ynet,
ynet, "הכי טובים הופכים למורים: ללמוד מהמובילה בעולם" פרופ' זמירה מברך

"מה שמשותף לרבות מהמדינות שבצמרת זה שאוכלוסיית המדינה הומוגנית, לעומת אוכלוסיית ישראל שהיא מאוד הטרוגנית", מסבירה פרופסור זמירה מברך, נשיאת המכללה האקדמית לחינוך על שם דוד ילין. בנוסף, אי אפשר לתלות את ההישגים הגבוהים של אותן מדינות באפשרות של קיום כיתות קטנות, כי במזרח הרחוק הכיתות מאוד צפופות. בנוסף, היא אומרת, "בסינגפור וביפן יש דגש מאוד חזק על חשיבה ביקורתית. המשימות שנותנים להם דורשות חשיבה ולא שינון. הם לא מתבקשים להכניס את המספרים לתוך נוסחה קיימת ולמצוא את הפתרון, אלא מתמודדים עם משימות שדורשות חשיבה, והמורה יכול לעבוד על משימה אחת במשך שיעור שלם"פרופ' מברך מעדיפה להשוות את ישראל דווקא לפינלנד, שנמצאת במקום החמישי בדירוג במדעים. "במחקר שעשיתי שבו השוויתי בין פינלנד לישראל גיליתי ששם המורים יושבים עם כל תלמיד ובונים לו תוכנית עם אופק, לאן הוא צריך להגיע, והתלמידים עובדים יחד עם המורים כדי להגיע ליעד הזה. לעומת זאת, בישראל התלמידים העידו כי הם עסוקים מרבית השנה בהכנה לבגרות וכי המורים 'שופכים' להם את החומר", היא מסבירה.

לקריאת הכתבה - לחצו כאן