דיווחים מיחידות המכללה

  
דיווחים מבית הספר ללימודי המשך

מנהלת בית הספר ללימודי המשך, ד"ר חוה גיא:

בית הספר ללימודי המשך הוא מרכז חשוב לפיתוח מקצועי למורים, לעובדי הוראה שאינם מורים ולעוסקים במקצועות תומכי הוראה בירושלים ובסביבתה.

תכנית הלימודים של בית הספר ללימודי המשך כוללת מגוון תכניות וקורסים מעוררי אתגר ועניין שיש בהם כדי לספק את הצרכים של מורים ועובדי הוראה בשדה, להרחיב את הידע המקצועי שלהם ולהעמיקו וגם לפתח תחומי עיסוק חדשים, שמרביתם משלימי הוראה.

צוות בית הספר בשיתוף ראשי החוגים, ראשי המסלולים וראשי התכניות במכללה לא רק מתחזק את התכניות הקיימות, אלא גם מפתח תכניות חדשות שיספקו את הצרכים המשתנים של המורים ומערכת החינוך כאחד: תכנית לקיימות, סביבה ויזמות, אימון ליקויי למידה, ליקויי שפה במגזר הערבי, הוראה מתקנת, תכנית העשרה להורים ועוד.

כמו כן נעשה מאמץ לשפר את השירות הניתן ללומדים. מאמץ זה מתבטא בהגדלת כוח האדם במזכירות בית הספר, בהרחבת שעות הקבלה, בשמירה קפדנית על נוהלי המכללה בהגשת ציוני בחינות ועבודות ועוד.

כחלק ממאמץ השיווק לקראת שנת הלימודים תשס"ט שוקד צוות בית הספר בימים אלה על השלמת הידיעון, על הגדלת המאגר המקוון של מורים בכלל ובוגרי המכללה בפרט, ועל פרסום התכניות והקורסים באתרים הרלוונטיים במרשתת.

אנו מקווים שמאמצינו ישאו פרי ובשנת הלימודים הבאה נצליח להגדיל את מספר הלומדים המונה כיום כ- 1500 איש.

  
דיווחים מהספרייה

מנהלת הספרייה, ד"ר דניה אנזנברג:

בספרייה מוצגות כרגע שלוש תערוכות:

  • על אוכל וספרות – תערוכה ששמה הוא: "טעמי הנקרא". התערוכה נפתחת בקטע משעשע שכתב ה"ג וולס בשנת 1898, ובו הוא דן בשאלה מה צריך אדם לאכול כדי להפוך לסופר. הוא נפתח בהצעה "להרוס את הקיבה" וממשיך בפירוט מדויק של מה ראוי לאכלו אם רוצים לכתוב מסה, ספר בלשי או שירה. בהמשך מובאים קטעים רבים ויפים על לחם, משקאות, פירות וירקות, קינוחים, אוכל שאמא דוחפת לנו... ועוד.
  • על אוכל ואמנות – תערוכה ששמה הוא: "סעודה לעיניים", והיא מציגה לאורך הפרוזדור המוביל אל הספרייה יצירות בנושא. בין היתר יש בה התייחסות לנושאים: טבע דומם, שווקים, הכנת אוכל, ארוחות, חטא הזללנות ואוכל בהקשר דתי (כולל מגוון תמונות מרתק על-אודות הסעודה האחרונה).
  • במרכז לספרות ילדים מוצגת תערוכה על הארי פוטר בהתייחסות לחדר המורים של הוגוורטס, בית-הספר לקוסמות שבו למד הארי.

במהלך הקיץ הוכנה לומדה שבאמצעותה יכול כל סטודנט ללמוד באופן עצמאי כיצד להשתמש בכלי הספרייה. חלק גדול ממנה ניתן ללמוד מן הבית, ואת חלקה האחר אפשר ללמוד רק בתוך חלל המכללה. הכניסה ללומדה היא דרך אתר המכללה, במסך הראשון של אתר הספרייה. בקרוב נכניס לכל מחשבי המכללה עוד לומדה המדריכה את הסטודנט כיצד יש לכתוב עבודה. תוכנה זו הוכנה ע"י אנשי אוניברסיטת חיפה ואנו מאמינים שהיא תשמש היטב גם את תלמידינו.

בימים האחרונים נסרק לקטלוג המאמר ה- 1000 בטקסט מלא. במרבית מחשבי הספרייה הוכנסה לאחרונה תוכנת התרגום של בבילון האמורה להקל מאוד על הסטודנטים לקרוא טקסטים באנגלית. עוד יש לציין כי החל בתחילת השנה אפשר לעבוד ברחבי הספרייה במחשבים נישאים.

