mitlabtim


לקבלת מידע אנא פנו אלינו ונחזור אליכם בהקדם.
שם פרטי:
שם משפחה:
נייד:
דואר אלקטרוני:

מסלול

מסלול

תאטרון בובות ככלי חינוכי-טיפולי

כל אובייקט או חומר יכול להפוך לדמות על הבמה ולדבר בשמנו וכנציגינו. הבובה משמשת ככלי המסוגל להכיל תפיסות, רעיונות ורגשות בתרבויות שונות מתקופות קדומות ועד ימינו. הבובה יוצרת, הן עבור הקהל והן עבור המפעיל, מרחק וחלל בו הכל מותר. היא מוצאת מסילות לעולמו הפנימי של הילד, מאפשרת חשיפה של קשיים ובעיות בצורה עקיפה, שאינה מאיימת ומציעה דרכי התמודדות. שימוש מושכל בבובה במסגרת תאטרון בובות  יכול להביא לתובנות ולהעצמה, לתרום  לפיתוח כישוריו הרגשיים והחברתיים של הילד ולעודד יצירתיות. כוחה הייחודי של הבובה הוא המקנה לה אפקטיביות בתרפיה ובחינוך.

מרכזת: ד"ר פטריסיה או'דונובן לוקרד,(Ph.D   בביולוגיה), בוגרת בית הספר לתאטרון חזותי, מחזאית, מעצבת, במאית ושחקנית תאטרון בובות ומרצה לאמנות התאטרון.
patod3@gmail.com     

היקף הלימודים: 2 ש"ש (56 שעות).

משך הלימודים: 19 מפגשים בני 3 שעות כל אחד.

המועד: ימי חמישי בין השעות: 8:30–11:00.  

קהל היעד: גננות ומורות (יסודי ותיכון), בחינוך הרגיל ובחינוך המיוחד.

מטרות הלימודים:

  • לימוד עקרונות בנייה של בובות כפפה וצלליות והפעלתן.
  • שימוש בשפה תאטרלית להבהרת רעיון חינוכי.
  • שימוש בבובה כאמצעי חינוכי טיפולי בהתמודדות של ילדים עם קשיים בגן ובכיתה.

 

תוכני הלימודים:

  • השימוש בבובה בכלל, ובבובה ככלי טיפולי בפרט בתרבויות שונות בעולם - החל בטקסים השבטיים הקדומים וכלה בפסיכודרמה בת זמננו.  
  • המשחק המרפא:  מדוע ברטולד ברכט, דונלד ויניקוט ומחזאים, פסיכולוגים ופסיכואנליטיקנים אחרים התעניינו בבובות?   
  • תאטרון הבובות ככלי רב עוצמה בתחום החינוך - מהמחזות הקדומים בתאטרון הצלליות של דרום מזרח אסיה ועד רחוב סומסום.  
  • בניית בובות כפפה וצלליות והפעלתן.
  • תרגילי קול, תנועה ושימוש בג'סטות בתאטרון בובות.
  • דמות ואפיונה: אספקטים חזותיים ופסיכולוגיים. 
  • מרעיון חינוכי לבמה: שימוש בשפה ויזואלית להבהרת רעיון חינוכי.  

  שכר לימוד: על-פי שעות. 

גמול השתלמות: על-פי התקנות של משרד החינוך. 

כל אובייקט או חומר יכול להפוך לדמות על הבמה ולדבר בשמנו וכנציגינו. הבובה משמשת ככלי המסוגל להכיל תפיסות, רעיונות ורגשות בתרבויות שונות מתקופות קדומות ועד ימינו. הבובה יוצרת, הן עבור הקהל והן עבור המפעיל, מרחק וחלל בו הכל מותר. היא מוצאת מסילות לעולמו הפנימי של הילד, מאפשרת חשיפה של קשיים ובעיות בצורה עקיפה, שאינה מאיימת ומציעה דרכי התמודדות. שימוש מושכל בבובה במסגרת תאטרון בובות  יכול להביא לתובנות ולהעצמה, לתרום  לפיתוח כישוריו הרגשיים והחברתיים של הילד ולעודד יצירתיות. כוחה הייחודי של הבובה הוא המקנה לה אפקטיביות בתרפיה ובחינוך.

מרכזת: ד"ר פטריסיה או'דונובן לוקרד,(Ph.D בביולוגיה), בוגרת בית הספר לתאטרון חזותי, מחזאית, מעצבת, במאית ושחקנית תאטרון בובות ומרצה לאמנות התאטרון.
patod3@gmail.com   

היקף הלימודים: 2 ש"ש (56 שעות).

משך הלימודים: 19 מפגשים בני 3 שעות כל אחד.

המועד: ימי חמישי בין השעות: 8:30–11:00.  

קהל היעד: גננות ומורות (יסודי ותיכון), בחינוך הרגיל ובחינוך המיוחד.

 מטרות הלימודים:

  • לימוד עקרונות בנייה של בובות כפפה וצלליות והפעלתן.
  • שימוש בשפה תאטרלית להבהרת רעיון חינוכי.
  • שימוש בבובה כאמצעי חינוכי טיפולי בהתמודדות של ילדים עם קשיים בגן ובכיתה.

תוכני הלימודים:

  • השימוש בבובה בכלל, ובבובה ככלי טיפולי בפרט בתרבויות שונות בעולם - החל בטקסים השבטיים הקדומים וכלה בפסיכודרמה בת זמננו.
  • המשחק המרפא:  מדוע ברטולד ברכט, דונלד ויניקוט ומחזאים, פסיכולוגים ופסיכואנליטיקנים אחרים התעניינו בבובות? 
  • תאטרון הבובות ככלי רב עוצמה בתחום החינוך - מהמחזות הקדומים בתאטרון הצלליות של דרום מזרח אסיה ועד רחוב סומסום.
  • בניית בובות כפפה וצלליות והפעלתן.
  • תרגילי קול, תנועה ושימוש בג'סטות בתאטרון בובות.
  • דמות ואפיונה: אספקטים חזותיים ופסיכולוגיים.
  • מרעיון חינוכי לבמה: שימוש בשפה ויזואלית להבהרת רעיון חינוכי.

 שכר לימוד: על-פי שעות.

גמול השתלמות : על-פי התקנות של משרד החינוך.