בית ליזם - יוזמות חברתיות בתחום המוגבלויות

ברוכים הבאים לבית ליזם - גלריית יוזמות חברתיות בתחום המוגבלויות:

InitiativeAssistantsWithDisabilities InitiativeTrainingTransportDrivers InitiativeDisabilityWithoutVisability InitiativeEmployersWorkshop


להלן פירוט היוזמות:

InitiativeAssistantsWithDisabilities
פיתוח והכשרת סייעות עם מוגבלות כסייעת שנייה בגני ילדים

רציונל התכנית ומטרותיה:שילוב סייעות עם מוגבלות כסייעת שניה בגני ילדים מאפשר מפגש בלתי אמצעי בין מבוגר עם מוגבלות לילד רך בשנים, מפגש יומיומי בגיל הרך, המעצב ומשפיע את הילד לשארית חייו, ויוצר סביבה נורמטיבית שבה אנשים עם מוגבלות מהווים חלק טבעי מחייו וסביבתו. מבחינת האדם עם המוגבלות נפתח אופק חדש להשתתפות בשוק העבודה באמצעות עבודה מכובדת ומקצועית.

היקף ההכשרה: 196 ש"ש עיוניות ו- 56 ש"ש הדרכה אישית וקבוצתיות

תנאי קבלה: ראיון אישי וניסיון קודם בעבודה בגיל הרך

משך ההכשרה: שנה אקדמית

שותפים: משרד החינוך, מנח"י והמכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין

הישגים: שילוב מוצלח של 10 סייעות וסייעים עם מוגבלות בגני ילדים. סייעות אלו מועסקות ע"י מנח"י ומקבלות הכשרה במכללת דוד ילין.

אתגרים:

- יצירת תכנית ליווי ותמיכה לצוות והסייעות בשנה השנייה בכדי להבטיח הצלחה.

- אבטחת המשך העסקה מעבר לשלב הפיילוט של תשע"ז.

- הרחבת התכנית במגזרים אחרים וברחבי הארץ.

- הסדרת ואתור התקציבים המתאימים.

2016-social-sustainability-Einav-Article


InitiativeTrainingTransportDrivers

רציונל התכנית ומטרותיה:
מלווה ההסעות אחראי לביטחונו ובטיחותו של הילד אותו הוא מלווה מרגע יציאתו מפתח ביתו עד להגעתו לשטח מוסד הלימודים ובמסלול ההפוך. תפקיד מלווה ההסעות הינו תפקיד מורכב הכולל היבטים חינוכיים, רגשיים, בטיחותיים ולעיתים גם ארגוניים.

על מלווה ההסעות לדעת להשתמש הן בידע תאורטי והן בידע מעשי על מנת לדייק את הליווי בזמן ההסעות לבתי הספר; על המלווה להכיר את מכלול המוגבלויות לסוגיהן, להכיר את ההיבטים הקשורים לבטיחות בהסעה ולהיות בעל יכולת לעבוד בשיתוף פעולה עם הורים ומורים, בבתי ספר שונים. כמו כן, עליו לדעת לתקשר עם כל ילד וילדה, גם במקרים בהם המוגבלות היא בדיבור, והוא/היא מתקשרים בדרך חלופית; עליו להיות קשוב לצרכי הילדים הן כיחידים והן כחלק מקבוצת ההסעה. מטרת התוכנית הינה להכשיר מלווה הסעות מיומן, מקצועי, אמפתי וקשוב לצרכי הילדים.

היקף: 74 שעות

שותפים: משרד הכלכלה והמכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין

הישגים:

* קורסים וסדנאות מונחות בשיתוף צוות המכון לקיימות וגב' יעל גיל בר, יזמת ומנחת קבוצות שחיה עם שיתוק מוחין.

* כתיבת מדריך למלווה הסעות בחינוך המיוחד.

* פיתוח הקורס ויישומו ע"י משרד הכלכלה והעסקת גב' יעל גיל בר כיועצת התכנית.

אומנות הליווי הנו דוגמה למיזם אשר יש לו גם פוטנציאל לתעסוקת עשרות אנשים עם מוגבלויות כמומחים ,מלווים ומנחים בהכשרת מלווים. אחד מן המיזמים שנולדו בקורס ביוזמתה של יעל גיל- בר, הוא פרויקט "אומנות הליווי", שכלל פיתוח קורס להכשרת מלווים בהסעות לתלמידים בחינוך המיוחד, וכתיבת מדריך למלווה הסעות המדריך נפתח במילים הבאות:

מלווה יקר/ה שלום,

אנו שמחים שלקחת על עצמך את התפקיד החשוב של ליווי ההסעות לתלמידים הלומדים במסגרות החינוך המיוחד. הינך האדם הראשון, שהתלמיד פוגש בדרכו לבית הספר. פגישה זו עשויה להשפיע על המשך יומו ומצב רוחו. אחר הצהרים, את/ה הוא זה שסוגר מעגל, ומשיב את התלמיד לביתו. מתוך הוקרה והכרה בחשיבות העבודה שלך, כתבנו מדריך זה אשר אנו מקווים שיסייע לך בעבודתך, והוא מציג בפניך פירוט של מרכיבי עבודתך.

קראו עוד על פרוייקט "אומנות הליווי"


InitiativeDisabilityWithoutVisability
DisabilityWithoutVisibility
נא הקליקו על התמונה/הקישור בכדי לעבור לאתר היוזמה

נא הקליקו כאן בכדי לעבור לדף הפייסבוק של היוזמה



InitiativeEmployersWorkshop
השתלמות מעסיקים בנושא העסקת בעלי מוגבלויות

SocialChangeDisabilitiesWorkshopEmployers

סדנא שהיא חלק ממיזם חברתי להשתלמות מעסיקים בנושא העסקת בעלי מוגבלויות במקומות עבודה. המיזם נהגה ופותח ע"י הגברת עדי ברי, במסגרת תכנית ייזמות חברתית של המכון לחינוך לקיימות במכללת דויד ילין.