מהגלריה במכללה

בגלריה במכללה מוצגות כארבע תערוכות בשנה של אמנים ישראלים ותיקים וצעירים. בגלריה מתקיימות הדרכות שוטפות לסטודנטים הלומדים במכללה, לתלמידים מבתי ספר, מתקיימים קורסים והיא פתוחה לקהל הרחב.

 

"סבוכים"
31.12.08 - 2.2.09

תערוכת יחיד של האמן אוהד הופמן.

בחלל הגלריה הוצג מיצב פיסולי בן ארבעה חלקים: שני פסלים, תבליט ואריחים.
העבודות מתייחסות זו לזו כמעין אטיודים או וריאציות על נושא ההולך ומתפתח לאורך התערוכה.
אוהד מציב תהליכי יצירה בפיסול קרמי, בוחן אותם ובודק את הדמיון והשוני בין סדרת גופים הנוצרים בחומר לבין שימוש ב"רדי מייד."
כל עבודה מכילה גם סוג של כישלון ידוע מראש המפריד אותה מהעשייה הצרכנית והשימושית.
אסתטיקת הסבך חוזרת ומשתכפלת בעבודות ומותירה את ה"סבוכים" ככלים שלובים שאינם שימושיים בעליל.

"עבודות"
3.5.09 - 
17.6.09

news5

תערוכת יחיד של האמנית רוני ברות.

התערוכה מציגה מקבץ מגוון של יצירות באמצעים מגוונים הנעים בין ציורי שמן ורישום, לקולז', זירוק
ס, צילומים מטופלים ועוד.

גוף עבודות זה מתאר מסע שהחל בשאיפה לתאר מקום, ועם הזמן הפך מחקר המתעד את עצמו. היצירות נובעות מאתר בעל אופי ייחודי שלא מעט מסתורין ודעות קדומות נקשרו אליו. האתר הוא מקום בלב שכונת טלביה בירושלים: בניין בית החולים "הנסן" הידוע בכינויו "בית-המצורעים".
תחילה רוני ניסתה בעזרת רישומים חפוזים בשעות בין ערביים ללכוד את המקום מבחוץ. כעבור זמן מה עברה לעבוד בתוך הבניין בסטודיו שהוקצה לה באחד החדרים. בהשפעת המקום המיוחד המסע החל בגילוי וחשיפה.
בית המצורעים הוא סמל ומשל לדחויים ולמנודים שבודדו מהחברה מימי המקרא ועד היום. בית חולים הוא למעשה "בית כלא", אך גם משמש מחסה ומזור לחוסים בו. כל אלה הם רק מקצת המשמעויות החבויות בבניין הסוגסטיבי אשר הציע עצמו כאתר לארכיאולוגיה אנושית. בין כתליו מתגלים הקשרים מרובדים וסמויים.
המבט נע מהפנים אל החוץ ולהפך. כך ציור עץ הניבט מחלון פנימי משתווה במשקלו לחלל פנימי של חדר טיפולים או לחולה ישוב על מיטתו. רוני מביטה באמצעות תצלום ישן על החולים המפנים מבטם החוצה בכמיהה לנוף, וכך מתרחשת אינטראקציה בין חוץ לפנים, בין עבר להווה.