לקבלת מידע אנא פנו אלינו ונחזור אליכם בהקדם.
שם פרטי:
שם משפחה:
נייד:
דואר אלקטרוני:

מסלול

מסלול

limudai_hemsech_courses  

הכשרת מנהלי טיפול (Case Manager) ללקויי תקשורת בתפקוד גבוה (ASD אספרגר ועוד)

התכנית להכשרת מנהלי טיפול מכשירה את בוגריה לסייע באופן מקצועי למשפחות עם ילדים על רצף ה-ASD, ללוות ולהנחות אותם בשלבי ההתפתחות השונים ובכל תחומי החיים. התכנית מקנה כלים, שיטות ואסטרטגיות לריכוז וטיפול בכל מקרה.

מרכזות: יעל להמן, בעלת תואר שני בייעוץ חינוכי ובחינוך מיוחד, מומחית בהנחיית הורים ובקבוצות רב-תרבותיות. מרצה במכללות, מאמנת מנהלים, יועצת בכירה (בדימוס) בשפ"י (שירות פסיכולוגי ייעוצי), מרכזת עמותת אפי (אספרגר ישראל) בירושלים laheman@dyellin.ac.il

ורד בורה לוי, בעלת תואר שני בהפרעות התנהגות, מומחית בלקויות תקשורת; veredbar555@gmail.com

סגל המרצים: ד"ר נורית פלזנטל-ברגר, פסיכולוגית קלינית מומחית; גוני לוין, פסיכולוגית התפתחותית; אסתי בן-דוד, מרכזת כיתות תקשורת בירושלים; ד"ר חנוך קאסוטו, רופא התפתחותי במרכז "צמיחה"; יוני שמעוני, פסיכו-נוירולוג; פסיכיאטר, רותי ויצמן, קלינאית תקשורת; נעמה חזם, מרפאה בעיסוק; עמי לביא, מנתח התנהגות; גילה סאק, מרפאה באמנות; יעל ירושלמי, מנחה להתפתחות חברתית ונציגי עמותות (אפ"י, אלו"ט, משלבים, בית אקשטיין ועוד).

קהל היעד: מורים, גננות, עובדים סוציאליים, יועצים, פסיכולוגים וקלינאים העובדים עם אוכלוסיות ילדים בעלי צרכים מיוחדים .

מטרת הלימודים: הכשרת מנהלי טיפול המסייעים למשפחות עם ילדים על רצף ה-ASD , אשר יתאמו, ילוו וינחו את הילד ואת משפחתו בשלבי ההתפתחות השונים ובכל תחומי החיים.

תוכני הלימודים:

• אפיונים רפואיים, קוגניטיביים ורגשיים של תסמונת אספרגר ולקויות דומות על הרצף;

• סוגיות באבחון;

• מאבחון עד טיפול – קבלת החלטות, תיאום וליווי של הילד ושל המשפחה;

• הילד במערכות טיפוליות וחינוכיות – תיווך וקידום;

• המערכת והמודל הבית ספרי לשילוב ילדים בעלי תסמונת אספרגר;

• למידת כישורים שפתיים, חברתיים והסתגלותיים;

• התמודדות עם קשיים נלווים – התנהגויות, קשיים מוטוריים ותחושתיים וקשיים נוספים;

• הילד עם תסמונת אספרגר ומשפחתו: שלבים בהתפתחות; מעגל החיים במשפחה; ליווי מקצועי של המשפחה;

• שיטות ואסטרטגיות בריכוז ובתיאום הטיפול במקרה.

מבנה הקורס: מחצית ראשונה: בסיס תיאורטי ומעשי ללקויות תקשורת ולעבודה עם משפחה וקהילה.

מחצית שנייה: מעשית עצמאית וסדנאות העמקה והרחבה בשיטות ודרכי עבודה תוך כדי ליווי והדרכה על העבודה המעשית.

היקף הלימודים: לימודים עיונים: 168 שעות

התנסות מעשית מודרכת: 30 שעות

משך הלימודים: שנה אקדמית.

תנאי קבלה: תואר ראשון; ניסיון של שנתיים לפחות בעבודה בתחום חינוכי או טיפולי רלוונטי; ריאיון קבלה.

גמול השתלמות: על-פי התקנות של משרד החינוך.

תעודה: לעומדים בדרישות הקורס תוענק תעודה מטעם המכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין.