבתי ספר.

  • עיון במחקרים ותיאוריות בתחום שילוב תקשוב בחינוך.

  • למידת חקר ממוקדת תכנים בסביבה דיגיטאלית ובגישה קונסטרוקטיבית על פיה מנחים פרחי הוראה תלמידים מהחטיבה הצעירה.

  • שימוש וניצול המדיה הדיגיטאלית ככלי ביטוי וכאמצעי הוראה.

  • שימוש בכלים ממוחשבים לפיתוח כישורים מוסיקליים המסייעים לתלמידי החינוך המיוחד להתגבר על קשיים ומגבלות.

  • למידה מרחוק בעזרת אתרים מלווים לקורסים וסביבות למידה סינכרונית בה נמצאים המורה ותלמידיו בו-זמנית ליד המחשב המחובר לרשת האינטרנט ללא תלות במקום.

 

 

סדר הלימודים

כל סטודנט הלומד לתואר ראשון ותעודת הוראה חייב בלימוד 2 ש"ש בנושאים מתוקשבים:

  1. קורס "מידענות ותקשוב" – כל סטודנט חייב ללמוד קורס זה בשנה א' של לימודיו במכללה.

  2. קורס "שילוב המחשב בהוראה" – קורס זה יילמד בהתאים למסלול הלימודים של הסטודנט.

 

כדי להתקבל לקורס הראשון, מידענות ותקשוב, יעמוד הסטודנט במבחן סף.

מבחן הסף

כל סטודנט הלומד בתוכנית לתואר ראשון ולתעודת הוראה יעבור, לפני תחילת הסמסטר הראשון ללימודיו, מבחן סף שההצלחה בו היא תנאי כניסה להשתתפות בקורסי החובה בתקשוב.

למידע מורחב על מבחן הסף כולל נושאים ומועדי הבחינה, לחצו כאן


שימו לב 

 

  • מספר קורסי "תקשוב ומידענות" חובה מועברים מרחוק ובכך מאפשרים לתלמידים להשתתף בקורסים למרות קשיי גישה (מומלץ לסטודנטים בעלי שליטה טובה בכלים מתוקשבים). קורסים מקוונים- (המועברים במלואם בלמידה מרחוק) יסומנו בתכנית הלימודים בסימן computers . בקורסים אלה יקבלו הנרשמים הודעה על מועד ומקום המפגש הראשון עם המורה, שיתקיים פנים-אל-פנים במכללה.

  • קורסי המחשבים ורבים מהקורסים האחרים הנלמדים במכללה מלווים באתר אינטרנט בסביבת Moodle. הגישה לאתר מלווה קורס מותנים ברישום מסודר לקורס. להלן קישור לסביבת Moodle: online.dyellin.ac.il ; הכניסה לקורס מתאפשרת באמצעות שם משתמש וסיסמה הזהים לגישה לאתר המכללה לצפייה בציונים ומצב ההשאלה בספרייה. ניתן לקבל עזרה מהמתרגלים במעבדות המחשבים בחדרים 337 ו 342 בבניין א' בכל ימות הלימודים בין השעות 08:30 – 19:00.

  • כל סטודנט חייב להיות בעל חשבון בדואר אלקטרוני (הנחיות להרשמה אצל המתרגלים).

  • המכללה מעמידה לרשות הסטודנטים חדרי תרגול ומתרגלים.

  • מרבית אזורי המכללה מאפשרים גישה אלחוטית לאינטרנט.

  • מומלץ להצטייד בדיסק נייד (Disk on key).

 

מעבר לרשימת חוגים ומסלולים - לימודי תואר ראשון בחינוך