פעילויות מיוחדות

מופע התרמה משותף למכללה ולעמותת קו אור:

ביום ה', כ"ט בתשרי, 11 באוקטובר, התקיים במכללה מופע מרגש של האומן המוכשר טל קרביץ. המופע נתרם ע"י האמן והכנסותיו הוקדשו לילדי "קו אור" ופיתוח הגן האקולוגי במכללה.

טל הוא מוסיקאי ואנתרופולוג הנודד מזה שנים בין מחוזות שונים ברחבי העולם בעקבות שירים, צלילים וכלי נגינה מיוחדים.

במופע שנקרא "צלילים שאספתי" יצא הקהל למסע מוזיקלי אל תרבויות סביב העולם, נישא על נימי קולו המרגש של טל ועל צלילי כלי נגינה נדירים מיבשות שונות. טל שבה את אורחי המופע בכישרונו, בחיוכו הקסום ובסיפוריו המרתקים.

סיור בהולנד בנושא "חינוך רב-תרבותי"

בחופשת החנוכה יצאה קבוצה של שמונה סטודנטיות ובוגרות טריות של המכללה לסיור בהולנד בנושא "חינוך רב-תרבותי". בראש הקבוצה שמנתה ארבע יהודיות וארבע ערביות, עמדו יחיא חיג'אזי ורותי בר-סיני.

מטרות הסיור היו: יצירת קבוצה בעלת קשרים משמעותיים של ערביות ויהודיות; היכרות עם מערכת חינוך המתמודדת עם שאלות של רב-תרבותיות וקליטת מהגרים תוך השוואה והצגה מהנעשה במערכת החינוך הישראלי ת; מפגשי דיאלוג עם סטודנטים להוראה, הולנדים ובני מהגרים; ייצוג המכללה בכלל והלימוד המשותף של ערבים ויהודים בפרט.

במסגרת הסיור ביקרו חברי הקבוצה בבתי ספר ובאוניברסיטאות לחינוך, שוחחו עם מנהלי תכניות חינוך ומעורבות בקהילה במסגרות שונות, ביקרו בבית כנסת, במסגד, בכנסייה ובמוזאונים.

כמו כן חברי הקבוצה ביקרו במוזאון היהודי ובתערוכת אמנות פלסטינית, בבית אנה פרנק ובמרכז לדמוקרטיה. ביקורים אלה והשיחות עם ההולנדים בכלל והמשפחות המארחות שלהם בפרט, לצד החיים המשותפים כקבוצה שיהודים וערבים חברים בה, העלו נושאים רבים ורגישים ששוחחו עליהם בסדנאות מיוחדות. ההולנדים, הניזונים כמו כולם מן התקשורת, הופתעו והתפעלו מאד מהמפגש עם קבוצה מעורבת ומלוכדת של יהודיות וערביות אשר לא חששו לשוחח על נושאים שנויים במחלוקת. בקרוב יפורסמו באתר ובכניסה למכללה רשמים של הסטודנטיות.

תכנית משולבת: הכשרת מורים להוראת תלמידים ברוכי כישרון במתמטיקה ומסגרת לטיפוח תלמידים ברוכי כישרון במתמטיקה

בשנת הלימודים תשס"ח נפתחה במסגרת החוג למתמטיקה-פיזיקה תכנית משולבת לפרחי הוראה, מורים ותלמידים, להוראת תלמידים ברוכי כישרון במתמטיקה.

לתכנית שלוש מטרות:

  1. להעלות את מודעותם של מורים לצורך לתת מענה הולם לתלמידים מצטיינים במסגרת הקיימת בכיתת המתמטיקה;
  2. לצייד את המורים בכלים תיאורטיים, דידקטיים ומתמטיים שיסייעו להם לטפח תלמידים ברוכי כישרון במתמטיקה בכיתותיהם;
  3. לספק את צרכיהם של תלמידים ברוכי כישרון במתמטיקה במסגרת שתעניק העשרה, העמקה, טיפוח החשיבה המתמטית ודפוסי עבודה הקשורים לחקר מתמטי.

התכנית משלבת שתי מסגרות במקביל, והן משלימות זו את זו:

  1. קורס שנתי בהיקף של שעתיים שבועיות למורים למתמטיקה. מרצה: גב' אסתר לוינסון.
  2. מפגשים שבועיים לתלמידים ברוכי כישרון במתמטיקה לתלמידי כיתה ג וכיתות ז-ח. מרצים: גב' נעמי פרוסק, גב' ברטה טסלר ומר שמואל ברגר.

בקורס נוטלים חלק קרוב ל- 20 משתתפים, מקצתם מורים משתלמים ואחרים סטודנטים מתמחים במתמטיקה במסלול היסודי והעל יסודי החל משנת לימודיהם השלישית. במסגרתו הם לומדים על הוראת ברוכי כישרון במתמטיקה, מתנסים במשימות מתאימות לתלמידים כאלה וצופים בהם במהלך עבודתם.

בקורס לתלמידים משתתפים קרוב ל-60 תלמידים ברוכי כישרון במתמטיקה בשתי קבוצות: כיתה ג וכיתות ז-ח. בקבוצות אלה צופים המשתתפים בקורס המורים.

התכנית מלווה במחקר הערכה. ועדת המחקר המכללתית היא גוף מייעץ לצוות המחקר. הפיתוח, ההוראה והמחקר נעשים כולם על ידי מרצים מהחוג למתמטיקה-פיסיקה. האגף למחוננים ולמצטיינים במשרד החינוך בירך על קיום הקורס הזה.

סמינר דו-לאומי בין דתי נשים יהודיות בקרקוב 1918-1950:

ביוזמתה ובארגונה של ד"ר לילי זמיר, תצא בחודש מרץ 2008 משלחת של סטודנטים מהחוג להשכלת מבוגרים ומהמכון ללימודי נשים ומגדר במכללה לסמינר דו לאומי בין דתי בקרקוב.

הסמינר ששיאו מפגשים וסדנאות משותפות, הוא חלק מתכנית מחקר ומפגש חילופי סטודנטים בין החוג ליהדות באוניברסיטה היגלונית בקרקוב, פולין לבין תלמידי המכון ללמודי נשים ומגדר במכללה.

בתכנית חמישה סטודנטים מכל מוסד והם מתמקדים בעבודת מחקר על מפעלן של נשים יהודיות בקרקוב בין השנים 1918-1950. הקבוצה מקרקוב תבקר בישראל כנראה בקיץ 2008.

מטרת המיזם להביא לשיתוף פעולה בין הדור הצעיר, על רקע מחקר, וכן לבנות יחסי אמון וקרבה בין שתי הקבוצות, בניסיון לגשר על דעות קדומות, חשיבה סטראוטיפית ותפישת היחסים בין פולנים ליהודים רק על רקע השואה.

בסופו של התהליך הלימודי יצא ספר ובו ריכוז העבודות של שתי הקבוצות, בעברית, פולנית ואנגלית.