הגלריה לאמנות חברתית - אם מסתכלים אחרת זה נראה אחרת

אמנות חברתית משקפת, מתערבת ושואפת לשנות את המציאות החברתית. האמן יוצר עבודות המשקפות עמדה, מעורבות ויוזמה לשינוי ובכך עשוי לשמש כמרפא חברתי אמיתי.

Icon autism

Shashito5

IconAllGaleries
נאוה ברזאני, התערוכה ששיטו, 2011 ארכיון תערוכות הגלריה


אוצרת: הגברת דפנה ילון, אומנית אדמה. לדף הפייסבוק של האוצרת

שעות פתיחה: ימים א-ה בין 8:00-20:00, בניין ד' קומת כניסה.


אודות הגלריה:

הגלריה לאמנות חברתית משתלבת בתפישת המכון לחינוך לקיימות וככזאת מחברת בין חוכמת הלב וחוכמת הלימוד החברתי-סביבתי. הגלריה מהווה במה ציבורית למחשבה ולדיון בתהליכים חברתיים וחינוכיים.

היא מזמינה אומנים חברתיים, מציגה אמנות המשמשת ככלי טיפולי ומזמינה את חברי קהילת המכללה להציג מפרות עבודותיהם.

תהליך הכנת תערוכה לתצוגה כולל תחקיר ותיעוד המנתח את התהליכים האישיים, החינוכיים והחברתיים שהתערוכה משקפת.

תיעוד זה מלווה את התוצרים האמנותיים ומטרתו לחשוף את הצופים לדרך העשייה עד התוצר המוגמר.

התערוכות מלוות בהדרכות שותפות של קורסים שונים במכללה שנושאיהם נוגעים בתכני התערוכה.

מטרות הגלריה:

  • עידוד והצגת אומנות ככלי לחינוך חברתי - הצגת תוצרים שהעבודה עליהם מזמנת תהליכים חינוכיים - חברתיים.

  • עידוד והצגת אומנות המשמשת ככלי טיפולי - יצירה ככלי לטיפול והתמודדות עם מגוון נכויות ומוגבלויות.

  • חשיפה לפרויקטים מהארץ ומהעולם שעניינם יצירת שינוי חברתי וסביבתי.

  • הגברת המודעות לסוגיות חברתיות וסביבתיות באמצעות התערוכות.

  • ניצול הגלריה כחלל תצוגה ליוצרים בעלי צרכים מיוחדים ככלי להעצמה אישית.

  • מתן הזדמנות לאנשים מקהילת המכללה, סטודנטים, עובדים, מרצים ובני משפחותיהם להציג מפרות יצירתם.

  • יצירת שותפות פעילה עם הצופים באמצעות דיון והבנת העקרונות המנחים הצגת פרויקטים אמנותיים חברתיים, העלאת שאלות ומחשבות, יצירת מקור השראה, העמקת ההיכרות עם אנשי הקהילה ויצירתם.

יוזמנו להציג בגלריה:

  • אמנים שדרך עבודתם מתמודדים בנושא חברתי

  • אנשי חינוך שבתהליך עבודתם החינוכית מגיעים לתוצר שביטויו אומנותי

  • אמנים מקהילת המכללה

  • ארגונים ומוסדות אשר יצרו תהליך חברתי-אומנותי מחולל שינוי ומעוניינים לחשוף את עשייתם.

  • סטודנטים מתפתחים ומגשימים חלומות - במה לסטודנטים שנמצא כי הצגת עבודותיהם תהווה חלק משמעותי בתהליך התפתחותם האישית והמקצועית.

תהליך הכנת תערוכה לתצוגה כולל:

  • תחקיר המנתח את התהליכים האישיים, החינוכיים והחברתיים שהיא משקפת.

  • יצירת מעטפת המעוררת את הצופה למעורבות בתערוכה

  • עיצוב ותליית התערוכה

  • יצירת תהליכים לימודיים סביב התערוכה ע"י שילובה בקורסים ובאירועים שממילא קיימים במכללה.

  • תיעוד במרחב הוירטואלי באתר המכון לחינוך לקיימות.

החללים שישמשו להצגת תערוכות, על פי נושאיהן והיקפן:

  • בנין ד'

  • בנין א'

  • ויטרינות לחפצים

  • פלאזמות לתערוכות וירטואלית והמרחב הוירטואלי בכלל

  • הגן האקולוגי


כתבה משנת 2014 על מסלול לימודי אמנות, חברה וקיימות:
"יוצא מן הכלל", עיתון הסטודנטים בירושלים "פי האתון"- לקריאת הכתבה לחצו כאן