דיווחים מהמכינה

מנהלת המכינה, הגב' סוזאנה וולף:

במהלך שנת הלימודים תשס"ז האגודה לקידום החינוך העבירה משוב תלמידים בקרב 1448 תלמידי מכינות בכל רחבי הארץ. בחודש האחרון התפרסמו תוצאות המשוב.

התלמידים התבקשו להעריך את המכינה בשבעה היבטים:

הערכה כללית של המכינה, הערכת תנאי הלימודים, הערכת המורים, הערכת צוות המכינה (הנהלה, מזכירות, שירותי יעוץ), הערכת הייעוץ במכינה, הערכת שיעורי העזר והערכת תרומתה המשמעותית של המכינה.

דוגמא מתוצאות המשוב: בהערכה כללית, קיבלה המכינה במכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין 4.9 נקודות לעומת 4.7 בממוצע הכלל ארצי. בהערכת הצוות קיבלו חברי צוות המכינה 5.2 נקודות לעומת 4.9 בממוצע הכלל ארצי.

הערכה הכללית של המכינה שלנו, הערכת צוות המכינה, הערכת הייעוץ במכינה והערכת עזרתם של שיעורי עזר גבוהים מהממוצע הארצי.

לקראת סוף חודש דצמבר הועבר משוב תלמידים לסמסטר א'. משוב זה מודד את מידת שביעות הרצון של התלמידים מצוות המכינה, מורי המכינה ושירותים הניתנים על ידי המכינה.

תוצאות המשוב היו שבסמסטר א' התלמידים הביעו את שביעות הרצון הגבוהה  מצוות המכינה, מצוות המורים  ומסך כל השירותים.

אנו שמחים על הערכות החיוביות ואנו נמשיך להשקיע בשיפור כל השירותים הניתנים לכלל תלמידי המכינה.

  
דיווחים מדיקנט המכללה

דיווחים מפי הגב' אמירה בן-ישי דיקנט הסטודנטים במכללה:

שישה סטודנטים מן המכללה שלנו נוטלים כרגע חלק בקורס לפיתוח מנהיגות אישית וחברתית לצעירים יוצאי אתיופיה ומתנסים בהובלה ובעשייה חברתית וב- COACHING במסגרת ארגון "צעירים במרכז" העוסק בין השאר בפיתוח אישי וחברתי, בסיוע לצעירים עולים ובעידוד יוצרים צעירים .

הסטודנטית גיתית זמיר מהמסלול לגיל הרך התראיינה ברשת א' בתכנית שעסקה בפעילות עמותת לשם – המטפלת בתמיכה לסטודנטים לקויי למידה במוסדות להשכלה גבוהה. בריאיון הוזכר מרכז התמיכה בסטודנטים עם צרכים מיוחדים הפועל במכללה.

עומדת להיפתח במכללה סדנה המטפלת בהתמודדות עם חרדת בחינות בהנחיית אנשי מקצוע משירותי הייעוץ של האוניברסיטה העברית. מדובר ב- 6 מפגשים בני שעה וחצי בעלות מינימלית של 60 ₪. בהמשך אנו מקווים לפתוח לסטודנטים שלנו סדנה שתעסוק ברכישת אסטרטגיות ומיומנויות למידה.

תא מגמה ירוקה במכללה בסיועה ההדוק של הד"ר מיכל יובל ובשיתוף עם אגודת הסטודנטים של המכללה, מכינים לכל אוכלוסיית המכללה וקהילת בית הכרם חגיגה לציון קבלתו של תו התקן ירוק למכללה וסדר ט"ו בשבט בדגש אקולוגי. החגיגה תתקיים ב-22/1/08 בערב.

הולכת ומתגבשת תכנית לקידום שיתוף פעולה חברתי בין אוכלוסיית הסטודנטים יוצאי אתיופיה של המכינה הקדם- אקדמית במכללה והסטודנטים הלומדים במכללה. נציגי שתי הקהילות יתכננו ערב משותף, וכבר חושבים על עוד ערב שייועד לכלל אוכלוסיית הלומדים של המכללה.

מתקיים במכללה פרויקט להנצחת נופלים. הסטודנטית נעה גיספאן הצליחה לגייס שישה סטודנטים מתנדבים שעותק של עבודתם המצטיינת יועבר למשפחות השכולות במסגרת שני מפגשים עם כל משפחה: האחד מפגש היכרות והשני מפגש הענקת העבודה.

מרכז מל"ב לתמיכה בסטודנטים הזקוקים לעזרה בכתיבת עבודות יפתח את שעריו בסמסטר ב' ביום נוסף (ליום א' 12-13.45) כדי להקל על הסטודנטים את הגישה אליו. תודה לד"ר רות בורשטיין על ההתגייסות. על המועד המדויק תבוא הודעה עם פתיחת הסמסטר.