לקבלת מידע אנא פנו אלינו ונחזור אליכם בהקדם.
שם פרטי:
שם משפחה:
נייד:
דואר אלקטרוני:

מסלול

מסלול

limudai_hemsech_courses  

הכשרת מורים חונכים ומלווים

בגיל הרך, בחינוך היסודי, בחטיבת הביניים, בחינוך המיוחד, בחינוך המיוחד בחברה הערבית ובאנגלית

שלב הכניסה למקצוע ההוראה כולל את שלוש שנות העבודה הראשונות במערכת החינוך: שנת ההתמחות בהוראה והשנתיים שלאחריה. זהו שלב מכריע בהתפתחותו המקצועית של המורה החדש המתאפיין בהתמודדויות מקצועיות, פדגוגיות ורגשיות.

המעבר משלב ההכשרה לעבודת ההוראה, מלמידה תאורטית ליישום פרקטי, מעמיד במרכז את תפקידו של ה- Mentor, החונך והמלווה. לחונך, מי שיחנוך את המתמחה בשנת ההתמחות ולמלווה, מי שילווה את המורה החדש בשנתיים שלאחר ההתמחות, נדרש ידע מקצועי, לא רק בתחום ההוראה, אלא אף בתחום הדרכת מורים מתחילים. נושאים אלה מוצעים לו ללמוד במסגרת התכניות להכשרת חונכים ומלווים.

מרכזת הקורס: ורד אלטשולר-אזרחי, בעלת תואר שני בעבודה סוציאלית, בוגרת מכון מנדל, בית הספר למנהיגות חינוכית, עובדת סוציאלית, יועצת חינוכית ומנחת קבוצות.

סגל המרצים: אנשי מקצוע מומחים מתחומי החינוך והייעוץ.

היקף הלימודים: 2 ש"ש (60 שעות).

משך הלימודים: 15 מפגשים בני 4 שעות אקדמיות כל אחד.

להלן מועדי הקורסים:

לעובדי הוראה בבתי הספר ובגנים: סמסטר א', ימי שלישי בין השעות 16:00–19:15, מנחה: גב' טובי נרדי

למורי אנגלית: ימי ראשון אחת לשבועיים בין השעות 19:15-16:00, מנחה: ד"ר שי ארן

למורים וגננות בחינוך המיוחד בחברה הערבית: ימי חמישי בין השעות 19:45-16:30 מנחה: גב' מדיחה עזיאזה.

קהל היעד: מורים וגננות בעלי תואר אקדמי ותעודת הוראה.

מטרות הלימודים:

  • פיתוח תפיסת תפקיד של "מורה חונך" "מורה מלווה" כעמית – מסייע למתמחה ולמורה החדש בתוך מערכת חינוכית נתונה; 
  • טיפוח כישורי הנחיה והדרכה לשם זיהוי צרכיו של המתמחה ועובד ההוראה החדש, ותמיכה בהיקלטותו ובהסתגלותו המקצועית במערכת החינוך;
  • הקניית כלים ליצירת דיאלוג דידקטי חינוכי ורפלקטיבי, לשם תמיכה בהתפתחותו המקצועית והאוטונומית של המתמחה ועובד ההוראה החדש, בשנים הראשונות של כניסתם למקצוע ההוראה; 
  • פיתוח כלים ובחינת דרכי הערכה לשם הערכת המתמחה ועובד ההוראה החדש, לקראת קבלת רישיון עיסוק בהוראה וקבלת קביעות במערכת החינוך.

 

תוכני הלימודים:

  • תפיסת תפקיד החונך והמלווה: שלבי התפתחות של מורים; תפקיד החונך והמלווה; ארגון דרכי עבודה של החונך עם המתמחה ושל המלווה עם עובד ההוראה החדש;
  • תמיכה והערכה בתפקיד: הדואליות התפקודית; תפיסת תהליך הערכה מנקודת מבטו של המוערך – פרשנויות שונות; הכרת מגוון כלים ודרכים להערכה ומשוב.

תנאי קבלה:

תואר ראשון ותעודת הוראה (B.Ed, או B.A ותעודת הוראה); ותק של חמש שנים בהוראה; המלצה של מנהל בית הספר, או הפיקוח על הגנים; התנסות כחונך או כמלווה; ריאיון קבלה.

 

שכר לימוד: השתתפות עצמית בסך 130 ₪.

תעודה: תעודת חונך/מלווה למי שסיים את כל חובותיו בקורס.

גמול השתלמות: על-פי התקנות של משרד החינוך.